Noin paljon ajavia on aika vähän, kun taksit jätetään pois laskuista.RH kirjoitti:Paljon ajava pystyy höynäyttämään tuossa systeemissä ainakin katsastusjärjestelmän. 450tkm lukema ennen ensimmäistä katsastusta siistitään vaikkapa arvoon 200tkm. Ja sitten 5-vuotiskatsastuksen aattona 500tkm lukema korjataan arvoon 280tkm.
Mittarin ruuvaus...
Re: Mittarin ruuvaus...
Re: Mittarin ruuvaus...
Ensi kerralla sitten star mukaan mersukaupoille, näin olen ainakin itse päättänyt. Omassa autossa oli vaihettu mittaristo ja kilometrejä uupu 40 tonnia todellisesta. Tämä selvisi mulle jälkikäteen, kun aloin tutkimaan huoltohistoriaa. Mittariston vaihto oli toki tallentunut tietokoneelle ja jossain vikakoodihistoriassa taisi lukea, että mittaristo on rikki. Joten mistään kusetuksesta ei tässä tapauksessa ollut kyse, vaik ei mittariston vaihtoa ollu merkitty varsinaiseen huoltovihkoon.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Re: Mittarin ruuvaus...
Sama juttu, varmasti on staari mukana kun oon seuraavaa mersua ostamassa. Ja on se jonkin asteinen kusetus jos " unohtaa" merkitä/kertoa, että mittaristo on vaihdettu...
nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
Re: Mittarin ruuvaus...
Ostin auton viallisena ruttutukusta, joten en ole kenellekään katkera.kari v kirjoitti:Sama juttu, varmasti on staari mukana kun oon seuraavaa mersua ostamassa. Ja on se jonkin asteinen kusetus jos " unohtaa" merkitä/kertoa, että mittaristo on vaihdettu...

MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Re: Mittarin ruuvaus...
Totta toki. Tarkoitus olikin esittää jonkin sortin "ääriesimerkki". Jos vaikka tuosta ajosuoritteesta raapaisisi puoletkin pois, niin sitten alkaa jo löytyä väkeä, jolla on tuollaista ajosuoritetta. Eihän tuo n.75tkm vuodessa vaadi kuin sen joku nafti 150km työmatkaa ja vähän kauppareissuja siihen nokkiin. Siitä sitten kevyt huijaus: eka katsastus ja mittarilukeman siivous 220tj86430 kirjoitti:Noin paljon ajavia on aika vähän, kun taksit jätetään pois laskuista.RH kirjoitti:Paljon ajava pystyy höynäyttämään tuossa systeemissä ainakin katsastusjärjestelmän. 450tkm lukema ennen ensimmäistä katsastusta siistitään vaikkapa arvoon 200tkm. Ja sitten 5-vuotiskatsastuksen aattona 500tkm lukema korjataan arvoon 280tkm.



Paljonkohan noita tuommoisia teillämme liikkuu?
Re: Mittarin ruuvaus...
tuossa vähemmän ajetussa on enemmän todellisia kilometrejä kuin tuossa enemmän ajetussa,,,,mitä sanailuaLopenUupunut kirjoitti:dealer kirjoitti:Aika vähän näyttää muuten kilometrit vaikuttavan hintaan:
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/5273216" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/5263394" onclick="window.open(this.href);return false;
Minä ottaisin enemmän ajetun noista.
.

Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
- Bercedes Menz
- Mersumies
- Viestit: 795
- Liittynyt: Ti 21.12.2010 18:21
- Paikkakunta: Pirkanmaa
Re: Mittarin ruuvaus...
Eikös Asko Hahto ollut tunnetusti "rehti" autokauppias.koyama kirjoitti:LopenUupunut kirjoitti:dealer kirjoitti:Aika vähän näyttää muuten kilometrit vaikuttavan hintaan:
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/5273216" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/5263394" onclick="window.open(this.href);return false;
Minä ottaisin enemmän ajetun noista.
.

Mutta palatakseni topikkiin....topikin aloittajan kannattaa pikimmiten selvittää milloin auto on tuotu maahan ja millä kilometreillä. Löytyy varmaan tullin taulukoista katsomalla, jolloin mahdollisesti selviää kuka on autoa ruuvannut. Jos myyjäliike ruuvannut niin sitten on helppo mennä pyytämään alennusta lyhyemmän (pelottelemalla petostuomiolla) tai pidemmän kaavan (kuluttajansuojalautakunnan ja oikeuden) mukaan.
