Renault mersu...citan
- LopenUupunut
- Mersumaanikko

Renault mersu...citan
Mielenkiintoinen maininta tuo "ruostesuojaukseen"....poistettu?
Citan on Mercedes-Benzin ja Renaultin yhteinen luomus – Renault Kangoon eriparinen kaksoisveli. Renaultin tehtaalla Ranskassa valmistettavissa autoissa yhteistä ovat moottori, useat komponentit, ovet, peltikori ja vaihteisto. Omat Mersu-viritykset on tehty esimerkiksi ovien tiivisteisiin, alustaan, ruostesuojaukseen, valoihin, peileihin, takaikkunaan, keulaan, sisustukseen ja varustelun määrään.
.
Citan on Mercedes-Benzin ja Renaultin yhteinen luomus – Renault Kangoon eriparinen kaksoisveli. Renaultin tehtaalla Ranskassa valmistettavissa autoissa yhteistä ovat moottori, useat komponentit, ovet, peltikori ja vaihteisto. Omat Mersu-viritykset on tehty esimerkiksi ovien tiivisteisiin, alustaan, ruostesuojaukseen, valoihin, peileihin, takaikkunaan, keulaan, sisustukseen ja varustelun määrään.
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: Renault mersu...citan
Synkäksi vetää nämä mercedes-renault/dacia/lada/nissan yhteistyökuviot... Tässä valossa edesmennyt yhteistyö ryslerin kanssa ei tunnu enää yhtään pahalta.
S212 250cdi A
Yritän aina nähdä positiivista joka asiassa mutta nyt on haastavaa... Ymmärrän kustannuspaineet mutta kun Renuun laitetaan tähti keulalle ja kaukaa jo näkee mikä se oikeasti on niin itkun voisin tirauttaa. Onkohan isokin preemio hinnassa? Oma veikkaus on että tälle käy kuin Vaneolle aikanaan. Laatu, ulkonäkö ja ominaisuudet eivät vastaa hintaa ja kuolee pois kaikessa hiljaisuudessa.
Ja jälleen etuveto, minulle se on kirosana. Mersu vetää takaa, se voi sen lisäksi vetää edestä mutta takapyörät eivät ole minun ajatusmaailmassa Mersussa vapaasti pyörivät - paitsi raskaan kaluston teliakselilla.
En tiedä oppiiko Mersu koskaan etsimään edes suunnilleen itsensä veroista partneria vai pitääkö aina mennä syömään brandia (juodaan sitä mieluummin...
) liittoutumalla jonkun riippakiven kanssa. Uhg, olen puhunut.
Ja jälleen etuveto, minulle se on kirosana. Mersu vetää takaa, se voi sen lisäksi vetää edestä mutta takapyörät eivät ole minun ajatusmaailmassa Mersussa vapaasti pyörivät - paitsi raskaan kaluston teliakselilla.
En tiedä oppiiko Mersu koskaan etsimään edes suunnilleen itsensä veroista partneria vai pitääkö aina mennä syömään brandia (juodaan sitä mieluummin...
Mersun laatu on jo Renaultin luokkaa, joten imagolla voi vielä rehennellä!
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Jaguar XF 3.0D FL -12
Samaa miettiny, et mitä M-B Nivoja tässä kohta saadaan... Tuleeko G:stä Niva?hapero79 kirjoitti:Synkäksi vetää nämä mercedes-renault/dacia/lada/nissan yhteistyökuviot... Tässä valossa edesmennyt yhteistyö ryslerin kanssa ei tunnu enää yhtään pahalta.
Mersut: W902 208D '96 - W903 310D '97 - projekti
BMW 530D Touring '99 - Mazda 323 1,5 '89
Mitsubishit Lancer GLXi 1.5 '91, - Galant 2,0A GLS '97, Galant 2,0 stw GLX '98
Töissä: Actros 2545, Antos 2540, Sprinter W906 316cdi
BMW 530D Touring '99 - Mazda 323 1,5 '89
Mitsubishit Lancer GLXi 1.5 '91, - Galant 2,0A GLS '97, Galant 2,0 stw GLX '98
Töissä: Actros 2545, Antos 2540, Sprinter W906 316cdi
Signaturesta päätellen puhut yhden Mersun kokemuksella. Kurjaa että kohdallesi on sattunut 'maanantaikappale'. Minulla on nyt alla Mersuni numeroiltaan 11 ja 12. Näistä 12 Mersustani kuusi ovat olleet uusia ja kuusi käytettyinä hankittuja. Minun osaltani pajalla käynnit ovat rajoittunet normaaleihin huoltoihin ja kulutusosien uusintaan aikanaan vanhempien yksiköiden kohdalla. En siis voi valittaa.s1jviita kirjoitti:Mersun laatu on jo Renaultin luokkaa, joten imagolla voi vielä rehennellä!
Sähköviat taitaa olla nykyauton kirous numero yksi. Samoja Boschin Kiinassa väsäämiä komponentteja kai on autossa kuin autossa. Mutta ainakin itseäni edelleen viehättää Mersuissa se jämäkkyys mitä ei Renussa ole.
Siinä vähän OT-juttuja. Edelleen en usko Citanin elävän kauaa jos myyvät pikkuisen tuunattua Renua Mersun hinnalla.
Itse asiassa sigun w204 on toinen oma meke kun eka oli -01 w203 270cdi. 10 vuoden välein kun kokeilee 6kk kerrallaan niin riittää saamaan käsityksen laadustath56307 kirjoitti:Signaturesta päätellen puhut yhden Mersun kokemuksella. Kurjaa että kohdallesi on sattunut 'maanantaikappale'. Minulla on nyt alla Mersuni numeroiltaan 11 ja 12. Näistä 12 Mersustani kuusi ovat olleet uusia ja kuusi käytettyinä hankittuja. Minun osaltani pajalla käynnit ovat rajoittunet normaaleihin huoltoihin ja kulutusosien uusintaan aikanaan vanhempien yksiköiden kohdalla. En siis voi valittaa.s1jviita kirjoitti:Mersun laatu on jo Renaultin luokkaa, joten imagolla voi vielä rehennellä!
Sähköviat taitaa olla nykyauton kirous numero yksi. Samoja Boschin Kiinassa väsäämiä komponentteja kai on autossa kuin autossa. Mutta ainakin itseäni edelleen viehättää Mersuissa se jämäkkyys mitä ei Renussa ole.
Siinä vähän OT-juttuja. Edelleen en usko Citanin elävän kauaa jos myyvät pikkuisen tuunattua Renua Mersun hinnalla.
Smart Fortwo on ranskassa tehty mersun innovaatio ja vaimolla ei ollut siinä mitään vikaa ja oli muuten kova kulkemaan softan jälkeen. Se vaihtui pari vuotta sitten Forfouriin, jossa on Mitsubishin moottori ja koppa. Tuollaiset "erikoiset" tekeleet on mielestäni toimiva ratkaisu, mutta touvottavasti tulevaisuudessa ei nähdä Daciaa ja mekeä yhdistettynä...
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
- LopenUupunut
- Mersumaanikko

