tuikun Pontewa Paawo - 320cdi
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 166
- Liittynyt: Pe 14.11.2008 09:28
Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi
Kannattaa varmaan kysyä myös muiltakin turbon tekijöiltä, onhan niitä suomessa aika muutama muukin kuin vain joku yksi lsd.
Eihän tällä forumilla kai niin fakkiintuneita olla eihän?
Älä siis kysy pelkästään yhdeltä turbotekniikan jälleenmyyjältä joka ei osaa eikä pysty tekemään koneistuksia vaan niiltä monenkymmenen vuoden osaajilta jotka ovat ennenkin käyttäneet sorvia kun nämä poikaset ovat vuosi sitten saaneet luvan myydä turboja jotka eivät osaa eivätkä tiedä turboista muuta kuin että siellä on joku akseli joka pyörittää kompressoria..
Jösses mitä ammattitaitoa näillä juuri luvan saaneilla uusilla turbotekniikan jälleenmyyjä turbon myyjillä on, hyvä että tietävät mikä se turboahdin on...
Eihän tällä forumilla kai niin fakkiintuneita olla eihän?
Älä siis kysy pelkästään yhdeltä turbotekniikan jälleenmyyjältä joka ei osaa eikä pysty tekemään koneistuksia vaan niiltä monenkymmenen vuoden osaajilta jotka ovat ennenkin käyttäneet sorvia kun nämä poikaset ovat vuosi sitten saaneet luvan myydä turboja jotka eivät osaa eivätkä tiedä turboista muuta kuin että siellä on joku akseli joka pyörittää kompressoria..
Jösses mitä ammattitaitoa näillä juuri luvan saaneilla uusilla turbotekniikan jälleenmyyjä turbon myyjillä on, hyvä että tietävät mikä se turboahdin on...
Holset siellä lukee..
Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi
Jos LSD:llä ei onnistu , onnistuuko se sit muillakaan?
Uskon et tieto ja taito on siinä osoitteessa!!!!
Uskon et tieto ja taito on siinä osoitteessa!!!!
TURBO INTERCOOLER DIESEL POWER
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 166
- Liittynyt: Pe 14.11.2008 09:28
Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi
It's the only place on earth where the knowledge is..?Mikko K kirjoitti:Jos LSD:llä ei onnistu , onnistuuko se sit muillakaan?
Uskon et tieto ja taito on siinä osoitteessa!!!!
Holset siellä lukee..
Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi
Oletko muualla tietättänyt muutos töitä?
TURBO INTERCOOLER DIESEL POWER
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 166
- Liittynyt: Pe 14.11.2008 09:28
Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi
Aika pieni on maailma jos vain yksi paikka löytyy.Mikko K kirjoitti:Oletko muualla tietättänyt muutos töitä?
Kannattaisi ehkä katsoa ja kysyä laajemmin ihan kotimaasta.
Holset siellä lukee..
Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi
Taitaa olla enämpi vaikkapa proturpoon päin kallellaan. Jotenkin tuntuu niinku oisin jutellutkin joskus...![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
S212 4-matic, W126, Tr 5 4motion, Caddy 1,6 D, V602, V500, Nuffield 10/100+
Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi
Juu, kun ei tiedä mistä puhuu on helppo puhua ihan hassuja
Vai juuri luvat saanut myyjä jne. ![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
No ei pilata topiikkia enempää, irl viidakkorumpu toimii paremmin kuin nämä nettisaitit asiantuntijoineen.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
No ei pilata topiikkia enempää, irl viidakkorumpu toimii paremmin kuin nämä nettisaitit asiantuntijoineen.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi
.
Minulla on kyllä kokemusta monenmoisista yhdistelmistä nyt.
Sanoaan vaikkapa sillä lailla, että jos (suuremman) vnt-ahtimen meinaa saada todella hyvin ja ongelmattomasti toimimaan, niin helpoin ratkaisu on valita tehokkaamman mallin vakio ahdin.
Sille kun löytyy sitten ohjelmansa, josta saa kopioitua tarvittaessa haluamansa jutut siirrettäviksi.
Ahtimenkin toiminnalle on muitakin kaasupolkimen asentoja, kun pohjassa, vieläpä luulisin että käyttöautossa kuitenkin kannattaa ruutia polttaa kaikkeen muuhun, kun siihen mahdolliseen max suoritukseen, kilpa-autot on erikseen.
