W124 300TDT Automaattilaatikon säätö? Tekee vaihtoa pitkään
W124 300TDT Automaattilaatikon säätö? Tekee vaihtoa pitkään
Ongelma on että vaihto kestää pitkään ennenkuin vaihtaa. Vaihtaa 1-2 ihan normaalisti vaan kolmonen ja nelonen on pitkässä ennenkuin tapahtuu. Mikäli haluaa että loota vaihtaa niin tarvii höllätä kaasupoljinta vähän niin sitte vaihtaa kyllä. Vaihdot on kyllä napakoita niinkuin voi olettaa kun ohjataan paineella. Auto on vm 91. 300TDT.
Kertokaas että mitä olisi tehtävissä.
Sitten toinen juttu: Perä huutaa kivasti, eikä käytettyä ASD perää ole kovinkaan tarjolla. Minkämoinen hommeli on tuon kunnostaminen? Laakerointi, stefat ym. mitä vielä, binjoni ja aurinkopyörä?
Kertokaas että mitä olisi tehtävissä.
Sitten toinen juttu: Perä huutaa kivasti, eikä käytettyä ASD perää ole kovinkaan tarjolla. Minkämoinen hommeli on tuon kunnostaminen? Laakerointi, stefat ym. mitä vielä, binjoni ja aurinkopyörä?
Re: W124 300TDT Automaattilaatikon säätö? Tekee vaihtoa pitk
Öljyt vaihtanu milloin ja kunnon huuhtelun kanssa?viitaar76 kirjoitti:Ongelma on että vaihto kestää pitkään ennenkuin vaihtaa. Vaihtaa 1-2 ihan normaalisti vaan kolmonen ja nelonen on pitkässä ennenkuin tapahtuu. Mikäli haluaa että loota vaihtaa niin tarvii höllätä kaasupoljinta vähän niin sitte vaihtaa kyllä. Vaihdot on kyllä napakoita niinkuin voi olettaa kun ohjataan paineella. Auto on vm 91. 300TDT.
Kertokaas että mitä olisi tehtävissä.
Sitten toinen juttu: Perä huutaa kivasti, eikä käytettyä ASD perää ole kovinkaan tarjolla. Minkämoinen hommeli on tuon kunnostaminen? Laakerointi, stefat ym. mitä vielä, binjoni ja aurinkopyörä?
Re: W124 300TDT Automaattilaatikon säätö? Tekee vaihtoa pitk
Perää jos remppaat niin harvoin tarttee ratas pariin koskea.Tasauspyörästön rattaat saa irrallaanja helppo vaihtaa.Perä on tehtaalla säädetty alunperin ja kun vaihdat laakerit niin simmit takaisin missä olivat niin säätö palautuu samaksi muuten pitää säädättää ihan korjaamolla,mb.
Ratasparia,aurinkopyörää,pinjonia siis ei kannata vaihtaa ja ne silloin vain loppuu jos poltat sen perän.
Olen lukenut että näillä toimenpiteillä ei välttämättä ujellusta saa kuriin vaikka kyllähän se viittaa väärään hammaskulmaan se huuto.
Tais muuten olla laakeri ja stefa sarja noin 250e mutta asd lukkolevy pakat siihen vielä päälle.
Kyllähän täältäkin saa ostettua ihan hiljaisia periä alle 500e mutta itsehän päätät mitä teet.
Ratasparia,aurinkopyörää,pinjonia siis ei kannata vaihtaa ja ne silloin vain loppuu jos poltat sen perän.
Olen lukenut että näillä toimenpiteillä ei välttämättä ujellusta saa kuriin vaikka kyllähän se viittaa väärään hammaskulmaan se huuto.
Tais muuten olla laakeri ja stefa sarja noin 250e mutta asd lukkolevy pakat siihen vielä päälle.
