Airmatic perä alhaalla, tässä mahdolliset viat
Airmatic perä alhaalla, tässä mahdolliset viat
Joku jo tuolla toisessa aiheessa kyseli mitkä niitä mahdollisia vikoja aiheuttaakaan. Jospa tähän saisi koottua ratkaisuja, ei tarvitsisi selata kaikkia keskusteluja läpi.
Eli mitäs kaikkia niitä nyt olikaan?
- Jos ei nouse mihinkään niin kompura tai ohjausrele sökönä.
-Vika oli ilmajousen säiliön juuressa oleva "natsa",mihin tulee letku kiinni. Se oli hapettunut ja vuoto oli siellä. Tuntuu että samanlaisia tapauksia jossa liitosnatsa on hapettunut ja vuotaa on enemmänkin. Paineilmaliittimien fairytestin lopputuloksena oli, että lisäpaineilmasäiliön letkun juurestahan se vuoti. Niin ja ei se vuoto pidä mitään normaalisti havainnoitavaa ääntä... ainoa josta sen huomaa on perän laskeminen ja mahdollinen kompuran ääni turhan usein kuultuna esim. auton seistessä liikennevaloissa ja, kun ikkuna on auki, että vieno kompuran jurina kuuluu moottorin äänen läpi.
-Jos kompressori ei käynnisty niin ehkä kannattaisi tarkistella niitä johdotuksia, erityisesti se paineventtiilin johdotus kuulemma särkyy.
-Sulakkeet ja sen kompressorin releen voisi ainakin tarkistaa.
* Se Airmatic rele on kuskin puolelle moottoritilan sulakeboksissa, tai ei boksissa vaan sen kulmalla rintapellin puolella.
* jousien venttiilit ohjataan ohjausyksiköstä eli tuon F37 sulakkeen takaa.
- Ei istu enään jänis maassa, johan nousi kun selvisi että kompuran pääsulake oli kärtsähtänyt. On muuten vänkärin jalkatilassa.
- Alkupään W211:ssä meni ilmajousituksen suojapalkeita ja sen jälkeen itse palje jos ei huomannut ajoissa (ja erikseen varaosana ei sitä suojapaljetta saakaan).
- Vika oli kompressorissa, joka oli käynyt itsensä loppuun, kun yksi letkuista oli nirhautunut vuotavaksi ja tila paheni pikavauhtia.
- Siis jos yksi jousi oli laskenut parkkeerauksen aikana niin kyse ei varmaankaan tällä kertaa ole kompressorista vaan todennäköisemmin venttiilistä joka ei ole sulkeutunut ihan kunnolla. Olisikohan joku roska päässyt sinne jos meni ohi. Voihan siellä joku liitoskin vuotaa ajoittain, vaikka kovan pakkasen takia. Noita venttiileitä on aika hankala tutkia ilman testeriä mutta ilmavuotoja voi yrittää tutkia saippuavedellä tai sitä varten tarkoitetulla spray'llä.
Täällä pientä dokumenttia
http://www.mercedestechstore.com/pdfs/W ... O%20SAS%20(ACB-ICC" onclick="window.open(this.href);return false;)%2007-31-02.pdf
Tuossa nyt alkuun ainakin jotain ohjeita.
Listaa saa jatkaa...
Eli mitäs kaikkia niitä nyt olikaan?
- Jos ei nouse mihinkään niin kompura tai ohjausrele sökönä.
-Vika oli ilmajousen säiliön juuressa oleva "natsa",mihin tulee letku kiinni. Se oli hapettunut ja vuoto oli siellä. Tuntuu että samanlaisia tapauksia jossa liitosnatsa on hapettunut ja vuotaa on enemmänkin. Paineilmaliittimien fairytestin lopputuloksena oli, että lisäpaineilmasäiliön letkun juurestahan se vuoti. Niin ja ei se vuoto pidä mitään normaalisti havainnoitavaa ääntä... ainoa josta sen huomaa on perän laskeminen ja mahdollinen kompuran ääni turhan usein kuultuna esim. auton seistessä liikennevaloissa ja, kun ikkuna on auki, että vieno kompuran jurina kuuluu moottorin äänen läpi.
-Jos kompressori ei käynnisty niin ehkä kannattaisi tarkistella niitä johdotuksia, erityisesti se paineventtiilin johdotus kuulemma särkyy.
-Sulakkeet ja sen kompressorin releen voisi ainakin tarkistaa.