Hyvän, kaikilla osa-alueillakin kunnolla toimivan hybridin rakentaminen ei ole niin helppoa - tällaiset on kokemukset tällä hetkellä.
Vähän on todella hyviä.
Itävallan Alexia auttaa se, ettei hän sillä lailla mitään uutta tee, muuntaa tavan ahtimen AMG,n spekseihin - hiukan paremmalla kompurasiivellä.
Osataan se varmaan täälläkin tehdä, mutta ei vaan ole kukaan tehnyt....
No, tämä toimii.
Jos oikeasti halutaan toimivia (savuttomia) ratkaisuja, niin ainut keino nähdäkseni käytännössä on, että osat tulee jostakin muusta, valmiiksi toimivasta ratkaisusta, jos osien "tiedot ja toiminta" voidaan siirtää haluttuun pakettiin.
Näihin mersun vanhempiin suorasuihkareihin hyvin toimivia osia siis saa helpoiten sitä AMG,n mallia kopioimalla.
Muutos vakio-osiin ei niin kovin kummoinen ole, mutta ne saa hyvin pelaamaan, esimerkkinä suuttimet.
Tämä on ollut tärkeää, kun olen noita rassaillut ja opetellut, kun ei ole ollut keneltä neuvoa kysyä, on pitänyt itse ottaa asioista selvää.
Vuosien varrella täällä olen huomannut sellaisen piirteen näissä keskusteluissa, että aivan valtaosalle on tärkeintä se viidensadan penkkilappu, ei mikään muu.
Sitten sellaiset ihmiset, jotka mekaniikan toiminnasta ja rakentamisesta selvästi hiukan enemmän ymmärtää, eivät puhu tehosta oikeastaan mitään.
Meillä olisi paaaljon paremmin toimivia autoja, jos se tehonmittaaminen kokonaan kiellettäisiin, kiinnitettäisiin paljon enemmän huomiota siihen asiaan, joka kuitenkin on suurimmalle osalle se tärkein, eli miten ne oikeasti toimii.
Muttamutta, täällä kun ei kaksisataa, tai kolmesataa hyvin toimivaa hevosvoimaa "ole mitään", pitää olla superi.
Mitään ei oikein tekniikasta, tai rakentelusta ymmärretä, kun superisuperisuperi.
Kun järkevämmällä osien valitsemisella päästäisiin, vaikkapa näiden ahtimien kohdalla tilanteeseen, jossa kuitenkin ne olisivan lähes koko ajan jollain lailla järkevällä toiminta-alueellaan ja toimisivat kunnolla.
Niin kauan, kun pakopuolen ahtain kohta on selvästi siinä ahtimen pakosiiven kohdalla, on ne mahdollista saa kohtuudella heräämään ja vaikkapa pakopesän kokoa muuttelemalla vaikuttamaan sen ominaisuuksiin.
Tällaisessa ratkaisussa joutuu hiukan max tehosta tinkimään, mutta vastapainona saa yhdistelmän jossa ahtimella on realistinen, mekaaninen mahdollisuus toimia oman hyvyytensä, tai huonoutensa rajoissa.
Minulla on kyllä kokemusta monenmoisista yhdistelmistä nyt.
Sanoaan vaikkapa sillä lailla, että jos (suuremman) vnt-ahtimen meinaa saada todella hyvin ja ongelmattomasti toimimaan, niin helpoin ratkaisu on valita tehokkaamman mallin vakio ahdin.
Sille kun löytyy sitten ohjelmansa, josta saa kopioitua tarvittaessa haluamansa jutut siirrettäviksi.
Ahtimenkin toiminnalle on muitakin kaasupolkimen asentoja, kun pohjassa, vieläpä luulisin että käyttöautossa kuitenkin kannattaa ruutia polttaa kaikkeen muuhun, kun siihen mahdolliseen max suoritukseen, kilpa-autot on erikseen.
Hyvän, kaikilla osa-alueillakin kunnolla toimivan hybridin rakentaminen ei ole niin helppoa - tällaiset on kokemukset tällä hetkellä.
Vähän on todella hyviä.
