jysi kirjoitti:Aktiivihiilisuodatin päälle, jos autossa sellainen on. Poistaa pahaa hajua, otsonia ja muuta turhuuksia ilmasta mutta tuskin niitä tarpeellisimpia asioita Suomen oloissa.
jysi kirjoitti:Aktiivihiilisuodatin päälle, jos autossa sellainen on. Poistaa pahaa hajua, otsonia ja muuta turhuuksia ilmasta mutta tuskin niitä tarpeellisimpia asioita Suomen oloissa.
no jo on turhuus
kesällä varmaan hyödyllinen jos ajelee pellon ohi missä lantaa levitelty
jysi kirjoitti:Aktiivihiilisuodatin päälle, jos autossa sellainen on. Poistaa pahaa hajua, otsonia ja muuta turhuuksia ilmasta mutta tuskin niitä tarpeellisimpia asioita Suomen oloissa.
no jo on turhuus
kesällä varmaan hyödyllinen jos ajelee pellon ohi missä lantaa levitelty
vai onko sittenkään. kermaperseiden varuste sanoisin. mutta ässähän on täynä vastaavia ominaisuuksia joten suvaitaan kyseisen turhake
jysi kirjoitti:Aktiivihiilisuodatin päälle, jos autossa sellainen on. Poistaa pahaa hajua, otsonia ja muuta turhuuksia ilmasta mutta tuskin niitä tarpeellisimpia asioita Suomen oloissa.
no jo on turhuus
kesällä varmaan hyödyllinen jos ajelee pellon ohi missä lantaa levitelty
vai onko sittenkään. kermaperseiden varuste sanoisin. mutta ässähän on täynä vastaavia ominaisuuksia joten suvaitaan kyseisen turhake
Yksi suurimmista asioista mikä ässässä ainakin minua viehättää, on juurikin se, että niitä varusteita ym. pikku tingeltangeleita on lähes loputtomiin.
Juu... mullakin on perse kermasta ja siksi tykkään painella nappuloita ajellessani. Ainakin täällä meillä maalla on välillä aika paha haju. Varsinkin kun sellanen iso säiliö kulkee pelloilla.
Musta on kivaa, kun voi kurviin tullessa painaa nappia, että menee kurva kovempaa. Siinä kurvatessa kun kermaperse hikoo, voikin sitten painaa napista penkin tuuletuksen päälle. Voi ei, tuolla on se routavaurio... Painanapa nappulasta alusta veteläksi. Kas niin, tulee mukava luminen mutka, otetaanpa vakautukset pois nappulasta ja sladitellaan. Olipa sladitellessa kyyti kylmää, painanpa nappulaa ja laita penkin tuuletuksen kanssa lämmityksen päälle...
Tämmönen on kermaperseen kauppareissu.
Varusteet on turhia vain, jos niitä ei käytä.
RAM kirjoitti:Juu... mullakin on perse kermasta ja siksi tykkään painella nappuloita ajellessani. Ainakin täällä meillä maalla on välillä aika paha haju. Varsinkin kun sellanen iso säiliö kulkee pelloilla.
Musta on kivaa, kun voi kurviin tullessa painaa nappia, että menee kurva kovempaa. Siinä kurvatessa kun kermaperse hikoo, voikin sitten painaa napista penkin tuuletuksen päälle. Voi ei, tuolla on se routavaurio... Painanapa nappulasta alusta veteläksi. Kas niin, tulee mukava luminen mutka, otetaanpa vakautukset pois nappulasta ja sladitellaan. Olipa sladitellessa kyyti kylmää, painanpa nappulaa ja laita penkin tuuletuksen kanssa lämmityksen päälle...
Tämmönen on kermaperseen kauppareissu.
