Kunnostetut cdi suuttimet, mistä ja kannattaako ? /vikaa
Kunnostetut cdi suuttimet, mistä ja kannattaako ? /vikaa
eikös noi tehdaskunnostetut oo käytännössä uuttavastaavia ?
tuosta : 125+25e pantti :
http://www.ebay.de/itm/Einspritzduse-In ... 19ce28de43" onclick="window.open(this.href);return false;
tämä on ilmeisesti 99+20e pantti :
http://www.ebay.de/itm/EINSPRITZDUSE-IN ... 2309ccf2fe" onclick="window.open(this.href);return false;
tästä 115e :
http://www.ebay.de/itm/Mercedes-Einspri ... 5d384ef936" onclick="window.open(this.href);return false;
varsinkin tuo eps germany vaikuttaisi luotettavalta paikalta, penkkilaput suuttimien mukana jne. Kokemuksia kellään ?
Missä kilsoissa noissa cdi suuttimissa rupeaa olemaan sen verta kulumaa että kannattaa harkita vaihtoa ? pikkutarkka haluaisi laittaa uudet ....
tuosta : 125+25e pantti :
http://www.ebay.de/itm/Einspritzduse-In ... 19ce28de43" onclick="window.open(this.href);return false;
tämä on ilmeisesti 99+20e pantti :
http://www.ebay.de/itm/EINSPRITZDUSE-IN ... 2309ccf2fe" onclick="window.open(this.href);return false;
tästä 115e :
http://www.ebay.de/itm/Mercedes-Einspri ... 5d384ef936" onclick="window.open(this.href);return false;
varsinkin tuo eps germany vaikuttaisi luotettavalta paikalta, penkkilaput suuttimien mukana jne. Kokemuksia kellään ?
Missä kilsoissa noissa cdi suuttimissa rupeaa olemaan sen verta kulumaa että kannattaa harkita vaihtoa ? pikkutarkka haluaisi laittaa uudet ....
Re: Kunnostetut cdi suuttimet, mistä ja kannattaako ?
http://www.robi-tec.de/index.php" onclick="window.open(this.href);return false; 

S204 CDI AMG
W209 240 CLK
W209 240 CLK
Re: Kunnostetut cdi suuttimet, mistä ja kannattaako ?
tuohan olikin unohtunut, on kyllä erittäin epäilyttävät sivut robitecillä, ei minkäänlaista infoa mistään :/ onko tuolta joku tilannut ?
edit: ei edes paypal/visa mahdollisuutta maksuun, vain ennakkoon tilille .
edit: ei edes paypal/visa mahdollisuutta maksuun, vain ennakkoon tilille .
Re: Kunnostetut cdi suuttimet, mistä ja kannattaako ?
Paljonkas mittari lukema nyt on?
Aki.p myy myös kunnostettuja tai kylläkai hän itse kertoo mitä niihin tekee.Hinta oli kyllä vähän korkeempi kuin esimerkit mutta alle 200e kappale.
Aki.p myy myös kunnostettuja tai kylläkai hän itse kertoo mitä niihin tekee.Hinta oli kyllä vähän korkeempi kuin esimerkit mutta alle 200e kappale.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Kunnostetut cdi suuttimet, mistä ja kannattaako ?
210tkm ja pitää paikkansa.
Re: Kunnostetut cdi suuttimet, mistä ja kannattaako ?
Ei kyllä ole mielestäni mitään hätää vaihdella.
Ota ennemmin ohivuoto mittaus..sillä saat jotain tietoa ainakin suuttimen sisäisen tiivisteiden ja kuulan kunnosta.
toinen olisi starilla korjauskertoimia tutkailla mutta onko sekään kunnosta sanovaa tietoa.
Raksatus vedättäessä on yksi selvä suuttimen kuluneisuuden merkki mutta ovat vielä pitkäänkin ajelleet tossa kunnossa.
