E 280CDI V6
E 280CDI V6
Tahtoisin tietää kyseisen Mersun hyvät ja huonot puolet,mm moottori kestävyys ja vaihdelaatikon toimivuus.Harkinnassa olisi auton vaihto ja Mersu on yksi vaihtoehto.Kyseessä olisi vm 2007 E280CDI aj 120tkm ja avantgarde ja takaveto.Vieläkö Mersuissa esiintyy sähkövikoja,ja onko lämmin talvella.
- killerimersu
- Mersumies
- Viestit: 835
- Liittynyt: Ti 06.09.2011 11:27
- Paikkakunta: pori
Re: E 280CDI V6
no ei se ainakaa sillai lämpee ku vanhemmat mersut 

bensalla pestään pensselit. dieselillä tehdään voimaa
124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
Re: E 280CDI V6
Odota kunhan kylmänraudanseppä huomaa tän ni se kehuu ko.auton maasta taivaaseen 

W203 c200 cdi a 2005 (kutiteltu)
W202 220d 1997 rivipumpulla
W202 220d 1997 rivipumpulla
Re: E 280CDI V6
Esiintyy vieläkin mm. sähkövikoja.
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Re: E 280CDI V6
Kyllä muuten lämpiää hianosti. Tultiin emännän kanssa hämeestä pohjanmaalle joulun viettoon. Ulkona oli sellaset -20 astetta pakkasta. Emäntä istu autossa hihattomassa paijjassa ja söi jäätelöö ku oli kuuma.killerimersu kirjoitti:no ei se ainakaa sillai lämpee ku vanhemmat mersut