Kyllähän täältäkin saa ostettua ihan hiljaisia periä alle 500e mutta itsehän päätät mitä teet.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W124 300TDT Automaattilaatikon säätö? Tekee vaihtoa pitk
onkohan tossa jotain oppaita tai neuvoja:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... pas#p75555" onclick="window.open(this.href);return false;
Täälläkin taisi olla jotain:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=116134" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... pas#p75555" onclick="window.open(this.href);return false;
Täälläkin taisi olla jotain:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=116134" onclick="window.open(this.href);return false;
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W124 300TDT Automaattilaatikon säätö? Tekee vaihtoa pitk
Apu löytyy sieltä imusarjan alta pumpun takaa. Sieltä lähtee vaijeri lootalle. Se on pallonivelellä kiinni kaasuvivustossa ja muutaman sentin kun seuraat vaijeria niin siinä on muovinen kiinnike tukiraudan sisällä ja siitä vaijeri jatkuu lootaa kohti. Siinä muovikiinnikkeen takana on muovinen "mutteri" joka on 13mm kannalla niin siitä pyörittämällä säätyy vaihtohetket. Pyöritä mutteria kiinni päin (kiinnikettä kohti) niin että vaijeri löystyy niin vaihdot menee aikasemmalle. Sen pitäis pyöriä sormilla ja aika vähän siellä on tilaa listaa pyöritellä. Ihan herkkä se säätö ei ole joten aika paljon saat pyöritellä. Välillä käyt vaan kokeilemassa miten toimii.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: W124 300TDT Automaattilaatikon säätö? Tekee vaihtoa pitk
Onkos siihen perän purkuun jotain erityistä ohjetta? Tuli tämmöinen auto ostettua ku halvalla sai.
On siinä vielä semmoiset hydrauliset takaiskaritkin. Iskarit näyttäisi olevan kuivat ja eivät kolise.Miten sen pitäisi pelata? Nyt melko maassa näyttelis olevan. Öljysäiliön löysin mutta missä on pumppu? Ja jossain täytyy olla tasonsäätökin? Voiko perää säätää autosta jollain napilla?
On siinä vielä semmoiset hydrauliset takaiskaritkin. Iskarit näyttäisi olevan kuivat ja eivät kolise.Miten sen pitäisi pelata? Nyt melko maassa näyttelis olevan. Öljysäiliön löysin mutta missä on pumppu? Ja jossain täytyy olla tasonsäätökin? Voiko perää säätää autosta jollain napilla?
Re: W124 300TDT Automaattilaatikon säätö? Tekee vaihtoa pitk
Yksi pumppu pyörittää ohjaustehostinta, takapään tasonsäätöä ja asd perää.viitaar76 kirjoitti:Onkos siihen perän purkuun jotain erityistä ohjetta? Tuli tämmöinen auto ostettua ku halvalla sai.
On siinä vielä semmoiset hydrauliset takaiskaritkin. Iskarit näyttäisi olevan kuivat ja eivät kolise.Miten sen pitäisi pelata? Nyt melko maassa näyttelis olevan. Öljysäiliön löysin mutta missä on pumppu? Ja jossain täytyy olla tasonsäätökin? Voiko perää säätää autosta jollain napilla?
Perän korkeus säädetään sopivaksi taka-akselin kohdalta löytyvän tangon pituutta säätämällä, auto siis pyrkii pitämään sen korkauden sekä tyhjänä että kuormattuna. Mitään pikasäätöä siihen ei ole

-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: W124 300TDT Automaattilaatikon säätö? Tekee vaihtoa pitk
Perän purkuun voisi löytyä jostain ohjekin mutta jos et ole ennen tehnyt niin en suosittele koska saatat polttaa sen liian tiukoilla välyksillä.
Pinjonin ja suuren rattaan välys kaiketi on käsisäädettävissä niin se on tarkka että pienikin heitto huudattaa sitten ja pura se monta kertaa.
Jos joku on ammattikoulussa opiskellut sen ja purkanut niin hän voisi neuvoa tai tehdä sen mutta muuten pajahommia.