Itävallan Alexia auttaa se, ettei hän sillä lailla mitään uutta tee, muuntaa tavan ahtimen AMG,n spekseihin - hiukan paremmalla kompurasiivellä.
Osataan se varmaan täälläkin tehdä, mutta ei vaan ole kukaan tehnyt....
No, tämä toimii.
Jos oikeasti halutaan toimivia (savuttomia) ratkaisuja, niin ainut keino nähdäkseni käytännössä on, että osat tulee jostakin muusta, valmiiksi toimivasta ratkaisusta, jos osien "tiedot ja toiminta" voidaan siirtää haluttuun pakettiin.
Näihin mersun vanhempiin suorasuihkareihin hyvin toimivia osia siis saa helpoiten sitä AMG,n mallia kopioimalla.
Muutos vakio-osiin ei niin kovin kummoinen ole, mutta ne saa hyvin pelaamaan, esimerkkinä suuttimet.
Tämä on ollut tärkeää, kun olen noita rassaillut ja opetellut, kun ei ole ollut keneltä neuvoa kysyä, on pitänyt itse ottaa asioista selvää.
Vuosien varrella täällä olen huomannut sellaisen piirteen näissä keskusteluissa, että aivan valtaosalle on tärkeintä se viidensadan penkkilappu, ei mikään muu.
Sitten sellaiset ihmiset, jotka mekaniikan toiminnasta ja rakentamisesta selvästi hiukan enemmän ymmärtää, eivät puhu tehosta oikeastaan mitään.
Meillä olisi paaaljon paremmin toimivia autoja, jos se tehonmittaaminen kokonaan kiellettäisiin, kiinnitettäisiin paljon enemmän huomiota siihen asiaan, joka kuitenkin on suurimmalle osalle se tärkein, eli miten ne oikeasti toimii.
Muttamutta, täällä kun ei kaksisataa, tai kolmesataa hyvin toimivaa hevosvoimaa "ole mitään", pitää olla superi.
Mitään ei oikein tekniikasta, tai rakentelusta ymmärretä, kun superisuperisuperi.
Kun järkevämmällä osien valitsemisella päästäisiin, vaikkapa näiden ahtimien kohdalla tilanteeseen, jossa kuitenkin ne olisivan lähes koko ajan jollain lailla järkevällä toiminta-alueellaan ja toimisivat kunnolla.
Niin kauan, kun pakopuolen ahtain kohta on selvästi siinä ahtimen pakosiiven kohdalla, on ne mahdollista saa kohtuudella heräämään ja vaikkapa pakopesän kokoa muuttelemalla vaikuttamaan sen ominaisuuksiin.
Tällaisessa ratkaisussa joutuu hiukan max tehosta tinkimään, mutta vastapainona saa yhdistelmän jossa ahtimella on realistinen, mekaaninen mahdollisuus toimia oman hyvyytensä, tai huonoutensa rajoissa.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi
Kyllä sieltä saa pieniäkin ahtimia, jotka herää jo starttiavaimen sisääntyönnöstä. Ei tässä kukaan nyt ole suositellut sitä HX60:stä, joka varttimailin lähtöruudussa savuttaa, vaan kysymään saako sieltä semmoisen kun haluaa eli "AMG mallin" ja millä hinnalla jos saa. Kukaan ei kaiketi ole tilannut vielä semmoista vai onko. Ei se AMG:n siipi nyt varmasti mitenkään poikkeava ole, se vain sattuu sopimaan siihen pikkupakettiin heittämällä. Sen lähes jokainen jo tietääkin, että sille heräävyydelle osataan tehdä temppuja Suomessa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi
.
Tässä vnt-ahtimen päivitysasiassa hankaluutena on ollut ja edelleenkin varmaan täällä on, että sitä AMG,n pakosiipeä+akselia ei taida kukaan täällä saada, sitten billettisiipi jostain syystä kamalan kallis.
AMG,n ahtimien korjauskaan ei ole sen siipivaikeuden takia aikaisemmin onnistunut.
Itse aikoinaan ostin uuden AMG-ahtimen, mutta sitä en osaa parhaalla tahdollakaan suositella - ainakaan veholta.
Tämä "uusi" hiukan parempi ahdin antaa juuri sen verran siis lisää entiseen, että riittää kuusipyttyisessä AMG,n suuttimille ja vakioille railpaineille hyvin, ja kun tehdään kuitenkin entisiin "kuoriin", niin mitään ei näy ikävästi ulospäin.