Mercedes-Benz W212 250cdi aut. pehmeä Avantgarde -11 (62tkm -->
Exät:
Mercedes-Benz W204 220cdi aut. Avantgarde -10 (1v 4kk ja 65tkm)
Mercedes-Benz S203T 220Cdi aut. Avantgarde -06 (2v 8kk ja 85tkm)
Honda Accord 2,2 Ctdi -06 (1v 7kk ja 60tkm)
Seat Leon 1,9 Tdi -07 (1v 3kk ja 60tkm)
Opel Vectra C 2,2 Dti -02 (2v 3kk ja 100tkm)
Opel Astra G 2,0i -00 (3v ja 90tkm)
VW Vento 1,8 90hv -94 (2v ja 25tkm)
Exät:
Mercedes-Benz W204 220cdi aut. Avantgarde -10 (1v 4kk ja 65tkm)
Mercedes-Benz S203T 220Cdi aut. Avantgarde -06 (2v 8kk ja 85tkm)
Honda Accord 2,2 Ctdi -06 (1v 7kk ja 60tkm)
Seat Leon 1,9 Tdi -07 (1v 3kk ja 60tkm)
Opel Vectra C 2,2 Dti -02 (2v 3kk ja 100tkm)
Opel Astra G 2,0i -00 (3v ja 90tkm)
VW Vento 1,8 90hv -94 (2v ja 25tkm)
Re: Mittarin ruuvaus...
Mutta onhan tuo aika paljon vaikeampaa kun se pitää tehdä vuosien aikana eli on selvästi suunnitelmallista. Nyt se voidaan tehdä tuosta noin vaan kerralla. Eihän jobbarit omista autoa vuosia vaan lyhyen ajan. Ja uskon että eniten näitä pikavoittojen metsästäjiä on juuri niissä koijareissa jotka jobbaavat autoja, ei niissä jotka pitävät vuosia autojaan.RH kirjoitti:Totta toki. Tarkoitus olikin esittää jonkin sortin "ääriesimerkki". Jos vaikka tuosta ajosuoritteesta raapaisisi puoletkin pois, niin sitten alkaa jo löytyä väkeä, jolla on tuollaista ajosuoritetta. Eihän tuo n.75tkm vuodessa vaadi kuin sen joku nafti 150km työmatkaa ja vähän kauppareissuja siihen nokkiin. Siitä sitten kevyt huijaus: eka katsastus ja mittarilukeman siivous 220tj86430 kirjoitti:Noin paljon ajavia on aika vähän, kun taksit jätetään pois laskuista.RH kirjoitti:Paljon ajava pystyy höynäyttämään tuossa systeemissä ainakin katsastusjärjestelmän. 450tkm lukema ennen ensimmäistä katsastusta siistitään vaikkapa arvoon 200tkm. Ja sitten 5-vuotiskatsastuksen aattona 500tkm lukema korjataan arvoon 280tkm.100, toisessa katsastuksessa 250
siivotaan esim. lukemaan 180tkm. Kevyt huijaus puoli miljoonaa ajetulla autolla, jos mittarissa olisi alle 200tkm
.
Paljonkohan noita tuommoisia teillämme liikkuu?
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: Mittarin ruuvaus...
Teinkin valintani varusteiden perusteella, xeenonit ratkaisivat tämän.koyama kirjoitti:tuossa vähemmän ajetussa on enemmän todellisia kilometrejä kuin tuossa enemmän ajetussa,,,,mitä sanailuaLopenUupunut kirjoitti:dealer kirjoitti:Aika vähän näyttää muuten kilometrit vaikuttavan hintaan:
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/5273216" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/5263394" onclick="window.open(this.href);return false;
Minä ottaisin enemmän ajetun noista.
.
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: Mittarin ruuvaus...
Näin juuri. Tällöin katsastuksessa otteeseen tuleva ajomäärämerkintä estäisi tehokkaasti näitä "tilaisuus tekee varkaan"-toimijoita, muttei tietenkään estä suunnitelmallista laskemoitua petosta, kuten tuossa räknäsin.th56307 kirjoitti:Mutta onhan tuo aika paljon vaikeampaa kun se pitää tehdä vuosien aikana eli on selvästi suunnitelmallista. Nyt se voidaan tehdä tuosta noin vaan kerralla. Eihän jobbarit omista autoa vuosia vaan lyhyen ajan. Ja uskon että eniten näitä pikavoittojen metsästäjiä on juuri niissä koijareissa jotka jobbaavat autoja, ei niissä jotka pitävät vuosia autojaan.RH kirjoitti:Totta toki. Tarkoitus olikin esittää jonkin sortin "ääriesimerkki". Jos vaikka tuosta ajosuoritteesta raapaisisi puoletkin pois, niin sitten alkaa jo löytyä väkeä, jolla on tuollaista ajosuoritetta. Eihän tuo n.75tkm vuodessa vaadi kuin sen joku nafti 150km työmatkaa ja vähän kauppareissuja siihen nokkiin. Siitä sitten kevyt huijaus: eka katsastus ja mittarilukeman siivous 220tj86430 kirjoitti:Noin paljon ajavia on aika vähän, kun taksit jätetään pois laskuista.RH kirjoitti:Paljon ajava pystyy höynäyttämään tuossa systeemissä ainakin katsastusjärjestelmän. 450tkm lukema ennen ensimmäistä katsastusta siistitään vaikkapa arvoon 200tkm. Ja sitten 5-vuotiskatsastuksen aattona 500tkm lukema korjataan arvoon 280tkm.100, toisessa katsastuksessa 250
siivotaan esim. lukemaan 180tkm. Kevyt huijaus puoli miljoonaa ajetulla autolla, jos mittarissa olisi alle 200tkm
.
