
W211 automaatin kytkin ei pidä kylmänä.
W211 automaatin kytkin ei pidä kylmänä.
Eli auto on W211 200CDI tomaatti. -10 asteen pakkasella on ruvennut ilmenemään liikkeelle lähdön jälkeen, että vehjettä ei tahdo saada pysähtymään. Kun saa runnottua jarrulla pysähdyksiin, niin tietenkin sammuu.Eli siis ihan, kuin manuaaliaskilla hidastais ilman kytkintä pysähdyksiin. Oire loppuu, kun ajelee muutamat kilometrit. Onko laatikosta joku pahastikkin rikki,vai jäätyykö jotain pakkasella? Vähän hiton kylmäävä tunne näillä liukkailla,kun auto vaan puskee eteenpäin 

- petri
- Mersumies
- Viestit: 1212
- Liittynyt: La 29.10.2005 23:21
- Paikkakunta: Klaukkala, kesäisin Konginkangas
Re: W211 automaatin kytkin ei pidä kylmänä.
Onkos laatikon öljyjä vaihdettu?
S210 E320T 4Matic -98
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot
EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot
EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
Re: W211 automaatin kytkin ei pidä kylmänä.
On siitä kyllä jo muistaakseni aikaa.On se tuol huoltovihkosessa ylhäällä,mut en just muista milloin oli tehty. Huollon mukaan ei kuitenkaan tarvitsis vielä vaihdella,kun syksyllä kyselin.petri kirjoitti:Onkos laatikon öljyjä vaihdettu?
Re: W211 automaatin kytkin ei pidä kylmänä.
Vaihtaisin itse öljyt ja suodattimen varsin nopeasti.
W204 -11
W124 250 Man.
W309 om603.
W124 250 Man.
W309 om603.
- tuomkiti81
- Vakiokalustoa
- Viestit: 438
- Liittynyt: Pe 19.03.2004 20:31
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: W211 automaatin kytkin ei pidä kylmänä.
Paljoko autolla on ajettu? Ja 2010 saanu vielä w211 korista....?vai onkos farmaria ollu vielä sillon saatavilla?
Cls 350 cdi -11 (W218)
Opel Insignia 2.0 Ctdi -10
Scania R560 8x4 -13
Ex. Mb Cls 350cgi -07(W219)
Ex. Bmw 530dA -05 (E60)
Ex. Bmw 530dA -01 (E39)
Ex. Vw Golf 1.6 -05
Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
Ex. Opel Vectra 1.6i 16V -99
Opel Insignia 2.0 Ctdi -10
Scania R560 8x4 -13
Ex. Mb Cls 350cgi -07(W219)
Ex. Bmw 530dA -05 (E60)
Ex. Bmw 530dA -01 (E39)
Ex. Vw Golf 1.6 -05
Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
Ex. Opel Vectra 1.6i 16V -99
Re: W211 automaatin kytkin ei pidä kylmänä.
ei oo 2010. 2004 vuosimallia on. 487tkm on ajettu elikkäs aika paljon on rullattu jo?tuomkiti81 kirjoitti:Paljoko autolla on ajettu? Ja 2010 saanu vielä w211 korista....?vai onkos farmaria ollu vielä sillon saatavilla?
Re: W211 automaatin kytkin ei pidä kylmänä.
Vaihdoin joskus kyb venttiilin omasta pelistä, enkä laittanut riittävästi öljyä laatikkoon kun kävin koeajolla, mulla teki ihan saman. Persreikä soikeana takaisin tallille ja vannottin etten enää ikinä aja liian pienellä öljymäärällä jos tästä selviää ilman tuhat lappusia. Öljyn lisäämisen jälkeen auto alkoi toimimaan normaalisti. Ei tuo kilometri määrä mikään päätä puistattava ole, mikäli autoa on huollettu ja viat korjattu. Omassa oli 490tkm kun myin sen pois, eikä siinä ollut yhtään vikaa, ei edes sitä pienintä.
W204 -11
W124 250 Man.
W309 om603.
W124 250 Man.
W309 om603.
Re: W211 automaatin kytkin ei pidä kylmänä.
