W124 project version 2.

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
NiPa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 54
Liittynyt: To 24.02.2011 12:51
Paikkakunta: Tornio
Viesti:

W124 project version 2.

Viesti Kirjoittaja NiPa »

Elikkäs alottais uuen jutun kirjottamisen projektin 2. versiosta.
Kohteenahan on tuo w124 230 vuosimallia 1990. Ensimmäisessä versiossa laitettiin korisarja autoon ja laitettiin kori kuntoon.

Osa lista.
-GTS 60/40 alusta
-Vertini Hennessey 8x18 ET32 & 9x18 ET40
-Musta nahka sisusta
-Takalasinlippa
-Korisarja

Ja siittä tuli tämän näkönen.
Kuva
Kuva

Talvivanteilla.
Kuva
Kuva

Tuossa on siis lähtö kohta Version 2.

Tulevaa.
-E-mallin konepelti ja perälunkka
-BMW E36 BC Racingin etu coiloverit
-300-24V tekniikka
-Rainbow Hifisetti
-Uus väri?
-Uudet vanteet.
-Sekä jotain pientä lisäksi.


No niin projektia on aloteltu ottamalla kone pois ja kone huonetta siistimällä.

Kuva
Kuva

Uuden tekniikan sähöt kävin läpi ja laitoin uudelleen kutistesukkiin sekä tein yhden liittimen väliin helpottaakseni sähköjen laittoa autoon takaisin.
Kuva
Kuva
Kuva

Seuraavaksi tekasin etusisälokareihin lisää tilaa lämmittämällä peltiä ja käyttämällä sopivaa lankunpätkää ja lekaa.
Kuva
Kuva

Sitten oliki koneen vuoropäätyä osiksi.
Kuva
Kuva

Aika lailla oli karstottunu ja löytyhän sieltä yllätyski :/
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Koneesta ykköspytty sökönä ja ei onnistunu enään poraamalla laittaa kuntoon... Eikä kyllä haittaakkaan oli niin sika hintaset nuot KL-varaosien ylikoko männät että oli järkevämpää ostaa ehjä lohko.

Kannesta kävin pakopuolen kanavat kevyesti dremelillä läpi ennen ko meni oikasuun.

Nyt on alotettu soveltaan tuota BC Racingin alustaa paikoileen.
Kuva
Kuva
Kuva

Alapää sopi paikoilleen kun näytti vähäsen dremeliä.
Kuva
Kuva

Nyt on tehty 3 erit suunnitelmat yläpäälle joista vain pitäis päättää mikä toteutetaan. Yläpäähän tullaan tekemään noin 7-8cm korotus kiinnikkeelle jolla saadaan tuota säätövaraa vielä vähän paremmaksi.
Yläpään yks suunnitlemista on että tehdään 140mm putkesta jonka seinämävahvuus on 3mm 15cm pitkä koroke johon hitsataan 12mm vahva lappu päähän johon on tehty BMW E36 mukainen pulttijako ja reikä camberin säätöä varten.
toni.k
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 161
Liittynyt: Ti 15.11.2005 13:21
Paikkakunta: Kokkola

Re: W124 project version 2.

Viesti Kirjoittaja toni.k »

Mikä korisarja sulla on tossa? Mistä ostit ja oliko tyyris?
NiPa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 54
Liittynyt: To 24.02.2011 12:51
Paikkakunta: Tornio
Viesti:

Re: W124 project version 2.

Viesti Kirjoittaja NiPa »

Waldin kopio Ebaysta halvalla löysin ko tein tuota ekaa versiota.
lassi-s
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 286
Liittynyt: La 05.02.2005 18:27

Re: W124 project version 2.

Viesti Kirjoittaja lassi-s »

no johan on kyl komee mercedes. hyvännäköisen näköjään saa tuosta keulasta ilman avantgarde maskiakin
w124 300tdt om 606+8mm mynä + hx50mfs. w201 black low & high volume. bmw+om???
NiPa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 54
Liittynyt: To 24.02.2011 12:51
Paikkakunta: Tornio
Viesti:

Re: W124 project version 2.