Paljonkohan noita tuommoisia teillämme liikkuu?
Re: Mittarin ruuvaus...
Jostakin olen lukenut että kyllä mittarin muokkausta tehdään entinen juuri leasing autoissa . Siis juuri otetaan vuosittain pois sopivasti , että huollot yms näyttävät sopivilta.
Onkohan ketjun aloittaja ihan selvilla siitä mitä kaikki mitä kaikki lukemat missäkin tarkoittavat . EN SIIS yhtään epäile etteikö näitä muutoksia tehtäisi ..
Missähän on muuten myynnissä Suomen ex-taksit kun ei missään ilmoituksessa yleensä lue tätä tietoa ..?
Onkohan ketjun aloittaja ihan selvilla siitä mitä kaikki mitä kaikki lukemat missäkin tarkoittavat . EN SIIS yhtään epäile etteikö näitä muutoksia tehtäisi ..
Missähän on muuten myynnissä Suomen ex-taksit kun ei missään ilmoituksessa yleensä lue tätä tietoa ..?
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Re: Mittarin ruuvaus...
miettikääpä aikaa jolloin ei ollut kuin mekaanisia mittareita.... taksarit ajeli ilman nopeusmittarinvaijeria, 3 vuotta ja auto myyntin 150tkm ajettuna (mittari kytkettiin toimimaan 1.5v jälkeen, 0tkm ajettuna) 

Re: Mittarin ruuvaus...
[quote="sportsman"]Jostakin olen lukenut että kyllä mittarin muokkausta tehdään entinen juuri leasing autoissa . Siis juuri otetaan vuosittain pois sopivasti , että huollot yms näyttävät sopivilta.
quote]
On kyllä aika mahdotonta uskoa. Suurin osa leasareista on ALD:n, Leaseplanin yms. jättien omistuksessa. Autot ovat hajallaan ympäri "hativatia" ja niillä ajaa jos jonkinlaista sukankuluttajaa. Jos näin olisi, eiköhän joku möläyttäisi tuon asian. En kyllä usko tähän. Edelleen äänestän koijarijobbareita tämän ilmiön suurimmaksi tekijäksi.
quote]
On kyllä aika mahdotonta uskoa. Suurin osa leasareista on ALD:n, Leaseplanin yms. jättien omistuksessa. Autot ovat hajallaan ympäri "hativatia" ja niillä ajaa jos jonkinlaista sukankuluttajaa. Jos näin olisi, eiköhän joku möläyttäisi tuon asian. En kyllä usko tähän. Edelleen äänestän koijarijobbareita tämän ilmiön suurimmaksi tekijäksi.
Re: Mittarin ruuvaus...
Olen kuullu tämän leasingin homman myös itse. Koska Liisari autoissa on kilometri rajoitus paljonko vuodessa saa ajaa tai tulee lisämaksuja majaa enempi. houkutus on suuri. Siellä käytetään esim. sellaista palikkaa joka laskee vain joka toisen kilometrin eli ne puolittuvat kätevästi. Öljyn vaihdon kun hoitaa itse joka toinen eikä merkkaa niin eikös sillä jo pärjää?th56307 kirjoitti:sportsman kirjoitti:Jostakin olen lukenut että kyllä mittarin muokkausta tehdään entinen juuri leasing autoissa . Siis juuri otetaan vuosittain pois sopivasti , että huollot yms näyttävät sopivilta.
quote]
On kyllä aika mahdotonta uskoa. Suurin osa leasareista on ALD:n, Leaseplanin yms. jättien omistuksessa. Autot ovat hajallaan ympäri "hativatia" ja niillä ajaa jos jonkinlaista sukankuluttajaa. Jos näin olisi, eiköhän joku möläyttäisi tuon asian. En kyllä usko tähän. Edelleen äänestän koijarijobbareita tämän ilmiön suurimmaksi tekijäksi.
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Re: Mittarin ruuvaus...