Meillä on E320 vm.2006 facelift ja moottorin lämmöt on yli 80 asetta normi ajossa vaikka ei ole mitään viimasuojia.
Käsittääkseni tuon faceliftin tulon jälkeen ongelmat helpotti tän eemelin suhteen.
S211 E320 CDI V6 7G - facelift
Star C3, hommattu ny opetellaan käyttöä
Star C3, hommattu ny opetellaan käyttöä
Re: E 280CDI V6
Tässä kun kyselen tuosta Mersusta niin vaihtoehtoina pyörii BMW 5sarjalainen ja VOLVO ja dieseleinä kaikki.Mersua olen pyöritellyt jo pidemmän aikaa ja kuullut monet varoitukset ,siitä tämä suuri kiinnostus kyseiseen malliin.Taitaa kyllä tänäpäivänä löytyä sanomista kaikista merkeistä joita pidetään premium luokan autoina.
Re: E 280CDI V6
Noista vaihtoehdoista ehdottomasti toimivin ja varmin Volvo!TEKE kirjoitti:Tässä kun kyselen tuosta Mersusta niin vaihtoehtoina pyörii BMW 5sarjalainen ja VOLVO ja dieseleinä kaikki.Mersua olen pyöritellyt jo pidemmän aikaa ja kuullut monet varoitukset ,siitä tämä suuri kiinnostus kyseiseen malliin.Taitaa kyllä tänäpäivänä löytyä sanomista kaikista merkeistä joita pidetään premium luokan autoina.
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Re: E 280CDI V6
Millaisia..kertokaa minullekin kun ei ole yhtään tullut vielä vastaan reilun 200 tkm aikanas1jviita kirjoitti:Esiintyy vieläkin mm. sähkövikoja.
Ja lämmintä piisaa vaikka olisi -40 astetta ulkopuolella. Testattu on!
Ja jos jotain huonoa haluaa etsiä... raskas auto alustaa pitää hoitaa (alapalloja), kulutus voisi olla pienempi, mutta kuinka se nyt 2 tonnin kapistus kulkisi hajulla? Kyllä plussia on ehdottomasti enemmän kuin miinuksia. Hyvä auto vetää vaikka 1800kg asuntovaunua, ihan perussäädöillä (puhumattakaan jos lisää puhtia ja vääntöä). Automaatti vallan miellyttävä (jos hoidettu öljynvaihdot ajallaan)! En voisi autoon tyytyväisempi olla!!! Ainoa harmi on että tulee nykyään liian vähän ajokilometrejä (alle 30 tkm/vuosi), kun aikaa ei liikene matkustamiseen. Ajaminen on senverran mukavaa, että 1000 km:n siivu ei ole ollenkaan paha rasti. Kohta pääsee sentään kohti Kuusamoa!
EQB 300 4-matic -23
Re: E 280CDI V6
Jos Viidan 204:ssä oli jotain vikaa se ei tarkoita sitä että kaikki mercedekset on sähkövikaisia ja Honda on maailman paras. Totuus on se että facelift 211 on varsin luotettava kulkupeli.
W213 220d +W242 electric drive
Re: E 280CDI V6
Ei se pre-facelift -211 myöskään mitenkään epäluotettava kulkupeli ole. Omallani on meillä ollessa ajettu 114000 km ilman mitään sähkövikoja. Kuluvien osien lisäksi on vaihdettu kahden suuttimen prikat viime viikolla.
Re: E 280CDI V6
Jos sähkövioiksi lasketaan imusarjan läppien moottori niin siinä yks aika yleinen vika. Senkin voi välttää kun ajoissa puuttu ongelmaan. Hehkurele oli omaani vaihdettu n. 150thkm kohdalla. Niin ja nyt vasta hajosi kaarrevalon servomoottori ( 200thkm). Sähköön liittyy sekin eli ei nämä välttämättä kaikista huolettomampia ole. Itse kuulin taas Volvosta että ne voivat tuoda tullessaan paljon pikku vikaa. . W211 V6 muita vikapaikkoja voi olla myös. Turbo, pakosarjat, etuiskarit..
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Re: E 280CDI V6
Ainakin W204 3-litrasessa dieselimyllyssä talviasiat on kunnossa - lämpenee tosi nopeesti kovallakin pakkasella, ihan eri tavalla ku alkuaikojen CDI:t. Jos vertaa vaikka 1997 E300TD:hen, niin lähes yhtä nopeesti lämpenee c320cdi joten miksei E:kin periaatteessa samalla myllyllä...
Re: E 280CDI V6
Niin toisissa autoissa on erilaiset "viat" kuten kuskitkin. Kaikilla ei edes kestä rautakanki..itse moisen vääntämällä katkaissut..eikä ollut pakkasta (viallinen tuote varmaankin). Mutta aiheeseen, auto on painava, joten mielestäni ajotapa vaikuttaa aivan ratkaisevan paljon miten esim. etuiskarit ja alusta kestää (pakkanen jne.) Ja toisaalta paras vaimennus on varmasti mennyt iskareista jos ajettu 200tkm tai enemmän... tarviiko edes asiasta keskustella, siis kuluva osa! Ja jos Sachs tekee paskoja iskareita, niin ei se minusta mersusta silti huonoa tee kokonaisuus huomioonottaen. Toki se olisi aivan mahtavaa, kun löytyisi auto joka olisi täysin viaton ja kaikki osat kestäisivät "ikuisuuden"..ei muuta kuin polttoainetta tankkiin ja menoksi.simppa80 kirjoitti:Jos sähkövioiksi lasketaan imusarjan läppien moottori niin siinä yks aika yleinen vika. Senkin voi välttää kun ajoissa puuttu ongelmaan. Hehkurele oli omaani vaihdettu n. 150thkm kohdalla. Niin ja nyt vasta hajosi kaarrevalon servomoottori ( 200thkm). Sähköön liittyy sekin eli ei nämä välttämättä kaikista huolettomampia ole. Itse kuulin taas Volvosta että ne voivat tuoda tullessaan paljon pikku vikaa. . W211 V6 muita vikapaikkoja voi olla myös. Turbo, pakosarjat, etuiskarit..
Turbolle ja pakosarjallekin voi käydä köpelösti, jos esim. viritetty osaamattomassa pajassa tms. Ja meneekö imusarjan läppämoottori rikki sen vuoksi että on laitettu huolimattomasti huollossa tiivisteet, vai miksi? En väitä että ko. kulkine olisi maailman paras, mutta jos ajattelen omia aikaisempia kulkineita, niin ehdottomasti vähävikaisin ja miellyttävin kaikin puolin. Jos vikoja listaa, niin varmaan voisi sitten viaksi määritellä alkuperäisen Avantgarden rengaskoon Suomen oloihin...245/45/17 ei tee muuta kuin sen että kulutus kasvaa talvirengastasolle, kuten äänetkin ja hintaa sarjalle Suomesta ostettuna aivan liikaa. Makuasia sekin, kuka pitää vikana mitäkin.
Ja monet "viat" mitä täällä foorumilla tulee esille, tulevat vasta sitten kun toisten merkkien autot jo kierrätetty seuraaville käyttäjille. Kuinka moni kirjoittaa vakavista vioista esim. alle 100tkm ajetuissa W211 mersuissa. Monesti kun lukee, niin tulee mieleen että on ostettu vähän kuin sika säkissä ja viimeisillä rahoilla ja sitten valitellaan kun mersukaan ei kestä ja maksaa niin perk...sti korjata. Tietenkin kun edellinen jättänyt hoitamatta asiat! Näin kävi mm. yhdelle tutulle...osti alkupään W211 ja siinä kaikki viat mitä esille yleensä tullut täällä foorumilla ja auto oli ns. suomi-auto ja merkkiliikkeen huoltokirjalla. Eli varovainen saa olla ja aina on syytä olla perstaskussa ei mikään "toimintatonni", vaan vähän enemmän (vaikkapa 2 tonnia)!
Ja tosiasia varmaan on se, että mitä enemmän "herkkuja" varustelistalla, sitä enemmän mahdollisa vikapaikkoja auton ikääntyessä. Siinä sitä punnitsemista onkin mihin rajan vetää. Itse en voisi kuvitella esim. ostavani alkupään W211-korisia SBC-jarruin, 4-matic-versiona, ilmajousituksella ja oliko se nyt Valeon syylärillä. Siinä muutama mahdollinen vikapaikka vähemmän pienellä haarukoinnilla, sikäli mikäli ei jokin edellämainituista ole juuri ostoperuste. Tällä hetkellä luotto omaan autoon on kova, ja toivotaan että MB ei jätä pulaan. Toisaalta itseäni on syyttäminen, koska itse huollettu (ellei moottori nyt simahda yllättäen)! Ja AUTOHAN SE VAIN ON!!!!


