m103 300 ja ke-jetti/ongelma
m103 300 ja ke-jetti/ongelma
mistähän mahtais johtua tälläinen: käynnistyy hyvin - oli sitten kylmä tai lämmin. Kylmänä/viileenä käy hyvin mutta kun ajolämmöt saavutettu niin saattaa sillointällöin sammua risteykseen. Kytkin lattiaan, kierrokset tyhjäkäynnille ja sammuu. Ajolämpöisenä (87 ast.) tyhjäkäynti seilailee jonkin verran. Kuitenkin vaikuttaisi vetävän aina kunnolla kiihdytyksissä yms. Käytin ruiskun säädettävänä viime kesänä kun teki samaa niin silloin kävi laihalla - onko tosiaa mahdollista että ke-jetti hävittää säätönsä näin nopeasti? Vai voisiko suuttimet olla vaihtokunnossa? Yj-rele, pa-suodin, bp-rele ja sytytysppuolen osat vaihdettu n. 15tkm sisällä. Huomenissa pitänee vielä ilmanputsarin kunto/puhtaus tarkistaa, tosin sekin vaihdettu samalle aikavälille.
Ja OT: mistähän kannattaa hankkia tummat kristalliumpiot?
Ja OT: mistähän kannattaa hankkia tummat kristalliumpiot?
w209 55 AMG, -04
w124 300CE(CDT?), -89 (om603, ppd 7mm, MPR6164-5)
ex:
w211 280CDI V6 7G, -05
w124 300E-24, -90
w124 200B, -88
w201 2,5 turbodiesel, -89
w124 300CE(CDT?), -89 (om603, ppd 7mm, MPR6164-5)
ex:
w211 280CDI V6 7G, -05
w124 300E-24, -90
w124 200B, -88
w201 2,5 turbodiesel, -89
- Ammendment
- Vakiokalustoa
- Viestit: 67
- Liittynyt: Su 20.12.2009 11:51
Re: m103 300 ja ke-jetti/ongelma
Mulla vaihdettiin lambda, venttiiliohjurikumit ja ilmamäärämittarin potentiometri, käytiin suuttimet sun muut moneen kertaan läpi ja säädettiin seokset, silti humppasi. Lopulta selvisi että 2 suuttimen tiivistettä vuoti. Hörppi niistä ilmaa, siksi ei tyhjäkäynti pysynyt säädöissä. Suutinten tiivisteiden vaihdon jälkeen on pelannut kuin unelma.
W201 2.6
W201 2.0
W201 2.0
Re: m103 300 ja ke-jetti/ongelma
oireiden perusteella ei oikein muuta osaa epäillä, kuin sitä tyhjäkäynti moottoria, se ei nyt pysy mukana
joko se on likainen tai sen ohjaus ei toimi kunnolla...
tai itse perus säätö tyhjäkäynnille on liian pieni, joten se ei käy lämpimänä ilman tk moottorin apua... niin ja kaikissa malleissa tuota tyhjäkäynnin perus säätöä ei sitten edes ole, joten siinä on mukava pulma
omassa 200E:ssä oli vähän samaa vikaa, mutta ratkaisin sen omalla tyylillä
(auto joko sammui risteykseen tai muuhun ei niin järkevään paikkaan... tai sitten tyhjäkäynti huusi 4000 rpm) nyt on sitten tyhjäkäynti 1200 rpm aina... kylmänä ehkä 900 rpm... pitäis siis jaksaa vaihtaa toimiva tk moottori...

tai itse perus säätö tyhjäkäynnille on liian pieni, joten se ei käy lämpimänä ilman tk moottorin apua... niin ja kaikissa malleissa tuota tyhjäkäynnin perus säätöä ei sitten edes ole, joten siinä on mukava pulma


W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5715
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: m103 300 ja ke-jetti/ongelma
ei niitä "tyhjäkäynti moottoreita" kyllä viitti ihan viikottainkaan vaihtaa, mullekki maksaa uus 445€ kerta 

mullon pelkkiä romuja vaan
Re: m103 300 ja ke-jetti/ongelma
Itellä joskus oli samavika sammuili risteyksiin ja tyhjäkäynti heijasi Viaksi paljastui imuilmavuoto huohotin putkessa Uusi putki paikalleen ja viat loppu siihen
Eli vetäisi ilmaa rikkonaisesta letkusta eikä näinollen laskenutkaan määräjakajan lautasta jonka tuloksena sammuminen
Starttipilottia suihkimaan letkuille ja jos käynti muuttuu vikapaikka on löytynyt
Eli vetäisi ilmaa rikkonaisesta letkusta eikä näinollen laskenutkaan määräjakajan lautasta jonka tuloksena sammuminen
Starttipilottia suihkimaan letkuille ja jos käynti muuttuu vikapaikka on löytynyt
Re: m103 300 ja ke-jetti/ongelma
ai jaa... mä tykkään että niitä saa kympillätouhottaja kirjoitti:ei niitä "tyhjäkäynti moottoreita" kyllä viitti ihan viikottainkaan vaihtaa, mullekki maksaa uus 445€ kerta