* Se Airmatic rele on kuskin puolelle moottoritilan sulakeboksissa, tai ei boksissa vaan sen kulmalla rintapellin puolella.
* jousien venttiilit ohjataan ohjausyksiköstä eli tuon F37 sulakkeen takaa.
- Ei istu enään jänis maassa, johan nousi kun selvisi että kompuran pääsulake oli kärtsähtänyt. On muuten vänkärin jalkatilassa.
- Alkupään W211:ssä meni ilmajousituksen suojapalkeita ja sen jälkeen itse palje jos ei huomannut ajoissa (ja erikseen varaosana ei sitä suojapaljetta saakaan).
- Vika oli kompressorissa, joka oli käynyt itsensä loppuun, kun yksi letkuista oli nirhautunut vuotavaksi ja tila paheni pikavauhtia.
- Siis jos yksi jousi oli laskenut parkkeerauksen aikana niin kyse ei varmaankaan tällä kertaa ole kompressorista vaan todennäköisemmin venttiilistä joka ei ole sulkeutunut ihan kunnolla. Olisikohan joku roska päässyt sinne jos meni ohi. Voihan siellä joku liitoskin vuotaa ajoittain, vaikka kovan pakkasen takia. Noita venttiileitä on aika hankala tutkia ilman testeriä mutta ilmavuotoja voi yrittää tutkia saippuavedellä tai sitä varten tarkoitetulla spray'llä.
Täällä pientä dokumenttia
http://www.mercedestechstore.com/pdfs/W ... O%20SAS%20(ACB-ICC" onclick="window.open(this.href);return false;)%2007-31-02.pdf
Tuossa nyt alkuun ainakin jotain ohjeita.
Listaa saa jatkaa...
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 9
- Liittynyt: Pe 15.10.2010 21:53
Re: Airmatic perä alhaalla, tässä mahdolliset viat
Moro !
Kiitokset vastauksesta lähden tutkimaan lutkujen liittimien kunnon näin alkuun ja palaan asiaan jos tarvitaan lisä vinkkejä
Kiitokset vastauksesta lähden tutkimaan lutkujen liittimien kunnon näin alkuun ja palaan asiaan jos tarvitaan lisä vinkkejä

-
- Sisäänajossa
- Viestit: 9
- Liittynyt: Pe 15.10.2010 21:53
Re: Airmatic perä alhaalla, tässä mahdolliset viat
Yksi kysymys heti näin kärkeen miten ihmeessä saan vuodon testattua kun perä ei laske kuin kovalla pakasella joka viittaa ventiilin jumitukseen eihän se ns. normaali oloissa vuoda pirullinen kytätä -30 pakkasessa vuodon ilmaisimen kanssa.... 

Re: Airmatic perä alhaalla, tässä mahdolliset viat
Mites olis toi vihje?
Noita venttiileitä on aika hankala tutkia ilman testeriä mutta ilmavuotoja voi yrittää tutkia saippuavedellä tai sitä varten tarkoitetulla spray'llä.
Eli Star toisi helpotusta asiaan. Kotipihalla kovilla pakkasilla jonkun fairy vaahdon kanssa näprääminen on melko hankalaa.
Noita venttiileitä on aika hankala tutkia ilman testeriä mutta ilmavuotoja voi yrittää tutkia saippuavedellä tai sitä varten tarkoitetulla spray'llä.
Eli Star toisi helpotusta asiaan. Kotipihalla kovilla pakkasilla jonkun fairy vaahdon kanssa näprääminen on melko hankalaa.
Re: Airmatic perä alhaalla, tässä mahdolliset viat
Pystykös venttiilien toimintaa tutkimaan starilla? Kaverilla W211 (ei airmatic) ja perä tipahtelee nyt pakkasilla molemmin puolin. Olisi tarkoitus mennä tutkimaan vuotoa, kun löytyy tuo star. Epäilen kyllä jonkun liittimen vuotavan..
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Re: Airmatic perä alhaalla, tässä mahdolliset viat
Mulla vuotaa tällä pakkasella letkuliitokset niin paljon, että suhinan kuulee kivasti, kun auto on vaan parkissa. Eli venttiiliblokin ja ilmasäiliön liitokset suhisee...
Oottelen kuitenkin lämpimämpiä kelejä asiaan puuttuakseni.
Oottelen kuitenkin lämpimämpiä kelejä asiaan puuttuakseni.