Loggaukset on tehty ja rakenneltu ihan auton järjestelmistä erillisiksi, vakionahan ei näissä vanhoissa näe lambda-arvoa.
Mutta näkyvän savun raja menee noin lambdan 1,1 kohdalla, AFR on silloin ihan pikkuisen päälle 16.
Täällä Suomessa perinteisesti ajatellaan, ettei muualla tiedetä mitään, mutta ei se nyt ihan niinkään ole ...
Patonkimestarit ne näitä garretteja naplaa ja muulta ne viriosatkin on tänne alunperin tulleet, jossain muualla nämä on ensin toimimaan saatu, kaikki mitä täälläkin naplaillaan.
Vieläpä työkaluista lähtien.
Tässä vnt-ahtimen päivitysasiassa hankaluutena on ollut ja edelleenkin varmaan täällä on, että sitä AMG,n pakosiipeä+akselia ei taida kukaan täällä saada, sitten billettisiipi jostain syystä kamalan kallis.
AMG,n ahtimien korjauskaan ei ole sen siipivaikeuden takia aikaisemmin onnistunut.
Itse aikoinaan ostin uuden AMG-ahtimen, mutta sitä en osaa parhaalla tahdollakaan suositella - ainakaan veholta.
Tämä "uusi" hiukan parempi ahdin antaa juuri sen verran siis lisää entiseen, että riittää kuusipyttyisessä AMG,n suuttimille ja vakioille railpaineille hyvin, ja kun tehdään kuitenkin entisiin "kuoriin", niin mitään ei näy ikävästi ulospäin.
Loggaukset on tehty ja rakenneltu ihan auton järjestelmistä erillisiksi, vakionahan ei näissä vanhoissa näe lambda-arvoa.
Mutta näkyvän savun raja menee noin lambdan 1,1 kohdalla, AFR on silloin ihan pikkuisen päälle 16.
Täällä Suomessa perinteisesti ajatellaan, ettei muualla tiedetä mitään, mutta ei se nyt ihan niinkään ole ...
Patonkimestarit ne näitä garretteja naplaa ja muulta ne viriosatkin on tänne alunperin tulleet, jossain muualla nämä on ensin toimimaan saatu, kaikki mitä täälläkin naplaillaan.
Vieläpä työkaluista lähtien.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi
Eiks HV.com osaa auttaa?Kumipää kirjoitti:Sehän vois olla itävallan ukko avain onneen omassakin tapauksessa?
Intterwebistä löytyy liikaa kaikenmaailman houkutuksia
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi
jeemu kirjoitti:Eiks HV.com osaa auttaa?Kumipää kirjoitti:Sehän vois olla itävallan ukko avain onneen omassakin tapauksessa?
Intterwebistä löytyy liikaa kaikenmaailman houkutuksia
Kyllähän se varmasti osaa auttaa!!
Pitänee rimpuuttaa.
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi
Minua nyt häiritsee, että Itävallassa on joku, jolla on pääsy AMG:n siipiin / akseleihin. Onko se töissä siellä AMG:n alihankkijana ja alkoi tehdä viraapelia.
Ei muuten mutta edelleen itseä himottaa mahdollisimman "pikkuinen" *) VNT ahdin Vitoon. Meinasin jo Ebayn kautta tilata ihan perusahtimen Latviasta, mutta mitäs nyt sitten suosittelet ?
*) Suuri ahdin pienissä kuorissa.
Ei muuten mutta edelleen itseä himottaa mahdollisimman "pikkuinen" *) VNT ahdin Vitoon. Meinasin jo Ebayn kautta tilata ihan perusahtimen Latviasta, mutta mitäs nyt sitten suosittelet ?