Muuten onko siinä delphit?tällöin nämä ohjeet ei kai päde..en ole varma.
Suoltamani tieto on perinteisistä suuttimista.
Delphi ei kaiketi ole niin pitkä ikäinen.
Ota ennemmin ohivuoto mittaus..sillä saat jotain tietoa ainakin suuttimen sisäisen tiivisteiden ja kuulan kunnosta.
toinen olisi starilla korjauskertoimia tutkailla mutta onko sekään kunnosta sanovaa tietoa.
Raksatus vedättäessä on yksi selvä suuttimen kuluneisuuden merkki mutta ovat vielä pitkäänkin ajelleet tossa kunnossa.
Muuten onko siinä delphit?tällöin nämä ohjeet ei kai päde..en ole varma.
Suoltamani tieto on perinteisistä suuttimista.
Delphi ei kaiketi ole niin pitkä ikäinen.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Kunnostetut cdi suuttimet, mistä ja kannattaako ?
Robiteckiltä koukkanut pari kertaa suutimia mukaanepk kirjoitti:tuohan olikin unohtunut, on kyllä erittäin epäilyttävät sivut robitecillä, ei minkäänlaista infoa mistään :/ onko tuolta joku tilannut ?
edit: ei edes paypal/visa mahdollisuutta maksuun, vain ennakkoon tilille .
On siinä sopivasti kentän lähellä
Ainakin ne on ollet ok
Muita paikkoja aguanor tampereen suunalla
Salossa jussin disel(ainkin kunostaa noita)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: Kunnostetut cdi suuttimet, mistä ja kannattaako ?
Tuskimpa nuo suuttimet on vielä noilla kilsoilla vaihdon tarpeessa.
Re: Kunnostetut cdi suuttimet, mistä ja kannattaako ?
jees, sen verta olen tutkinut että starilla katsottuna on korjaus kertoimet kunnossa, ohivuototestissä näytti nestepinnat prikulleen samaa. Eli näiltä osin homma kunnossa. Ei käynnistys ongelmia kuumana/kylmänä. Vedot tallella.
Yksi oire oli, joka sekin kummasti hävisi kun pakkaset lähti ? , oli pieni raklatus, noin 1500-1700 kierroksen kohdilla kun pientä pintakaasua antoi. Toinen oire on tyhjäkäynnillä, mielestäni ravistaa, ei paljon mutta sen verta että tarkalle miehelle ahistaa
tämä voi kyllä johtua jostain apulaitteesta hihnalla ? pieni ravistus häviää samantein ihan pienellä kaasuun koskemisella :/
edit, paras ratkaisu olisi varmaan lähettää asiantuntevalle pajalle suuttimet tarkistukseen. Turussa on nyt yksi firma jossa cdi suuttimien testaus laite, siellä yksi kaveri käytti suuttimensa huollossa, en nyt ihan ollut vakuuttunut että oliko homma hanskassa...
Yksi oire oli, joka sekin kummasti hävisi kun pakkaset lähti ? , oli pieni raklatus, noin 1500-1700 kierroksen kohdilla kun pientä pintakaasua antoi. Toinen oire on tyhjäkäynnillä, mielestäni ravistaa, ei paljon mutta sen verta että tarkalle miehelle ahistaa

edit, paras ratkaisu olisi varmaan lähettää asiantuntevalle pajalle suuttimet tarkistukseen. Turussa on nyt yksi firma jossa cdi suuttimien testaus laite, siellä yksi kaveri käytti suuttimensa huollossa, en nyt ihan ollut vakuuttunut että oliko homma hanskassa...
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Kunnostetut cdi suuttimet, mistä ja kannattaako ?
Sen lisäksi että pinnat on tasan ne ei saa olla korkealla...epk kirjoitti:jees, sen verta olen tutkinut että starilla katsottuna on korjaus kertoimet kunnossa, ohivuototestissä näytti nestepinnat prikulleen samaa. Eli näiltä osin homma kunnossa. Ei käynnistys ongelmia kuumana/kylmänä. Vedot tallella.