Varusteet on turhia vain, jos niitä ei käytä.
hyvä siis että on niitä nappeja mistä painella.. eikö sun kauppareissulla tarvitse ollenkaan korkeuden säätöä painella?
repäsin lämppärin moottorin pois onkalostaan ja sen moottorihan oli juminu kiinni. syötin virtaa hetken väärään suuntaan ja sain moottorin taas pyörimään, mutta kovin epävarmasti pyörii joten en laita vanhaa moottoria takaisin vaan hommaan uuden.
onko niin että sitä boschin moottoria (150€) ei siis maahantuojan mukaan ole saatavilla. en ajatellu ostaa sitä vehon hinnoittelemaa puhallinta (1000€). jostain tarvikemoottoristahan sen saisi varmasti väsättyä.
Aku Ankka kirjoitti:repäsin lämppärin moottorin pois onkalostaan ja sen moottorihan oli juminu kiinni. syötin virtaa hetken väärään suuntaan ja sain moottorin taas pyörimään, mutta kovin epävarmasti pyörii joten en laita vanhaa moottoria takaisin vaan hommaan uuden.
onko niin että sitä boschin moottoria (150€) ei siis maahantuojan mukaan ole saatavilla. en ajatellu ostaa sitä vehon hinnoittelemaa puhallinta (1000€). jostain tarvikemoottoristahan sen saisi varmasti väsättyä.
Aku Ankka kirjoitti:onko niin että sitä boschin moottoria (150€) ei siis maahantuojan mukaan ole saatavilla
Ei ollut puolitoista vuotta sitten ja tuskin on nytkään. Ebay on hyvä vinkki - nyt niitä näemmä löytyy parillasataa, siihen aikaan ei ollut halvalla tarvikkeenakaan saatavilla.
Aku Ankka kirjoitti:jostain tarvikemoottoristahan sen saisi varmasti väsättyä.
Motonetin W124 moottorista saa. Siinä on hiukan pienempi teho.
Aku Ankka kirjoitti:repäsin lämppärin moottorin pois onkalostaan ja sen moottorihan oli juminu kiinni. syötin virtaa hetken väärään suuntaan ja sain moottorin taas pyörimään, mutta kovin epävarmasti pyörii joten en laita vanhaa moottoria takaisin vaan hommaan uuden.
onko niin että sitä boschin moottoria (150€) ei siis maahantuojan mukaan ole saatavilla. en ajatellu ostaa sitä vehon hinnoittelemaa puhallinta (1000€). jostain tarvikemoottoristahan sen saisi varmasti väsättyä.
Minullakin pysähtyi puhallin illalla. Jysin ohjeilla aamuvoimisteluna irroitin sen ja kokeilin pyöriikö kun syöttää 12v suoraan. Pyöri iloisesti. Vika löytyi liittimestä mikä piti ekana irrottaa, kumpa olisin sitä huomannut virrat päällä heilutella. Ei olisi tullut taas tehtyä turhaa työtä raskasta.
Mulle taisi Hotari puhaltimen jostakin hankkia. Hinta oli muistaakseni koko puhaltimelle sama, mitä täällä on ollut esimerkkejä pelkälle moottorille...
Jostakin syystä tuota puhaltimen vaihtoa en topikkiini naapirufoorumilla ole hyvin dokumentoinut...
RAM kirjoitti:Mulle taisi Hotari puhaltimen jostakin hankkia. Hinta oli muistaakseni koko puhaltimelle sama, mitä täällä on ollut esimerkkejä pelkälle moottorille...
Jostakin syystä tuota puhaltimen vaihtoa en topikkiini naapirufoorumilla ole hyvin dokumentoinut...
jahas ja Hotari ilmeisesti on "itse yrittäjä Ari Pelkonen app autokorjaamosta" järvenpäässä? pitääpäs kilautella tohon suuntaan jos vieläkin moottoria irtonee huokeeseen hintaan. näyttäähän noita vaihtoehtoja olla melekoosesti näihin lämmitysmoottorin korjauksiin.
testasin sitä etukulman heiluttelua ja kyllähän sieltä pieni suhina heiluteltaessa kuuluu. se kuuluu siitä upotetusta liittimestä, iskarin yläpäästä konehuoneen puolelta, johon ilmaletku menee kiinni. nyt lauhoilla näyttää pitävän ilmat kuitenki sisällä, mut pakkasilla saattaa tipahtaa alas.
