w124 230E kylmänä käynnistys
w124 230E kylmänä käynnistys
Mistä kannattaisi vikaa lähteä etsimään kun auto ei tunnu käynnistyvän mitenkään kun on vähänkin pakkasta? Melkein aina pakko polkea kaasulla auto käyntiin tai muuten jäädään kotiin. Yrittää toki lähteä käyntiin pelkkää avainta kääntämällä, mutta ei vaan lähde.
Re: w124 230E kylmänä käynnistys
Ensinnäkin tina uusiksi yj-releen kontaktit sisältä.Jos ei se auta niin kylmäkäynnistyksen anturi on rikki.
Veikkaan silti relettä syylliseksi nr.1
Veikkaan silti relettä syylliseksi nr.1
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w124 230E kylmänä käynnistys
Missäs tuo yj-rele mahtaa sijaita? Aika uusia vehkeitä nämä mersut mulle.atlas kirjoitti:Ensinnäkin tina uusiksi yj-releen kontaktit sisältä.Jos ei se auta niin kylmäkäynnistyksen anturi on rikki.
Veikkaan silti relettä syylliseksi nr.1
Re: w124 230E kylmänä käynnistys
Rele on akuntakana kun otat suoja muovin pois ja siellä alumiininen rele jossa yksi tai kaksi sulaketta päällä.
Ota vaikka väkinin kuori irti ja tinaa kaikki kontaktit uusiksi vaikka kuinka hyviltä näyttääkin.siinä on sitten muovisuoja tietyllä sivulla ettei tinaukset ota kiinni alu-kuoreen.
Uuttakin saa maksaa noin 50-70e mutta kl-osien laatu olisi paras ja vehon tai meteilin...ei motonet.
Merteilin sivustoilta löytyy muuten kuvissa kaikki myytävät osat niin osaa hahmottaa paremmin.
Ota vaikka väkinin kuori irti ja tinaa kaikki kontaktit uusiksi vaikka kuinka hyviltä näyttääkin.siinä on sitten muovisuoja tietyllä sivulla ettei tinaukset ota kiinni alu-kuoreen.
Uuttakin saa maksaa noin 50-70e mutta kl-osien laatu olisi paras ja vehon tai meteilin...ei motonet.
Merteilin sivustoilta löytyy muuten kuvissa kaikki myytävät osat niin osaa hahmottaa paremmin.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w124 230E kylmänä käynnistys
Jos moottori muuten toimii niin kuin pitää ja vaatii vain vähän kaasun painamista kylmäkäynnistyksessä ja lämpiämisen aikana, niin olisikohan lisäilmaluisti jotenkin jumittunut kiinni. Eli aloittelijalle: kysymyksessä on laite, joka päästää ylimääräistä ilmaa kaasuläpän ohi imusarjaan kylmäkäynnistyksen aikana, jotta tyhjäkäynti pysyisi riittävänä suuremmasta moottorin kitkasta huolimatta. En ole k/ke-jetroniccia vielä koskaan purkanut, mutta sen pitäisi olla siinä kaasuläppäkotelossa kiinni. Varmaan joku muu osaa neuvoa siinä tarkemmin. Pieni mahdollisuus voisi olla myös, ettei saa riittävän rikasta polttoaineseosta kylmäkäynnistyksen aikana, mutta se on varmaan aika epätodennäköistä.
230E W124 -87 

Re: w124 230E kylmänä käynnistys
Pitää huomenissa katsastaa se yj-rele, varmuuden vuoksi pistän vielä oireet tähän jos jollain olisi käynyt vastaavaa joskus muinoin; auto ei käynnisty avainta kääntämällä, yrittää kyllä, kaasua lisätessä alkaa käynnistyä, muttaa sammuu kuitenkin. Kierrokset nousee hetken aikaa kaasua lisätessä, sen jälkeen ei reagoi kaasuun ja sammuu. Tätä tapahtuu pari-kolme kertaa kunnes käynnistyy. Sitten kun ollaan liikkellä auto saattaa nykiä ensimmäisen sadan metrin aikana, kuin kone tukehtuisi hetkeksi aikaa.
Kone lämpimänä toimii, ja käynnistyy normaalisti.
Kone lämpimänä toimii, ja käynnistyy normaalisti.
Re: w124 230E kylmänä käynnistys
No se yj-rele koska kone ei saa nyt ryyppyä.
Kokeiles se tinailla ensin niin sitten jatketaan vian etsintää muualta jos tämä ei auta.
Kokeiles se tinailla ensin niin sitten jatketaan vian etsintää muualta jos tämä ei auta.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-