Re: Airmatic perä alhaalla, tässä mahdolliset viat
Tuo linkki ei näy kaikille oikein, tämä näkyy:Tomp kirjoitti: Täällä pientä dokumenttia
http://www.mercedestechstore.com/pdfs/W ... O%20SAS%20(ACB-ICC" onclick="window.open(this.href);return false;)%2007-31-02.pdf
http://www.mercedestechstore.com/pdfs/W ... -31-02.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: Airmatic perä alhaalla, tässä mahdolliset viat
Pystyy ainakin tarkistamaan venttilien toiminan, ensin tyhjentämällä ja sitten täyttämällä ilmat uudestaan. Määrätty toiminta ääni pitää kuulua, että toiminta molempiin suuntiin kunnossa, ja muuten pitää olla hiljainen...aziz kirjoitti:Pystykös venttiilien toimintaa tutkimaan starilla? Kaverilla W211 (ei airmatic) ja perä tipahtelee nyt pakkasilla molemmin puolin. Olisi tarkoitus mennä tutkimaan vuotoa, kun löytyy tuo star. Epäilen kyllä jonkun liittimen vuotavan..
nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
Re: Airmatic perä alhaalla, tässä mahdolliset viat
Sellanen kysymys vaan tuli mieleen et kuinka kauan sen auton pitäis pysyä ylhäällä jos kaikki on kunnossa siis silloin kun auto seisoo parkissa?
(w210 320cdi-01)
(ex)203 220 cdi-05
(ex)w202 c180-99
(ex)203 220 cdi-05
(ex)w202 c180-99
Re: Airmatic perä alhaalla, tässä mahdolliset viat
W220 kunnossa ollessaan pysyy ylhäällä pari viikkoa (sen pidempää seisotusta ei ole ollut, voihan se pysyä pidempäänkin).jarno85 kirjoitti:Sellanen kysymys vaan tuli mieleen et kuinka kauan sen auton pitäis pysyä ylhäällä jos kaikki on kunnossa siis silloin kun auto seisoo parkissa?
Mulla oli tällainen vika: Jousitus toimi niinkuin kuuluukin, mutta piti karmean kovaa meteliä. Kompressorista oli kiinnityskorvake murtunut, ja se pääsi resonoimaan/hakkaamaan kompuran ollessa käynnissä. Korjaantuminen vaati koko kompressorin vaihdon, koska korvakkeet ovat "yhtä valua" kompuran rungon kanssa, eikä erikseen vaihdettavissa.
E: typo
Viimeksi muokannut ssuvik, La 19.01.2013 12:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
E350CDI&A180CDI
Re: Airmatic perä alhaalla, tässä mahdolliset viat
No,mulla on ollut W 211/AirMatic nyt 3 vuotta ja ei ole kertaakaan mikään nurkka vielä pudonnut, vaikka joskus on seisonut muutaman päivänkin. Eli jos kaikki on kunnossa/kompuran ilmansuodatin vaihdettu säännöllisesti, niin pitäis ilmat pysyä sisällä.
nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
Re: Airmatic perä alhaalla, tässä mahdolliset viat
Koko ajan. Mulla seiso 4 viikkoa kesällä (autojarno85 kirjoitti:Sellanen kysymys vaan tuli mieleen et kuinka kauan sen auton pitäis pysyä ylhäällä jos kaikki on kunnossa siis silloin kun auto seisoo parkissa?



S204 CDI AMG
W209 240 CLK
W209 240 CLK
Re: Airmatic perä alhaalla, tässä mahdolliset viat
Joo kiitosta vastauksista. Syy miksi tuli mieleen kysyä asiaa, oli kun joskus autoliiikkeen pihoissa näkee airmatic mersuja, missä perä maassa niin mietin onko normaalia vai kertooko viasta, tosin ei voi tietää kuinka kauan ovat seisoneet paikallaan. 

(w210 320cdi-01)
(ex)203 220 cdi-05
(ex)w202 c180-99
(ex)203 220 cdi-05
(ex)w202 c180-99
Re: Airmatic perä alhaalla, tässä mahdolliset viat
Ilma liikkuu muoviputkissa ja kun tulee ikää, muovautuu ne putket siten, ettei liitokset enää oikeen pidä. Tuota en oikein osaa edes vikana pitää (ei kai vanhuus ole vika). Tämä ilmenee pakkasilla, kun muovi kutistuu metallia enemmän.