Yksi oire oli, joka sekin kummasti hävisi kun pakkaset lähti ? , oli pieni raklatus, noin 1500-1700 kierroksen kohdilla kun pientä pintakaasua antoi. Toinen oire on tyhjäkäynnillä, mielestäni ravistaa, ei paljon mutta sen verta että tarkalle miehelle ahistaatämä voi kyllä johtua jostain apulaitteesta hihnalla ? pieni ravistus häviää samantein ihan pienellä kaasuun koskemisella :/
edit, paras ratkaisu olisi varmaan lähettää asiantuntevalle pajalle suuttimet tarkistukseen. Turussa on nyt yksi firma jossa cdi suuttimien testaus laite, siellä yksi kaveri käytti suuttimensa huollossa, en nyt ihan ollut vakuuttunut että oliko homma hanskassa...
(uudesta ehjästä ei tule mitään vielä hetken käytön jälkeen)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: Kunnostetut cdi suuttimet, mistä ja kannattaako ? /vikaa
.
Rengaspalvelu Karjalainen Kajaanissa
Hämeen diesel Hämeenlinnassa
Noissa nyt tulee varmaan kuntoon.
Rengaspalvelu Karjalainen Kajaanissa
Hämeen diesel Hämeenlinnassa
Noissa nyt tulee varmaan kuntoon.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: Kunnostetut cdi suuttimet, mistä ja kannattaako ?
Omasta kokemuksesta voin sanoa että alkuperäisille Boschin uusille suuttimille ei löydy vaihtoehtoa, varsinkaan tarkalle miehelle.epk kirjoitti: yksi kaveri käytti suuttimensa huollossa, en nyt ihan ollut vakuuttunut että oliko homma hanskassa...
Tosin varsinainen kuluminen alkaa näkymään vasta myöhemmin kuin noilla kilometreillä.
Re: Kunnostetut cdi suuttimet, mistä ja kannattaako ? /vikaa
Diesel korjaamo Häkkisellä yhden suuttimen korjaus, olivat vaihtaneet yhden renkaan sinne. 400€ Vois sanoa, että PERK#%&
W204 -11
W124 250 Man.
W309 om603.
W124 250 Man.
W309 om603.
Re: Kunnostetut cdi suuttimet, mistä ja kannattaako ? /vikaa
Kait niitä suuttimia alkaa mennä siinä 300-400 tkm välissä.
Mistäs noita uusia Boschin suuttimia saa halvimmalla? Omassa autossa lähestyy 350 tkm ja alkaa olla orastavaa vikaa jo, ei tarvita edes kovin tarkkaa miestä että huomaa
Mistäs noita uusia Boschin suuttimia saa halvimmalla? Omassa autossa lähestyy 350 tkm ja alkaa olla orastavaa vikaa jo, ei tarvita edes kovin tarkkaa miestä että huomaa

-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: Kunnostetut cdi suuttimet, mistä ja kannattaako ?
Missä kentän lähellä toi Robi-Tec tarkalleen on? Ja onks niillä siellä ihan joku myymälä mistä saa haettua suuttimia?CDI203 kirjoitti:Robiteckiltä koukkanut pari kertaa suutimia mukaan
On siinä sopivasti kentän lähellä
Ainakin ne on ollet ok
Muita paikkoja aguanor tampereen suunalla
Salossa jussin disel(ainkin kunostaa noita)
Re: Kunnostetut cdi suuttimet, mistä ja kannattaako ? /vikaa
w211 facelift ensimmäinen suutin laukes ihan yllättäen alle 250tkm ja matka tyssäs että alkaa olla kohta ajankohtasta varmaan vaihella
Re: Kunnostetut cdi suuttimet, mistä ja kannattaako ? /vikaa
Tässä apua ensihätään.