*) Suuri ahdin pienissä kuorissa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi
Hyvää mahtuu pienpään tilaan, näytää ulospäin vakiolta(jos vakoista tehty)*) Suuri ahdin pienissä kuorissa.
joissain tapuksissa huonoa(paljon suurenettu)
laippojen/pesien/imureijän mahdoliset muodon muutokset lämmöstä(vääntyilyt säröily)
ahdinrikon sattuessa mahdolinen pitkä odotusaika vaihto osalle
(isoon hyllytavara ahtimeen verattuna
no homma samman tien yhden ylimäärisen varalle)
eli pieni isona
![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi
Minun kohdallahan noi kaikki asiat on jo menetetty kun on jo pariin kertaan iso *) rakennettuna pieneen. Nyt houkuttaa vaihtaa hukkaportti vnt tyyppiin, ai miksikö, no vain koska se on mahdollista mutta tarpeeksi vaikeaa.
*) luetaan: pienempi rakennettuna isommaksi.
*) luetaan: pienempi rakennettuna isommaksi.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi
.
Siihen en osaa vastata, miten hän ne saa.
Mutta juuri tuli sähköpostia, että hyllyssä vielä kymmenen AMG,n pakosiipeä/akselia, sekä noihin sopivat billettikompurat.
Lisäksi kaksi alkuperäistä, uutta AMG,n ahtimen pakopesää, eli noilla osilla saa tavan 320cdi,n ahtimen täydelleen muutettua sitä AMGtä vastaavaksi.
Jos sinne laittaa kunnossa olevan ahtimen, johon muutostyö tehdään, niin jos oikein käsitin, hinta jossain 700€ tietämissä, ei paha minusta.
Ottakaa itse yhteyttä, osaa hyvin engelskaa ja germaaniaa.
Audin ja mersun V6,sien ahtimiinkin kuulemma tekee tarvittaessa siipien vaihtoa.
Audin ahtimeen jonkinlainen parannus, jolla ~350hv tasoon pääsee oli luokkaa 600€, hyllystä kokonaan uutta vastaava "paranneltu" ahdin taisi olla luokkaa 1600€, ei niin mahdoton hinta sekään.
Mutta oikeat hinnat selviää itse kysymällä.
Siihen en osaa vastata, miten hän ne saa.
Mutta juuri tuli sähköpostia, että hyllyssä vielä kymmenen AMG,n pakosiipeä/akselia, sekä noihin sopivat billettikompurat.
Lisäksi kaksi alkuperäistä, uutta AMG,n ahtimen pakopesää, eli noilla osilla saa tavan 320cdi,n ahtimen täydelleen muutettua sitä AMGtä vastaavaksi.
Jos sinne laittaa kunnossa olevan ahtimen, johon muutostyö tehdään, niin jos oikein käsitin, hinta jossain 700€ tietämissä, ei paha minusta.
Ottakaa itse yhteyttä, osaa hyvin engelskaa ja germaaniaa.
Audin ja mersun V6,sien ahtimiinkin kuulemma tekee tarvittaessa siipien vaihtoa.
Audin ahtimeen jonkinlainen parannus, jolla ~350hv tasoon pääsee oli luokkaa 600€, hyllystä kokonaan uutta vastaava "paranneltu" ahdin taisi olla luokkaa 1600€, ei niin mahdoton hinta sekään.
Mutta oikeat hinnat selviää itse kysymällä.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi
Ot..Onko kauan tehnyt noita V6 ahtimia? Muistaakseni keväällä/kesällä kyselin niin silloin ei ollut apuja tuohon ahdin vaivaan.
Täytyypi kysellä tuota ahdin hommaa, liian työläs tuo gtb2260vklr ahtimen vaihto tuohon omaan.
Täytyypi kysellä tuota ahdin hommaa, liian työläs tuo gtb2260vklr ahtimen vaihto tuohon omaan.
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi
Jos tälläiseen paavoon vaihtaa suuttimet, mapin, ahtimen ja ohjelman voimaa voi tulla noin 300hv, mitäs silloin vakiovaihteisto tuumaa? Tarviiko sitä vahvistaa / minkä hintaista hommaa uudemman sähkövaihteiston vahvistaminen on?
Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi
.
Vakiona kestää sen 800nm, jos on kunnossa, eli ei tarvi vahvistella.
Mutta kyllä se mahdollista on ja maksaa varmaankin aikalailla saman, kun niiden "mekaanistenkin".
Myös turbiinista saa kestävämmän halutessaan.
Vakiona kestää sen 800nm, jos on kunnossa, eli ei tarvi vahvistella.
Mutta kyllä se mahdollista on ja maksaa varmaankin aikalailla saman, kun niiden "mekaanistenkin".
