Pystyykö tosta keltaisesta tarrasta löytyvistä HW 33/05 ja SW 48/05 numeroista päättelemään SBC yksikön valmistuspäivää esim. tässä olisi viikko 33 vuonna 2005 ??
Tai jostain muusta numeroinnista ?
Pystyykö esim. Starilla näkemään onko yksikkö vaihdettu tai paljonko siinä on viellä käyttöä jäljellä ennen kun herjaa että laskuri täynnä ?
omassa ainakin lukee ihan selkee päivämäärä koska yksikkö tehty, löytyi joltain pumpun kyljistä.
Pitääpä tutki, en kyllä huomannut. Jos joku viitsii kuvan linkitää niin olis hyvä.
Varmaan monia w211 korissen omistajia tai ostajia kiinnostaa onko SBC vaihdettu vai ei, päiväyksen perusteellahan se olis helppo todeta.
Jani426 kirjoitti:Pystyykö tosta keltaisesta tarrasta löytyvistä HW 33/05 ja SW 48/05 numeroista päättelemään SBC yksikön valmistuspäivää esim. tässä olisi viikko 33 vuonna 2005 ??
Tai jostain muusta numeroinnista ?
Pystyykö esim. Starilla näkemään onko yksikkö vaihdettu tai paljonko siinä on viellä käyttöä jäljellä ennen kun herjaa että laskuri täynnä ?
HW ja SW ovat lyhenteet hardware ja software eli versi numeoista
trkka herjailun alkua ei nää mutta usein se alkaa 350000 painaluksen kohdilla tosin nähnyt myös tapaukisia alle 300000painalusta ja vasta yli 400000 painalusta kun on herjaa alkanut tulemaan
(jos tarvis niin lähi päivinä lahden ohi ajelemassa)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4 MA-PE 17-21 EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
Ekassa kuvassa oleva kohta B tarkoittaa osan valmistusnumeroa. Löysin alla olevan Bosch taulukon josta selviää valmistusajankohdan koodi. Eli kuvan SBC olisi valmistettu 10/2004 ( kolme ekaa numeroa 490 ).
Ekassa kuvassa oleva kohta B tarkoittaa osan valmistusnumeroa. Löysin alla olevan Bosch taulukon josta selviää valmistusajankohdan koodi. Eli kuvan SBC olisi valmistettu 10/2004 ( kolme ekaa numeroa 490 ).
Hyvät toverit - mites tämä esimerkki, suoraan pellin alta.
HW 29/05
SW 29/05
887/07/1/0270
Auto siis painettu -05. HW ja SW kertoo yksikön olevan samaa vuosikertaa, mutta tuo 887 numerosarja taas aivan jotain muuta. Taulukon mukaan yksikkö olisi 07/2008. Eli onkohan meikäläisen yksikkö uusittu - nam nam?
Auto siis painettu -05. HW ja SW kertoo yksikön olevan samaa vuosikertaa, mutta tuo 887 numerosarja taas aivan jotain muuta. Taulukon mukaan yksikkö olisi 07/2008. Eli onkohan meikäläisen yksikkö uusittu - nam nam?
Joo väittäisin että on uusittu, noista HW ja SW numeroista ei voi päätellä mitään, niissä numerointi menee miten sattuu.
Vanha topic mutta jatketaan tähän kun liittyy suoraan asiaan.
Olan yli näin kun tutkittiin kaverin autoa staarilla ja sen SBC-yksikön tietoja.
Kertokaapa viisaat miten "jarrutiedot" alla olevaa lukemaa pitää tulkita että näkee polkasujen määrän ?
Lukema ei ollut selvä numeraalinen arvo vaan sekotusnumeroita ja kirjaimia. Niistä pitäisi sitten päätellä monta tuhatta kertaa on jarruteltu ?
Onko kyseessä sama "service life" jota tutkitaan huoltokohtessa 14 ? Jossakin dokumentissa olne nähnyt että samassa katsotaan SBC-yksikön vikakoodit ja painesäiliön kuntoa..