Taidan olla jästipää mutta jankkaan silti. Suurimmassa osassa liisareita auton käyttäjä ei tiedä tuon taivaallista sopimuksista eikä häntä mitenkään rangaista kilometreistä. Liisareissa on huolto mukana (käsittääkseni mitään leasing-sopimusta ei saa ilman huoltoja) ja ehto on että autot huolletaan leasing-yhtiön määrämässä paikassa jotka raportoivat sentilleen auton kustannukset ja tiedot eteenpäin. Ja kerro nyt ihmeessä mikä tuo palikka on joka laskee vain joka toisen kilometrin? Mistä niitä saa? Minne se asennetaan?simppa80 kirjoitti:Olen kuullu tämän leasingin homman myös itse. Koska Liisari autoissa on kilometri rajoitus paljonko vuodessa saa ajaa tai tulee lisämaksuja majaa enempi. houkutus on suuri. Siellä käytetään esim. sellaista palikkaa joka laskee vain joka toisen kilometrin eli ne puolittuvat kätevästi. Öljyn vaihdon kun hoitaa itse joka toinen eikä merkkaa niin eikös sillä jo pärjää?th56307 kirjoitti:sportsman kirjoitti:Jostakin olen lukenut että kyllä mittarin muokkausta tehdään entinen juuri leasing autoissa . Siis juuri otetaan vuosittain pois sopivasti , että huollot yms näyttävät sopivilta.
quote]
On kyllä aika mahdotonta uskoa. Suurin osa leasareista on ALD:n, Leaseplanin yms. jättien omistuksessa. Autot ovat hajallaan ympäri "hativatia" ja niillä ajaa jos jonkinlaista sukankuluttajaa. Jos näin olisi, eiköhän joku möläyttäisi tuon asian. En kyllä usko tähän. Edelleen äänestän koijarijobbareita tämän ilmiön suurimmaksi tekijäksi.
Re: Mittarin ruuvaus...
Siitä on tullut jopa tv ohjelma. Työkaveri siitä kertoin. On osaa sanoa mihin se asennetaan. Kait se pitää olla helposti irroitettavissa kun vie "virallisen" huoltoon. Mitä väliä sillä on vaikk ahuollot on mukana. Jos auton huolto väli on esim. 30 thkm. Niin Palikka väliin ajat 15thkm siine ja vaihdat itse öljyt ja menet sinne viralliseen huoltoon kun kilometrejä on 30thkm. Nyt autolla on ajettu jo 60thkm. Ja kyllä niin leasing autoissa on kilmetri rajoitus ainakin joissakin. Riippuu varmaan millaisen sopimuksen tekee.th56307 kirjoitti: Taidan olla jästipää mutta jankkaan silti. Suurimmassa osassa liisareita auton käyttäjä ei tiedä tuon taivaallista sopimuksista eikä häntä mitenkään rangaista kilometreistä. Liisareissa on huolto mukana (käsittääkseni mitään leasing-sopimusta ei saa ilman huoltoja) ja ehto on että autot huolletaan leasing-yhtiön määrämässä paikassa jotka raportoivat sentilleen auton kustannukset ja tiedot eteenpäin. Ja kerro nyt ihmeessä mikä tuo palikka on joka laskee vain joka toisen kilometrin? Mistä niitä saa? Minne se asennetaan?
Pitänee tutkia netti löytyskö se ohjelma jostaki katsomosta tai jostaki. Harmi ko en tiedä ohjlaman nimeä. Kysyen kun saan työkaverin kiinni.
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Re: Mittarin ruuvaus...
Liisingsopimuksiakin on todella monenlaisia. Itse olen ollut töissä firmassa, jossa sopimus ALD:n kanssa oli sopivasti joustava, eli yksi ajoi enemmän ja toinen vähemmän, eikä kenelläkään ollut todellakaan mitään halua mihinkään vippaskonsteihin. Muunkinlaisia soppareita varmaan on.simppa80 kirjoitti:Olen kuullu tämän leasingin homman myös itse. Koska Liisari autoissa on kilometri rajoitus paljonko vuodessa saa ajaa tai tulee lisämaksuja majaa enempi. houkutus on suuri. Siellä käytetään esim. sellaista palikkaa joka laskee vain joka toisen kilometrin eli ne puolittuvat kätevästi. Öljyn vaihdon kun hoitaa itse joka toinen eikä merkkaa niin eikös sillä jo pärjää?
Re: Mittarin ruuvaus...
Tuossa puhuttiin taksi / vuokra autoista:
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-128 ... lk_is_au_1" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-128 ... lk_is_au_1" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Re: Mittarin ruuvaus...
