MB E 320 CDI-04 OUTO VIKA!!
MB E 320 CDI-04 OUTO VIKA!!
Elikkä autoni E 320 diesel vm 2004 ajettu n.300tkm.Siinä outo vika jota haettu kahden huoltokorjaamon voimin.
Vika ilmenee kun koneen kierrokset nostetaan ajossa yli 3500rpm,rupeaa kuulumaan outoa pärinää ja sen jälkeen menee kohta vikatilaan.Vikakoodi polttoainejärjestelmässä ilmaa tai tankki ajettu tyhjäksi elikkä ruokapula.Moottorin sähköosat vaihdettu pelaavasta autosta myös suuttimia vaihdettu ,ei toimi missä vika????
Lisäys edelliseen, paikallaan kestää nostaa kierrokset tappiin ilman lisä-ääniä.
Vika ilmenee kun koneen kierrokset nostetaan ajossa yli 3500rpm,rupeaa kuulumaan outoa pärinää ja sen jälkeen menee kohta vikatilaan.Vikakoodi polttoainejärjestelmässä ilmaa tai tankki ajettu tyhjäksi elikkä ruokapula.Moottorin sähköosat vaihdettu pelaavasta autosta myös suuttimia vaihdettu ,ei toimi missä vika????
Lisäys edelliseen, paikallaan kestää nostaa kierrokset tappiin ilman lisä-ääniä.
Re: MB 320 CDI-04 OUTO VIKA!!
korkeapainepumppu vaihdettu? Suodattimet? Onko näissä millainen siirtopumppu? Pa-putkien tiiveys? Kaikki suuttimet vaihdettu toimivasta? Ootko Mokeillut täydellä tankilla? Tuommosia tuli itellä mielee 

W212 E200 BlueTec 2016
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Re: MB E 320 CDI-04 OUTO VIKA!!
Kiitos vastauksesta.Elikkä nämä kyseiset toimenpiteet tehtiin.Polttoainejärjestelmä käytiin läpi ja tiivis oli.Suodatin vaihdettiin sitten rails-pumppu,suuttimet ym.Kokeiltiin myös tankki täynnä.Mutta eiiii !!!!
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: MB E 320 CDI-04 OUTO VIKA!!
tarkista siirto pumppu,
paineen säätimen, määrän säätimen,
paine anturin johdot
mitä muuta *:ri näytää tapahtuma hetkellä
paineen säätimen, määrän säätimen,
paine anturin johdot
mitä muuta *:ri näytää tapahtuma hetkellä
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: MB E 320 CDI-04 OUTO VIKA!!
Kiitosta vastauksesta.Johdot ja liittimet käyty läpi mittarin kanssa.Siirtopumppua ei muistaakseni ole tarkistettu.Tosiaan herjaa myös tuota määränsäätimen anturia vaikka sekin vaihdettu uuteen.Ohjainyksiköstä mitattiin säätimelle lähtevä virta ja se oli sama kuin "terveessä autossa".
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 1
- Liittynyt: Ke 21.12.2011 11:22
Re: MB E 320 CDI-04 OUTO VIKA!!
Ilmoittele tänne kun vika selviää. Mulla on vastaava nimittäin 

Re: MB E 320 CDI-04 OUTO VIKA!!
Siis ajossa nostetaan kierrokset 3500 rpm? Aika ripeästi liikutaan tai sitten 2 mennään satasta? Itse ajoin tänään, ennen katsastusta, Hesasta tuusulaan meno kolmosella 4100 rpm ja paluu kakkosella 4200 rpm ja sitten suoraan katsastukseen. No problem. Läpi meni. Pari vuotta kesällä sitten tapahtui niin, että ohittaessa rekkaa meno puuroutui ja kierrokset olivat n. 1800 rpm. Seuraavana päivänä kaikki oli taas kunnossa. Sen jälkeen olen kaksi kertaa vuodessa n. 30-100 km yhteen menoon ajanut yli 4000 rpm. Ongelmat ovat kadonneet, ei ole enää menty vikasietotilaan.
Tuo oli vain lyhyt aasin silta asiaasi. Äkkiseltään heittäisin pallon suuttimien suuntaan. Ikään kuin kaikki pannut eivät tekisi töitä yhtäaikaa? Tai sitten sinne pääsee ilmaa, vaikka en tähän usko, koska diesel lyhistyy heti kun ilmaa menee järjestelmään. Vai olisiko näillä pakkasilla osuutta? Eli pa-suodattimessa tai järjestelmässä on vettä ja pakkasella se jäätyy ja estää polttoaineen syötön täysimääräisesti?