http://www.youtube.com/watch?v=6CwS1372mxQ&NR=1" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.google.fi/search?q=cdi+suuti ... e&ie=UTF-8" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=6CwS1372mxQ&NR=1" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.google.fi/search?q=cdi+suuti ... e&ie=UTF-8" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Kunnostetut cdi suuttimet, mistä ja kannattaako ? /vikaa
Lisää kokemuksia kaivataan! Tarjolla olis orkkis uudet suuttimet 400e kpl, bosch kunnostetut 240e kpl ja saksassa kunnostetut 180e kpl. lähinnä se kiinnostaa onko noissa vaaraa että tulis karkeampi käynti ääni tms ?, kunnostetuissa siis..
Re: Kunnostetut cdi suuttimet, mistä ja kannattaako ? /vikaa
tuikku kirjoitti:.
Rengaspalvelu Karjalainen Kajaanissa
Hämeen diesel Hämeenlinnassa
Noissa nyt tulee varmaan kuntoon.
.... Et varmaan ole kysynyt kummastakaan ....
Ensin piti olla hyvä, nyt pitää ilmeisesti ollakkin halpa.
Kannattaako yleensä kysyä, jos ei neuvo kelpaa.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: Kunnostetut cdi suuttimet, mistä ja kannattaako ? /vikaa
Tarkoitus on ostaa uudet joten ei tarvii seisottaa autoa, että semmoinen.
Re: Kunnostetut cdi suuttimet, mistä ja kannattaako ? /vikaa
tuolla hämeen dieselissä on tarkistus cdi suuttimelle 25e kpl ja kunnostus 195e kpl. Joten senkin puoleen järkevämpi ostaa suoraan uudet ja myydä vanhat kuin kunnostaa 195e kpl hintaan.
Re: Kunnostetut cdi suuttimet, mistä ja kannattaako ? /vikaa
Ite tilasin ebaysta, hinta oli satasen paikkeilla ja hyvin on pelannu. Vanha suutin halkesi rungosta ja joku kätevä oli sen jo kerran hitsannut.
Kiinnityspulttikin oli suurennettu 10 milliseksi. 


Re: Kunnostetut cdi suuttimet, mistä ja kannattaako ? /vikaa
.
Käyntiäänen karkeus tulee väärästä esiruiskutusmäärästä, yleisimmin.
Sitä taas ei saa kuntoon, jollei ole suuttimen yläpään kuulan välyksen mittaustyökalua.
Niitä ei monessa pakkkaan ole, eikä kaikki edes osaa sitä käyttää.
Välys on kuitenkin pieni ja tarkka.
Uskoisin, ettei sitä parinsadan hintaa pysty paljon alittamaan, jos tekee homman uusilla Bochin osilla.
Eikä kaikkia suuttimia, läheskään edes kannata korjaamalla korjata, voi olla että jo osien hinta menee niin lähelle uuden hintaa.
Sisällä olevat istukat ja vastinpinnat on niin kalliita.
Halvalla saa mitä tilaa.
Suutin on cdi,ssä yhtä tärkeä elementti, kun se pumppu niissä vanhoissa rotteloissa.
Itsekkin voi roplata, muttei silloin kannata mistään varsinaisesta hyvyydestä puhua.
Käsittääkseni muutostyö AMG,tä vastaavaksi maksaa luokkaa 250/suutin, eli ei paljoa enää lisää, käytännössähän ei enää paljoa tarvi lisää uusia, eri osia vaan.
Tietty taas, jos hyvin toimivan haluaa, niin täytyy suutinkartta korjata suutinta vastaavaksi ohjelmasta.
Käyntiäänen karkeus tulee väärästä esiruiskutusmäärästä, yleisimmin.
Sitä taas ei saa kuntoon, jollei ole suuttimen yläpään kuulan välyksen mittaustyökalua.