Vähän huonot vertailu kohdat kun toinen on facelift ja toinen ei.koyama kirjoitti:tuossa vähemmän ajetussa on enemmän todellisia kilometrejä kuin tuossa enemmän ajetussa,,,,mitä sanailuaLopenUupunut kirjoitti:dealer kirjoitti:Aika vähän näyttää muuten kilometrit vaikuttavan hintaan:
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/5273216" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/5263394" onclick="window.open(this.href);return false;
Minä ottaisin enemmän ajetun noista.
.
Ex: W212 220cdi -09
Ex: S204 amg styling -10
Ex: W251 320cdi 4matic lang -06
Ex: S204 Avantgarde -08
Ex: E 200cdi facelift -99
Ex: S204 amg styling -10
Ex: W251 320cdi 4matic lang -06
Ex: S204 Avantgarde -08
Ex: E 200cdi facelift -99
- Bercedes Menz
- Mersumies
- Viestit: 795
- Liittynyt: Ti 21.12.2010 18:21
- Paikkakunta: Pirkanmaa
Re: Mittarin ruuvaus...
Toi leasing-autojen systemaattinen mittarinruuvaus on sellainen urbaanilegenbda että...en väitä etteikö sitä tapahtuisi, mutta ei kuitenkaan suuressa määrin. Kun täysautoedun liisaria tankataan firman kortilla, niin tankatessa syötetään mittarin kilometrit, jolloin tuo huijaaminen tulee entistä vaikeammaksi. Nimittäin jossain vaiheessa jotakuta firmasta alkaisi kovasti ihmetyttämään, että miksi kaveri tankkaa 400 km välein täyttä tankkia (heti herää epäilys, että tankataanko firman kortilla myös jonkun muun autoa). Merkkihuollotkaan eivät uskalla lähteä tuollaiseen systemaattiseen kusetukseen, sillä tuosta jää esim. Suomen kokoisessa paikassa helposti kiinni. Ja mistä sitä tietää mihin huoltoon se auton haltija sen seuraavan kerran autonsa vie eli kaikkien huoltofirmojen pitäisi olla tuossa mukana, tuskinpa vaan. Ongelmana on myös se, että tuo vaatii kuskin mukanaolon ja 99% kuskeista ei lähde tuollaiseen kikkailuun mukaan, sillä liisariauton juttu on nimenomaan vaivattomuus eikä suinkaan hankala "mittarinruuvaussalaliitto. Entäs kun ammattiautoilijan ajetut kilometrit ja laskutetut taksat eivät täsmää? No, verottaja riemastuu tuosta varmasti, oli se sitten kumpaan suuntaan tahansa...simppa80 kirjoitti:Siitä on tullut jopa tv ohjelma. Työkaveri siitä kertoin. On osaa sanoa mihin se asennetaan. Kait se pitää olla helposti irroitettavissa kun vie "virallisen" huoltoon. Mitä väliä sillä on vaikk ahuollot on mukana. Jos auton huolto väli on esim. 30 thkm. Niin Palikka väliin ajat 15thkm siine ja vaihdat itse öljyt ja menet sinne viralliseen huoltoon kun kilometrejä on 30thkm. Nyt autolla on ajettu jo 60thkm. Ja kyllä niin leasing autoissa on kilmetri rajoitus ainakin joissakin. Riippuu varmaan millaisen sopimuksen tekee.th56307 kirjoitti: Taidan olla jästipää mutta jankkaan silti. Suurimmassa osassa liisareita auton käyttäjä ei tiedä tuon taivaallista sopimuksista eikä häntä mitenkään rangaista kilometreistä. Liisareissa on huolto mukana (käsittääkseni mitään leasing-sopimusta ei saa ilman huoltoja) ja ehto on että autot huolletaan leasing-yhtiön määrämässä paikassa jotka raportoivat sentilleen auton kustannukset ja tiedot eteenpäin. Ja kerro nyt ihmeessä mikä tuo palikka on joka laskee vain joka toisen kilometrin? Mistä niitä saa? Minne se asennetaan?
Pitänee tutkia netti löytyskö se ohjelma jostaki katsomosta tai jostaki. Harmi ko en tiedä ohjlaman nimeä. Kysyen kun saan työkaverin kiinni.
