MiHe kirjoitti:Jep, ja sillai irti että moottorin päähän ei jää vinkkeliä mikä vois takerrella johonkin... jos se moottorikin on sökö nin ei auta, se triggaa vikakoodin
Joo , vivut irroitettu ja siirretty eteen. Moottori vapaana ja toimii mut silti heittää vikatilaan ja "röpöttää" hyytyessään tohon 3000 kierrokseen ?
Mielestäni aluks kiertää tonne punaselle ?
aaltone1 kirjoitti:Joo, nollasin kaikki vikakoodit mut kun kun kattelin tota alipaine anturii joka ohjaa läppiä niin sen arvo oli 3 kun pitäis olla 35-75.
Vedin läpät langalla täysin eteen mut sit se savuttaa ja röpöttää jo 2000 jälkeen. toi ilmamassa anturi aloittaa jostain 3277 stä
ja saavuttaa nollan noin 10 sek. kulttua. Suuttimet säätöarvoissa eikä mielestäni vuoda mistään. Ei myöskään toi ahtopuoli tunnu
vuotavan ?
Oliko noissa nollatuissa vikakoodeissa herjaa alipainesäätimistä ?
Ne voi testata/tai testauttaa alipainemittarilla. -0.8 baaria on arvo tyhjäkäynnillä.Helppo homma vaikka itse tehtynä
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Kiitoksia , en ole noita alipainemuuntimia sen enempää testannut mutta vaihdoin keskenään ja ainakin
kuolla turbolla , johon näkee, niin näyttäisi pelittävän molemmat !
Ton itse ERG venttiilin olen koittanut et liikkuu. Ilmeisesti senkin pitäis tyhjäkäynnillä olla tappi ulkona ?
aaltone1 kirjoitti:Kiitoksia , en ole noita alipainemuuntimia sen enempää testannut mutta vaihdoin keskenään ja ainakin
kuolla turbolla , johon näkee, niin näyttäisi pelittävän molemmat !
Ton itse ERG venttiilin olen koittanut et liikkuu. Ilmeisesti senkin pitäis tyhjäkäynnillä olla tappi ulkona ?
Oikaiskoon joku jos olen väärässä,mutta molemmista alipainesäätimistä tulee letkut painesäiliöön eli on suljettu järjestelmä ja ristiin vaihtamisesta ei ole hyötyä jos toinen on viallinen.Omassa autossa oli ostaessa vika,että tipautti ahdot jos ajoi rauhallisesti/normaalisti.Auton sammutus auttoi vaivaan ja reilu kiihdyttely ei tipauttanut turboa pois pelistä .Vaihtelin noita säätimiä keskenään ja ei vaikuttanut asiaan .
Vikakoodin luku paljasti turbon alipainesäätimen rikkinäiseksi.Tuli vaihdolla kuntoon väyrysessä painesäiliö on lokasuojan päällä hanttarin puolella
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Kovasti Kiitoksia, joo , tietysti voi olla et tuo kello pelittää normaalisti , mut ei itse turbon säädin säädällään sitä
normaalisti. Mullakin kun motarin rampilla sammuttaa ja käynnistää uudestaan niin mennään tosi reippaasti
Ei alle 3000 auta päästää kierroksia. Mikä olis helppo keino tarkastaa tuo säädin ?
Poista vikakoodit ja sitten ajelemaan.Kun tipauttaa korjaamokierroksille niin lue vikakoodit.Luulisi sieltä jotain löytyvän ?
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Ainut "uusituva" on toi ilmamassamittarin uskottavuus 1, joka senkin annetaan huomautus et tarkista ahtopaine
vuodot , ei vuoda. Myös joku esilämmitin herja (virtakatkos) mut ei pitäis vaikuttaa tähän ?