EQB 300 4-matic -23
Re: E 280CDI V6
Volvolla vielä jonkun verran opittavaa "premium"-autojen rakentamisesta. Ensimmäiset 50000km pysyy ylimääräiset resonanssit ja siväänet ym. osien löystymiset poissa, sen jälkeen se putoaakin pösöjen sun muiden sitikoiden joukkoon. Sama koskee merkin yleistä laatuvaikutelmaa.s1jviita kirjoitti:Noista vaihtoehdoista ehdottomasti toimivin ja varmin Volvo!TEKE kirjoitti:Tässä kun kyselen tuosta Mersusta niin vaihtoehtoina pyörii BMW 5sarjalainen ja VOLVO ja dieseleinä kaikki.Mersua olen pyöritellyt jo pidemmän aikaa ja kuullut monet varoitukset ,siitä tämä suuri kiinnostus kyseiseen malliin.Taitaa kyllä tänäpäivänä löytyä sanomista kaikista merkeistä joita pidetään premium luokan autoina.
markoala kirjoitti:Jos Viidan 204:ssä oli jotain vikaa se ei tarkoita sitä että kaikki mercedekset on sähkövikaisia ja Honda on maailman paras. Totuus on se että facelift 211 on varsin luotettava kulkupeli.

Tuosta moottorista vielä sen verran, että mikäli siihen (280 CDI) päädyt, niin kannattaa ohjelmoituttaa se jollakin asiantuntevalla henkilöllä, (esim. nimim. Tuikku täällä forumilla). Sitten vasta saat siitä kaiken irti. Onhan 190/500 ihan jees, mutta 260/630 on kivempi

E350CDI&A180CDI
Re: E 280CDI V6
VOLVOLLA tässä on tullut ajettua jokunen vuosi ja on toiminut ok.Siksi tämä kiinnostus MERSUUN kun tekisi mieli kokeilla jotain uutta ja mitään huonoa ei kiinnosta hommata tuohon pihamaalle seisomaan.BMW on nyt unohdettu jakopää murheitten vuoksi.Arvonnassa on mukana vielä MERSU JA VOLVO V70.


-
- Mersumies
- Viestit: 518
- Liittynyt: To 09.09.2010 10:33
- Paikkakunta: Keloutuva keskisuuri teollisuuskaupunki
Re: E 280CDI V6
Pääsevätkö Volvon omistajat suoraan paratiisiin kun sen välillä omisti Ford ja nykyisin joku Kinuskien jääkaappitehdas? Kiinan sukuisilla tavaroilla on minimietäisyys jolta niitä voi katsoa että ne vielä näyttävät hyviltä. Btw minulla on myös -89 mallin 2.0l laser sierra ja foorti ei ole auto eikä piika ihminen.
Mercedes voran. Die Strasse frei fur Mercedes.
Re: E 280CDI V6
mitä murheita bemarin diesel kutosen jakopäässä on?TEKE kirjoitti:VOLVOLLA tässä on tullut ajettua jokunen vuosi ja on toiminut ok.Siksi tämä kiinnostus MERSUUN kun tekisi mieli kokeilla jotain uutta ja mitään huonoa ei kiinnosta hommata tuohon pihamaalle seisomaan.BMW on nyt unohdettu jakopää murheitten vuoksi.Arvonnassa on mukana vielä MERSU JA VOLVO V70.
uudemmissa nelos koneissa kyllä on oli sitten bmw tai mersu
Re: E 280CDI V6
Tuskin kutosen jakopäässä, mutta N47 neloskoneen jakopää on heikko. Bmw:n kutonen on pomminvarma kone jos vaan imusarjan läpät on poistettu!!xr kirjoitti:mitä murheita bemarin diesel kutosen jakopäässä on?TEKE kirjoitti:VOLVOLLA tässä on tullut ajettua jokunen vuosi ja on toiminut ok.Siksi tämä kiinnostus MERSUUN kun tekisi mieli kokeilla jotain uutta ja mitään huonoa ei kiinnosta hommata tuohon pihamaalle seisomaan.BMW on nyt unohdettu jakopää murheitten vuoksi.Arvonnassa on mukana vielä MERSU JA VOLVO V70.
uudemmissa nelos koneissa kyllä on oli sitten bmw tai mersu
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096