Summa summarum: jobbarit ja kaikenmaailman häkkitarhan haltijat, niin täällä Pohjolassa kuin Güntherin kotimaassa, ovat suurimmassa osassa tuossa mittarinruuvauksessa
Viimeksi muokannut Bercedes Menz, Pe 28.12.2012 20:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mercedes-Benz W212 250cdi aut. pehmeä Avantgarde -11 (62tkm -->
Exät:
Mercedes-Benz W204 220cdi aut. Avantgarde -10 (1v 4kk ja 65tkm)
Mercedes-Benz S203T 220Cdi aut. Avantgarde -06 (2v 8kk ja 85tkm)
Honda Accord 2,2 Ctdi -06 (1v 7kk ja 60tkm)
Seat Leon 1,9 Tdi -07 (1v 3kk ja 60tkm)
Opel Vectra C 2,2 Dti -02 (2v 3kk ja 100tkm)
Opel Astra G 2,0i -00 (3v ja 90tkm)
VW Vento 1,8 90hv -94 (2v ja 25tkm)
Exät:
Mercedes-Benz W204 220cdi aut. Avantgarde -10 (1v 4kk ja 65tkm)
Mercedes-Benz S203T 220Cdi aut. Avantgarde -06 (2v 8kk ja 85tkm)
Honda Accord 2,2 Ctdi -06 (1v 7kk ja 60tkm)
Seat Leon 1,9 Tdi -07 (1v 3kk ja 60tkm)
Opel Vectra C 2,2 Dti -02 (2v 3kk ja 100tkm)
Opel Astra G 2,0i -00 (3v ja 90tkm)
VW Vento 1,8 90hv -94 (2v ja 25tkm)
-
- Mersumies
- Viestit: 518
- Liittynyt: To 09.09.2010 10:33
- Paikkakunta: Keloutuva keskisuuri teollisuuskaupunki
Re: Mittarin ruuvaus...
Se mikä näyttää liian hyvältä todeksi on mitä suurimmassa määrin sitä itseään.
Mercedes voran. Die Strasse frei fur Mercedes.
Re: Mittarin ruuvaus...
No miksi se Autobild on sitten tuon jutun kirjouittanut jos sen luit? http://www.iltasanomat.fi/autot/art-128 ... lk_is_au_1" onclick="window.open(this.href);return false;Bercedes Menz kirjoitti: Entäs kun ammattiautoilijan ajetut kilometrit / laskutetut taksat eivät täsmää auton kilometrien kanssa, verottaja riemastuu tuosta varmasti, oli se sitten kumpaan suuntaan tahansa...
Summa summarum: jobbarit ja kaikenmaailman häkkitarhan haltijat, niin täällä Pohjolassa kuin Güntherin kotimaassa, ovat suurimmassa osassa tuossa mittarinruuvauksessa
Varmaan yhdistin liisinki auton siinä kaverin kertomassa väärin. En tiedä kun sitä ohjelmaa en ole henk.kohtaisesti katsonut. Jos se nyt sitten oli edes ohjelma eikä pelkästään tuo lehti juttu.
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Re: Mittarin ruuvaus...
Kai se dieselmersu Saksassakin kovaan ajoon ostetaan kuten Suomessakin? Esim. Mobilessahan ei ole juurikaan 300000 km ajettuja, vaikka moni ajaa sata tonnia vuoteen. Ja jos vähän ajetusta uudehkosta puuttuu vielä huoltokirja niin kuka uskoo...
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: Mittarin ruuvaus...
Bercedes Menz kirjoitti:Toi leasing-autojen systemaattinen mittarinruuvaus on sellainen urbaanilegenbda että...en väitä etteikö sitä tapahtuisi, mutta ei kuitenkaan suuressa määrin. Kun täysautoedun liisaria tankataan firman kortilla, niin tankatessa syötetään mittarin kilometrit, jolloin tuo huijaaminen tulee entistä vaikeammaksi. Nimittäin jossain vaiheessa jotakuta firmasta alkaisi kovasti ihmetyttämään, että miksi kaveri tankkaa 400 km välein täyttä tankkia (heti herää epäilys, että tankataanko firman kortilla myös jonkun muun autoa). Merkkihuollotkaan eivät uskalla lähteä tuollaiseen systemaattiseen kusetukseen, sillä tuosta jää esim. Suomen kokoisessa paikassa helposti kiinni. Ja mistä sitä tietää mihin huoltoon se auton haltija sen seuraavan kerran autonsa vie eli kaikkien huoltofirmojen pitäisi olla tuossa mukana, tuskinpa vaan. Ongelmana on myös se, että tuo vaatii kuskin mukanaolon ja 99% kuskeista ei lähde tuollaiseen kikkailuun mukaan, sillä liisariauton juttu on nimenomaan vaivattomuus eikä suinkaan hankala "mittarinruuvaussalaliitto. Entäs kun ammattiautoilijan ajetut kilometrit ja laskutetut taksat eivät täsmää? No, verottaja riemastuu tuosta varmasti, oli se sitten kumpaan suuntaan tahansa...simppa80 kirjoitti:Siitä on tullut jopa tv ohjelma. Työkaveri siitä kertoin. On osaa sanoa mihin se asennetaan. Kait se pitää olla helposti irroitettavissa kun vie "virallisen" huoltoon. Mitä väliä sillä on vaikk ahuollot on mukana. Jos auton huolto väli on esim. 30 thkm. Niin Palikka väliin ajat 15thkm siine ja vaihdat itse öljyt ja menet sinne viralliseen huoltoon kun kilometrejä on 30thkm. Nyt autolla on ajettu jo 60thkm. Ja kyllä niin leasing autoissa on kilmetri rajoitus ainakin joissakin. Riippuu varmaan millaisen sopimuksen tekee.th56307 kirjoitti: Taidan olla jästipää mutta jankkaan silti. Suurimmassa osassa liisareita auton käyttäjä ei tiedä tuon taivaallista sopimuksista eikä häntä mitenkään rangaista kilometreistä. Liisareissa on huolto mukana (käsittääkseni mitään leasing-sopimusta ei saa ilman huoltoja) ja ehto on että autot huolletaan leasing-yhtiön määrämässä paikassa jotka raportoivat sentilleen auton kustannukset ja tiedot eteenpäin. Ja kerro nyt ihmeessä mikä tuo palikka on joka laskee vain joka toisen kilometrin? Mistä niitä saa? Minne se asennetaan?