Niitä ei monessa pakkkaan ole, eikä kaikki edes osaa sitä käyttää.
Välys on kuitenkin pieni ja tarkka.
Uskoisin, ettei sitä parinsadan hintaa pysty paljon alittamaan, jos tekee homman uusilla Bochin osilla.
Eikä kaikkia suuttimia, läheskään edes kannata korjaamalla korjata, voi olla että jo osien hinta menee niin lähelle uuden hintaa.
Sisällä olevat istukat ja vastinpinnat on niin kalliita.
Halvalla saa mitä tilaa.
Suutin on cdi,ssä yhtä tärkeä elementti, kun se pumppu niissä vanhoissa rotteloissa.
Itsekkin voi roplata, muttei silloin kannata mistään varsinaisesta hyvyydestä puhua.
Käsittääkseni muutostyö AMG,tä vastaavaksi maksaa luokkaa 250/suutin, eli ei paljoa enää lisää, käytännössähän ei enää paljoa tarvi lisää uusia, eri osia vaan.
Tietty taas, jos hyvin toimivan haluaa, niin täytyy suutinkartta korjata suutinta vastaavaksi ohjelmasta.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: Kunnostetut cdi suuttimet, mistä ja kannattaako ? /vikaa
no tuota minä tässä hainkin, eli uudet jos nakkaan sinne niin ne pitää olla just eikä melkein, kauniit käyntiääneltään jne. Sitä en epäile etteikö nuo satkun suuttimet toimisi, vaan toimivatko kuin ajatus.
Re: Kunnostetut cdi suuttimet, mistä ja kannattaako ? /vikaa
.
Jos minä nyt muutaman sanasen kirjoittaisin tähän suuttimista, noin yleensä.
Tässä tekniikan toiminnassahan on ikään kuin kolme elementtiä.
Moottori - suutin - ohjelma.
Ohjelma käyttää suutinta ja suutin herättää moottorin henkiin.
Siis moottorin käynnin ja ohjauksen välillä ei ole mitään mekaanista yhteyttä, vaan ainostaan sähköinen.
Sähköisellä käskyllä ohjelma ohjaa suuttimien toimintaa ja moottori käy.
Jotta ohjelma osaa ohjata suutinta oikein, täytyy siellä olla ko.suuttimelle tarkat speksit, muun muassa se suutinkartta.
Kun suutin puretaan ja kasataan itse, sen kyllä varmaankin saa toimimaan, ei siinä mitään.
Sama tilanne näissä halvoissa suuttimissa - kyllä ne varmaan toimii.
Mutta kun niitä ei ole rakennettu alkuperäisosista, niin ei ne toimi niinkuin se toiminta on sinne ohjelmaan rakennettu.
Hyvän toiminnan vaatimat "elementit" ei täyty.
Tiedän, että monen tuunaajankin koko tehonlisäys perustuu juuri vastaavaan tiedon väärentämiseen ohjelmassa, kyllä nekin toimii, mutta hyvyydestä ei kannata puhua samassa lauseessa.
Suurissa suuttimissa vähän samat jutut.
Ei vielä se mielestäni riitä, että suutin on iso ja siitä tulee paljon tavaraa läpi.
Se toiminta täytyy pystyä "sitomaan" johonkin tiettyyn suuttimeen, josta sitten löytyy vaikkapa se toiminnan kannalta tärkeä suutinkartta.
Suurenkin suuttimen täytyy olla tietynlainen, jotta sen saa toimimaan hyvin, suuttimen speksit täytyy pystyä kertomaan ohjelmassa oikein - silloin koko paketti toimii, tai sillä ainakin edellytykset toimia oikein.
Oikea ruiskutusmäärä, oikea ennakko ...
Suuttimen eriosien välillä on välyksiä, sekä toimintarajoja - niillä on merkitystä.
Ja nyt puhutaan sadasosista, ei ne satu "vahingossa" kohdilleen, ei millään.