Myös turbiinista saa kestävämmän halutessaan.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi
LSD:sta en tiedä, mutta LDS on vääntänyt noin 30 vuotta noita turboja Mersuihin.Solmurauta kirjoitti:Kannattaa varmaan kysyä myös muiltakin turbon tekijöiltä, onhan niitä suomessa aika muutama muukin kuin vain joku yksi lsd.
Eihän tällä forumilla kai niin fakkiintuneita olla eihän?
Älä siis kysy pelkästään yhdeltä turbotekniikan jälleenmyyjältä joka ei osaa eikä pysty tekemään koneistuksia vaan niiltä monenkymmenen vuoden osaajilta jotka ovat ennenkin käyttäneet sorvia kun nämä poikaset ovat vuosi sitten saaneet luvan myydä turboja jotka eivät osaa eivätkä tiedä turboista muuta kuin että siellä on joku akseli joka pyörittää kompressoria..
Jösses mitä ammattitaitoa näillä juuri luvan saaneilla uusilla turbotekniikan jälleenmyyjä turbon myyjillä on, hyvä että tietävät mikä se turboahdin on...
Ja edellinen sukupolvi korjasi pelkästään Mersun dieselmoottoreita varmaankin yhtä kauan ennen sitä.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 1
- Liittynyt: Ke 23.01.2013 15:48
Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi
Anteeksi kun näin amatöörinä kyselen mutta en löytänyt aiheesta parempaa topiccia kun foorumi niin iso, eli jäi hieman epäselväksi että sopiiko AMG-suuttimet suoraan esimerkiksi w203 270cdi vai pitääkö tehdä paljonkin muutoksia ja mistä näitä saisi tilattua? Ja jos tuon 320cdi:n ahtimen vaihtaa 270cdi:hin niin sopiiko kanssa ihan suoraan vai meneekö muokkauksen puolelle? Ja jos joku tietää sopivamman topicin niin voisi kertoa, kiitos.
Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi
.
Kyllä ne suuttimet paikoilleen sopii, niinkuin vakiotkin.
Mutta jos syöttömäärää ei kalibroida ohjelmassa oikeaksi, ne savuttaa,koko ajan.
Ahdin vaatii muokkausta ahtoputken lähtökohtaan, sekä mahdollisesti pakoputken lähtöön.
Ahtimen ja pakoputken liittymäkohtaa on periaatteessa kahdenlaisella kiinnitystavalla.
Lisäksi pikkuisen öljyputkien vääntelyä.
Suuttimien ja ahtimen lisäksi oikeastaan parempi cooleri ja 3bar mappi on "pakko" vaihtaa.
Polttoainejärjestelmä pitää olla kunnossa, muuten seuraa sammumista reiluissa kiihdytyksissä, kun polttoaine loppuu.
Kyllä ne suuttimet paikoilleen sopii, niinkuin vakiotkin.
Mutta jos syöttömäärää ei kalibroida ohjelmassa oikeaksi, ne savuttaa,koko ajan.
Ahdin vaatii muokkausta ahtoputken lähtökohtaan, sekä mahdollisesti pakoputken lähtöön.
Ahtimen ja pakoputken liittymäkohtaa on periaatteessa kahdenlaisella kiinnitystavalla.
Lisäksi pikkuisen öljyputkien vääntelyä.
Suuttimien ja ahtimen lisäksi oikeastaan parempi cooleri ja 3bar mappi on "pakko" vaihtaa.
Polttoainejärjestelmä pitää olla kunnossa, muuten seuraa sammumista reiluissa kiihdytyksissä, kun polttoaine loppuu.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi
Ot..
No joo.. kyllähän tuohon 270cdi:hin voi vaihtaa suoraan ainakin teetetyt amg:n suuttimet eivät savuta niin lähellä nuo kalibrointi kartat ovat.
Vakio suuttimetkin riittää 230-240hp ja n.550nm+ tehoihin, en lähtis suuttimia ensimmäiseksi vaihtaa vaan kuten Tuikku sano niin ensin cooleri, turbo, mappi, ohjelma ja sen jälkeen korjailee tuota polttoainejärjestelmää niin miettii haluaako vielä suuttimet..![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Avaa oma topicci niin eiköhän sinne ohjeita tule..Turbollavoima kirjoitti:Anteeksi kun näin amatöörinä kyselen mutta en löytänyt aiheesta parempaa topiccia .