Helpoimmalla siis pääset kun etsit käytetyn.
automaatti askista sen verran että jos muut vaihteet pelaa ja kick down on toimiva pienemmillä vaihteilla ja nelosella niin vaijerin säädöllä ei minusta saa kun sen kierrosluku alueen säädettyä milloin se pudottaa pienempää.
Itsellä oli jenkissä samanlainen vika kun ykköseltä kakkoselle ei vaihtanut millään ennenkuin löysäsi kaasua ja silloinkin se pamahtamalla löi vaihteen.
Myöhemmin vaihdettiin koko venttiilikoneisto ja alkoi pelaamaan.Oisko ollut paskaa tai kara jumittanut jostain mekaanisesta viasta että rautaa vioittanut karan/lohkon tai jousissa ollut vikaa.En muista.
Pinjonin ja suuren rattaan välys kaiketi on käsisäädettävissä niin se on tarkka että pienikin heitto huudattaa sitten ja pura se monta kertaa.
Jos joku on ammattikoulussa opiskellut sen ja purkanut niin hän voisi neuvoa tai tehdä sen mutta muuten pajahommia.
Helpoimmalla siis pääset kun etsit käytetyn.
automaatti askista sen verran että jos muut vaihteet pelaa ja kick down on toimiva pienemmillä vaihteilla ja nelosella niin vaijerin säädöllä ei minusta saa kun sen kierrosluku alueen säädettyä milloin se pudottaa pienempää.
Itsellä oli jenkissä samanlainen vika kun ykköseltä kakkoselle ei vaihtanut millään ennenkuin löysäsi kaasua ja silloinkin se pamahtamalla löi vaihteen.
Myöhemmin vaihdettiin koko venttiilikoneisto ja alkoi pelaamaan.Oisko ollut paskaa tai kara jumittanut jostain mekaanisesta viasta että rautaa vioittanut karan/lohkon tai jousissa ollut vikaa.En muista.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W124 300TDT Automaattilaatikon säätö? Tekee vaihtoa pitk
Kyllä se vaan vaijerin säädöllä korjaantuu. 1-2 ja 3-4 väli on muutenkin eri kuin 2-3. Vaijerilla saadaan säädettyä vaihtoajankohta oikeaksi. Tein tuon itelle vasta pari viikkoa sitten kun laatikon vaihon jälkeen ei vaihtanu muuta kuin kaasun löysäämällä.atlas kirjoitti:automaatti askista sen verran että jos muut vaihteet pelaa ja kick down on toimiva pienemmillä vaihteilla ja nelosella niin vaijerin säädöllä ei minusta saa kun sen kierrosluku alueen säädettyä milloin se pudottaa pienempää.
Itsellä oli jenkissä samanlainen vika kun ykköseltä kakkoselle ei vaihtanut millään ennenkuin löysäsi kaasua ja silloinkin se pamahtamalla löi vaihteen.
Myöhemmin vaihdettiin koko venttiilikoneisto ja alkoi pelaamaan.Oisko ollut paskaa tai kara jumittanut jostain mekaanisesta viasta että rautaa vioittanut karan/lohkon tai jousissa ollut vikaa.En muista.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: W124 300TDT Automaattilaatikon säätö? Tekee vaihtoa pitk
Työkseni tein traktorin vaihteisto/peräremppoja yli 10v. Arvelin että ei kai se sen kummempaa voisi olla. Ei vain ole tullut saksalaisten voimansiirtojen kanssa vielä touhuttua.
Täytynee alkuviikosta paneutua purku hommiin, sitä ennen täytynee säätää tuo automaatti kohilleen.
Johtuuko se vaihtamisen pituus jotenkin vaijerin venymisestä?
Kiitokset tähänastisesta informaatiosta.
Täytynee alkuviikosta paneutua purku hommiin, sitä ennen täytynee säätää tuo automaatti kohilleen.
Johtuuko se vaihtamisen pituus jotenkin vaijerin venymisestä?
Kiitokset tähänastisesta informaatiosta.

