w204 200 CDI 132tkm taristää kylmänä ja kirrokset heijaa
w204 200 CDI 132tkm taristää kylmänä ja kirrokset heijaa
Elikkä 2008 vm 204 200cdi farkku taristää kummasti 60km/h nopeudessa ja tuntuu että hetken ei laatikko osaa päättää paljonko turbiini luistaa kun kierrokset humppaa edestakas ja sitten putoaa 1500->1200 rpm ja sillon alkaa juuri tuo täristys/vapina.. Onko alan asiantuntijoilla mitään hyvää vinkkiä tähän hommaan? küb venttiiliä olen jo mietiskellyt mutta otan mielelläni lisä infoa vastaan!
Lisätietona sanottakoon, jotta ko auto teki samaa aiemmin lämpimänäkin jolloin laatikko huuhdeltiin ja vaivat katos tuolloin esiintyi ainoastaan tuota vapinaa/täristystä. Nyt vain on vika tullut takaisin mut esiintyy ainoastaan kylmällä koneella ja lisäoireiden kera.
Kiitos jo etukäteen vinkeistä!
Lisätietona sanottakoon, jotta ko auto teki samaa aiemmin lämpimänäkin jolloin laatikko huuhdeltiin ja vaivat katos tuolloin esiintyi ainoastaan tuota vapinaa/täristystä. Nyt vain on vika tullut takaisin mut esiintyy ainoastaan kylmällä koneella ja lisäoireiden kera.
Kiitos jo etukäteen vinkeistä!
2010 S204 250 CGI BE A
2017 CLA 180 Shooting brake
Re: w204 200 CDI 132tkm taristää kylmänä ja kirrokset heijaa
Ettei vaan olisi glykoli vuoto laatikkoon . Vanhemmissa malleissa nuo ovat juuri niitä oireita . Teetä varulta glykoli testi jossain osaavalla pajalla . Samat oireet kyllä ilman tärinää saattaisi tulla kyb venttiililtä , oireilee enemmän kylmänä .mulla ainakin näin(w211).
No voih.. Olen kyllä ollut siinä uskossa ettei näissä 204:ssa olisi tuota glygoli/jäähdytinongelmaa.. Pitää varmaan sitten mennä tekemään tuo testi. Onko mitään käsitystä moisen operaation hinnasta?atr63 kirjoitti:Ettei vaan olisi glykoli vuoto laatikkoon . Vanhemmissa malleissa nuo ovat juuri niitä oireita . Teetä varulta glykoli testi jossain osaavalla pajalla . Samat oireet kyllä ilman tärinää saattaisi tulla kyb venttiililtä , oireilee enemmän kylmänä .mulla ainakin näin(w211).
2010 S204 250 CGI BE A
Mulla taisi maksaa laatikon öljynvaihdon yhteydessä 50e .(ei merkkiliikkeessä).
En oo kan kuullut, et 204 ois Glykoli ongelmaa...
Vika kuitenkin kohdistuu turbiinin lukon virheelliseen toimintaan.
Mahdettiinko öljynvaihdon yhteydessä vaihtaa KUB-venttiiliä??
Juuri tuo Solenoidi ohjaa turbiinin lukon toimintaa TCC luistiventtiilin välityksellä.
KUB solenoidi toimii hanan omaisesti, ja kestää öljyn likaisuudesta riippuen tarkkana 100-160tkm.
Eli 132tkm ei ole yhtään kaukaa haettu, että olisi aika vaihtaa KUB.
Ja opettaa laatikko *:lla viikon ajon jälkeen KUB:n vaihdosta.
Olen huomannut, ettei kannata laatikkoa opettaa ihan heti remontin jälkeen.
Öljyn määrä on tietysti fiksua tarkastaa... sattuuhan sitä, että on jäänyt pinta vähän alas
Juuri tuo Solenoidi ohjaa turbiinin lukon toimintaa TCC luistiventtiilin välityksellä.
KUB solenoidi toimii hanan omaisesti, ja kestää öljyn likaisuudesta riippuen tarkkana 100-160tkm.
Öljyn määrä on tietysti fiksua tarkastaa... sattuuhan sitä, että on jäänyt pinta vähän alas

W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
Kiitos vinkistä! Teetän glykolitutkimuksen kuitenkin kun ei maksa kun tuon 50e aikakin jo varattu ja sitte suuntaan kaverille ja vaihadan öljyt ja suodattimen ja tuon kyb venttiilin. Mitäs osia tarviin tuon suodattimen ja venttiilin lisäksi? Tiivisteitä?jvk210cdi kirjoitti:En oo kan kuullut, et 204 ois Glykoli ongelmaa...