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: m103 300 ja ke-jetti/ongelma
täytyypi vaihdella tulpanjohdot, josko käynti paranis..kattelin et siel on bremit - boschit siis tilalle! Annoin autolle vähä pidempää ajoa niin alko pelittää paremmin...oiskohan vaa tukkeutunu ku seisoo viikot (intissä kun olen)..
w209 55 AMG, -04
w124 300CE(CDT?), -89 (om603, ppd 7mm, MPR6164-5)
ex:
w211 280CDI V6 7G, -05
w124 300E-24, -90
w124 200B, -88
w201 2,5 turbodiesel, -89
w124 300CE(CDT?), -89 (om603, ppd 7mm, MPR6164-5)
ex:
w211 280CDI V6 7G, -05
w124 300E-24, -90
w124 200B, -88
w201 2,5 turbodiesel, -89
Re: m103 300 ja ke-jetti/ongelma
Olikos se YJ-rele mikä vaihdettiin uusi? Jos ei ollu niin koppa auki ja tinaukset uusiks.
Re: m103 300 ja ke-jetti/ongelma
juu, yj-rele oli uusi. Kl-varaosilta tilasin..
w209 55 AMG, -04
w124 300CE(CDT?), -89 (om603, ppd 7mm, MPR6164-5)
ex:
w211 280CDI V6 7G, -05
w124 300E-24, -90
w124 200B, -88
w201 2,5 turbodiesel, -89
w124 300CE(CDT?), -89 (om603, ppd 7mm, MPR6164-5)
ex:
w211 280CDI V6 7G, -05
w124 300E-24, -90
w124 200B, -88
w201 2,5 turbodiesel, -89
Re: m103 300 ja ke-jetti/ongelma
Pistä faktaa mistä voi ostaa kympillä, ilman hymiöitänapa kirjoitti:ai jaa... mä tykkään että niitä saa kympillätouhottaja kirjoitti:ei niitä "tyhjäkäynti moottoreita" kyllä viitti ihan viikottainkaan vaihtaa, mullekki maksaa uus 445€ kerta
Re: m103 300 ja ke-jetti/ongelma
Juu elikkä täällä vastaavanlainen tapaus, tyhjäkäynti alkaa humpaamaan koneen lämmettyä. Vedossa auto toimii moitteetta, mutta tyhjäkäynnillä ongelmat alkavat. Kierrokset seilaa 500-1500rpm tienoilla.
YJ-releen vaihdoin, imuilmavuotoa on etsitty useampaan otteeseen huonolla menestyksellä. Virranjakaja, ilmanputsari, tulpat yms. tarkistettu ja kaiken pitäisi olla ok. Lambdan johdon irroitin liittimestään mutta käynti ei ainakaan parantunut, päinvastoin.
Apuja kaivattaisiin, tyhjäkäyntimoottorin tarkistan heti kun pakkanen laskee alle 20 asteen.
Selviskö tässä tapauksessa vian syy?
Niin ja moottori mulla sama m103 mutta 2.6 litraisena...

YJ-releen vaihdoin, imuilmavuotoa on etsitty useampaan otteeseen huonolla menestyksellä. Virranjakaja, ilmanputsari, tulpat yms. tarkistettu ja kaiken pitäisi olla ok. Lambdan johdon irroitin liittimestään mutta käynti ei ainakaan parantunut, päinvastoin.
Apuja kaivattaisiin, tyhjäkäyntimoottorin tarkistan heti kun pakkanen laskee alle 20 asteen.