Re: W124 300TDT Automaattilaatikon säätö? Tekee vaihtoa pitk
Vaijerin venymisestä se ei voi johtua. Vaihot on sillon myöhäsellä kun vaijeri on liian tiukalla eli liian lyhyt. Vaijeria löysemmälle säätämällä vaihot tapahtuu aikasemmin. Yks mahollisuus tuohon on se että loota on käytetty irti ja vaijeri menee eri reittiä kuin on tarkoitus. Näin oli itsellä.viitaar76 kirjoitti:Täytynee alkuviikosta paneutua purku hommiin, sitä ennen täytynee säätää tuo automaatti kohilleen.
Johtuuko se vaihtamisen pituus jotenkin vaijerin venymisestä?
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: W124 300TDT Automaattilaatikon säätö? Tekee vaihtoa pitk
kyllä se perä remppa sitten onnistuu kun laittelet simmit sinne missä ne oli.Lautas ja pinjoni välys oli ainakin volvossa 240 ,0.10-0,15 mm ja heittokellolla sen vain sai sieltä ulos.Sehän saattaa tulla suoraan se välys mutta jos posket säädetään käsin niin silloin tuo välys on hyvä.Värillä tehtävää kosketus kohtan tarkastusta ei varsin teatte tehdä koska perä säädetään tehtaalla kerran ja se riittää mutta jos rataspari vaihdetaan niin sitten uusiksi mutta sitten tarttee jo olla erikoisavaimia ja laakeritulkkeja.viitaar76 kirjoitti:Työkseni tein traktorin vaihteisto/peräremppoja yli 10v. Arvelin että ei kai se sen kummempaa voisi olla. Ei vain ole tullut saksalaisten voimansiirtojen kanssa vielä touhuttua.
Pinjonin mutteria kiristää nm-mittarilla oikeaksi uudella krympillä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W124 300TDT Automaattilaatikon säätö? Tekee vaihtoa pitk
Mikäs öljy on parasta laittaaa perään? Laakerit oli ihan loppu pinjoniakselilta, pinnat koloja täynnä. Ei ihme että piti sellasta mekkalaa. Poskilaakerit oli kuin uudet, samoin vetoakselin laakerit, stefat meni myös uusiks. Hammaspyörät oli tosi nätit vaikka 690tkm pyörinyt. Saksalaista laatua 

Re: W124 300TDT Automaattilaatikon säätö? Tekee vaihtoa pitk
Paljonko jäi "Back Slashia"? Eli kun lukitset pinionin ja liikutat isoa lautaspyörää edestakaisin. (Mitataan ison lautaspyöränhampaan uloimmasta kohdasta)viitaar76 kirjoitti:Mikäs öljy on parasta laittaaa perään? Laakerit oli ihan loppu pinjoniakselilta, pinnat koloja täynnä. Ei ihme että piti sellasta mekkalaa. Poskilaakerit oli kuin uudet, samoin vetoakselin laakerit, stefat meni myös uusiks. Hammaspyörät oli tosi nätit vaikka 690tkm pyörinyt. Saksalaista laatua
Re: W124 300TDT Automaattilaatikon säätö? Tekee vaihtoa pitk
Paljonko jäi "Back Slashia"? Eli kun lukitset pinionin ja liikutat isoa lautaspyörää edestakaisin. (Mitataan ison lautaspyöränhampaan uloimmasta kohdasta)[/quote]
Laatikko vielä kasaamatta loppuun. Pinjoniakseli on paikallaan. Paljonko sen pitää olla? Vaikuttaa meluun sekin, ainakin traktorissa.
Laatikko vielä kasaamatta loppuun. Pinjoniakseli on paikallaan. Paljonko sen pitää olla? Vaikuttaa meluun sekin, ainakin traktorissa.
