S210

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
barton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 522
Liittynyt: Pe 14.04.2006 13:04
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: S210 remppaa

Viesti Kirjoittaja barton »

pasi84 kirjoitti: onhan siinä joku tarkoitus kuitenkin miks ne alunperin on niitattu.
Juu, samasta syystä kun lentokoneissakin käytetään niittausta. Ainoastaan tuossa ruostumisessa saksalainen insinööri astu miinaan. Laita vaan niittaamalla niin tulee alkuperäinen. Huolehdit että se ei pääse ruostumaan niin se kyllä kestää.
Bryggi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 236
Liittynyt: Su 29.01.2012 18:24
Paikkakunta: Vieremä, Pohjois-Savo
Viesti:

Re: S210 remppaa

Viesti Kirjoittaja Bryggi »

kaikessa yksinkertaisuudessaan ,se on varma ja halpa menetelmä, sekä ei muuta metallin kiderakennetta kuten hitsauksessa. Varsinkin jos runkopalkissa suurlujuusteräksiä. Ja kyllähän se runkopalkin iskun vastaanotto kykyä huonontaa kun siihen jousikupin hitsaa kiinni pitkillä saumoilla. Ei mee enää kasaan/mutaklle kuten kuuluu. Mutta sama se, molemmat keinot toimii.
Avatar
AAVEE
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 498
Liittynyt: La 29.09.2007 18:18

Re: S210 remppaa

Viesti Kirjoittaja AAVEE »

Just tuon alkuperäisen kiinnitystavan vuoksihan nuo ruostuu. Se säilyketölkkipellista tehty kuppi elää siinä
niin paljon että tuo suojaava korikitti siitä ympäriltä murtuu. Jos sen niittaamalla laittaakin niin suosittelisin
vahvistamaan reunoilta parin sentin mittasilla hitsisauman pätkillä juurikin tuon elämisen minimoimiseksi.
Niistä kupin alalipareista varmaan turha hitsailla mutta sen varsinaisen kuppiosan alareunan korkeudelle
ainakin pienet pätkät hitsiä (ulkoreunoille).
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1273
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: S210 remppaa

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

Terve! Joo laitan niiteillä ja hitsillä. Laitan myös vahvistuspellin yläreunasta joka tukee sisälokarin peltiä vasten. Tilasin tänään hedinille lisää niittejä että voin kokeilla niittipistoolia joka on paineilmakäyttöinen että se ainakin jaksaa ampua ne niitit kunnolla.
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1273
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: S210 remppaa

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

Noniin tuli oltua taas tallissa :D
Hiekkapuhalsin pellit hitsin kohalta..
Kuva
hiekkapuhalluspistooli..
Kuva
Volvon hitsiprimeria käytän koska sitä suositeltiin..
Kuva
siinä on maalattu sillä..
Kuva
Kuva
Tuossa noita niittiä jousikupeille, kokeilin että mun uus ostama niittipistooli joka on paineilmakäyttöinen jaksaa ne ampaista, ja hyvinhän se meni :D
Kuva
Siinä se pistooli sit on :D Ja kallis olikin mutta eipä tarvii ostaa toista sit :)
Kuva
Magneetti pitää peltiä ennenkuin hitsi sen tekee :lol:
Kuva
Siinä se plus navan apukontakti sit on paikallaan ja huomioikaa ettei se ole enään suoraan lokarin pellissä kiinni vaan vinkkelipellissä ettei tule reikää ruuveille lokarin peltiin kiinnitystä varten.
Kuva
Siinä nyt näkyy miten tein ja tässä on hapolla käsitelty pelti kans..
Kuva
Alapuoli, myös hapolla otettu..
Kuva
Avatar
ssuvik
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2782
Liittynyt: Pe 05.08.2011 18:42

Re: S210 remppaa

Viesti Kirjoittaja ssuvik »

Vieläkin pitää nostaa sulle hattua siitä, miten tarkalla pieteetillä teet hommat :thumbup:
E350CDI&A180CDI
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1273
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: S210 remppaa