No joo.. kyllähän tuohon 270cdi:hin voi vaihtaa suoraan ainakin teetetyt amg:n suuttimet eivät savuta niin lähellä nuo kalibrointi kartat ovat.
Vakio suuttimetkin riittää 230-240hp ja n.550nm+ tehoihin, en lähtis suuttimia ensimmäiseksi vaihtaa vaan kuten Tuikku sano niin ensin cooleri, turbo, mappi, ohjelma ja sen jälkeen korjailee tuota polttoainejärjestelmää niin miettii haluaako vielä suuttimet..
![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi
Mikäs mappi tuossa 270:ssä on vakiona, mietin vain kun mulla on 2 kiloa ahdot eikä mappia oo vaihdettu. ![Crazy :crazy:](./images/smilies/icon_crazy.gif)
![Crazy :crazy:](./images/smilies/icon_crazy.gif)
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi
2.5bar270w210 kirjoitti:Mikäs mappi tuossa 270:ssä on vakiona, mietin vain kun mulla on 2 kiloa ahdot eikä mappia oo vaihdettu.
(Jos 210)
Likaa on painetta vakio anturille
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi
Käy ensin yli kahden ja jää kahden kilon tuntumaan, ei vikatiloja. ![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi
.
Se on absoluuttista painetta, mitä ohjelma kertoo.
Pitää baari vähentää, vikatilaraja tuossa on jotain1,25+0,3bar, 1,55bar
Anturi on viidessä voltissa,kun ahtoja 1,75bar vakiomapilla eli 2,75 absolut.
Käytännössä juurikaan yli 1,6bar eivakio mapilla voi ahtopyyntöä laittaa, kun se alipainesäätö kuitenkin sen verran seilaa, että hetkittäin toteutunut paine menee yli lukualueen ja silloin veto hiipuu, kunnes ahdot taas tipahtaa lukualueelle.
Vikatilaa ei tule, koska jos vikatilahaarukkaa, 0,3bar ei muuteta, niin riittävän korkealla ahtopyynnillä haarukka yltää yli lukualueen, eikä ristiriitaa tule, kun ahdot saa ikäänkuin luvan kanssa piikittää yli lukualueen.
Siksikin riittävän korkealle lukeva mappianturi olisi hyvä olla, moottorin kuuluu ja on hyvä mennä liian korkeasta ahtopaineesta vikatilaan, ettei vauriotilanteessa säry enää mitään muuta lisää.
Se on absoluuttista painetta, mitä ohjelma kertoo.
Pitää baari vähentää, vikatilaraja tuossa on jotain1,25+0,3bar, 1,55bar
Anturi on viidessä voltissa,kun ahtoja 1,75bar vakiomapilla eli 2,75 absolut.
Käytännössä juurikaan yli 1,6bar eivakio mapilla voi ahtopyyntöä laittaa, kun se alipainesäätö kuitenkin sen verran seilaa, että hetkittäin toteutunut paine menee yli lukualueen ja silloin veto hiipuu, kunnes ahdot taas tipahtaa lukualueelle.
Vikatilaa ei tule, koska jos vikatilahaarukkaa, 0,3bar ei muuteta, niin riittävän korkealla ahtopyynnillä haarukka yltää yli lukualueen, eikä ristiriitaa tule, kun ahdot saa ikäänkuin luvan kanssa piikittää yli lukualueen.
Siksikin riittävän korkealle lukeva mappianturi olisi hyvä olla, moottorin kuuluu ja on hyvä mennä liian korkeasta ahtopaineesta vikatilaan, ettei vauriotilanteessa säry enää mitään muuta lisää.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi
Ei vaan ahtopainemittari näyttää tuota kahta kiloa, siis erillinen asennettu mittari.
Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi
.
Ei kait se mikään kummallinen juttu ole, mullakin on kaksi ja puoli baaria ahtoja.
Muttei se vakiolla tekniikalla ole mahdollista, katso em teksti.
Ei kait se mikään kummallinen juttu ole, mullakin on kaksi ja puoli baaria ahtoja.
Muttei se vakiolla tekniikalla ole mahdollista, katso em teksti.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5