Tuo oli vain lyhyt aasin silta asiaasi. Äkkiseltään heittäisin pallon suuttimien suuntaan. Ikään kuin kaikki pannut eivät tekisi töitä yhtäaikaa? Tai sitten sinne pääsee ilmaa, vaikka en tähän usko, koska diesel lyhistyy heti kun ilmaa menee järjestelmään. Vai olisiko näillä pakkasilla osuutta? Eli pa-suodattimessa tai järjestelmässä on vettä ja pakkasella se jäätyy ja estää polttoaineen syötön täysimääräisesti?
Re: MB E 320 CDI-04 OUTO VIKA!!
Katso ettei ole vettä pikkuakun alla.
Löytyy sieltä sisäilma suodattimen alta.Konepelln vasemmassa nurkassa,edestäpäin katsottuna.
Siellä kaukalon nurkassa on kumi tutti molemmilla puolin autoa ja ne kun menee tukkoon niin vesi menee auton sisälle sinne mattojen alle missä on säkölaitteita ja jo pienikin kosteus tekee mitä sattuu.
Sähköt voi mennä aivan sekaisin.
Löytyy sieltä sisäilma suodattimen alta.Konepelln vasemmassa nurkassa,edestäpäin katsottuna.
Siellä kaukalon nurkassa on kumi tutti molemmilla puolin autoa ja ne kun menee tukkoon niin vesi menee auton sisälle sinne mattojen alle missä on säkölaitteita ja jo pienikin kosteus tekee mitä sattuu.
Sähköt voi mennä aivan sekaisin.
Re: MB E 320 CDI-04 OUTO VIKA!!
rail paineen säädin siis vaihdettu?
exät...w115,123,124,126,140,201,202,204,210,211,221,213
Mersu se olla pitää vaikka helpommalla pääsis monen muun kans :)
nyt w213 220d 4matic 2018
Mersu se olla pitää vaikka helpommalla pääsis monen muun kans :)
nyt w213 220d 4matic 2018
Re: MB E 320 CDI-04 OUTO VIKA!!
Kyllä vaihdettiin...ja paljon muuta.oilhand kirjoitti:rail paineen säädin siis vaihdettu?
Re: MB E 320 CDI-04 OUTO VIKA!!
Kiitos tiedosta tarkistellaan.nautseri kirjoitti:Katso ettei ole vettä pikkuakun alla.
Löytyy sieltä sisäilma suodattimen alta.Konepelln vasemmassa nurkassa,edestäpäin katsottuna.
Siellä kaukalon nurkassa on kumi tutti molemmilla puolin autoa ja ne kun menee tukkoon niin vesi menee auton sisälle sinne mattojen alle missä on säkölaitteita ja jo pienikin kosteus tekee mitä sattuu.
Sähköt voi mennä aivan sekaisin.
Re: MB E 320 CDI-04 OUTO VIKA!!
Ilmoitan kyllä jos ja kun vika löytyy!!1koivunen.kp kirjoitti:Ilmoittele tänne kun vika selviää. Mulla on vastaava nimittäin
Re: MB E 320 CDI-04 OUTO VIKA!!
sähköinen siirtopumppu ok?
exät...w115,123,124,126,140,201,202,204,210,211,221,213
Mersu se olla pitää vaikka helpommalla pääsis monen muun kans :)
nyt w213 220d 4matic 2018
Mersu se olla pitää vaikka helpommalla pääsis monen muun kans :)
nyt w213 220d 4matic 2018
Re: MB E 320 CDI-04 VIKA LÖYTYI!!
Kiitos kaikille vastauksista/vinkeistä.Elikkä vika löytyi lopulta 1 suuttimesta,aikaisemmin myös testattu testerillä.
Kannattaa mennä aikanaan huoltoon jos kuuluu vastaavia pärinöitä pellinalta(moottorivaurio riski).Huoltokeskus Lintosella vika löytyi.
Kannattaa mennä aikanaan huoltoon jos kuuluu vastaavia pärinöitä pellinalta(moottorivaurio riski).Huoltokeskus Lintosella vika löytyi.