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

ssuvik kirjoitti:Vieläkin pitää nostaa sulle hattua siitä, miten tarkalla pieteetillä teet hommat :thumbup:
Kiitos kiitos :) Mulla on motto: "Jos teet jotain niin tee se kunnolla tai älä tee ollenkaan", sen olen isiltä oppinut ja olen iloinen siitä opista :D
Avatar
ssuvik
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2782
Liittynyt: Pe 05.08.2011 18:42

Re: S210 remppaa

Viesti Kirjoittaja ssuvik »

pasi84 kirjoitti:
ssuvik kirjoitti:Vieläkin pitää nostaa sulle hattua siitä, miten tarkalla pieteetillä teet hommat :thumbup:
Kiitos kiitos :) Mulla on motto: "Jos teet jotain niin tee se kunnolla tai älä tee ollenkaan", sen olen isiltä oppinut ja olen iloinen siitä opista :D
Oikein hyvä motto :)
E350CDI&A180CDI
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1273
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: S210 remppaa

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

ssuvik kirjoitti:
pasi84 kirjoitti:
ssuvik kirjoitti:Vieläkin pitää nostaa sulle hattua siitä, miten tarkalla pieteetillä teet hommat :thumbup:
Kiitos kiitos :) Mulla on motto: "Jos teet jotain niin tee se kunnolla tai älä tee ollenkaan", sen olen isiltä oppinut ja olen iloinen siitä opista :D
Oikein hyvä motto :)
Niin on :) Jos en olis niin aatellut niin auto ois ollut jo ajat sit valmis.. mutta ei ois tuntunut hyvälle kun ois koko ajan aatellut että tuli fuskattua..
Avatar
AP-race/lake
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1365
Liittynyt: La 13.02.2010 20:17
Paikkakunta: Helsinki / "Patelan poikii"

Re: S210 remppaa

Viesti Kirjoittaja AP-race/lake »

Hyvää primerii olet löytänyt. :thumbup:
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1273
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: S210 remppaa

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

Joo :) Tässä näkyy mille tää pelti näytti ennen:
Kuva
Jälkeen:
Kuva
:lol:
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1273
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: S210 remppaa

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

huono pelti poissa..
Kuva
vedenpoisto pelti on huonossa kunnossa..
Kuva
poissa :)
Kuva
reikä... kiveniskuista mennyt..
Kuva
jouduin ottamaan maton pois..
Kuva
siinä se reikä sit on.. eristettä ostan sit lisää..
Kuva
oli eristeeseen jäänyt ruosteväriä...
Kuva
siinä on se pala poissa sit, numerot ovat ruuvin kohtaa varten joka hitsataan uuteen peltipalaan sisälokarin kiinnitystä varten..
Kuva
poikittaispalkki otettu pois..
Kuva
puhdistettu :)
Kuva
katoin yläpuolen varmuuden vuoksi ja ihan ok oli..
Kuva
vanha palkki..
Kuva
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1273
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: S210 remppaa

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

Uusi pelti paikallaan, ja uus ruuvi sisälokarille :D Tässä hiekkapuhallettu ja sen jälkeen happokäsittelin pellin myös sisäpuolelta.
Kuva
Sisäpuolelta, onneks ei näy sit :) Kuvan jälkeen hioin pellin ja myös happokäsittelin..
Kuva

Kiitos vaimolle avusta palovahtihommista hitsauksen aikana!
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1273
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: S210 remppaa

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

Vedenpoistopelti vaihdettu..
Kuva
Maalattu palkin alunen hitsiprimerilla.
Kuva
Poikittaispalkki maalattu hitsiprimerilla hitsipuolelta, pistehitsaan sen kiinni sit :)
Kuva
Avatar
AAVEE
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 498
Liittynyt: La 29.09.2007 18:18

Re: S210 remppaa

Viesti Kirjoittaja AAVEE »

Jokos tarjosit meisseliä lattiapeltiin heti siihen kohtaan johon eturunkopalkki päättyy?
Siinä on paksu kerros tehdasmassaa ja saattaa olla jopa kämmenen kokonen reikä pellissä
ilman että sitä huomaa. Yläpuolellahan se jää tuon lattialla olevan runkopalkin sisään joten
sieltäkään sitä ei välttämättä huomaa.
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1273
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: S210 remppaa