Viesti Kirjoittaja NiPa »

onhan tuossa avarimaski mutta vanhaa mallia ja kaikki maalattu korin väriin. Nyt muuttuu sitten tuohon E-mallin konepeltiin ja perälunkkaan.
Avatar
jadox69
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 195
Liittynyt: La 13.08.2011 07:40
Paikkakunta: Turku

Re: W124 project version 2.

Viesti Kirjoittaja jadox69 »

Peukku tälle! Korisarja istuu hienosti ja värikin mielyttää omaa silmää! Tyylikäs peli!
Nykyiset autot:Nissan Terrano 2 -99 2,7 tdic ,vw polo -88 1,3 cl, vw Passat .1.8 variant -99.Ford mondeo 2.5 farkku. MB 307 2.4d -89 Tallissa Mb 300e tomaatti-87, ..wv caddy -84, amazon -66,-68 ja -70 Mitsubishi L200 2.4D -89
NiPa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 54
Liittynyt: To 24.02.2011 12:51
Paikkakunta: Tornio
Viesti:

Re: W124 project version 2.

Viesti Kirjoittaja NiPa »

Huomenissa olis tarkotus lähteä hallille väsäämään taas autoa vähän etiä päin. Konehuoneesta olis tarkotus purkaa vielä vähän osia hitsailujen tieltä, hioa pakkelointeja ja paklailla lisää, suunnitella lisä vahvistuksia iskaritorneille.
Iskari tornit tehhään 140mm rosteriputkesta jonka seinämä vahvuus on 2mm ja päähän hitsattaan joko 10mm tai 12mm lappu jossa on sitten bemarin yläpään kiinnike reijät. Takapäätäki tässä suunnitellu että pitäisköhän seki muuttaa sammaan konkursiin coilovereille? :shock:
Avatar
Onpha
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Pe 21.03.2008 13:12
Paikkakunta: vihti

Re: W124 project version 2.

Viesti Kirjoittaja Onpha »

Melkonen korotus yläpäähän tollane 150mm...
AIG Motorsport Drift Team
///////////////////////////////
w903 313CDI -03
w115 200 -76
w201 2.3-16 -85
-projekti : http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=102979" onclick="window.open(this.href);return false;
-kuvia : https://picasaweb.google.com/103554453611151097124" onclick="window.open(this.href);return false;
Ex:
w210 300DT -97
w124 230 -89
w201 200D -89
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5562
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: W124 project version 2.

Viesti Kirjoittaja S202 »

Tuo sisälokarin "muotoilu" meni kyllä vähän överiksi. Onko nyt hieno kun konepellin avaa nii sieltä paistaa tollanen perunasäkki? :lol:
S124 300TE
W124 300D
NiPa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 54
Liittynyt: To 24.02.2011 12:51
Paikkakunta: Tornio
Viesti:

Re: W124 project version 2.

Viesti Kirjoittaja NiPa »

korotusta ei tuu ko tuon 6-8 cm. Ei se jää tuommoseksi se on viilalla ja pikkuvasaralla tasoteltu ja pakkelit päälle. Ja lisäksi konehuoneeseen on tarkoitus tehä tuonne laijoille peitepaneelit.
Avatar
Onpha
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Pe 21.03.2008 13:12
Paikkakunta: vihti

Re: W124 project version 2.

Viesti Kirjoittaja Onpha »

Siltikin saa kyllä konepelti väistyä niitten päältä sitten..
AIG Motorsport Drift Team
///////////////////////////////
w903 313CDI -03
w115 200 -76
w201 2.3-16 -85
-projekti : http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=102979" onclick="window.open(this.href);return false;
-kuvia : https://picasaweb.google.com/103554453611151097124" onclick="window.open(this.href);return false;
Ex:
w210 300DT -97
w124 230 -89
w201 200D -89
NiPa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 54
Liittynyt: To 24.02.2011 12:51
Paikkakunta: Tornio
Viesti:

Re: W124 project version 2.

Viesti Kirjoittaja NiPa »

Nooh sen näkkee ko alkaa soveltaan että mikä se korotus tulee olemaan.
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Re: W124 project version 2.