Siihen en ota kantaa, että onko suurimmassa osassa autoja tällä edes merkitystä, voi olla monta muutakin kohtaa, joka on jo "sinnepäin".
Tämä oli nyt sellaista periaatteellista höpöttelyä.
Jos minä nyt muutaman sanasen kirjoittaisin tähän suuttimista, noin yleensä.
Tässä tekniikan toiminnassahan on ikään kuin kolme elementtiä.
Moottori - suutin - ohjelma.
Ohjelma käyttää suutinta ja suutin herättää moottorin henkiin.
Siis moottorin käynnin ja ohjauksen välillä ei ole mitään mekaanista yhteyttä, vaan ainostaan sähköinen.
Sähköisellä käskyllä ohjelma ohjaa suuttimien toimintaa ja moottori käy.
Jotta ohjelma osaa ohjata suutinta oikein, täytyy siellä olla ko.suuttimelle tarkat speksit, muun muassa se suutinkartta.
Kun suutin puretaan ja kasataan itse, sen kyllä varmaankin saa toimimaan, ei siinä mitään.
Sama tilanne näissä halvoissa suuttimissa - kyllä ne varmaan toimii.
Mutta kun niitä ei ole rakennettu alkuperäisosista, niin ei ne toimi niinkuin se toiminta on sinne ohjelmaan rakennettu.
Hyvän toiminnan vaatimat "elementit" ei täyty.
Tiedän, että monen tuunaajankin koko tehonlisäys perustuu juuri vastaavaan tiedon väärentämiseen ohjelmassa, kyllä nekin toimii, mutta hyvyydestä ei kannata puhua samassa lauseessa.
Suurissa suuttimissa vähän samat jutut.
Ei vielä se mielestäni riitä, että suutin on iso ja siitä tulee paljon tavaraa läpi.
Se toiminta täytyy pystyä "sitomaan" johonkin tiettyyn suuttimeen, josta sitten löytyy vaikkapa se toiminnan kannalta tärkeä suutinkartta.
Suurenkin suuttimen täytyy olla tietynlainen, jotta sen saa toimimaan hyvin, suuttimen speksit täytyy pystyä kertomaan ohjelmassa oikein - silloin koko paketti toimii, tai sillä ainakin edellytykset toimia oikein.
Oikea ruiskutusmäärä, oikea ennakko ...
Suuttimen eriosien välillä on välyksiä, sekä toimintarajoja - niillä on merkitystä.
Ja nyt puhutaan sadasosista, ei ne satu "vahingossa" kohdilleen, ei millään.
Siihen en ota kantaa, että onko suurimmassa osassa autoja tällä edes merkitystä, voi olla monta muutakin kohtaa, joka on jo "sinnepäin".
Tämä oli nyt sellaista periaatteellista höpöttelyä.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: Kunnostetut cdi suuttimet, mistä ja kannattaako ? /vikaa
Onko tuo Robitec edelleen paras paikka hommata suuttimet? Saksankieliset sivut hieman vaikeuttaa tilaamista..
-
- Mersumies
- Viestit: 2589
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: Kunnostetut cdi suuttimet, mistä ja kannattaako ? /vikaa
Tästä nimenomaisesta asiasta en ymmärrä mitään mutta Saksasta peruskorjatut suuttimet tilanneena olen ollut tyytyväinen Delphin suuttimiin.tuikku kirjoitti:.
Jos minä nyt muutaman sanasen kirjoittaisin tähän suuttimista, noin yleensä.
Tässä tekniikan toiminnassahan on ikään kuin kolme elementtiä.
Moottori - suutin - ohjelma.
Ohjelma käyttää suutinta ja suutin herättää moottorin henkiin.
Siis moottorin käynnin ja ohjauksen välillä ei ole mitään mekaanista yhteyttä, vaan ainostaan sähköinen.
