Luin vanhoja keskusteluja ja huomasin että pyyhin ongelmat ovat melko yleisiä näissä vehkeissä. En kuitenkaan löytänyt suoraa vastausta mistään.
Eli ongelma on seuraavanlainen:
Tihku toimii (tavallaan), mutta pyyhin liikkuu vain tietyn matkaa, ja sitten jumittaa. Esim matkalla vasemmalta oikealle pyyhin pysähtyy kolme kertaa matkan varrella ennenkun on täysin päässyt oikeaan reunaan, ja sama asia taas matkalla takaisin. Pyyhin on siis pysähdyksissä oikean ajan mitä tihkulla pitää, mutta se ei liiku tarpeeksi. Kun tihkun ottaa pois, jää pyyhin minne sattuu, ja sen saaminen ala-asentoon on taitolaji. Tihkua ei siis käytännössä voi käyttää.
2 ja 3 nopeus ovat yhtä nopeita (hitaita). Pyyhin liikkuu melko hitaasti, mutta toimii silti ja asian kanssa pystyy elämään. Liikkuu hitaammin toiseen suuntaan kun toiseen.
Voisiko ongelmana olla rele, moottori kuitenkin tuntuu toimivan kun kerran pystyy käyttämään 2 ja 3 tasoa kun tulee vettä. Tämä ongelma on ollut koko sen ajan kun olen auton omistanut, eli 3kk, ja asia ei ole muuttunut huonommaksi tai paremmaksi sinä aikana, ja edellinen omistajakaan ei ollut siitä välittänyt.
w201 pyyhkijä ongelma
Re: w201 pyyhkijä ongelma
Rele siellä taitaa temppuilla. Osta joltakin käytetty rele ja kokeile sillä.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: w201 pyyhkijä ongelma
Itse omasta lankusta katsoin pyyhin alhaalla sellaisen näkymättömän kohdan ja porasin siihen 3mm reiän ja näin sain työnnettyä mekanismiin voitelua ja silikoonia reikään sitten lopuksi tulpaksi ja tieten varren voitelu ettei jumittele.
W202 ainakin on sitten pyyhkimen tyvessä jo muovi suojus joka lähtee irti ja voitelu on helpompaa..vanhemmissa alumiininen umpi kotelo joka purkautuu vain kun ottaa koko laitoksen pöydälle.
W202 ainakin on sitten pyyhkimen tyvessä jo muovi suojus joka lähtee irti ja voitelu on helpompaa..vanhemmissa alumiininen umpi kotelo joka purkautuu vain kun ottaa koko laitoksen pöydälle.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w201 pyyhkijä ongelma
Samanlaista ongelmaa itselläkin.Pyyhkijä aikansa temppuiltuaan lakkasi toimimasta,no löysin käytetyn vivustoineen vaihdoin.nyt se temppuilee taas onkohan jossain rele, uusi moottori motonetissa 69e Helppo tosin vaihtaa kun ottaa vivustoineen pois.Mutta mikä tökkii.
Re: w201 pyyhkijä ongelma
Niin oma pyyhinmekanismi kunnossa,vikana oli pyyhkijän varren mutteri löysällä oli päässyt vähän pompsahtamaan boorista.Aikaisempi pyyhkijän moottori jätti välille siinä oli moottori kaput.
Re: w201 pyyhkijä ongelma
Upataas tätäkin.
W201 -91 ja "automaattinen" lasinpyyhkijä.
Elikkä viimeisen kahden kuukauden aikana on pyyhkijä aloittanut omatoimisen elämän 4 kertaa. Kaikki kerrat tapahtuneet sadesäällä pyyhkijän ollessa 1-nopeudella. Pyyhin aloittaa itsenäisesti 2-nopeudella pyyhkimään ja jatkaa, vaikka viiksen kääntäisi 0-asentoonkin. Loppuu virrat pois kääntämällä, mutta jatkuu sitten taas. Kaikki kerrat ovat olleet erimittaisia, 15 sekunnista aina 15 minuuttiin.
Vikaa koitettu korjata kahdella eri viiksellä, mutta ei apua. Mikä neuvoksi?
W201 -91 ja "automaattinen" lasinpyyhkijä.
Elikkä viimeisen kahden kuukauden aikana on pyyhkijä aloittanut omatoimisen elämän 4 kertaa. Kaikki kerrat tapahtuneet sadesäällä pyyhkijän ollessa 1-nopeudella. Pyyhin aloittaa itsenäisesti 2-nopeudella pyyhkimään ja jatkaa, vaikka viiksen kääntäisi 0-asentoonkin. Loppuu virrat pois kääntämällä, mutta jatkuu sitten taas. Kaikki kerrat ovat olleet erimittaisia, 15 sekunnista aina 15 minuuttiin.
Vikaa koitettu korjata kahdella eri viiksellä, mutta ei apua. Mikä neuvoksi?

190D 2.5 -89
C 230K -97
C 220 CDI -12
C 230K -97
C 220 CDI -12