2010 S204 250 CGI BE A
Veholla ottivat vuosi sitten 20€ ja tulos tulee heti.rolls2 kirjoitti:No voih.. Olen kyllä ollut siinä uskossa ettei näissä 204:ssa olisi tuota glygoli/jäähdytinongelmaa.. Pitää varmaan sitten mennä tekemään tuo testi. Onko mitään käsitystä moisen operaation hinnasta?atr63 kirjoitti:Ettei vaan olisi glykoli vuoto laatikkoon . Vanhemmissa malleissa nuo ovat juuri niitä oireita . Teetä varulta glykoli testi jossain osaavalla pajalla . Samat oireet kyllä ilman tärinää saattaisi tulla kyb venttiililtä , oireilee enemmän kylmänä .mulla ainakin näin(w211).

S204 CDI AMG
W209 240 CLK
W209 240 CLK
Valitettavasti Raumalla ei ole vehoa mutta Markku Tuominen on virallinen Mersu huolto..tony kirjoitti:Veholla ottivat vuosi sitten 20€ ja tulos tulee heti.rolls2 kirjoitti:No voih.. Olen kyllä ollut siinä uskossa ettei näissä 204:ssa olisi tuota glygoli/jäähdytinongelmaa.. Pitää varmaan sitten mennä tekemään tuo testi. Onko mitään käsitystä moisen operaation hinnasta?atr63 kirjoitti:Ettei vaan olisi glykoli vuoto laatikkoon . Vanhemmissa malleissa nuo ovat juuri niitä oireita . Teetä varulta glykoli testi jossain osaavalla pajalla . Samat oireet kyllä ilman tärinää saattaisi tulla kyb venttiililtä , oireilee enemmän kylmänä .mulla ainakin näin(w211).
2010 S204 250 CGI BE A
Tarkoitit tuolla "Ja opettaa laatikko *:lla viikon ajon jälkeen KUB:n vaihdosta" että nollata laatikon oppimat arvot ja antaa opetella uusiksi noin viikon jälkeenrolls2 kirjoitti:Kiitos vinkistä! Teetän glykolitutkimuksen kuitenkin kun ei maksa kun tuon 50e aikakin jo varattu ja sitte suuntaan kaverille ja vaihadan öljyt ja suodattimen ja tuon kyb venttiilin. Mitäs osia tarviin tuon suodattimen ja venttiilin lisäksi? Tiivisteitä?jvk210cdi kirjoitti:En oo kan kuullut, et 204 ois Glykoli ongelmaa...
2010 S204 250 CGI BE A
Voi sen niinkin koittaa tehdä, mutta staarilla saa opetetuua nuo vaihtokohdat hyväksi vaatii vaan aikaa noin 2h ja hyvä paikka missä ei ole koko aikaa tien tukkona
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Ok. En tiennyt että sen voi noinkin opettaa:)
2010 S204 250 CGI BE A
Tervehdys! Nyt olis kyb vaihdettu sekä öljyt, tiivisteet, suodattimet ja liitin. Kylmänä vaihtaa hienosti ja laatikko pelaa hyvin.. Kuitenkin vielä jäi pieni väpätys/vapina sinne 80kmh tietämille.. En keksi muuta selitystä kuin kardaani koska vapina jää vaikka vaihtaisi pienemmälle joka tarkoittaa ettei tule laatikosta ja toisia renkaitakin on testattu.. Prkl! Niin ja glykolia ei laatikossa ollut.
2010 S204 250 CGI BE A
Jatkan tähän ketjuun kun kuulostaa vähän samanlaiselta ongelmalta. W211 220cdi -07 ja ajettaessa aivan pintakaasulla kaupungissa laatikko taitaa olla 3 tai 4 vaihteella, sitten kierrokset heijaa 1100-1200 rpm välillä, niinkuin kone ja loota ei tietäisi mitä tekisi. Laatikko tarjoaa isompaa pykälää, jolloin kierrokset tippuu selvästi ja kuuluu täristävä KRRR-RRR "murina". En tiedä kyykkääkö kone, kun kierrokset tippuu vai kuuluuko se laatikosta??? Kuitenkin sekunnin päästä taas pienempi pykälä, jolloin murina loppuu kun kierrokset nousee. Sitten voi olla taas heijausta, jos pitää tasaisen pintakaasun. Tekee aina pihasta lähtiessä noin 2 kilsan sisällä, kun hivuttelen 40 alueella. Kovemmassa menossa ei huomaa mitään erityistä.
Nettiä lukiessa pelotellaan glykolilla, kyb-venttiilillä jne. Vikakoodit saan luetettua huomenna Hyvinkäällä merkkihuollossa, mutta 3-4vkoa tarjoavat jonoa huoltoaikaan kun kysyin. Osaisivatko viisaammat suositella mitä tässä pitäisi tehdä ja uskaltaako ajella ylipäätään?
Nettiä lukiessa pelotellaan glykolilla, kyb-venttiilillä jne. Vikakoodit saan luetettua huomenna Hyvinkäällä merkkihuollossa, mutta 3-4vkoa tarjoavat jonoa huoltoaikaan kun kysyin. Osaisivatko viisaammat suositella mitä tässä pitäisi tehdä ja uskaltaako ajella ylipäätään?