sellainen tuli mieleen että, onko mitenkään mahdollista jollain ohjemapäivityksellä saada mittariston valikkoon sitä heating toimintoa. eli että saisi webaston ajastettua mittaristosta päälle? kun ohjekirjassa näkyy sellainen toiminto olevan mahdollista, mutta minun valikossa ei sitä ole. webasto kyllä löytyy, mutta automaattisesti toimiva. nappikin on vaihdekepin vieressä, mutta vain yhdellä ledillä, eli vain kiinni toiminto.
nonii ja uutta vikaa vanhan päälle. rupes tiputtaan jäähdytysnestettä toi S400. neste tippasee vänkärinpuolelta. otin koneen suojamuovin pohjasta pois ja paikallistin vuodon syylärin ja koneen väliin. yläkautta ei näy vuotoa, eikä myöskään alakautta. mutta koneen alimmainen apulaite vänkärin puolelta näyttää märällä joten sieltä päin se tulee mahdollisesti. mikäs toi apulaite oikein on? mistä löytäisin hyviä räjäytyskuvia tosta myllystä ja myöskin jäähdytysjärjestelmän kuvia?
ja oisko joku niin ystävällinen ja kaivaisi minulle räjäytyskuvan missä näkyisi tuo alkuperäinen laturi ja sen vedenkiertosysteemi. voisi koittaa paikallistaa sitä vuotokohtaa kun sinne ei perhana meinaa nähdä vaikka mistä suunnasta katsoo. pitäisi purkaa melekoosesti ennen kuin näkee... kiitos! itse en ole vielä löytänyt mitään hyvää kuvaa.
nonii ja uutta vikaa pukkaa. nyt on sitten vuorostaan ässän perse kohti taivasti ja ei laskeudu ittekseen millään alas.
aika hauska homma kun itekseen yön aikan nosti perän aivan ylös asti ja siellä haluaa sen pitää.
epäilen että olisiko korkeus/taso anturassa jotain häiriötä, vai mikä voisi olla todennäkoistä?
Aku Ankka kirjoitti:nonii ja uutta vikaa pukkaa. nyt on sitten vuorostaan ässän perse kohti taivasti ja ei laskeudu ittekseen millään alas.
aika hauska homma kun itekseen yön aikan nosti perän aivan ylös asti ja siellä haluaa sen pitää.
epäilen että olisiko korkeus/taso anturassa jotain häiriötä, vai mikä voisi olla todennäkoistä?
Eikös tuo *.rin piuhan päässä seviäisi helpoiten
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Aku Ankka kirjoitti:nonii ja uutta vikaa pukkaa. nyt on sitten vuorostaan ässän perse kohti taivasti ja ei laskeudu ittekseen millään alas.
aika hauska homma kun itekseen yön aikan nosti perän aivan ylös asti ja siellä haluaa sen pitää.
epäilen että olisiko korkeus/taso anturassa jotain häiriötä, vai mikä voisi olla todennäkoistä?
Eikös tuo *.rin piuhan päässä seviäisi helpoiten
varmaan joo, mutta eipäs ole lähipiirissä stareja tiedossa.
Aku Ankka kirjoitti:nonii ja uutta vikaa pukkaa. nyt on sitten vuorostaan ässän perse kohti taivasti ja ei laskeudu ittekseen millään alas.
aika hauska homma kun itekseen yön aikan nosti perän aivan ylös asti ja siellä haluaa sen pitää.
epäilen että olisiko korkeus/taso anturassa jotain häiriötä, vai mikä voisi olla todennäkoistä?
Eikös tuo *.rin piuhan päässä seviäisi helpoiten
varmaan joo, mutta eipäs ole lähipiirissä stareja tiedossa.
Eipä sitä paljon muulla voi ropailla, kun staarilla...
nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
Carsoftilla pitäis myös onnistua vikakoodienluku. Ootko koittanut painaa siitä kojelaudassa olevasta napista auton mahdollisimman ylös, ja sit palauttaa normi korkeuteen.