Mutta tekee oiretta vain kylmänä. Jos olisi joku tukossa,niin eikö vika olisi päällä jatkuvasti?mkos kirjoitti:kyb- venttiili tukossa
Re: W211 automaatin kytkin ei pidä kylmänä.
Pikaisesti öljymäärän tarkistukseen/lisäykseen.
Re: W211 automaatin kytkin ei pidä kylmänä.
j@ntzu kirjoitti:Mutta tekee oiretta vain kylmänä. Jos olisi joku tukossa,niin eikö vika olisi päällä jatkuvasti?mkos kirjoitti:kyb- venttiili tukossa
kyb tykkää oireilla kulmänä
S211.216
Re: W211 automaatin kytkin ei pidä kylmänä.
"kymppi" tarkotti asteita -10 c...tuomkiti81 kirjoitti:Paljoko autolla on ajettu? Ja 2010 saanu vielä w211 korista....?vai onkos farmaria ollu vielä sillon saatavilla?
nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
Re: W211 automaatin kytkin ei pidä kylmänä.
Kai huoltokirjassa on vaihteistoöljyn vaihto merkitty, jos ei niin äkkiä öljyt vaihtoon...j@ntzu kirjoitti:ei oo 2010. 2004 vuosimallia on. 487tkm on ajettu elikkäs aika paljon on rullattu jo?tuomkiti81 kirjoitti:Paljoko autolla on ajettu? Ja 2010 saanu vielä w211 korista....?vai onkos farmaria ollu vielä sillon saatavilla?

nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W211 automaatin kytkin ei pidä kylmänä.
Turbin lukon solenoidi "KUB" rikki, huonot öljyt, turbin lukon ventiili jumittaa, turbinlukko rikkij@ntzu kirjoitti:Eli auto on W211 200CDI tomaatti. -10 asteen pakkasella on ruvennut ilmenemään liikkeelle lähdön jälkeen, että vehjettä ei tahdo saada pysähtymään. Kun saa runnottua jarrulla pysähdyksiin, niin tietenkin sammuu.Eli siis ihan, kuin manuaaliaskilla hidastais ilman kytkintä pysähdyksiin. Oire loppuu, kun ajelee muutamat kilometrit. Onko laatikosta joku pahastikkin rikki,vai jäätyykö jotain pakkasella? Vähän hiton kylmäävä tunne näillä liukkailla,kun auto vaan puskee eteenpäin
yleisimmät syyt yleisimmäss järjestyksessä
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

- tuomkiti81
- Vakiokalustoa
- Viestit: 438
- Liittynyt: Pe 19.03.2004 20:31
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: W211 automaatin kytkin ei pidä kylmänä.
kari v kirjoitti:"kymppi" tarkotti asteita -10 c...tuomkiti81 kirjoitti:Paljoko autolla on ajettu? Ja 2010 saanu vielä w211 korista....?vai onkos farmaria ollu vielä sillon saatavilla?


Cls 350 cdi -11 (W218)
Opel Insignia 2.0 Ctdi -10
Scania R560 8x4 -13
Ex. Mb Cls 350cgi -07(W219)
Ex. Bmw 530dA -05 (E60)
Ex. Bmw 530dA -01 (E39)
Ex. Vw Golf 1.6 -05
Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
Ex. Opel Vectra 1.6i 16V -99
Opel Insignia 2.0 Ctdi -10
Scania R560 8x4 -13
Ex. Mb Cls 350cgi -07(W219)
Ex. Bmw 530dA -05 (E60)
Ex. Bmw 530dA -01 (E39)
Ex. Vw Golf 1.6 -05
Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
Ex. Opel Vectra 1.6i 16V -99
Re: W211 automaatin kytkin ei pidä kylmänä.
Pitäisikö näissä vaihteistovioissa suosia automaatilaatikkospesialisteja vai osaavatko merkkikorjaamoilla hoitaa kuntoon?CDI203 kirjoitti:Turbin lukon solenoidi "KUB" rikki, huonot öljyt, turbin lukon ventiili jumittaa, turbinlukko rikkij@ntzu kirjoitti:Eli auto on W211 200CDI tomaatti. -10 asteen pakkasella on ruvennut ilmenemään liikkeelle lähdön jälkeen, että vehjettä ei tahdo saada pysähtymään. Kun saa runnottua jarrulla pysähdyksiin, niin tietenkin sammuu.Eli siis ihan, kuin manuaaliaskilla hidastais ilman kytkintä pysähdyksiin. Oire loppuu, kun ajelee muutamat kilometrit. Onko laatikosta joku pahastikkin rikki,vai jäätyykö jotain pakkasella? Vähän hiton kylmäävä tunne näillä liukkailla,kun auto vaan puskee eteenpäin
yleisimmät syyt yleisimmäss järjestyksessä
Re: W211 automaatin kytkin ei pidä kylmänä.