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

AAVEE kirjoitti:Jokos tarjosit meisseliä lattiapeltiin heti siihen kohtaan johon eturunkopalkki päättyy?
Siinä on paksu kerros tehdasmassaa ja saattaa olla jopa kämmenen kokonen reikä pellissä
ilman että sitä huomaa. Yläpuolellahan se jää tuon lattialla olevan runkopalkin sisään joten
sieltäkään sitä ei välttämättä huomaa.
Mitä palkkia tarkoitat, katon kyllä heti jos vaan tiiän tarkkaan mitä peltiä meinaat...
Niitä palkkeja on aika monta :D
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1273
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: S210 remppaa

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

Jousikupin vanhat niittien ylimmäiset reiät hitsattu umpeen koska hitsaan kupin kiinni ulkopuolelta enkä niittaa.
Kuva
maalattu kupin alunen hitsiprimerilla..
Kuva
Jousikuppi maalattu takapuolelta hitsiprimerilla.
Kuva
H.Leinonen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 79
Liittynyt: Ke 14.03.2012 20:38
Paikkakunta: Oulu

Re: S210 remppaa

Viesti Kirjoittaja H.Leinonen »

Mukava lukea tämmöisiä projekteja, mutta varjopuolena on se että alkaa hiipimään itselle ajatus että kuinkahan laho tuo oma pirssi sitten oikein on. Päällisin puolin kun sinunkin auto näyttää olevan kunnossa, mutta sitten kun kurkistaa jonnekkin lokeroon tai listan alle niin reikiä ja ruostetta tulee vastaan järkyttäviä määriä...
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1273
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: S210 remppaa

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

Joo tää ruoste on se joka 210:mpin tappaa :-( muuten ois ollu napakymppi auto :-)
Avatar
aziz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1637
Liittynyt: La 17.09.2005 11:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: S210 remppaa

Viesti Kirjoittaja aziz »

Kun saat joskus valmiiks tuon väykyn, niin mun mielestä sulle pitäis myöntää joku diplomi. Ja lisäksi mersun päämaja vois luovuttaa sulle jostain kätköistään ajamaton väykky vara-autoks. :)
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74

Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Avatar
AAVEE
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 498
Liittynyt: La 29.09.2007 18:18

Re: S210 remppaa

Viesti Kirjoittaja AAVEE »

pasi84 kirjoitti:
AAVEE kirjoitti:Jokos tarjosit meisseliä lattiapeltiin heti siihen kohtaan johon eturunkopalkki päättyy?
Siinä on paksu kerros tehdasmassaa ja saattaa olla jopa kämmenen kokonen reikä pellissä
ilman että sitä huomaa. Yläpuolellahan se jää tuon lattialla olevan runkopalkin sisään joten
sieltäkään sitä ei välttämättä huomaa.
Mitä palkkia tarkoitat, katon kyllä heti jos vaan tiiän tarkkaan mitä peltiä meinaat...
Niitä palkkeja on aika monta :D
No pitkittäistä runkopalkkia etupenkkiläisen jalkojen alta.
Alapuolelta kannattaa vähän tökkiä ja raotella massaa.
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1273
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: S210 remppaa

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

aziz kirjoitti:Kun saat joskus valmiiks tuon väykyn, niin mun mielestä sulle pitäis myöntää joku diplomi. Ja lisäksi mersun päämaja vois luovuttaa sulle jostain kätköistään ajamaton väykky vara-autoks. :)
Kiitos 8) Kiva että mun projektista tykätään täällä , tuntuu aina hyvälle jatkaa hommia silloin :)
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1273
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: S210 remppaa

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

AAVEE kirjoitti:
pasi84 kirjoitti:
AAVEE kirjoitti:Jokos tarjosit meisseliä lattiapeltiin heti siihen kohtaan johon eturunkopalkki päättyy?
Siinä on paksu kerros tehdasmassaa ja saattaa olla jopa kämmenen kokonen reikä pellissä
ilman että sitä huomaa. Yläpuolellahan se jää tuon lattialla olevan runkopalkin sisään joten
sieltäkään sitä ei välttämättä huomaa.
Mitä palkkia tarkoitat, katon kyllä heti jos vaan tiiän tarkkaan mitä peltiä meinaat...
Niitä palkkeja on aika monta :D
No pitkittäistä runkopalkkia etupenkkiläisen jalkojen alta.
Alapuolelta kannattaa vähän tökkiä ja raotella massaa.
Ahaa, no sen palkin kohat (kummallakin puolella) oli hyvät mun autossa. Katoin silloin kuin takapään laitoin kuntoon ja massasin koko alustan uusiks :)
Avatar
pakksi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 120
Liittynyt: Su 10.10.2010 18:20
Paikkakunta: jalasjärvi

Re: S210 remppaa

Viesti Kirjoittaja pakksi »

aziz kirjoitti:Kun saat joskus valmiiks tuon väykyn, niin mun mielestä sulle pitäis myöntää joku diplomi. Ja lisäksi mersun päämaja vois luovuttaa sulle jostain kätköistään ajamaton väykky vara-autoks. :)
^Totta!:D
ex.w210 E290 TD -96
w202 220 sport -93
ex.w123 240D lang -83
w211 200cdi - 07
Avatar
ssuvik
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2782
Liittynyt: Pe 05.08.2011 18:42

Re: S210 remppaa

Viesti Kirjoittaja ssuvik »

pasi84 kirjoitti:
Kiitos 8) Kiva että mun projektista tykätään täällä , tuntuu aina hyvälle jatkaa hommia silloin :)
No todellakin tykätään. Kyllähän moni jonkun vanhan harrasteauton tekee yhtä tarkasti, sun tapauksessa kyseessä on kuitenkin "vain" väyrynen. Harvassa on ne jotka jaksaa niinkin tavanomaisen auton kunnostaa noin tarkasti. Saako kysyä että mitä Pasi teet työksesi?
E350CDI&A180CDI
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1273
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: S210 remppaa

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

ssuvik kirjoitti:
pasi84 kirjoitti:
Kiitos 8) Kiva että mun projektista tykätään täällä , tuntuu aina hyvälle jatkaa hommia silloin :)
No todellakin tykätään. Kyllähän moni jonkun vanhan harrasteauton tekee yhtä tarkasti, sun tapauksessa kyseessä on kuitenkin "vain" väyrynen. Harvassa on ne jotka jaksaa niinkin tavanomaisen auton kunnostaa noin tarkasti. Saako kysyä että mitä Pasi teet työksesi?
Kiitoksia vielä kerran :-) Olen sähköasentaja tai sähkömies miten nyt sit sanoa :-)
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1273
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: S210 remppaa

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

Jousikuppi paikallaan, hitsaan sen vielä yläreunasta kiinni ja laitan oman vahvistuksen ulkoreunasta joka tukee sisälokariin.
Kuva
sivusta :D
Kuva
TPeltola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 239
Liittynyt: Su 18.11.2012 18:55

Re: S210 remppaa

Viesti Kirjoittaja TPeltola »

Tuli tuos luettua koko tämä rojekti kertomus lävitse ja todettua ,että kyl oot nähny sitte vaivaa kun oot noin tarkasti/huolella rempannu ton sun väykkys ja vieläpä noin ahtaissa tiloissa. Jatka samaan malliin :thumbup:

Onko konepellin alle tulossa mitään isompaa muutosta :?:
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: S210 remppaa

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Oisko tuo ollu hullu homma laittaa koriliima tuohon auton korin ja jousikupin väliin, ei olisi pellkien niittien ja hitsisauman varassa. Ois ainakin iäksi kiinni. :shock:
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1273
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: S210 remppaa

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

TPeltola kirjoitti:Tuli tuos luettua koko tämä rojekti kertomus lävitse ja todettua ,että kyl oot nähny sitte vaivaa kun oot noin tarkasti/huolella rempannu ton sun väykkys ja vieläpä noin ahtaissa tiloissa. Jatka samaan malliin :thumbup:

Onko konepellin alle tulossa mitään isompaa muutosta :?:
Kiitos :) Konepellin alle tulee seuraavia muutoksia:

1.Webaston ohjausyksikkö ja releet pois , laitan ne sisälle ratin alle saa siistimmäks konehuoneen.

2. Automaattilaatikolle erillinen öljyjäähdytin.

Ja siinä ne muutokset taitaakin olla sitten, pidän auton niin originaalina kun vain mahdollista. Muutokset teen vaan parannus kannalla, mitä voin tehdä paremmin kuin tehtaalta sen teen paremmin.
Vastaa Viestiin