Eikös jossain jutussa joskus ollut juttua että automerkit yhdistyy tulevaisuudessa niin että jäljelle jää max 10 merkkiä ja näilläkin olisi yhteisiä malleja ristiinrastiin...
Hyvä esimerkki taitaa olla vag ja ford joilla on useita merkkejä allaan....bemari taitaa seurata perässä ja mersulle lie jäänee vaihtoehtoja kun nykyteknologialla autoista tulee yhtähyviä kiinassa ja saksassa.
.
Hyvä esimerkki taitaa olla vag ja ford joilla on useita merkkejä allaan....bemari taitaa seurata perässä ja mersulle lie jäänee vaihtoehtoja kun nykyteknologialla autoista tulee yhtähyviä kiinassa ja saksassa.
.
- LopenUupunut
- Mersumaanikko

th56307 kirjoitti:Signaturesta päätellen puhut yhden Mersun kokemuksella. Kurjaa että kohdallesi on sattunut 'maanantaikappale'. Minulla on nyt alla Mersuni numeroiltaan 11 ja 12. Näistä 12 Mersustani kuusi ovat olleet uusia ja kuusi käytettyinä hankittuja. Minun osaltani pajalla käynnit ovat rajoittunet normaaleihin huoltoihin ja kulutusosien uusintaan aikanaan vanhempien yksiköiden kohdalla. En siis voi valittaa.s1jviita kirjoitti:Mersun laatu on jo Renaultin luokkaa, joten imagolla voi vielä rehennellä!
Aamuinen katsastuskonttorikäynti antoi siunauksen autonvaihdospäätöksell kun W211 04vm ja 320tkm sai hylsyn katsatuksesta. Puslia, jarrupaloja ja jarrulevyjä taas vaihtolistalla. Lisävaivoina rikkinäinen turvavyön lukko takapenkillä, kuskin istuimen sähkösäädössä johtovikaa ja kuskin oven lukko ei toimi kunnolla.
Kun vielä listaan lisätään temppuileva webasto ja uusien kesärenkaiden tarve niin kiinnostus vanhan korjaamiseen alkaa olla nolla. Katsastuskehotukset kuntoon ja sitten on aika vaihtaa autoa.
Jos vaikka hankkisi tuliterän Vagin tai Volvon.
Kuinkahan monta autoa (oli ne sitten mitä merkkiä tahansa) on 320tkm täysin ehjiä, kulumattomia tai virheettömiä? Moniko kevyemmin rakennettu edes näkee oita kilometrejä vaan päätyy paaliin jo aikaisemmin? Jos alustan osia menee jatkuvasti ja ne uusitaan tarvikeosilla joista ei ole mitään takeita, onko se alkuperäisen merkin vika? Nämä ihan yleispohdintana ei siis edellisen viestin auton osiin viitaten.