Niissä ilmaliittimissä on tiivistys letkuun tehty O-renkaalla, joten 5 mm letkun lyhennys tiivistää sen uudelleen. Tämä on itselläni edessä ensi kesänä.
Autoa kun menee ostamaan, niin silloin puhutaan tietysti massiiviseta, hintaa alentavasta ongelmasta
Niissä ilmaliittimissä on tiivistys letkuun tehty O-renkaalla, joten 5 mm letkun lyhennys tiivistää sen uudelleen. Tämä on itselläni edessä ensi kesänä.
Autoa kun menee ostamaan, niin silloin puhutaan tietysti massiiviseta, hintaa alentavasta ongelmasta

-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 389
- Liittynyt: Ti 07.08.2012 20:22
Re: Airmatic perä alhaalla, tässä mahdolliset viat
tuli ongelma visit workshop eikä auto enään nouse ylöspäin! anto vikakoodiksi jonkun paineputki epätiivis ja kun painaa sitä nappia mistä auton pitäisi nousta ylöspäin niin tulee vaan paha palaneen muovin haju! mistähän moinen voisi johtua!??
Re: Airmatic perä alhaalla, tässä mahdolliset viat
No olisko vikakoodin mukaisesti joku letku/putki vuoto?anamankeli kirjoitti:tuli ongelma visit workshop eikä auto enään nouse ylöspäin! anto vikakoodiksi jonkun paineputki epätiivis ja kun painaa sitä nappia mistä auton pitäisi nousta ylöspäin niin tulee vaan paha palaneen muovin haju! mistähän moinen voisi johtua!??
E350CDI&A180CDI
Re: Airmatic perä alhaalla, tässä mahdolliset viat
Mulla olis edelleen jemmassa S211 airmaticista jääneet takapään ilmasäiliöt. Ne on vielä pusseissa kiinni. Pussit on kaput, mutta säiliöt päällisinpuolin uudenveroiset (Saksan tuonti autosta). Ei kukaan sattuis tarvitsemaan?
Ajossa:
W208 230K Cabrio
R170 320
W447 Vito
W208 230K Cabrio
R170 320
W447 Vito
Re: Airmatic perä alhaalla, tässä mahdolliset viat
Puutuinpa taannoin oman autoni venttiiliblokilta kuuluneisiin suhinoihin. Venttiiliblokin alumiininen runko oli hapettunut tiivistepinnoista niin pahoin, ettei ilma pysynyt enää siellä missä piti. Vaihdoin venttiiliblokin ja ongelma katosi.
Re: Airmatic perä alhaalla, tässä mahdolliset viat
Mikä vois olla kun vaihtoin perän auto nii ilmajouset ei nouse enää ja olla kaksi kerta avatu perä ja kaikki laietu kii takasin ja katsottu että antura kii on kii mikä on perän veressä
Re: Airmatic perä alhaalla, tässä mahdolliset viat
Jos auto on W220 niin systeemi on herännyt pitämällä autoa hieman nostettuna nosturilla.
Re: Airmatic perä alhaalla, tässä mahdolliset viat
Onko vielä?pjj53 kirjoitti:Mulla olis edelleen jemmassa S211 airmaticista jääneet takapään ilmasäiliöt. Ne on vielä pusseissa kiinni. Pussit on kaput, mutta säiliöt päällisinpuolin uudenveroiset (Saksan tuonti autosta). Ei kukaan sattuis tarvitsemaan?
Terv. Jope p. 0500170947
Re: Airmatic perä alhaalla, tässä mahdolliset viat
Moro
Itellä 03vm airmatic w211... Alku talvesta laski perää satunnaisesti jonka jälkeen alkoi laskemaan keulaa rikkinäisen pussin takia (OE pussi vaihdettu) pussin vaihdon jälkeen alkoi kompura ongelmat eli kompura lähtee silloin tällöin päälle ja koko auto tontissa päivän seisottuaan (voi mennä päiviä ennenkuin auto nousee) . Rele vaihdettu (luultavasti oikea) kompuran silica geelit/männänrengas vaihdettu, kaikki piuhat, letkut, sulakkeet sekä muut härpäkkeet tutkittu oisko täällä viisaampia. Kiitokset jo etukäteen
Itellä 03vm airmatic w211... Alku talvesta laski perää satunnaisesti jonka jälkeen alkoi laskemaan keulaa rikkinäisen pussin takia (OE pussi vaihdettu) pussin vaihdon jälkeen alkoi kompura ongelmat eli kompura lähtee silloin tällöin päälle ja koko auto tontissa päivän seisottuaan (voi mennä päiviä ennenkuin auto nousee) . Rele vaihdettu (luultavasti oikea) kompuran silica geelit/männänrengas vaihdettu, kaikki piuhat, letkut, sulakkeet sekä muut härpäkkeet tutkittu oisko täällä viisaampia. Kiitokset jo etukäteen
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 111
- Liittynyt: Ma 11.01.2010 17:16
- Paikkakunta: Tampere
Re: Airmatic perä alhaalla, tässä mahdolliset viat
Laskeeko autosta todella jokainen maahan?ONiT kirjoitti: ...koko auto tontissa päivän seisottuaan (voi mennä päiviä ennenkuin auto nousee) .