Re: W124 300TDT Automaattilaatikon säätö? Tekee vaihtoa pitk
Omassa vaihdoin mokkulan pumpun kylkeen.Ei kauhean kallis kokeilu ja vaihdot muuttuivat.Tätäkin saa säädettyä maun mukaan.Öljynvaihdon yhteydessä vaihdoin joskus ns. korjaussarjan.Jousisydeemi,mikä nyt hienolta nimeltään on?Jokin paineakku?Veholla muistaakseni kokonaiset 7e
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
Re: W124 300TDT Automaattilaatikon säätö? Tekee vaihtoa pitk
Laatikko vielä kasaamatta loppuun. Pinjoniakseli on paikallaan. Paljonko sen pitää olla? Vaikuttaa meluun sekin, ainakin traktorissa.[/quote]viitaar76 kirjoitti:Paljonko jäi "Back Slashia"? Eli kun lukitset pinionin ja liikutat isoa lautaspyörää edestakaisin. (Mitataan ison lautaspyöränhampaan uloimmasta kohdasta)
no itse olen kasaillut välyksillä 0.10-0.15 ja merkistä riippumatta on tullut hyvä.
Muistan kun kokematon metsäkoneasentaja vaihtoi perän sisukset ajokoneeseen etuakselille ja etäisyys ei tullut oikein ja luulen että ei ollut tehtaan ohjetta kasauksessa niin otti voimaa jo tyhjänä ajella tasaisella pihamaalla eli uudelleen auki ja tehtaalle koko mutikka niin tuli kuntoon.Eli täysun ummikkona tai ilman tehtaan ohjeita ja erikois laakerita jolla välys ja korkeudet säädetään on turha lähteä tekemään jos pinjoni ja lautanen vaihdetaan.
Perä säädetään tehtaalla kerran ja se riittää,vaihtaa vaan laakerit.Tieten se hammasvälys on tarkastettava/säädettävä.
Karkaistut rattaa ei mene miksikään jos öljyä on vähääkään ollut perässä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W124 300TDT Automaattilaatikon säätö? Tekee vaihtoa pitk
Laatikko vielä kasaamatta loppuun. Pinjoniakseli on paikallaan. Paljonko sen pitää olla? Vaikuttaa meluun sekin, ainakin traktorissa.[/quote]viitaar76 kirjoitti:Paljonko jäi "Back Slashia"? Eli kun lukitset pinionin ja liikutat isoa lautaspyörää edestakaisin. (Mitataan ison lautaspyöränhampaan uloimmasta kohdasta)
Kyllä vaikuttaa aivan dramaatisesti.
En muista satavarmasti mutta olisko ollu 0.08 - 0.13mm välille pitäisi jäädä 2.65välityksen 185mm ASD perässä. Ja jos nyt olisin puuhaa tekemässä timmaisin lähelle alarajaa.
TDT:ssä perän välitys on eri joten tuo antamani mittakin on varmaan jotakin muuta. Ja on todellinen ihme jos uusilla laakereilla asettuu oikeaan välykseen jos käyttää alkuperäisiä shimmejä

Re: W124 300TDT Automaattilaatikon säätö? Tekee vaihtoa pitk
Peräremppa onnistui! Tuli todella hiljainen auto. Välys tuli 0.11. Automaattikin pelaa nyt erinomaisesti. Säädin sitä vaijeria mikä lähtee kaasuvivustosta ja volaa, kyllä tuli makee peli. Nyt vaihtaa paukauttamatta ja hölläämättä kaasua. Pintakaasulla kiihdyttäessä vaihtaa kolmoselle n.3000 kierroksen korvilla. Tulin siihen
tulokseen että kun edellinen omistaja oli vaihtanut tuon moottorin niin se on täytynyt mennä siinä jotenkin pieleen.
Kiitokset neuvoista!
Sitten se toinen murheen ryyni. Takapään tasosäätö ei pelaa. Pidensin tasonsäätöventtiilin välitankoa ja ei toivottua tulosta. Öljyä säiilössä on. Mikähän vois olla vikana?
tulokseen että kun edellinen omistaja oli vaihtanut tuon moottorin niin se on täytynyt mennä siinä jotenkin pieleen.
Kiitokset neuvoista!