Niin ja moottori mulla sama m103 mutta 2.6 litraisena...
Re: m103 300 ja ke-jetti/ongelma
Vaikuttaisi potentiometrin paskaisuudelta koska seilaa no tämä on yksi vika mahdollisuus..tutki ensin muita paikkoja ja tää viimeiseksi..
Tutkipa että kaasuvivusto palaa kotiinsa täysin koska siellä kaasuläpällä on kytkin joka tunnistaa tyhjäkäynti asetukset.
Lisäilma luisti kuitenkin ensin putsaukseen..saattaa sillä ihan asettua.
Ilmaa voi horppiä monestakin paikasta esim.kumikaukalo ruiskun alla,suuttimien tyvi kumit,huohotus letkut.
siitä vaan järjestelmällisesti tutkimaan.
Tutkipa että kaasuvivusto palaa kotiinsa täysin koska siellä kaasuläpällä on kytkin joka tunnistaa tyhjäkäynti asetukset.
Lisäilma luisti kuitenkin ensin putsaukseen..saattaa sillä ihan asettua.
Ilmaa voi horppiä monestakin paikasta esim.kumikaukalo ruiskun alla,suuttimien tyvi kumit,huohotus letkut.
siitä vaan järjestelmällisesti tutkimaan.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: m103 300 ja ke-jetti/ongelma
Missä kohtaa tämä potentiometri löytyy? Auttakaa tyhmää...
Tänään puhdistelin sen tyhjäkäyntimoottorin, ei vaikuttanut erityisen likaiselta ja puhdistuksen jälkeen sama humpaaminen jatku. 
Ja se mikrokytkin mikälie siinä kaasuvivustossa toimi niinkuin pitääki. Tai niin ainakin asian tulkitsin.


Ja se mikrokytkin mikälie siinä kaasuvivustossa toimi niinkuin pitääki. Tai niin ainakin asian tulkitsin.

Re: m103 300 ja ke-jetti/ongelma
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=125283" onclick="window.open(this.href);return false;
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: m103 300 ja ke-jetti/ongelma
Joo potentiometrin puhdistettuani auto toimi ainakin parin tunnin koeajon perusteella hyvin. Kiitoksia vinkeistä! 

Re: m103 300 ja ke-jetti/ongelma
Saitko säädettyä potikan?
Oliko liukurata ehjä?
Oliko liukurata ehjä?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: m103 300 ja ke-jetti/ongelma
En säädelly ollenkaan, hiilipinta oli jonkun verran kulunut/likainen mutta ei kovin paljoa. Tänään vähän enemmän ajelin ja tuli huomattua että tyhjäkäynti on siinä hiukan 1000rpm yli, kun aikaisemmin seilas siinä 850rpm tienoilla. Ja käynnistäessä kierrokset käy ensin noin 2500rpm kunnes laskee siihen tonniin. Muuten auto käyttäytyy niinkuin sen kuuluukin. 

Re: m103 300 ja ke-jetti/ongelma
Se kyllä pitäis säätää senkin takia attä lambda säätö toimii ja kulutus olisi kohdillaan.Toi kierros ja tyhjäkäynti kiekat nyt viittaa siihen että ei ole kohdillaan.
Ja säätäminen on tarkka puuha.
Ja säätäminen on tarkka puuha.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: m103 300 ja ke-jetti/ongelma
Ok hyvä tietää, pitääpi kokeilla säätää kohilleen. 

Re: m103 300 ja ke-jetti/ongelma
Noniin, nyt on säädetty "kohdalleen". Ja tosiaan on pirun tarkka homma tuo potentiometrin säätäminen.. ei mennyt ensimmäisellä yrittämällä niinkuin kuvittelin kohdalleen. 
Eli auto toimii toistaiseksi niinkuin sen kai kuuluukin.
EDIT. Eli todellakin toistaiseksi, tänään jatkui sama ongelma... tyhjäkäynti humpaa ja hermot on suhteellisen kireällä. Potentiometrin liittimestä kun mittaa niin jännite on 0,75v ... eli 0,05v väärin.
Ideoita?

Eli auto toimii toistaiseksi niinkuin sen kai kuuluukin.
EDIT. Eli todellakin toistaiseksi, tänään jatkui sama ongelma... tyhjäkäynti humpaa ja hermot on suhteellisen kireällä. Potentiometrin liittimestä kun mittaa niin jännite on 0,75v ... eli 0,05v väärin.