Airmaticin rele on tuossa, vaihtuiko oikea?ONiT kirjoitti:Rele vaihdettu (luultavasti oikea)

Tämä tarkoittaa minulle sitä, että järjestelmästä on kaikki käyty läpi ja todettu toimivaksi. Joko tämä ei pidä paikkaansa tai sitten auto toimii. Pystyisitkö tarkentamaan asiaa?ONiT kirjoitti:...kaikki piuhat, letkut, sulakkeet sekä muut härpäkkeet tutkittu
Öljynvaihtoa ja vikakoodien lukua omaksi ja muiden iloksi Tampereella.
Re: Airmatic perä alhaalla, tässä mahdolliset viat
Sori kun vastauksessa kestänyt. Eli kompura ei saa välillä käskyä lähteä käyntiin voi vaatia useamman kerran käynnistää auto uudelleen (yleensä 2-5 kertaa) sen jälkeen voi taas pelata pari päivää mutta auto laskee kumminkin joka kulman alas asti. Oli oikea rele.A.Asiamies kirjoitti:Laskeeko autosta todella jokainen maahan?ONiT kirjoitti: ...koko auto tontissa päivän seisottuaan (voi mennä päiviä ennenkuin auto nousee) .
Airmaticin rele on tuossa, vaihtuiko oikea?ONiT kirjoitti:Rele vaihdettu (luultavasti oikea)
Tämä tarkoittaa minulle sitä, että järjestelmästä on kaikki käyty läpi ja todettu toimivaksi. Joko tämä ei pidä paikkaansa tai sitten auto toimii. Pystyisitkö tarkentamaan asiaa?ONiT kirjoitti:...kaikki piuhat, letkut, sulakkeet sekä muut härpäkkeet tutkittu
Eli kaikki mitä itsellä tulisi mieleen kompuran takkuilun syyksi olen tutkinut. Jajajaja kuskin puolen takapussin vaihto olisi myös edessä viikonloppuna.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 111
- Liittynyt: Ma 11.01.2010 17:16
- Paikkakunta: Tampere
Re: Airmatic perä alhaalla, tässä mahdolliset viat
Hyvin oudon kuuloinen. Jotenkin vaikea uskoa, että jokainen pussi vuotaisi tai jokaisen pussin venttiili vuotaisi tai joku näiden kombinaatio. Vai voisiko järjestelmässä olla likaa ja vettä aivan huolella?ONiT kirjoitti:...mutta auto laskee kumminkin joka kulman alas asti.


Kompressorin käynnistymiseen on olemassa omat rutiininsa ohjainlaitteen puolelta. Korkeus- ja painetietojen perusteella se koittaa käskeä sitä käyntiin. Joskus omasta Airmaticistani vuoti takapäästä lisäilmasäiliöiden juuret. Auto painui perästään maahan. Tuolloin jumppasin autoa ilman Staria tallissa juuri käynnistämällä ja sammuttamalla. Havaitsin tuolloin, että aina ei kompressori todella lähtenyt päälle, vaikka mielestäni olisi pitänyt. Joskus auto oli ollut käynnissä hetken aikaa ilman että kompressori oli käynnistynyt. Tunkilla hieman perää heilauttamalla kompressori saattoikin lähteä yhtäkkiä käymään. Vaikea varmaksi sanoa, olisiko takapään anturi ollut "niin paljon pois asteikolta" tai pussin painetaso niin outo järjestelmälle että ei sen vuoksi olisi ymmärtäny, lähteäkkö käyntiin vai ei. Pussiremontin jälkeen Airmaticin käytöksessä ei ole ollut mitään selittämätöntä, joten ei se mikään ohjainlaitehäiriökään kaiketi ollut. Olisiko ohjaimessa jotain viiveitä uudelleenkäynnistykseen, koska kompressori lämpenee kuitenkin käydessään aika paljon.
