Miten tuonne liittimeen pääsee käsiksi? Lähteekö tuo "kelkka" jotenki pois? Entinen mankka oli siis "tökättävää" mallia.


Sitte osaako joku jo neuvoa mikä väri menee mihinkin, tässä uuden soittimen piuhat;

On, värejä ei ole kovin hyvin standardoitu. Etsi lampun, yleismittarin tai minkä tahansa vehkeen kanssa jatkuva plussa (autossa yleensä punainen, radiossa punainen, oranssi tai keltainen?), virtalukon kautta tuleva plussa (radiossa jokin toinen väri niistä kolmesta...) ja maa (autossa ruskea, radiossa musta?) ja kytke ainakin ne oikein. Sitten vielä kun selvität mitkä ovat kaiutinjohtoja kummassakin päässä niin homma alkaa olla kasassa. Kaiutinjohtojen keskenään sekoittamisella ei yleensä saa aikaan kun äänentoiston laatuhaittaa mutta sehän on sivuseikka jos valot toimii ja ämpeekolmoset soi.Bomberi kirjoitti:Onko tuossa nyt sitten mitään sen kummempaa kuin saman väriset johdot yhteen?
Kyllä, jos ei ota radion sulakkeita irtiBomberi kirjoitti:Akun kenkä vissiin kannattee ottaa pois asennuksen ajaksi?
Soitin voi hajota kaikista suojauksista huolimatta jos sen kytkee väärin. Voi olla että autossa ei ole sulakkeita ollenkaan missään välissä, jos vaikka joku tuurilla asentava seppä on vetänyt piuhan suoraan akusta. Silloin voi kärvähtää enemmänkin kun soitin.Bomberi kirjoitti:Ja voiko soitin hajota, jos johdot menee oikosulkuun ku oon kuullu että noissa soittimissa on joku suojasulake, ja se ei mene takuuseen koska (m)asentajan vika, vai kyrvähtääkö vain auton omia sulakkeita jos menee kytkennät pieleen?
Kun hankkisit jostakin sen ISO-liittimen auton puolelle niin pääsisit tosiaankin paljon vähemmällä. Seuraavaksi sulla on liittimettömän auton lisäksi myös liittimetön radio kun pilaat sen johtosarjan.Bomberi kirjoitti:Taidan vaan abikoilla laittaa ainakin väliaikaisesti kiinni.