Ideoita?
Re: m103 300 ja ke-jetti/ongelma
Tuntuu oudolta, että joku potentiometri vaikuttaisi tuolla tavalla tyhjäkäyntiin. Minä tarkistaisin seokset kunnon laajakaistamittarilla ja säätäisin ne sitten kohdalleen tyhjäkäynnin seossäädöstä ja EHA:sta. Tämä sillä edellytyksellä, että ilmavuotoja ei todellakaan löydy kumiosista ja -letkuista.
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: m103 300 ja ke-jetti/ongelma
Joo oudoltahan tuo vaikuttaa. Ei ole vielä ehtinyt säätelemään tarkemmin tuota potentiometriä, käyttää vielä kuitenkin irti ja puhdistaa uudelleen. Samaten tsekata vielä lisäilmaluisti ja tietysti ne kumiosat ja letkut tarkistaa vielä. Autohan pelasi aivan hyvin silloin kun oli se potentiometri laitettu summassa vaan paikalleen. Ei humpaillut tai tehnyt muutakaan temppua poislukien käynnistäessä tapahtunutta kierrosten nousua ja liian korkeaa tyhjäkäyntiä. Toki bensaa tuntui vievän kohtuuttomasti sen vähäisen ajon perusteella mitä sillä ehti niillä asetuksilla ajaa.
Voisiko lambdassa olla jotain häikkää? Käytin sitä pelkääjän maton alla olevaa johtoliitintä irti auton käydessä ja auto sammui, tai kävi todella vaivalloisesti. Tosin auto kävi muutenkin silloin humpaamalla.
Outoa kyllä sekin että välillä toimii ja välillä ei, ja ongelmat ilmenee ainoastaan lämpöisällä koneelle.
Voisiko lambdassa olla jotain häikkää? Käytin sitä pelkääjän maton alla olevaa johtoliitintä irti auton käydessä ja auto sammui, tai kävi todella vaivalloisesti. Tosin auto kävi muutenkin silloin humpaamalla.

Outoa kyllä sekin että välillä toimii ja välillä ei, ja ongelmat ilmenee ainoastaan lämpöisällä koneelle.

Re: m103 300 ja ke-jetti/ongelma
Joo, tuli säädettyä taas sitä potentiometriä, ruuvit kiinni ja mitatessa näytti 0,70v niinkuin kuuluukin, pakeliitti paikalleen ja seuraavalla mittauskerralla oli pompannut jo 1,0v jännite. Tuntuu siltä että vaikka ruuvit on kireällä niin jännite arvo vaihtelee itsestään. Ja taas käytin lambdan piuhaa auton käydessä irti, eikä sillä ollut mitään vaikutusta käyntiin. Tuntuisikin siltä että se ei haistele mitään koko anturi tällä hetkellä.
Auto toimi eilen taas hetken aivan normaalisti poislukien piirun verran liian korkeaa tyhjäkäyntiä, tänään taas kylmäkäynnistyksen jälkeen auton lämmön noustua ~60 asteeseen alkoi se ainainen tyhjäkäynnin humpaaminen.
Uuden lambda-anturin osto, potentiometrin säätäminen ja seosten tarkistus seuraavaksi siis edessä? Onko tietoa onko tuo potentiometri millään tavoin yhteydessä lambda-anturiin?
Jessus ku meinaa usko loppua, ei varmaan kohta auta kun viedä auto viisaampien käsittelyyn...

Auto toimi eilen taas hetken aivan normaalisti poislukien piirun verran liian korkeaa tyhjäkäyntiä, tänään taas kylmäkäynnistyksen jälkeen auton lämmön noustua ~60 asteeseen alkoi se ainainen tyhjäkäynnin humpaaminen.
Uuden lambda-anturin osto, potentiometrin säätäminen ja seosten tarkistus seuraavaksi siis edessä? Onko tietoa onko tuo potentiometri millään tavoin yhteydessä lambda-anturiin?