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

Tiukannäköstä projektointia. Nyt kun sulla on projekti tulilla, niin viitsisitkös listailla tähänkin ketjuun mitä pitää vaihtaa tuossa tekniikanvaihdossa 230=>300. Sulla näytti olevan tulossa moniventtiilitekniikka, joutuuko tuossa (etu)jarrutkin vaihtamaan? Tosin ompa nykyään noita luovuttaja-autojakin aika edukkasti tarjollla.
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
NiPa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 54
Liittynyt: To 24.02.2011 12:51
Paikkakunta: Tornio
Viesti:

Re: W124 project version 2.

Viesti Kirjoittaja NiPa »

no mitä mie oon tutkinu niin etujarrut menee vaihtoon ja taitaapi olla mukamas jotaki eroa alatukivarsissaki eessä ja etuvakaaja pittää vaihtaa.


Sain tuossa touhuttua jotaki tallillaki ja oli jo aika alkaa käymään läpi tuota alustaa oikean puoleinen jousilautanen oli revenny 2/3 rungosta irti. Ei olis varmaa nmenny kauaa ko olis revenny lopullisesti ja sitten ei olis naurattanu :S Kuvia tullee kuhan löyän piuhan että saan laitettuaa koneelle.
NiPa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 54
Liittynyt: To 24.02.2011 12:51
Paikkakunta: Tornio
Viesti:

Re: W124 project version 2.

Viesti Kirjoittaja NiPa »

Konehuoneen paklailua
Kuva
Uus lohko
Kuva
Iskaritorni leikattuna auki.
Kuva
Putken mallailua
Kuva
Revenny jousilautanen
Kuva
Kuva
Avatar
jadox69
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 195
Liittynyt: La 13.08.2011 07:40
Paikkakunta: Turku

Re: W124 project version 2.

Viesti Kirjoittaja jadox69 »

Mitäs muuten katsastuksessa sanotaan, kun joudut muokkaamaan noita iskunvaimennin "toneja" :shock:
Nykyiset autot:Nissan Terrano 2 -99 2,7 tdic ,vw polo -88 1,3 cl, vw Passat .1.8 variant -99.Ford mondeo 2.5 farkku. MB 307 2.4d -89 Tallissa Mb 300e tomaatti-87, ..wv caddy -84, amazon -66,-68 ja -70 Mitsubishi L200 2.4D -89
NiPa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 54
Liittynyt: To 24.02.2011 12:51
Paikkakunta: Tornio
Viesti:

Re: W124 project version 2.

Viesti Kirjoittaja NiPa »

No kysyin etukäteen konttorilta ja sano että jos vain vahvikkeet tekee lisäksi niin kelpuuttaa läpi. Vahvemmathan nuista tulee mitä nuo alkuperäset. Eihän tuo alkuperänen ole ko millistä peltiä. Nyt tullee 2 millisestä rosterista tuo koroke ja päähän hitsataan läpi rosteri lappu. Alkuperäsen iskaritornin saumoja hitsataan sieltä täältä kiinni paremmin ja sisäpuolelle tehhään muutama vahvike lappu.
NiPa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 54
Liittynyt: To 24.02.2011 12:51
Paikkakunta: Tornio
Viesti:

Re: W124 project version 2.

Viesti Kirjoittaja NiPa »

Jonku verran hääräilty tämän kimpussa kun sain sovite levyt yläpäähän.

sovitelevyt
Kuva
Kuva

Koroke
Kuva

Ensimmäinen koroke hitsattu ylhäältä kiinni. Vielä pitäis sisältä hitsata ja tehä vahvike levyt.
Kuva

Pitihän se kokkeilla mihin korkeuteen saapii alustan ruuvattua :D
Kuva

Valkonen viiva olis 18'' vanteen reuna.
Kuva

Menee hieman vituiksi tukivarsien kulmat :S
Kuva
NiPa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 54
Liittynyt: To 24.02.2011 12:51
Paikkakunta: Tornio
Viesti:

Re: W124 project version 2.

