Renault mersu...citan

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Renault mersu...citan

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

Mielenkiintoinen maininta tuo "ruostesuojaukseen"....poistettu?

Citan on Mercedes-Benzin ja Renaultin yhteinen luomus – Renault Kangoon eriparinen kaksoisveli. Renaultin tehtaalla Ranskassa valmistettavissa autoissa yhteistä ovat moottori, useat komponentit, ovet, peltikori ja vaihteisto. Omat Mersu-viritykset on tehty esimerkiksi ovien tiivisteisiin, alustaan, ruostesuojaukseen, valoihin, peileihin, takaikkunaan, keulaan, sisustukseen ja varustelun määrään.

.
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
hapero79
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: La 01.10.2011 21:10

Re: Renault mersu...citan

Viesti Kirjoittaja hapero79 »

Synkäksi vetää nämä mercedes-renault/dacia/lada/nissan yhteistyökuviot... Tässä valossa edesmennyt yhteistyö ryslerin kanssa ei tunnu enää yhtään pahalta.
S212 250cdi A
th56307
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 227
Liittynyt: Ke 17.05.2006 15:05
Paikkakunta: USA

Re: Renault mersu...citan

Viesti Kirjoittaja th56307 »

Yritän aina nähdä positiivista joka asiassa mutta nyt on haastavaa... Ymmärrän kustannuspaineet mutta kun Renuun laitetaan tähti keulalle ja kaukaa jo näkee mikä se oikeasti on niin itkun voisin tirauttaa. Onkohan isokin preemio hinnassa? Oma veikkaus on että tälle käy kuin Vaneolle aikanaan. Laatu, ulkonäkö ja ominaisuudet eivät vastaa hintaa ja kuolee pois kaikessa hiljaisuudessa. :thumbdown:

Ja jälleen etuveto, minulle se on kirosana. Mersu vetää takaa, se voi sen lisäksi vetää edestä mutta takapyörät eivät ole minun ajatusmaailmassa Mersussa vapaasti pyörivät - paitsi raskaan kaluston teliakselilla. :!:

En tiedä oppiiko Mersu koskaan etsimään edes suunnilleen itsensä veroista partneria vai pitääkö aina mennä syömään brandia (juodaan sitä mieluummin... :D ) liittoutumalla jonkun riippakiven kanssa. Uhg, olen puhunut.
Avatar
s1jviita
Mersumies
Mersumies
Viestit: 571
Liittynyt: Ti 19.06.2012 10:18
Paikkakunta: Tampere - Pori

Re: Renault mersu...citan

Viesti Kirjoittaja s1jviita »

Mersun laatu on jo Renaultin luokkaa, joten imagolla voi vielä rehennellä!
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Avatar
Vensku_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 466
Liittynyt: Ma 05.11.2007 19:34
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Renault mersu...citan

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

hapero79 kirjoitti:Synkäksi vetää nämä mercedes-renault/dacia/lada/nissan yhteistyökuviot... Tässä valossa edesmennyt yhteistyö ryslerin kanssa ei tunnu enää yhtään pahalta.
Samaa miettiny, et mitä M-B Nivoja tässä kohta saadaan... Tuleeko G:stä Niva? :D :shock: :o :thumbdown:
Mersut: W902 208D '96 - W903 310D '97 - projekti

BMW 530D Touring '99 - Mazda 323 1,5 '89
Mitsubishit Lancer GLXi 1.5 '91, - Galant 2,0A GLS '97, Galant 2,0 stw GLX '98
Töissä: Actros 2545, Antos 2540, Sprinter W906 316cdi
th56307
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 227
Liittynyt: Ke 17.05.2006 15:05
Paikkakunta: USA

Re: Renault mersu...citan

Viesti Kirjoittaja th56307 »

s1jviita kirjoitti:Mersun laatu on jo Renaultin luokkaa, joten imagolla voi vielä rehennellä!
Signaturesta päätellen puhut yhden Mersun kokemuksella. Kurjaa että kohdallesi on sattunut 'maanantaikappale'. Minulla on nyt alla Mersuni numeroiltaan 11 ja 12. Näistä 12 Mersustani kuusi ovat olleet uusia ja kuusi käytettyinä hankittuja. Minun osaltani pajalla käynnit ovat rajoittunet normaaleihin huoltoihin ja kulutusosien uusintaan aikanaan vanhempien yksiköiden kohdalla. En siis voi valittaa.

Sähköviat taitaa olla nykyauton kirous numero yksi. Samoja Boschin Kiinassa väsäämiä komponentteja kai on autossa kuin autossa. Mutta ainakin itseäni edelleen viehättää Mersuissa se jämäkkyys mitä ei Renussa ole.