Re: m103 300 ja ke-jetti/ongelma
Potentio metri kaiketi antaa perussäätöä joka sitten hieno säädetään ehalla ja lambdan antamna tiedon perusteella.
Ehan säätöhän on sitä alaja ylä kammiopaine ero säätöä.
Jotenkin tuntuu että kun kylmä piiri lähtee päältä alkaa ongelmat.
Se heijauskin lisääntyy jos jokin vuotaa ilmaa läpi ja ecu yrittää tasoittaa käyntiä ja alkaa sitten oravan pyörä joka tota tekee.
Potentio metri kyllä heiluttaa kierroksia noin jos siinä on jotain vikaa ja tai se ei ole säädöisään.
Kopaisepa vielä kumikaukalo ruiskun alla eli irrota määränjakaja ja nosta pois ja sitten näet sen ison kumiosan kunnon jos se sieltä sitten vuotaisi tai suoraan kaasuläpän kumiletkusta.
Oletko kaikki huohotus letkut tutkinut myös ruiskun alle menevät.
Näissä vioissa on vaan järjestelmällisesti käytävä kaikki paikat läpi ennenkuin se sitten alkaa pelaamaan.
Onhan vielä halvempi keino jos jostain saat 300e tai 260e koko ruisku paketin niin sillä pelaamaan..korjaamokin ottaa omansa.
300e ruisku pelaa sulla tossa täysin.
Ehan säätöhän on sitä alaja ylä kammiopaine ero säätöä.
Jotenkin tuntuu että kun kylmä piiri lähtee päältä alkaa ongelmat.
Se heijauskin lisääntyy jos jokin vuotaa ilmaa läpi ja ecu yrittää tasoittaa käyntiä ja alkaa sitten oravan pyörä joka tota tekee.
Potentio metri kyllä heiluttaa kierroksia noin jos siinä on jotain vikaa ja tai se ei ole säädöisään.
Kopaisepa vielä kumikaukalo ruiskun alla eli irrota määränjakaja ja nosta pois ja sitten näet sen ison kumiosan kunnon jos se sieltä sitten vuotaisi tai suoraan kaasuläpän kumiletkusta.
Oletko kaikki huohotus letkut tutkinut myös ruiskun alle menevät.
Näissä vioissa on vaan järjestelmällisesti käytävä kaikki paikat läpi ennenkuin se sitten alkaa pelaamaan.
Onhan vielä halvempi keino jos jostain saat 300e tai 260e koko ruisku paketin niin sillä pelaamaan..korjaamokin ottaa omansa.
300e ruisku pelaa sulla tossa täysin.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: m103 300 ja ke-jetti/ongelma
Joo en ole tuota kumikaukaloa sen paremmin tutkinut, kuin käsikopelolla alhaalta käsin ja suihkinu startti pilottia. Eli pääsee kunnolla tarkistamaan kuin irroittaa määränsäätimen kokonaan pois? Puhutaanhan nyt siitä joka tulee kolmella kiinnityspultilla kiinni?
Joo kyllä tuo varmaan olisi jo osaavamman käsissä paikannettu vika, tahtoo vaan olla kun ensimmäistä kertaa tällaiseen ongelmaan törmää ja pohjolan tallissa harjoittelee niin joutuu useammankin kerran irroittelemaan tuon ilmanputsarin ja hilppeet eikä löydy vikaa siltikkään. 
Onneksi on tuo alfamerin ilmestyskirja edes jonkunlaisena apuna, ja tietysti tämä foorumi.
Ilmoitellaan jos ja kun jotain löytyy.


Onneksi on tuo alfamerin ilmestyskirja edes jonkunlaisena apuna, ja tietysti tämä foorumi.

Re: m103 300 ja ke-jetti/ongelma
Kumikaukalon kiinnityksessä taitaa olla ainakin kymmenkunta ruuvia pitkin sen reunaa, koska se on koko aparaatin laajuinen. Omassa oli ainakin ongelmia tyhjäkäyntimoottoriin menevän letkun ja muovisen letkunipan kanssa kaukalon pohjassa.
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: m103 300 ja ke-jetti/ongelma
Eli joutuu irroittamaan määräjakajan ja ilmamäärämittarin kokonaisuudessaan bensalinjoja myöten? Onko mitään muuta erityistä huomioitavaa, alfamerin opus kertoi että määräjakajan juuressa oleva o-rengas kuuluisi vaihtaa uuteen vaikka vanha vaikuttaisikin hyvältä.
Täytynee katsoa jos/kun pääsee kaverin talliin laittamaan tuota, ei kiinnostaisi alkaa tuolla tuiskussa roplaamaan.
Taas kävin pienen lenkin ajamassa, ei hummaillut ja kaikki pelas ok. Satunnaista tuo humpaaminen tuntuis olevan. 



Re: m103 300 ja ke-jetti/ongelma
Ei tartte mitään o-renkaita vaihdella ja mielestäni si siellä ole edes.
Eli bensalinjasto irti ja suutin putket ja 3-kumityyny mutteria ja kaasuläpältä löysäät klemmarin siitä korin ja imusarjan välistä,huohotusputkistoa ja pari liitintä.Ja nosto ylös.
Eli bensalinjasto irti ja suutin putket ja 3-kumityyny mutteria ja kaasuläpältä löysäät klemmarin siitä korin ja imusarjan välistä,huohotusputkistoa ja pari liitintä.Ja nosto ylös.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 294
- Liittynyt: Su 29.03.2009 13:44
Re: m103 300 ja ke-jetti/ongelma
Mites tämän yksilön sammuilut saatiin lopulta kuriin?Pouttu kirjoitti:täytyypi vaihdella tulpanjohdot, josko käynti paranis..kattelin et siel on bremit - boschit siis tilalle! Annoin autolle vähä pidempää ajoa niin alko pelittää paremmin...oiskohan vaa tukkeutunu ku seisoo viikot (intissä kun olen)..