Viesti Kirjoittaja NiPa »

miettiny tässä tuota vaihelaatikko hommaaki että mimmonen olis hyvä... Pittääkö tuohon koneeseen olla lyhyt vai pitkäakselinen vaihelaatikko?? Itteltä löytyis tuon 2.3 vauhtipyörä ja siihen 5vaihteinen vaihelaatikko, saiskohan siittä muokattua sopivaa pakettia tuon motin jatkoksi?
Seki mietityttää että miksi ihmeessa tälle 24Venttiiliselle tekniikalle pitäis olla kiinteällä alapallonivelellä olevat tukivarret???? 500E taas sitten menee samat mitä muihinki lankkuihin.
NiPa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 54
Liittynyt: To 24.02.2011 12:51
Paikkakunta: Tornio
Viesti:

Re: W124 project version 2.

Viesti Kirjoittaja NiPa »

Noh niin alustan muutos valmis ja seuraavaksi kone huone oikeaan väriin ja koneen maalauski pitäis suorittaa.

Muutama räpsy
Kuva

Massaa kunnolla jokapaikkaan
Kuva

Happophjamaalissa
Kuva
Kuva
Avatar
Hårdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 361
Liittynyt: To 17.12.2009 22:29
Paikkakunta: Tampere

Re: W124 project version 2.

Viesti Kirjoittaja Hårdi »

Oliko muuten kuinka suuritöinen homma kokonaisuudessaan toi coileihin vaihto?
R129 300SL vm-92

Ex- C124 230ce vm-89

Mielipiteeni on selvä, joten älä sekoita minua tosiasioilla!

**ttu mä oon sekasin...
NiPa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 54
Liittynyt: To 24.02.2011 12:51
Paikkakunta: Tornio
Viesti:

Re: W124 project version 2.

Viesti Kirjoittaja NiPa »

Ei tuo nyt niin kova homma ole. Aika suuri osa ajasta meni suunitellessa ja mittoessa nuita. Tuossa hitsaus vaiheessa vain kannattee olla toinen kattomassa ettei syty koko paska tuleen. Ja vinkkinä kaikki massat pois niin hyvin ko saapii vain tuosta ympäriltä mistä hitsaa kiinni. Ittellä oli välissä aika hyvät tulet tuolla ko massaa löyty jostaki välistä ja sytty palamaan.
NiPa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 54
Liittynyt: To 24.02.2011 12:51
Paikkakunta: Tornio
Viesti:

Re: W124 project version 2.

Viesti Kirjoittaja NiPa »

Noh niin kone olis nyt maalattu ja seuraavaksi pitäis alkaa kasaamaan motti.

Siinä muutama kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Avatar
Mgo-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 320
Liittynyt: Ma 26.09.2011 09:59

Re: W124 project version 2.

Viesti Kirjoittaja Mgo- »

NiPa kirjoitti:Noh niin kone olis nyt maalattu ja seuraavaksi pitäis alkaa kasaamaan motti.
millä maalasit koneen osat? jollai moottorimaalilla vai?
-s124 300tdt -92
NiPa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 54
Liittynyt: To 24.02.2011 12:51
Paikkakunta: Tornio
Viesti:

Re: W124 project version 2.

Viesti Kirjoittaja NiPa »

VHT:N maaleilla maalasin.
Avatar
Hårdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 361
Liittynyt: To 17.12.2009 22:29
Paikkakunta: Tampere

Re: W124 project version 2.

Viesti Kirjoittaja Hårdi »

Mitäs tälle rojektille kuuluu?


Hårdi
R129 300SL vm-92

Ex- C124 230ce vm-89

Mielipiteeni on selvä, joten älä sekoita minua tosiasioilla!

**ttu mä oon sekasin...
NiPa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 54
Liittynyt: To 24.02.2011 12:51
Paikkakunta: Tornio
Viesti:

Re: W124 project version 2.

Viesti Kirjoittaja NiPa »

Ollu jäissä talon oston myötä, mutta eiköhän talven aikana laiteta nippuun ja ens kesänä liikenteeseen toivonmukaan. :evil:
Vastaa Viestiin