Pitänee tutkia netti löytyskö se ohjelma jostaki katsomosta tai jostaki. Harmi ko en tiedä ohjlaman nimeä. Kysyen kun saan työkaverin kiinni.
Summa summarum: jobbarit ja kaikenmaailman häkkitarhan haltijat, niin täällä Pohjolassa kuin Güntherin kotimaassa, ovat suurimmassa osassa tuossa mittarinruuvauksessa
On muitakin leasing muotoja kuin täysautoetu......ja muitakin liisaajia kuin firmat.
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: Mittarin ruuvaus...
Mutta suurin osa menee näin, joten en todellakaan usko leasing -autojen suurimittaiseen ruuvaukseen. Mielestäni Bercedes Menz tiivisti hyvin.LopenUupunut kirjoitti:Bercedes Menz kirjoitti:Toi leasing-autojen systemaattinen mittarinruuvaus on sellainen urbaanilegenbda että...en väitä etteikö sitä tapahtuisi, mutta ei kuitenkaan suuressa määrin. Kun täysautoedun liisaria tankataan firman kortilla, niin tankatessa syötetään mittarin kilometrit, jolloin tuo huijaaminen tulee entistä vaikeammaksi. Nimittäin jossain vaiheessa jotakuta firmasta alkaisi kovasti ihmetyttämään, että miksi kaveri tankkaa 400 km välein täyttä tankkia (heti herää epäilys, että tankataanko firman kortilla myös jonkun muun autoa). Merkkihuollotkaan eivät uskalla lähteä tuollaiseen systemaattiseen kusetukseen, sillä tuosta jää esim. Suomen kokoisessa paikassa helposti kiinni. Ja mistä sitä tietää mihin huoltoon se auton haltija sen seuraavan kerran autonsa vie eli kaikkien huoltofirmojen pitäisi olla tuossa mukana, tuskinpa vaan. Ongelmana on myös se, että tuo vaatii kuskin mukanaolon ja 99% kuskeista ei lähde tuollaiseen kikkailuun mukaan, sillä liisariauton juttu on nimenomaan vaivattomuus eikä suinkaan hankala "mittarinruuvaussalaliitto. Entäs kun ammattiautoilijan ajetut kilometrit ja laskutetut taksat eivät täsmää? No, verottaja riemastuu tuosta varmasti, oli se sitten kumpaan suuntaan tahansa...simppa80 kirjoitti:Siitä on tullut jopa tv ohjelma. Työkaveri siitä kertoin. On osaa sanoa mihin se asennetaan. Kait se pitää olla helposti irroitettavissa kun vie "virallisen" huoltoon. Mitä väliä sillä on vaikk ahuollot on mukana. Jos auton huolto väli on esim. 30 thkm. Niin Palikka väliin ajat 15thkm siine ja vaihdat itse öljyt ja menet sinne viralliseen huoltoon kun kilometrejä on 30thkm. Nyt autolla on ajettu jo 60thkm. Ja kyllä niin leasing autoissa on kilmetri rajoitus ainakin joissakin. Riippuu varmaan millaisen sopimuksen tekee.th56307 kirjoitti: Taidan olla jästipää mutta jankkaan silti. Suurimmassa osassa liisareita auton käyttäjä ei tiedä tuon taivaallista sopimuksista eikä häntä mitenkään rangaista kilometreistä. Liisareissa on huolto mukana (käsittääkseni mitään leasing-sopimusta ei saa ilman huoltoja) ja ehto on että autot huolletaan leasing-yhtiön määrämässä paikassa jotka raportoivat sentilleen auton kustannukset ja tiedot eteenpäin. Ja kerro nyt ihmeessä mikä tuo palikka on joka laskee vain joka toisen kilometrin? Mistä niitä saa? Minne se asennetaan?