Sitten se toinen murheen ryyni. Takapään tasosäätö ei pelaa. Pidensin tasonsäätöventtiilin välitankoa ja ei toivottua tulosta. Öljyä säiilössä on. Mikähän vois olla vikana?
Re: W124 300TDT Automaattilaatikon säätö? Tekee vaihtoa pitk
Tapahtuuko säätö samalla tavalla, kun autoni on W124 300D 24v. Yritin eilen etsiä tuota säätömutteria, mutta ei osunut silmään. Täytyisi saada vähän säädettyä, kun vaihtaa liian aikasin isompaa vaihdetta.Apu löytyy sieltä imusarjan alta pumpun takaa. Sieltä lähtee vaijeri lootalle. Se on pallonivelellä kiinni kaasuvivustossa ja muutaman sentin kun seuraat vaijeria niin siinä on muovinen kiinnike tukiraudan sisällä ja siitä vaijeri jatkuu lootaa kohti. Siinä muovikiinnikkeen takana on muovinen "mutteri" joka on 13mm kannalla niin siitä pyörittämällä säätyy vaihtohetket. Pyöritä mutteria kiinni päin (kiinnikettä kohti) niin että vaijeri löystyy niin vaihdot menee aikasemmalle. Sen pitäis pyöriä sormilla ja aika vähän siellä on tilaa listaa pyöritellä. Ihan herkkä se säätö ei ole joten aika paljon saat pyöritellä. Välillä käyt vaan kokeilemassa miten toimii.
Re: W124 300TDT Automaattilaatikon säätö? Tekee vaihtoa pitk
En osaa varmaks sanoa onko toimenpide samanlainen moniventtiilissä. Näkyykö siellä pumpun takana koko vaijeria?miho kirjoitti:Tapahtuuko säätö samalla tavalla, kun autoni on W124 300D 24v. Yritin eilen etsiä tuota säätömutteria, mutta ei osunut silmään. Täytyisi saada vähän säädettyä, kun vaihtaa liian aikasin isompaa vaihdetta.Apu löytyy sieltä imusarjan alta pumpun takaa. Sieltä lähtee vaijeri lootalle. Se on pallonivelellä kiinni kaasuvivustossa ja muutaman sentin kun seuraat vaijeria niin siinä on muovinen kiinnike tukiraudan sisällä ja siitä vaijeri jatkuu lootaa kohti. Siinä muovikiinnikkeen takana on muovinen "mutteri" joka on 13mm kannalla niin siitä pyörittämällä säätyy vaihtohetket. Pyöritä mutteria kiinni päin (kiinnikettä kohti) niin että vaijeri löystyy niin vaihdot menee aikasemmalle. Sen pitäis pyöriä sormilla ja aika vähän siellä on tilaa listaa pyöritellä. Ihan herkkä se säätö ei ole joten aika paljon saat pyöritellä. Välillä käyt vaan kokeilemassa miten toimii.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: W124 300TDT Automaattilaatikon säätö? Tekee vaihtoa pitk
Sama säätö on myös moniventtiilissä. Laatikolta tulevaa vaijeria seuraamalla säätö kyllä löytyy.
Säätö on vapareissa sellaisessa pitkässä pellistä väännetyssä tangossa jonka pituutta säädetään.
250:ssä vaijeri tulee venttiilikopan päälle. En muista mihin 300:ssa
Säätö on vapareissa sellaisessa pitkässä pellistä väännetyssä tangossa jonka pituutta säädetään.
250:ssä vaijeri tulee venttiilikopan päälle. En muista mihin 300:ssa
Re: W124 300TDT Automaattilaatikon säätö? Tekee vaihtoa pitk
300:sessa tulee vaijeri imusarjan päälle, mutta onkose kickdown vaijeri?250:ssä vaijeri tulee venttiilikopan päälle. En muista mihin 300:ssa
Re: W124 300TDT Automaattilaatikon säätö? Tekee vaihtoa pitk
Kickdowni on sähköinen.