Automaattispesialistin puoleen itse kääntyisin, merkkiliikkeen puoleen siinä tapauksessa että siellä on joku joka tajuaa noista laatikoista enempi kuin sika tuulimyllystä. Usein merkkiliikkeissä vaihdellaan vaan osia summissa ja tälläisessä tapauksessa varmaan alotetaan venttiilikoneiston vaihtamisella. ..
Asiasta ymmärtävä taas osaa tutkia esim. venttiilikoneistosta paikat jotka voivat vioittuessaan aiheuttaa tuollaisia oireita.
Asiasta ymmärtävä taas osaa tutkia esim. venttiilikoneistosta paikat jotka voivat vioittuessaan aiheuttaa tuollaisia oireita.
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W211 automaatin kytkin ei pidä kylmänä.
jos vika on ventiili koneistossa niin sen voi korjat(somerolle) jos vika on turbinissa niin repconj@ntzu kirjoitti:Pitäisikö näissä vaihteistovioissa suosia automaatilaatikkospesialisteja vai osaavatko merkkikorjaamoilla hoitaa kuntoon?CDI203 kirjoitti:Turbin lukon solenoidi "KUB" rikki, huonot öljyt, turbin lukon ventiili jumittaa, turbinlukko rikkij@ntzu kirjoitti:Eli auto on W211 200CDI tomaatti. -10 asteen pakkasella on ruvennut ilmenemään liikkeelle lähdön jälkeen, että vehjettä ei tahdo saada pysähtymään. Kun saa runnottua jarrulla pysähdyksiin, niin tietenkin sammuu.Eli siis ihan, kuin manuaaliaskilla hidastais ilman kytkintä pysähdyksiin. Oire loppuu, kun ajelee muutamat kilometrit. Onko laatikosta joku pahastikkin rikki,vai jäätyykö jotain pakkasella? Vähän hiton kylmäävä tunne näillä liukkailla,kun auto vaan puskee eteenpäin
yleisimmät syyt yleisimmäss järjestyksessä
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: W211 automaatin kytkin ei pidä kylmänä.
Suositelkaapa Hyvinkään läheltä jotain paikkaa automaatin huollolle,kun ei haulla oikein löydy. Googlettamallakin uudella maalla on jotain,mut sitten kun luet asiakkaiden kokemuksia, niin ei kiitos.
Re: W211 automaatin kytkin ei pidä kylmänä.
w210 270 cdi -oo mulla puskee kuumana kun pysähtyy risteykseen ja rupee savuttaan. öljy ja suodatin vaihdettu mikä toi kyb venttiili on ja missä tätä vikaa ei kylmänäj@ntzu kirjoitti:Eli auto on W211 200CDI tomaatti. -10 asteen pakkasella on ruvennut ilmenemään liikkeelle lähdön jälkeen, että vehjettä ei tahdo saada pysähtymään. Kun saa runnottua jarrulla pysähdyksiin, niin tietenkin sammuu.Eli siis ihan, kuin manuaaliaskilla hidastais ilman kytkintä pysähdyksiin. Oire loppuu, kun ajelee muutamat kilometrit. Onko laatikosta joku pahastikkin rikki,vai jäätyykö jotain pakkasella? Vähän hiton kylmäävä tunna näillä liukkailla,kun auto vaan puskee eteenpäin
Viimeksi muokannut jenkkuli, La 02.11.2013 11:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: W211 automaatin kytkin ei pidä kylmänä.
Kyb venttiili on vaihdelaatikon sisällä johdin levyssä oleva mangneetti ventiili
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: W211 automaatin kytkin ei pidä kylmänä.
voiko liika öljy tehdä ton puskemisen kun tekee ton kun ajaa pitempään eli öljy kuumana
Re: W211 automaatin kytkin ei pidä kylmänä.