Sähköisellä käskyllä ohjelma ohjaa suuttimien toimintaa ja moottori käy.
Jotta ohjelma osaa ohjata suutinta oikein, täytyy siellä olla ko.suuttimelle tarkat speksit, muun muassa se suutinkartta.
Kun suutin puretaan ja kasataan itse, sen kyllä varmaankin saa toimimaan, ei siinä mitään.
Sama tilanne näissä halvoissa suuttimissa - kyllä ne varmaan toimii.
Mutta kun niitä ei ole rakennettu alkuperäisosista, niin ei ne toimi niinkuin se toiminta on sinne ohjelmaan rakennettu.
Hyvän toiminnan vaatimat "elementit" ei täyty.
Tiedän, että monen tuunaajankin koko tehonlisäys perustuu juuri vastaavaan tiedon väärentämiseen ohjelmassa, kyllä nekin toimii, mutta hyvyydestä ei kannata puhua samassa lauseessa.
Suurissa suuttimissa vähän samat jutut.
Ei vielä se mielestäni riitä, että suutin on iso ja siitä tulee paljon tavaraa läpi.
Se toiminta täytyy pystyä "sitomaan" johonkin tiettyyn suuttimeen, josta sitten löytyy vaikkapa se toiminnan kannalta tärkeä suutinkartta.
Suurenkin suuttimen täytyy olla tietynlainen, jotta sen saa toimimaan hyvin, suuttimen speksit täytyy pystyä kertomaan ohjelmassa oikein - silloin koko paketti toimii, tai sillä ainakin edellytykset toimia oikein.
Oikea ruiskutusmäärä, oikea ennakko ...
Suuttimen eriosien välillä on välyksiä, sekä toimintarajoja - niillä on merkitystä.
Ja nyt puhutaan sadasosista, ei ne satu "vahingossa" kohdilleen, ei millään.
Siihen en ota kantaa, että onko suurimmassa osassa autoja tällä edes merkitystä, voi olla monta muutakin kohtaa, joka on jo "sinnepäin".
Tämä oli nyt sellaista periaatteellista höpöttelyä.
Kyseinen korjaamo toimitti jokaisen suuttimen mukana A4- lapulla mittauspöytäkirjan suuttimen arvoista koodeineen ja erittäin hyvin suojattuna/pakattuna.
Paikallinen diesel-korjaamo ei yllä edes lähellekään samalla tasolle kun joskus ajoivat penkissä suuttimia testatakseen.
Voin suositella Diesel-Technik-Biberach:ia joka ilmoittaa olevansa niin Delphi Servive Centre kuin Bosch Diesel Service.
https://www.diesel-technik-biberach.de/produkte/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://stores.ebay.com/Diesel-Technik-Biberach" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Kunnostetut cdi suuttimet, mistä ja kannattaako ? /vikaa
Tuolta samasta olen tilannut mä myös. Toistaiseksi olen tyytyväinen. Käyttävät alkuperäisiä bosch osia.
Robiteckin korjaamat kesti n. 130 000km 611 koneessa ja sitten paluuvuotoa on niin paljon että on käynnistys ongelmia.
Robiteckin korjaamat kesti n. 130 000km 611 koneessa ja sitten paluuvuotoa on niin paljon että on käynnistys ongelmia.
W213 220d +W242 electric drive
Re: Kunnostetut cdi suuttimet, mistä ja kannattaako ? /vikaa
Suutinremontti suunnitteilla w212 220cdi:n, kannattaako laittaa "alkuperäiset" vai esim. amg? Ja käykö C30amg cdi suutin om651 koneeseen? Autolla jo rullattu yli 500tkm ja ei ole tietoa onko suuttimille tehty mitään remonttia..
Re: Kunnostetut cdi suuttimet, mistä ja kannattaako ? /vikaa
Delphin systeemit eli ei käy, ja toisekseen näissä on paljon suuremmat suuttimet.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D