W220 s320 vm-02 ei lämpene kunnolla
-
- Sisäänajossa
W220 s320 vm-02 ei lämpene kunnolla
S-mersu lakkas lämpenenemästä talven pakkaskauden alkaessa. Moottorin lämpötila nousee 80 asteeseen, ei juurikaan yli, mittarin mukaan. Lämmityslaite automaatilla huutaa täysillä kun ei koskaan saavuta aseteltua lämpötilaa. Kun pysähdyn liikennevaloihin, auto puhaltaa jo tosi raikasta ilmaa, ei siis edes sitä lehmän henkäystä minkä ajon aikana tuottaa. Bensan kulutus pomppas pakkasilla muutaman litran ylös, joten jotain kai on rikki. Viime talvena tarkeni ihan hyvin. Webastokaan ei tahdo oikein lämmittää autoa pakkasilla niinkuin ennen. Vai muistanko vain väärin?
Mikä on vialla? Mistä kannattaa alkaa etsiä vikaa? Termostaatti lienee ainakin viallinen?
Onko w220 omistajia, jotka voisivat katsoa omastaan nouseeko lämmöt yli 80 asteen? Autossani on siis automaatti-ilmastointi ja moottori on bensakone.
Asiallisia vastauksia kaivataan...
Mikä on vialla? Mistä kannattaa alkaa etsiä vikaa? Termostaatti lienee ainakin viallinen?
Onko w220 omistajia, jotka voisivat katsoa omastaan nouseeko lämmöt yli 80 asteen? Autossani on siis automaatti-ilmastointi ja moottori on bensakone.
Asiallisia vastauksia kaivataan...
Re: W220 s320 vm-02 ei lämpene kunnolla
Oiskohan sähköinen kiertovesipumppu rikki. Tänään meinaan omastani alkaa sitä aukomaan, kun ei mainaa oikeen lämmetä. Termostaatti kannattaa kanssa vaihtaa, kun sen saa muutenkin vaihtaa aina muutaman vuoden välein.
Voit kokeilla sitä sähköisen pumpun toimintaa, kokeilemalla laittaa REST päälle. Jos ei lämmintä tule, niin pumppu, tai joku siihen liittyvä ei pelaa. Se pumppu on aika yleinen vika.
Voit kokeilla sitä sähköisen pumpun toimintaa, kokeilemalla laittaa REST päälle. Jos ei lämmintä tule, niin pumppu, tai joku siihen liittyvä ei pelaa. Se pumppu on aika yleinen vika.
Auto ei ole tässä joten ei pääse tarkistamaan. Kyllä 80 asteella jo pitäisi liikennevaloissakin pärjätä joten olisiko lämmityksen kiertovesipumppu ja/tai magneettiventtiilit ahdistamassa kiertoa? Kokeile letkut, onko sisälle menevä kylmempi kun syylärille menevä = jos on, vesi ei kierrä. Jos ne on OK sitten se termostaatti.
Webaston pitäisi sammua aika pian startin jälkeen (ylikuumenemissuoja) jos kiertovesipumppu on jumissa.
Webaston pitäisi sammua aika pian startin jälkeen (ylikuumenemissuoja) jos kiertovesipumppu on jumissa.
Närhen munat on kaiketi tässäkin mallissa niin ruuvit pois ja parina ylös ja putsaus.Kiertovesimpumpun tuntee että pyöriikö kun käden laitat sen päälle..käynnissä .
Mielestäni toi 80astetta on jees...mulla bensa koneissa max nouse 82 ..no mittarin mukaan.
ja jos olen käsittänyt oikein ei kovin isoja termareita oikein suositella mersuihin.
Mielestäni toi 80astetta on jees...mulla bensa koneissa max nouse 82 ..no mittarin mukaan.
ja jos olen käsittänyt oikein ei kovin isoja termareita oikein suositella mersuihin.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Kiertovesipumppu on ainakin mulla sellasesa paikassa (muovien alla tuulilasin alareunassa. Siinä paketissa on myös ne venttiilit), ettei kättä saa päälle, mutta kun auto on seis ja REST päällä, pitäisi se kuulua.
Mulla kanssa moottorin lämmöt ei nouse niin nopeasti, kuin pitäisi ja lämmöt jää alle 80 asteeseen, eli termari menee ainakin mulla vaihtoon.
Mulla kanssa moottorin lämmöt ei nouse niin nopeasti, kuin pitäisi ja lämmöt jää alle 80 asteeseen, eli termari menee ainakin mulla vaihtoon.
Minun autossa (bensa) lämmöt melko tarkasti 80 astetta. Närhenmunat vähän hankalassa paikassa. Pyyhkimensulat ja muovin kun ottaa pois pääsee käsin
tunnustelemaan. Jos haluaa purkaa munat on hyvä ottaa pyyhkijän moottorikehikko pois. Lämpökamera on hyvä apu tutkia missä on läämintä missä kylmää.
tunnustelemaan. Jos haluaa purkaa munat on hyvä ottaa pyyhkijän moottorikehikko pois. Lämpökamera on hyvä apu tutkia missä on läämintä missä kylmää.
W220 S320
Just virittelin työvalon, että rupeen purkamaan muoveja edestä. Sitä ennen yritin kuitenkin selvittää, josko tuolla pumpulla olisi sulaketta, joka voisi olla rikki. Vaikka kaavioita kuinka tutkin, en sulaketta löytänyt. Eiku purkamaan.
Pumppumoottorista oli hiilet loppu. Nyt on hiilet vaihdettu.
En tunne kyseistä malliamut mulla w203 200 cdi -05 oli samanlainen ongelma koneen lämmöt karvan yli 80 mut hyttiin kylmää.Remontti oli helppo purin tieten tyhmyyttäni pyyhkijät ja tuulilasin ala listan vesiventtiiliä ettiessä ei löytyny täs kiertää kuuma vesi kokoajan kennolla ja läpillä ohjataan joko kuuman kennon läpi tai ohi.Otin lämppärille menevän letkun irti ja liitin siihen pitemmän letkun joka yletti ämpäriin sit kiertovesipumpulta letku irti ja siihen taas letku uppopumppu väliin sukkahousut uppopumpulle (suodattimeks) samaan ämpäriin. Konetiskiainetta muutama ruokalusikallinen jos tulee läpi ni antaa kiertää jonkun aikaa.Sit jatkoin samalla tekniikalla porakonepumpulla et saa virtausta vähän enemmän sit puhtaalla vedellä pari kolme kertaa.Nesteet sisään ja rupes toimiin.Eikä sitä paskaa sieltä tullu muuta kun sellasta valkosta pientä raetta vähän ämpärin pohjalle mut kai siellä sit on jossain joku ahdas paikka mikä tukkee helposti ja onhan tolla jo taivalta takana 450000.Halpa je helppo remontti onnex kerran näikin 

Putsasit närhen munat huuhtelemalla..ei varmaan pitkään toimi .... mutta se pitää puhdistaa venttiilit mekaanisesti.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
mutta jos ei kerran ole venttiiliä niin mitenkä ne voi puhdistaa mekaanisesti?
W212 E200 BlueTec 2016
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi