Juu, samasta syystä kun lentokoneissakin käytetään niittausta. Ainoastaan tuossa ruostumisessa saksalainen insinööri astu miinaan. Laita vaan niittaamalla niin tulee alkuperäinen. Huolehdit että se ei pääse ruostumaan niin se kyllä kestää.pasi84 kirjoitti: onhan siinä joku tarkoitus kuitenkin miks ne alunperin on niitattu.
S210
Re: S210 remppaa
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 236
- Liittynyt: Su 29.01.2012 18:24
- Paikkakunta: Vieremä, Pohjois-Savo
- Viesti:
Re: S210 remppaa
kaikessa yksinkertaisuudessaan ,se on varma ja halpa menetelmä, sekä ei muuta metallin kiderakennetta kuten hitsauksessa. Varsinkin jos runkopalkissa suurlujuusteräksiä. Ja kyllähän se runkopalkin iskun vastaanotto kykyä huonontaa kun siihen jousikupin hitsaa kiinni pitkillä saumoilla. Ei mee enää kasaan/mutaklle kuten kuuluu. Mutta sama se, molemmat keinot toimii.
Re: S210 remppaa
Just tuon alkuperäisen kiinnitystavan vuoksihan nuo ruostuu. Se säilyketölkkipellista tehty kuppi elää siinä
niin paljon että tuo suojaava korikitti siitä ympäriltä murtuu. Jos sen niittaamalla laittaakin niin suosittelisin
vahvistamaan reunoilta parin sentin mittasilla hitsisauman pätkillä juurikin tuon elämisen minimoimiseksi.
Niistä kupin alalipareista varmaan turha hitsailla mutta sen varsinaisen kuppiosan alareunan korkeudelle
ainakin pienet pätkät hitsiä (ulkoreunoille).
niin paljon että tuo suojaava korikitti siitä ympäriltä murtuu. Jos sen niittaamalla laittaakin niin suosittelisin
vahvistamaan reunoilta parin sentin mittasilla hitsisauman pätkillä juurikin tuon elämisen minimoimiseksi.
Niistä kupin alalipareista varmaan turha hitsailla mutta sen varsinaisen kuppiosan alareunan korkeudelle
ainakin pienet pätkät hitsiä (ulkoreunoille).
Re: S210 remppaa
Terve! Joo laitan niiteillä ja hitsillä. Laitan myös vahvistuspellin yläreunasta joka tukee sisälokarin peltiä vasten. Tilasin tänään hedinille lisää niittejä että voin kokeilla niittipistoolia joka on paineilmakäyttöinen että se ainakin jaksaa ampua ne niitit kunnolla.
Re: S210 remppaa
Noniin tuli oltua taas tallissa
Hiekkapuhalsin pellit hitsin kohalta..

hiekkapuhalluspistooli..

Volvon hitsiprimeria käytän koska sitä suositeltiin..

siinä on maalattu sillä..


Tuossa noita niittiä jousikupeille, kokeilin että mun uus ostama niittipistooli joka on paineilmakäyttöinen jaksaa ne ampaista, ja hyvinhän se meni

Siinä se pistooli sit on
Ja kallis olikin mutta eipä tarvii ostaa toista sit

Magneetti pitää peltiä ennenkuin hitsi sen tekee

Siinä se plus navan apukontakti sit on paikallaan ja huomioikaa ettei se ole enään suoraan lokarin pellissä kiinni vaan vinkkelipellissä ettei tule reikää ruuveille lokarin peltiin kiinnitystä varten.

Siinä nyt näkyy miten tein ja tässä on hapolla käsitelty pelti kans..

Alapuoli, myös hapolla otettu..


Hiekkapuhalsin pellit hitsin kohalta..

hiekkapuhalluspistooli..

Volvon hitsiprimeria käytän koska sitä suositeltiin..

siinä on maalattu sillä..


Tuossa noita niittiä jousikupeille, kokeilin että mun uus ostama niittipistooli joka on paineilmakäyttöinen jaksaa ne ampaista, ja hyvinhän se meni


Siinä se pistooli sit on



Magneetti pitää peltiä ennenkuin hitsi sen tekee


Siinä se plus navan apukontakti sit on paikallaan ja huomioikaa ettei se ole enään suoraan lokarin pellissä kiinni vaan vinkkelipellissä ettei tule reikää ruuveille lokarin peltiin kiinnitystä varten.

Siinä nyt näkyy miten tein ja tässä on hapolla käsitelty pelti kans..

Alapuoli, myös hapolla otettu..

Re: S210 remppaa
Vieläkin pitää nostaa sulle hattua siitä, miten tarkalla pieteetillä teet hommat 

E350CDI&A180CDI
Re: S210 remppaa
Kiitos kiitosssuvik kirjoitti:Vieläkin pitää nostaa sulle hattua siitä, miten tarkalla pieteetillä teet hommat


Re: S210 remppaa
Oikein hyvä mottopasi84 kirjoitti:Kiitos kiitosssuvik kirjoitti:Vieläkin pitää nostaa sulle hattua siitä, miten tarkalla pieteetillä teet hommatMulla on motto: "Jos teet jotain niin tee se kunnolla tai älä tee ollenkaan", sen olen isiltä oppinut ja olen iloinen siitä opista

E350CDI&A180CDI
Re: S210 remppaa
Niin onssuvik kirjoitti:Oikein hyvä mottopasi84 kirjoitti:Kiitos kiitosssuvik kirjoitti:Vieläkin pitää nostaa sulle hattua siitä, miten tarkalla pieteetillä teet hommatMulla on motto: "Jos teet jotain niin tee se kunnolla tai älä tee ollenkaan", sen olen isiltä oppinut ja olen iloinen siitä opista

- AP-race/lake
- Mersumies
- Viestit: 1365
- Liittynyt: La 13.02.2010 20:17
- Paikkakunta: Helsinki / "Patelan poikii"
Re: S210 remppaa
Hyvää primerii olet löytänyt. 

Re: S210 remppaa
Joo
Tässä näkyy mille tää pelti näytti ennen:

Jälkeen:




Jälkeen:


Re: S210 remppaa
huono pelti poissa..

vedenpoisto pelti on huonossa kunnossa..

poissa

reikä... kiveniskuista mennyt..

jouduin ottamaan maton pois..

siinä se reikä sit on.. eristettä ostan sit lisää..

oli eristeeseen jäänyt ruosteväriä...

siinä on se pala poissa sit, numerot ovat ruuvin kohtaa varten joka hitsataan uuteen peltipalaan sisälokarin kiinnitystä varten..

poikittaispalkki otettu pois..

puhdistettu

katoin yläpuolen varmuuden vuoksi ja ihan ok oli..

vanha palkki..


vedenpoisto pelti on huonossa kunnossa..

poissa


reikä... kiveniskuista mennyt..

jouduin ottamaan maton pois..

siinä se reikä sit on.. eristettä ostan sit lisää..

oli eristeeseen jäänyt ruosteväriä...

siinä on se pala poissa sit, numerot ovat ruuvin kohtaa varten joka hitsataan uuteen peltipalaan sisälokarin kiinnitystä varten..

poikittaispalkki otettu pois..

puhdistettu


katoin yläpuolen varmuuden vuoksi ja ihan ok oli..

vanha palkki..

Re: S210 remppaa
Uusi pelti paikallaan, ja uus ruuvi sisälokarille
Tässä hiekkapuhallettu ja sen jälkeen happokäsittelin pellin myös sisäpuolelta.

Sisäpuolelta, onneks ei näy sit
Kuvan jälkeen hioin pellin ja myös happokäsittelin..

Kiitos vaimolle avusta palovahtihommista hitsauksen aikana!


Sisäpuolelta, onneks ei näy sit


Kiitos vaimolle avusta palovahtihommista hitsauksen aikana!
Re: S210 remppaa
Vedenpoistopelti vaihdettu..

Maalattu palkin alunen hitsiprimerilla.

Poikittaispalkki maalattu hitsiprimerilla hitsipuolelta, pistehitsaan sen kiinni sit


Maalattu palkin alunen hitsiprimerilla.

Poikittaispalkki maalattu hitsiprimerilla hitsipuolelta, pistehitsaan sen kiinni sit


Re: S210 remppaa
Jokos tarjosit meisseliä lattiapeltiin heti siihen kohtaan johon eturunkopalkki päättyy?
Siinä on paksu kerros tehdasmassaa ja saattaa olla jopa kämmenen kokonen reikä pellissä
ilman että sitä huomaa. Yläpuolellahan se jää tuon lattialla olevan runkopalkin sisään joten
sieltäkään sitä ei välttämättä huomaa.
Siinä on paksu kerros tehdasmassaa ja saattaa olla jopa kämmenen kokonen reikä pellissä
ilman että sitä huomaa. Yläpuolellahan se jää tuon lattialla olevan runkopalkin sisään joten
sieltäkään sitä ei välttämättä huomaa.
Re: S210 remppaa
Mitä palkkia tarkoitat, katon kyllä heti jos vaan tiiän tarkkaan mitä peltiä meinaat...AAVEE kirjoitti:Jokos tarjosit meisseliä lattiapeltiin heti siihen kohtaan johon eturunkopalkki päättyy?
Siinä on paksu kerros tehdasmassaa ja saattaa olla jopa kämmenen kokonen reikä pellissä
ilman että sitä huomaa. Yläpuolellahan se jää tuon lattialla olevan runkopalkin sisään joten
sieltäkään sitä ei välttämättä huomaa.
Niitä palkkeja on aika monta

Re: S210 remppaa
Jousikupin vanhat niittien ylimmäiset reiät hitsattu umpeen koska hitsaan kupin kiinni ulkopuolelta enkä niittaa.

maalattu kupin alunen hitsiprimerilla..

Jousikuppi maalattu takapuolelta hitsiprimerilla.


maalattu kupin alunen hitsiprimerilla..

Jousikuppi maalattu takapuolelta hitsiprimerilla.

-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 79
- Liittynyt: Ke 14.03.2012 20:38
- Paikkakunta: Oulu
Re: S210 remppaa
Mukava lukea tämmöisiä projekteja, mutta varjopuolena on se että alkaa hiipimään itselle ajatus että kuinkahan laho tuo oma pirssi sitten oikein on. Päällisin puolin kun sinunkin auto näyttää olevan kunnossa, mutta sitten kun kurkistaa jonnekkin lokeroon tai listan alle niin reikiä ja ruostetta tulee vastaan järkyttäviä määriä...
Re: S210 remppaa
Joo tää ruoste on se joka 210:mpin tappaa
muuten ois ollu napakymppi auto 


Re: S210 remppaa
Kun saat joskus valmiiks tuon väykyn, niin mun mielestä sulle pitäis myöntää joku diplomi. Ja lisäksi mersun päämaja vois luovuttaa sulle jostain kätköistään ajamaton väykky vara-autoks. 

MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Re: S210 remppaa
No pitkittäistä runkopalkkia etupenkkiläisen jalkojen alta.pasi84 kirjoitti:Mitä palkkia tarkoitat, katon kyllä heti jos vaan tiiän tarkkaan mitä peltiä meinaat...AAVEE kirjoitti:Jokos tarjosit meisseliä lattiapeltiin heti siihen kohtaan johon eturunkopalkki päättyy?
Siinä on paksu kerros tehdasmassaa ja saattaa olla jopa kämmenen kokonen reikä pellissä
ilman että sitä huomaa. Yläpuolellahan se jää tuon lattialla olevan runkopalkin sisään joten
sieltäkään sitä ei välttämättä huomaa.
Niitä palkkeja on aika monta
Alapuolelta kannattaa vähän tökkiä ja raotella massaa.
Re: S210 remppaa
Kiitosaziz kirjoitti:Kun saat joskus valmiiks tuon väykyn, niin mun mielestä sulle pitäis myöntää joku diplomi. Ja lisäksi mersun päämaja vois luovuttaa sulle jostain kätköistään ajamaton väykky vara-autoks.


Re: S210 remppaa
Ahaa, no sen palkin kohat (kummallakin puolella) oli hyvät mun autossa. Katoin silloin kuin takapään laitoin kuntoon ja massasin koko alustan uusiksAAVEE kirjoitti:No pitkittäistä runkopalkkia etupenkkiläisen jalkojen alta.pasi84 kirjoitti:Mitä palkkia tarkoitat, katon kyllä heti jos vaan tiiän tarkkaan mitä peltiä meinaat...AAVEE kirjoitti:Jokos tarjosit meisseliä lattiapeltiin heti siihen kohtaan johon eturunkopalkki päättyy?
Siinä on paksu kerros tehdasmassaa ja saattaa olla jopa kämmenen kokonen reikä pellissä
ilman että sitä huomaa. Yläpuolellahan se jää tuon lattialla olevan runkopalkin sisään joten
sieltäkään sitä ei välttämättä huomaa.
Niitä palkkeja on aika monta
Alapuolelta kannattaa vähän tökkiä ja raotella massaa.

Re: S210 remppaa
^Totta!:Daziz kirjoitti:Kun saat joskus valmiiks tuon väykyn, niin mun mielestä sulle pitäis myöntää joku diplomi. Ja lisäksi mersun päämaja vois luovuttaa sulle jostain kätköistään ajamaton väykky vara-autoks.
ex.w210 E290 TD -96
w202 220 sport -93
ex.w123 240D lang -83
w211 200cdi - 07
w202 220 sport -93
ex.w123 240D lang -83
w211 200cdi - 07
Re: S210 remppaa
No todellakin tykätään. Kyllähän moni jonkun vanhan harrasteauton tekee yhtä tarkasti, sun tapauksessa kyseessä on kuitenkin "vain" väyrynen. Harvassa on ne jotka jaksaa niinkin tavanomaisen auton kunnostaa noin tarkasti. Saako kysyä että mitä Pasi teet työksesi?pasi84 kirjoitti:
KiitosKiva että mun projektista tykätään täällä , tuntuu aina hyvälle jatkaa hommia silloin
E350CDI&A180CDI
Re: S210 remppaa
Kiitoksia vielä kerranssuvik kirjoitti:No todellakin tykätään. Kyllähän moni jonkun vanhan harrasteauton tekee yhtä tarkasti, sun tapauksessa kyseessä on kuitenkin "vain" väyrynen. Harvassa on ne jotka jaksaa niinkin tavanomaisen auton kunnostaa noin tarkasti. Saako kysyä että mitä Pasi teet työksesi?pasi84 kirjoitti:
KiitosKiva että mun projektista tykätään täällä , tuntuu aina hyvälle jatkaa hommia silloin


Re: S210 remppaa
Jousikuppi paikallaan, hitsaan sen vielä yläreunasta kiinni ja laitan oman vahvistuksen ulkoreunasta joka tukee sisälokariin.

sivusta


sivusta


Re: S210 remppaa
Tuli tuos luettua koko tämä rojekti kertomus lävitse ja todettua ,että kyl oot nähny sitte vaivaa kun oot noin tarkasti/huolella rempannu ton sun väykkys ja vieläpä noin ahtaissa tiloissa. Jatka samaan malliin
Onko konepellin alle tulossa mitään isompaa muutosta

Onko konepellin alle tulossa mitään isompaa muutosta

Re: S210 remppaa
Oisko tuo ollu hullu homma laittaa koriliima tuohon auton korin ja jousikupin väliin, ei olisi pellkien niittien ja hitsisauman varassa. Ois ainakin iäksi kiinni. 

Re: S210 remppaa
KiitosTPeltola kirjoitti:Tuli tuos luettua koko tämä rojekti kertomus lävitse ja todettua ,että kyl oot nähny sitte vaivaa kun oot noin tarkasti/huolella rempannu ton sun väykkys ja vieläpä noin ahtaissa tiloissa. Jatka samaan malliin![]()
Onko konepellin alle tulossa mitään isompaa muutosta

1.Webaston ohjausyksikkö ja releet pois , laitan ne sisälle ratin alle saa siistimmäks konehuoneen.
2. Automaattilaatikolle erillinen öljyjäähdytin.
Ja siinä ne muutokset taitaakin olla sitten, pidän auton niin originaalina kun vain mahdollista. Muutokset teen vaan parannus kannalla, mitä voin tehdä paremmin kuin tehtaalta sen teen paremmin.