Myöhemmin vastaan tuli tilanne, jossa kompressori ei käynnistynyt sen vuoksi, että vasemman etutolpan päällä oleva kiihtyvyysanturi oli vikatilassa. Kun vika itsekseen poistui, sai kompressorikin jälleen käyntiluvan ja matka jatkui.
Öljynvaihtoa ja vikakoodien lukua omaksi ja muiden iloksi Tampereella.
Re: Airmatic perä alhaalla, tässä mahdolliset viat
Kuukausi sitten kuivaimen ryynit/imuilman suodatin ja männänrengas vaihdettu (ryynit jo toista kertaa tälle talvelle).A.Asiamies kirjoitti:ONiT kirjoitti:...mutta auto laskee kumminkin joka kulman alas asti.
Staria ei ole tässä lähettyvillä mutta tarkotus olis lyyä auto piuhan päähän kunhan saan ensin auton ylös ja leimalle. Näyttääkö star jos vika on esim. näissä kiihtymisantureissa sun muissa ohjaus puolen sielun elämässä?
Kondesio vettäkin voi toki olla kun sillon tällön auto käynyt hallissa lumet sulamassa kun ollut mahdollista viedä.
Ja vielä lisäystä eli välillä käynnistäessä kompura yrittää käydä hetken mutta sammuu sitten
Re: Airmatic perä alhaalla, tässä mahdolliset viat
Elikkäs problem solved. Takapussi paskana ja lisäilmasäiliön letkusta klemmari poikki ja auto pelaa taas! Kiitokset avusta.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 111
- Liittynyt: Ma 11.01.2010 17:16
- Paikkakunta: Tampere
Re: Airmatic perä alhaalla, tässä mahdolliset viat
Viitaten alla olevan linkin takaa löytyvään järjestelmäkaavioon, kuvailemasi tilanteen (auto laskeutuu kokonaan maahan) ei pitäisi olla mahdollista sellaisessa tilanteessa, että järjestelmä olisi muuten kunnossa, mutta vuotoa olisi vain kuvailemissasi paikoissa. Omassani keula jäi normaalisti ylös lisäilmasäiliöiden liitosten vuodon seurauksena. Ja näin sen pitäisi tehdä sinullakin jos säiliöliitos ja/tai pussi vuotaisi takaa.ONiT kirjoitti:Elikkäs problem solved. Takapussi paskana ja lisäilmasäiliön letkusta klemmari poikki ja auto pelaa taas! Kiitokset avusta.
http://www.benzworld.org/forums/attachm ... iagram.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Öljynvaihtoa ja vikakoodien lukua omaksi ja muiden iloksi Tampereella.
Re: Airmatic perä alhaalla, tässä mahdolliset viat
Joo tänä aamuna näytti olevan keula maassa..A.Asiamies kirjoitti:Viitaten alla olevan linkin takaa löytyvään järjestelmäkaavioon, kuvailemasi tilanteen (auto laskeutuu kokonaan maahan) ei pitäisi olla mahdollista sellaisessa tilanteessa, että järjestelmä olisi muuten kunnossa, mutta vuotoa olisi vain kuvailemissasi paikoissa. Omassani keula jäi normaalisti ylös lisäilmasäiliöiden liitosten vuodon seurauksena. Ja näin sen pitäisi tehdä sinullakin jos säiliöliitos ja/tai pussi vuotaisi takaa.ONiT kirjoitti:Elikkäs problem solved. Takapussi paskana ja lisäilmasäiliön letkusta klemmari poikki ja auto pelaa taas! Kiitokset avusta.
http://www.benzworld.org/forums/attachm ... iagram.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 111
- Liittynyt: Ma 11.01.2010 17:16
- Paikkakunta: Tampere
Re: Airmatic perä alhaalla, tässä mahdolliset viat
Oletko kierrellyt pesuaineliuoksen kanssa ilmajärjestelmän liitoksia läpi? Jokaisen ilmajousen lähtöliitos, kokoajaventtiili vasemman etupyörän etupuolella kompressorin vieressä jne.
Öljynvaihtoa ja vikakoodien lukua omaksi ja muiden iloksi Tampereella.