Re: W124 300TDT Automaattilaatikon säätö? Tekee vaihtoa pitk
Se säätövaijeri tulee siihen imusarjan päälle ja toiselta puolelta tulee kaasuvaijeri. Olen yrittänyt säätää vaijeria, mutta ainoastaan tyhjäkäynti nousee tai laskee. Tarpeeksi kun säätää väärin, niin kaasu ei mene pohjaan enää. Voiskohan vaijeri olla liian löysällä? ainakin silmämääräisesti vaijeri näyttää aika löysältä.Kickdowni on sähköinen.
Entinen laatikko hajosi ja tämä uus laatikko on otettu bensamersusta.
Re: W124 300TDT Automaattilaatikon säätö? Tekee vaihtoa pitk
Olet tainnut säätää kaasuvaijeria.miho kirjoitti: mutta ainoastaan tyhjäkäynti nousee tai laskee.
Laatikon vaijerin säätö (vaijeri tulee pelkääjänpuolelta autoa) ei vaikuta koneen kierroksiin mitenkään.
Re: W124 300TDT Automaattilaatikon säätö? Tekee vaihtoa pitk
Tanko irti siitä venttiilistä ja käydessä liikuttaa sitä venttiilin vartta, niin auton pitäis laskea ja nousta. Ylöspäin kun nosti autokin nousee (ei mikään supernopea), kädessä tuntee vastuksen siinä vivussa sillon kun alkaa vaikuttamaan se liike. Alaspäin niin perä laskee niin alas kun tulee. Mutta jollei tee mitään, sitten jossain päin vikaa. Venttiilissä, öljyissä, pumpussa?viitaar76 kirjoitti:Sitten se toinen murheen ryyni. Takapään tasosäätö ei pelaa. Pidensin tasonsäätöventtiilin välitankoa ja ei toivottua tulosta. Öljyä säiilössä on. Mikähän vois olla vikana?
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Re: W124 300TDT Automaattilaatikon säätö? Tekee vaihtoa pitk
Vaijeri tulee vänkärin puolelta ja toinen pää on laatikossa kiinni. Vaijerin säätö vaikuttaa myös tyhjäkäynnin säätöön, koska ne ovat liityksissä toisiinsa.Olet tainnut säätää kaasuvaijeria.
Laatikon vaijerin säätö (vaijeri tulee pelkääjänpuolelta autoa) ei vaikuta koneen kierroksiin mitenkään.
Re: W124 300TDT Automaattilaatikon säätö? Tekee vaihtoa pitk
Tässä ois kuva tuosta vaijeristosta. Tuo vasemmanpuoleinen vaijeri tulee laatikosta ja toinen vaijeri on kaasuvaijeri.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: W124 300TDT Automaattilaatikon säätö? Tekee vaihtoa pitk
Laatikon vaijerin ei todellakaan kuulu vaikuttaa tyhjäkäyntiin. Siellä on nyt vaijerit ihan väärissä säädöissä.
Säädät ensin kaasuvaijerin niin että tuo kuvassa oleva kaasuvipu palautuu TÄYSIN tyhjäkäynti asentoonsa, eikä kaasuvaijeri saa jäädä kantamaan eli pitämään kaasua "päällä"
Sen jälkeen alat säädellä laatikon vaijeria mieleiseksi. Tosin jos laatikko on bensakoneisesta niin vaijerin pituus kiinnikkeestä tuohon nivelkuulaan voi olla eri kuin alunperin. Ei taida oikein saada säätöihin.
Säädät ensin kaasuvaijerin niin että tuo kuvassa oleva kaasuvipu palautuu TÄYSIN tyhjäkäynti asentoonsa, eikä kaasuvaijeri saa jäädä kantamaan eli pitämään kaasua "päällä"
Sen jälkeen alat säädellä laatikon vaijeria mieleiseksi. Tosin jos laatikko on bensakoneisesta niin vaijerin pituus kiinnikkeestä tuohon nivelkuulaan voi olla eri kuin alunperin. Ei taida oikein saada säätöihin.