C 180 1994/vilkun ja syylärin mittariston merkkivalot
C 180 1994/vilkun ja syylärin mittariston merkkivalot
Välillä mittariston merkkivalot näyttävät että nestettä olisi liian vähän syylärissä ja välillä ilmoittaa että polttimo on palanyt vilkuista.
Polttimo onkin kärähtänyt sivuvilkusta ja joku on virheelisesti ottanut irti koko systeemin; vilkku ei ole aivan kiinni rungossa. Kuulemma sisälokasuojan kautta pääsee laittamaan polttimon kiinni (koska revitty väärin irti "suojus") tai sitten täytyyy repiä koko systeemi irti ja asentaa uusi. Polttimo onkin jo ostettu mutta ostattaakohan vielä koko vilkun kaikkine osineen, hintaa voi kertyä?
Syyläri askarruttaa eniten, mökkireissulla avasin korkin ja meinasi tulla nestettä silmille. Toisaalta takana oli ajoa jonkin verran joten eiköhän nuo nesteet ole kuumat;) Mutta täyttötarvetta ei ollut vaikka merkkivalojen mukaan nestettä liian vähän..
Taitavat olla normaaleja juttuja nuo C-sarjalaisen "vikailmoitukset", näin ainakin muutaman kuukauden kokemuksella....
Polttimo onkin kärähtänyt sivuvilkusta ja joku on virheelisesti ottanut irti koko systeemin; vilkku ei ole aivan kiinni rungossa. Kuulemma sisälokasuojan kautta pääsee laittamaan polttimon kiinni (koska revitty väärin irti "suojus") tai sitten täytyyy repiä koko systeemi irti ja asentaa uusi. Polttimo onkin jo ostettu mutta ostattaakohan vielä koko vilkun kaikkine osineen, hintaa voi kertyä?
Syyläri askarruttaa eniten, mökkireissulla avasin korkin ja meinasi tulla nestettä silmille. Toisaalta takana oli ajoa jonkin verran joten eiköhän nuo nesteet ole kuumat;) Mutta täyttötarvetta ei ollut vaikka merkkivalojen mukaan nestettä liian vähän..
Taitavat olla normaaleja juttuja nuo C-sarjalaisen "vikailmoitukset", näin ainakin muutaman kuukauden kokemuksella....
MB C 180 vm. 1994
No niin vilkku maksaa n.20e kpl KL:ssä. Mitä tulee nesteisiin niin laita auto käyntiin ja lämmityslaite täysille ja ala sitten täytää neste säiliötä hitaasti valuttaen. Sinne menee noi 1-2,5l nestettä. Ainakin itselläni on mennyt joka kerta, kun on vaihdettu nesteet korjaamolla. Syyläri on ollut niitten mielestä täynnä. Heti kun on nesteet lähteneet kiertämään, niin on sytyttänyt merkkivalon. Suorittanut täytön tässä vaiheessa ja valo sammunut eikä ole sen jälkeen syttynyt. Avaa korkki varovasti nesteen ollessa lämmintä, ettei tule palovammoja.
missä lie olet vaihdattnut.petri.n kirjoitti:No niin vilkku maksaa n.20e kpl KL:ssä. Mitä tulee nesteisiin niin laita auto käyntiin ja lämmityslaite täysille ja ala sitten täytää neste säiliötä hitaasti valuttaen. Sinne menee noi 1-2,5l nestettä. Ainakin itselläni on mennyt joka kerta, kun on vaihdettu nesteet korjaamolla. Syyläri on ollut niitten mielestä täynnä. Heti kun on nesteet lähteneet kiertämään, niin on sytyttänyt merkkivalon. Suorittanut täytön tässä vaiheessa ja valo sammunut eikä ole sen jälkeen syttynyt. Avaa korkki varovasti nesteen ollessa lämmintä, ettei tule palovammoja.
täällä päin mersulla käydään "polkemassa" 10 kilometrin lenkki (kone lämmin jo ennen "koeajoa" )
jolla varmistetaan se , että järjestelmä on oikeasti täynnä.
terveisin jaska
asentaja / veho
itse ajelen polkupyörällä :D
Minulla oli sama vika, ilmoitti jäähtärinesteiden olevan vähissä. Tosin vm. 96 on paisuntasäiliö. Nestettä kuitenkin oli ja varsinkin lisäyksen jälkeen vähintäänkin reilusti. Vaihdoin jäähdytysnesteen tasoa mittaavan anturin, ei vaikutusta. Sitten sain vinkin Veholta. Jäähdytysnestettä ja lasinpesunesteen anturit kytketty sarjaan ja jos lasinpesunestettä mittaava anturi hajalla, niin tällainen virheilmoitus on ihan mahdollinen. No niin ei kun vaihtamaan sitä anturia. Tämän jälkeen vikailmoitus poissa, toimii
Tosin lasinpesunesteen tasoa mittaavalla anturilla on hintaa noin 30 €, joten tämän kokeileminen ei ole mikään ilmainen homma tässä tapauksessa. Mutta jos muut keinot ei auta, niin tätäkin voisi kokeilla...