Pitänee tutkia netti löytyskö se ohjelma jostaki katsomosta tai jostaki. Harmi ko en tiedä ohjlaman nimeä. Kysyen kun saan työkaverin kiinni.
Summa summarum: jobbarit ja kaikenmaailman häkkitarhan haltijat, niin täällä Pohjolassa kuin Güntherin kotimaassa, ovat suurimmassa osassa tuossa mittarinruuvauksessa
On muitakin leasing muotoja kuin täysautoetu......ja muitakin liisaajia kuin firmat.
.
Re: Mittarin ruuvaus...
Isot liisarifirmat ei ainakaan kuseta,liika hankalaa puuhastelua.Tarkasti ottavat kilometrit ylös niin tankatessa kuin huollossa ollessaankin.Muijan auto vaihtuu kolmessa vuodessa tai kun kilometrit tulee vastaan,liikaa ei saa ajaa mittariin.
Re: Mittarin ruuvaus...
Hommaa joku virallinen dokumentti todellisista kilsoista, esim. Veholta tuloste. Marssi sen kanssa myyjäliikkeen pakeille, Katso mitä sanovat.
Jos ei homma mene niinkuin elokuvissa, voi ottaa yhteyden kuluttajaviranomaisiin. He mahdollisesti ehdottavat myyjälle jotakin sovittelua.
Jos ei homma mene niinkuin elokuvissa, voi ottaa yhteyden kuluttajaviranomaisiin. He mahdollisesti ehdottavat myyjälle jotakin sovittelua.

Re: Mittarin ruuvaus...
Ei välttämättä. Ajoin täysautoedulla 1995-2011, ja näistä ainoastaan 2003-2004 sellaisessa firmassa missä piti kilometritkin antaa.Bercedes Menz kirjoitti:Kun täysautoedun liisaria tankataan firman kortilla, niin tankatessa syötetään mittarin kilometrit
- Bercedes Menz
- Mersumies
- Viestit: 795
- Liittynyt: Ti 21.12.2010 18:21
- Paikkakunta: Pirkanmaa
Re: Mittarin ruuvaus...
Ja ruuvasit / ruuvautit kilometreja aina huolloissa?tj86430 kirjoitti:Ei välttämättä. Ajoin täysautoedulla 1995-2011, ja näistä ainoastaan 2003-2004 sellaisessa firmassa missä piti kilometritkin antaa.Bercedes Menz kirjoitti:Kun täysautoedun liisaria tankataan firman kortilla, niin tankatessa syötetään mittarin kilometrit

Mercedes-Benz W212 250cdi aut. pehmeä Avantgarde -11 (62tkm -->
Exät:
Mercedes-Benz W204 220cdi aut. Avantgarde -10 (1v 4kk ja 65tkm)
Mercedes-Benz S203T 220Cdi aut. Avantgarde -06 (2v 8kk ja 85tkm)
Honda Accord 2,2 Ctdi -06 (1v 7kk ja 60tkm)
Seat Leon 1,9 Tdi -07 (1v 3kk ja 60tkm)
Opel Vectra C 2,2 Dti -02 (2v 3kk ja 100tkm)
Opel Astra G 2,0i -00 (3v ja 90tkm)
VW Vento 1,8 90hv -94 (2v ja 25tkm)
Exät:
Mercedes-Benz W204 220cdi aut. Avantgarde -10 (1v 4kk ja 65tkm)
Mercedes-Benz S203T 220Cdi aut. Avantgarde -06 (2v 8kk ja 85tkm)
Honda Accord 2,2 Ctdi -06 (1v 7kk ja 60tkm)
Seat Leon 1,9 Tdi -07 (1v 3kk ja 60tkm)
Opel Vectra C 2,2 Dti -02 (2v 3kk ja 100tkm)
Opel Astra G 2,0i -00 (3v ja 90tkm)
VW Vento 1,8 90hv -94 (2v ja 25tkm)
Re: Mittarin ruuvaus...
Ei ollut mitään tarvetta moiseen.Bercedes Menz kirjoitti:Ja ruuvasit / ruuvautit kilometreja aina huolloissa?tj86430 kirjoitti:Ei välttämättä. Ajoin täysautoedulla 1995-2011, ja näistä ainoastaan 2003-2004 sellaisessa firmassa missä piti kilometritkin antaa.Bercedes Menz kirjoitti:Kun täysautoedun liisaria tankataan firman kortilla, niin tankatessa syötetään mittarin kilometrit