En tiedä voiko kuuma öljy tehdä tuon, mutta öljy rupeaa vaahtontumaan ja voi tehdä ettei vaihteet toimi oikein
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: W211 automaatin kytkin ei pidä kylmänä.
vaihteet toimii niinkuin pitääkin paitsi kun pitää pysähtyä valoihin silloin pitää painaa jarrua kuin mies aivan kuin ei päästäis vapaalle ollekkaan ja rupee jarruttamaan konetta kävin vaasassa ja oli aika tuskallista touhua valoissa. tekee kyllä aina ei oo lämpötilalla väliäarska10 kirjoitti:En tiedä voiko kuuma öljy tehdä tuon, mutta öljy rupeaa vaahtontumaan ja voi tehdä ettei vaihteet toimi oikein
Re: W211 automaatin kytkin ei pidä kylmänä.
.
Tämähän on niitä öljyboxi malleja, se on hyvällä tuurilla se halvempi vaihtoehto.
Kalliimpi on, että öljyt ja nesteet on sekasin.
Tämähän on niitä öljyboxi malleja, se on hyvällä tuurilla se halvempi vaihtoehto.
Kalliimpi on, että öljyt ja nesteet on sekasin.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: W211 automaatin kytkin ei pidä kylmänä.
w210 270cdi 2000 onko tässä mallissa turbiinissa öljy troppu
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W211 automaatin kytkin ei pidä kylmänä.
Siis rupeaa savutamaan öljyä?jenkkuli kirjoitti:w210 270 cdi -oo mulla puskee kuumana kun pysähtyy risteykseen ja rupee savuttaan öljy ja suodatin vaihdettu mikä toi kyb venttiili on ja missä tätä vikaa ei kylmänäj@ntzu kirjoitti:Eli auto on W211 200CDI tomaatti. -10 asteen pakkasella on ruvennut ilmenemään liikkeelle lähdön jälkeen, että vehjettä ei tahdo saada pysähtymään. Kun saa runnottua jarrulla pysähdyksiin, niin tietenkin sammuu.Eli siis ihan, kuin manuaaliaskilla hidastais ilman kytkintä pysähdyksiin. Oire loppuu, kun ajelee muutamat kilometrit. Onko laatikosta joku pahastikkin rikki,vai jäätyykö jotain pakkasella? Vähän hiton kylmäävä tunna näillä liukkailla,kun auto vaan puskee eteenpäin
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: W211 automaatin kytkin ei pidä kylmänä.
joo tommosta valkosta savua pakoputkesta kun on paikalla vähän aikaa D päällä sama tunne kun manuaalissa nostaa kytkintä ja jarru pohjas 2vko sitten vaihdettu öljyt,läpivientiholkki,poxi tarkastettu ei öljyä ja kaikki pelas hyvin kunnes tuli 2pv sitten toi vika öljy tarkastettu ja pilkulleen oikein en tiedä rikastuuko käyttöauto taas......niin ja öljynvaihtoa ei tehty huuhtelemalla haiskahtaako KYB venttili vialta kun pääsis johonki testeriin närpiö-vaasa linjallaCDI203 kirjoitti:Siis rupeaa savutamaan öljyä?jenkkuli kirjoitti:w210 270 cdi -oo mulla puskee kuumana kun pysähtyy risteykseen ja rupee savuttaan öljy ja suodatin vaihdettu mikä toi kyb venttiili on ja missä tätä vikaa ei kylmänäj@ntzu kirjoitti:Eli auto on W211 200CDI tomaatti. -10 asteen pakkasella on ruvennut ilmenemään liikkeelle lähdön jälkeen, että vehjettä ei tahdo saada pysähtymään. Kun saa runnottua jarrulla pysähdyksiin, niin tietenkin sammuu.Eli siis ihan, kuin manuaaliaskilla hidastais ilman kytkintä pysähdyksiin. Oire loppuu, kun ajelee muutamat kilometrit. Onko laatikosta joku pahastikkin rikki,vai jäätyykö jotain pakkasella? Vähän hiton kylmäävä tunna näillä liukkailla,kun auto vaan puskee eteenpäin