Tosin lasinpesunesteen tasoa mittaavalla anturilla on hintaa noin 30 €, joten tämän kokeileminen ei ole mikään ilmainen homma tässä tapauksessa. Mutta jos muut keinot ei auta, niin tätäkin voisi kokeilla...
S205 220d 4 matic 2016
S210 320 CDI 2001 Avantgarde
ex. W202 220D -96 powered by Bosch R.I.P.
ex. Saab 99 GL -84 R.I.P.
S210 320 CDI 2001 Avantgarde
ex. W202 220D -96 powered by Bosch R.I.P.
ex. Saab 99 GL -84 R.I.P.
Tenkanen kirjoitti:Minulla oli sama vika, ilmoitti jäähtärinesteiden olevan vähissä. Tosin vm. 96 on paisuntasäiliö. Nestettä kuitenkin oli ja varsinkin lisäyksen jälkeen vähintäänkin reilusti. Vaihdoin jäähdytysnesteen tasoa mittaavan anturin, ei vaikutusta. Sitten sain vinkin Veholta. Jäähdytysnestettä ja lasinpesunesteen anturit kytketty sarjaan ja jos lasinpesunestettä mittaava anturi hajalla, niin tällainen virheilmoitus on ihan mahdollinen. No niin ei kun vaihtamaan sitä anturia. Tämän jälkeen vikailmoitus poissa, toimii![]()
Tosin lasinpesunesteen tasoa mittaavalla anturilla on hintaa noin 30 €, joten tämän kokeileminen ei ole mikään ilmainen homma tässä tapauksessa. Mutta jos muut keinot ei auta, niin tätäkin voisi kokeilla...
heh tämä on totta, nämä anturit ovat sarjassa keskenään.
kävipä kerran niin että kolarin yhteydessä oli tehostimen/ads öljyä mittaava anturin johto vaihtanut paikkaa pissapojan anturin johdon kanssa.
siinä tyhmää asentajaa mietitytti vähän aikaa, että mikä ihme tässä on kun ei saa MITÄÄN tolkkua tähän autoon.
siinä kokeiltiin uutta jäähdytysneste anturia ja kaikkea

terveisin jaska
asentaja / veho
itse ajelen polkupyörällä :D
Tulipa noita juttujanne lukiessa mieleen, oliko eilinen kokemukseni samaan sarjaan kuuluvaan; sähkövempeleissä vaikuttaa (ainakin melkein) kaikki kaikkeen?
Tultiin Porvoosta mökiltä enkä alun lossimatkan ja auringonpaisteen jälkeen mittariston valoja kaivannutkaan. Kappas, kun motarilla sujahdettiin Turkua ennen tunneliin, puuttuivat mittarivalot! Manasin hiljaa mielessäni että taas tuli h**vetinmoinen lasku. Kytkin valot pois ja päälle. Mittaristovalotkin toimivat taas. Ensimmäinen kerta kun havaitsin tällaisen "ominaisuuden." Mittaristosta on yksi taustavalo (neljästä?) palanut. Lisäksi polttimon palamisvalo on varoitellut jo viikkokausia laiskaa kuljettajaa molemmista palaneista etuparkeista (tänään jo peräti vaihdettu
)
Onko autostani menossa valojen voimakkuutta säätelevä yksikkö vai sekoileeko se palaneesta polttimosta mittaristossa? Vai onko maan ja kuun asennolla vaikutusta asiaan?
Vaiko "perinteinen" sähkövika eli tulevaisuudessa temppuilee lisää..
Tultiin Porvoosta mökiltä enkä alun lossimatkan ja auringonpaisteen jälkeen mittariston valoja kaivannutkaan. Kappas, kun motarilla sujahdettiin Turkua ennen tunneliin, puuttuivat mittarivalot! Manasin hiljaa mielessäni että taas tuli h**vetinmoinen lasku. Kytkin valot pois ja päälle. Mittaristovalotkin toimivat taas. Ensimmäinen kerta kun havaitsin tällaisen "ominaisuuden." Mittaristosta on yksi taustavalo (neljästä?) palanut. Lisäksi polttimon palamisvalo on varoitellut jo viikkokausia laiskaa kuljettajaa molemmista palaneista etuparkeista (tänään jo peräti vaihdettu

Onko autostani menossa valojen voimakkuutta säätelevä yksikkö vai sekoileeko se palaneesta polttimosta mittaristossa? Vai onko maan ja kuun asennolla vaikutusta asiaan?

............................................................
C180T (202 farkku) -96 Esprit
C180T (202 farkku) -96 Esprit
No niin. Löytyihän sitä vastausta itseänikin askarruttaneeseen kysymykseen syylärin nesteistä ja merkkivaloista. Itsellä vm. -95 C180 Esprit ja sähköissä ollut häikkää enemmänkin. Jäähdytinnesteen merkkivalo alkoi temppuilemaan ja ilmeni, että anturi on paskana. No se sitten vaihdettiin ja parin kuukauden päästä alkoi sama ruljanssi. En tiedä kuvittelenko vain, mutta on tuntunut siltä että kosteilla keleillä olisi palanut tiheämpään. Nestettä olen lisännyt ja sitä tuntuu siellä kyllä olevan, eli vika olisi sähköissä.
Tämän lisäksi ilmoittaa, että joku valoista olisi palanut mutta kaikki näyttävät toimivan. Mene ja tiedä.
Tyhmä kysymys kehiin, mutta eikö ole niin että jos nestettä olisi todellakin vähän kuten ilmoittaa niin moottorin lämmöt lähtisivät nousuun. Nyt ovat siinä vakiosti siinä 80:ssä.
Tämän lisäksi ilmoittaa, että joku valoista olisi palanut mutta kaikki näyttävät toimivan. Mene ja tiedä.
Tyhmä kysymys kehiin, mutta eikö ole niin että jos nestettä olisi todellakin vähän kuten ilmoittaa niin moottorin lämmöt lähtisivät nousuun. Nyt ovat siinä vakiosti siinä 80:ssä.
"Näillä mennään..."