Siinä vähän OT-juttuja. Edelleen en usko Citanin elävän kauaa jos myyvät pikkuisen tuunattua Renua Mersun hinnalla.
Avatar
s1jviita
Mersumies
Mersumies
Viestit: 571
Liittynyt: Ti 19.06.2012 10:18
Paikkakunta: Tampere - Pori

Re: Renault mersu...citan

Viesti Kirjoittaja s1jviita »

th56307 kirjoitti:
s1jviita kirjoitti:Mersun laatu on jo Renaultin luokkaa, joten imagolla voi vielä rehennellä!
Signaturesta päätellen puhut yhden Mersun kokemuksella. Kurjaa että kohdallesi on sattunut 'maanantaikappale'. Minulla on nyt alla Mersuni numeroiltaan 11 ja 12. Näistä 12 Mersustani kuusi ovat olleet uusia ja kuusi käytettyinä hankittuja. Minun osaltani pajalla käynnit ovat rajoittunet normaaleihin huoltoihin ja kulutusosien uusintaan aikanaan vanhempien yksiköiden kohdalla. En siis voi valittaa.

Sähköviat taitaa olla nykyauton kirous numero yksi. Samoja Boschin Kiinassa väsäämiä komponentteja kai on autossa kuin autossa. Mutta ainakin itseäni edelleen viehättää Mersuissa se jämäkkyys mitä ei Renussa ole.

Siinä vähän OT-juttuja. Edelleen en usko Citanin elävän kauaa jos myyvät pikkuisen tuunattua Renua Mersun hinnalla.
Itse asiassa sigun w204 on toinen oma meke kun eka oli -01 w203 270cdi. 10 vuoden välein kun kokeilee 6kk kerrallaan niin riittää saamaan käsityksen laadusta :D

Smart Fortwo on ranskassa tehty mersun innovaatio ja vaimolla ei ollut siinä mitään vikaa ja oli muuten kova kulkemaan softan jälkeen. Se vaihtui pari vuotta sitten Forfouriin, jossa on Mitsubishin moottori ja koppa. Tuollaiset "erikoiset" tekeleet on mielestäni toimiva ratkaisu, mutta touvottavasti tulevaisuudessa ei nähdä Daciaa ja mekeä yhdistettynä... :o
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: Renault mersu...citan

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

Eikös jossain jutussa joskus ollut juttua että automerkit yhdistyy tulevaisuudessa niin että jäljelle jää max 10 merkkiä ja näilläkin olisi yhteisiä malleja ristiinrastiin...

Hyvä esimerkki taitaa olla vag ja ford joilla on useita merkkejä allaan....bemari taitaa seurata perässä ja mersulle lie jäänee vaihtoehtoja kun nykyteknologialla autoista tulee yhtähyviä kiinassa ja saksassa.

.
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: Renault mersu...citan

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

th56307 kirjoitti:
s1jviita kirjoitti:Mersun laatu on jo Renaultin luokkaa, joten imagolla voi vielä rehennellä!
Signaturesta päätellen puhut yhden Mersun kokemuksella. Kurjaa että kohdallesi on sattunut 'maanantaikappale'. Minulla on nyt alla Mersuni numeroiltaan 11 ja 12. Näistä 12 Mersustani kuusi ovat olleet uusia ja kuusi käytettyinä hankittuja. Minun osaltani pajalla käynnit ovat rajoittunet normaaleihin huoltoihin ja kulutusosien uusintaan aikanaan vanhempien yksiköiden kohdalla. En siis voi valittaa.

Sähköviat taitaa olla nykyauton kirous numero yksi. Samoja Boschin Kiinassa väsäämiä komponentteja kai on autossa kuin autossa. Mutta ainakin itseäni edelleen viehättää Mersuissa se jämäkkyys mitä ei Renussa ole.

Siinä vähän OT-juttuja. Edelleen en usko Citanin elävän kauaa jos myyvät pikkuisen tuunattua Renua Mersun hinnalla.
:D ei ole minun kertomaa mutta oli kopsattava foorumilta....

Aamuinen katsastuskonttorikäynti antoi siunauksen autonvaihdospäätöksell kun W211 04vm ja 320tkm sai hylsyn katsatuksesta. Puslia, jarrupaloja ja jarrulevyjä taas vaihtolistalla. Lisävaivoina rikkinäinen turvavyön lukko takapenkillä, kuskin istuimen sähkösäädössä johtovikaa ja kuskin oven lukko ei toimi kunnolla.

Kun vielä listaan lisätään temppuileva webasto ja uusien kesärenkaiden tarve niin kiinnostus vanhan korjaamiseen alkaa olla nolla. Katsastuskehotukset kuntoon ja sitten on aika vaihtaa autoa.

Jos vaikka hankkisi tuliterän Vagin tai Volvon.
Opel, "weird lieben autos"....
th56307
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 227
Liittynyt: Ke 17.05.2006 15:05
Paikkakunta: USA

Re: Renault mersu...citan

Viesti Kirjoittaja th56307 »

Kuinkahan monta autoa (oli ne sitten mitä merkkiä tahansa) on 320tkm täysin ehjiä, kulumattomia tai virheettömiä? Moniko kevyemmin rakennettu edes näkee oita kilometrejä vaan päätyy paaliin jo aikaisemmin? Jos alustan osia menee jatkuvasti ja ne uusitaan tarvikeosilla joista ei ole mitään takeita, onko se alkuperäisen merkin vika? Nämä ihan yleispohdintana ei siis edellisen viestin auton osiin viitaten.
Vastaa Viestiin