Maailmassa on kahdenlaisia autoja. On uusia Mersuja ja käytettyjä Mersuja. =D
ex. MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
Noname kirjoitti:Vanha topic mutta jatketaan tähän kun liittyy suoraan asiaan.
Olan yli näin kun tutkittiin kaverin autoa staarilla ja sen SBC-yksikön tietoja.
Kertokaapa viisaat miten "jarrutiedot" alla olevaa lukemaa pitää tulkita että näkee polkasujen määrän ?
Lukema ei ollut selvä numeraalinen arvo vaan sekotusnumeroita ja kirjaimia. Niistä pitäisi sitten päätellä monta tuhatta kertaa on jarruteltu ?
Onko kyseessä sama "service life" jota tutkitaan huoltokohtessa 14 ? Jossakin dokumentissa olne nähnyt että samassa katsotaan SBC-yksikön vikakoodit ja painesäiliön kuntoa..
Alkupään w211 on tehtaan toimesta sbc yksikköä päivitelty takuun piikkiin.Pari tapausta tuon oman lisäksi
Aika erikoista kun noita yksiköitä on vaihdettu alkupään autoihin jo viisikin vuotta sitten ja autoilla on ajettu 100-150 tkm tkm.Nimenomaan noista saksantuonneista
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Noname kirjoitti:
Kertokaapa viisaat miten "jarrutiedot" alla olevaa lukemaa pitää tulkita että näkee polkasujen määrän ?
Lukema ei ollut selvä numeraalinen arvo vaan sekotusnumeroita ja kirjaimia. Niistä pitäisi sitten päätellä monta tuhatta kertaa on jarruteltu ?
Numeroita ja kirjaimia "pötkössä"
vähän samaan tapaan kuin tuossa alle kirjoituksessa?
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4 MA-PE 17-21 EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
Niin. Kävin staarin äärellä kun aihe kiinnostaa kovasti. Tosiaan vähän omituisesti on ilmoitettu polkaisujen määrä jos A49.20 sitä tarkoittaa. Ohessa "ruutukaappaus" todisteena.
Kuka tietää mitä tämä tarkoittaa tai millä kaavalla tätä voi purkaa järjelliseksi lukemaksi ?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Maailmassa on kahdenlaisia autoja. On uusia Mersuja ja käytettyjä Mersuja. =D
ex. MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
onnistuuko sbc yksikön vaihto kotioloissa jos staari löytyy ? ts. onko siinä jotain ihmeempää kuin oikeanlainen sbc tilalle, jarrujen ilmaus ja käyttöön koodaus ?
paloviita kirjoitti:Onnistuu kotioloissakin. Staria tarvitaan ilmaamiseen. Täytyy huolehtia, että myös varajarru tulee ilmattua.
Oliko siihen jokin erillinen ohje ? Netistä löytyy kyllä paljonkin juttua miten järjestelmä ilmataan mutta mekaanisen varajärjestelmän ilmaamisesta erikseen ei löydy mitään vaikka kuinka etsii. Kerro nyt muillekkin miten se tapahtuu koska on oleellinen turvallisuuteen vaikuttava seikka
Maailmassa on kahdenlaisia autoja. On uusia Mersuja ja käytettyjä Mersuja. =D
ex. MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
Vaihdoin yksikön omassa autotallissa. Ilmauksessa käytin paineistettua säiliötä joka piti auton jarrunestesäiliön täynnä ja hiukan ylipaineisena. Työsylinterien ilmausruuveja auoin starin "käskyjen" mukaan.
Itse en omista staria enkä osaa sen käytössä opastaa. Nimimerkki CDI203 tuli apuun siltä osin. Starin avulla ilmauksen onnistumisen voi myös testata.
Jarrunestettä pitää varata muistaakseni 1.5 litraa ja auton akun pitää olla todella hyvässä kunnossa.
Ilmauksen aikana on huomioitava, että nestettä tulee ilmausnipoista ajoittain kovalla paineella.
Ennen SBC-yksikön irroittamista jarrujärjestelmä on syytä laittaa lepotilaan, jotta paineakku tyhjenee.
Jokainen luonnollisesti tekee autotallihommat omalla vastuulla.
MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04