w210 606 vapari käyntiongelmia.
w210 606 vapari käyntiongelmia.
Kaverin asiaa täs ajetaan mutta kumminki.
Väyrynen ollu korjaamolla johna vaihdettiin pariin kertaan syöttöpumpun o-rengas. Remontin jälkeen aika härö käyntiääni ja savutti mustaa tyhjäkäynnillä.
Korjaamon henkilökunta oli sanonut, että sielä oli pumpulla ennakkoa 18 astetta ja he olivat säätäneet sen 16asteeseen, mutta oli käynnistynyt niin huonosti, että säätivät takaisin.
Ykköspytyn suuttimes jotakin vikaa kun nakutti pahasti ja loppui kun avasi suutinputkea.
Täs illanmittaa vähä ruuvailtu autoa ja huomattiin, että 2syl suutin heiluu joka oli sormikireydes joka kiristettiin ja 1syl suutin vaihdettiin toiseen mutta ei vieläkään käynyt nätisti, Oli suuttimen aluslevystä lähtenyt keskiosa jonnekkin kävelemään.
Nyt on toinen aluslevy ja toimivat suuttimet vaihdettu ja ennakkoa säädetty.
Ennakko oli, kun ensinmäisenkerran katsottiin niin 22astetta.
1 ja 2 sylinterien suutinputkissa ei tunnu terävää napautusta niinkuin 3456 sylintereiden.
Nyt tilanne on se että auto käy kuin kovalla pakkasella hieman raklattaen. Tyhjäkäynnillä putkesta tulee koko ajan mustaa savua, mutta kierroksia vähäsen nostaa, niin mustan savuttaminen loppuu.
Mitähän vielä kokeillaan.
Kaikenhuippuna tässä on se että korjaamo oli tunnettu ei merkkikorjaamo muttei paljon toisinkaan.
Johtaja itte ei luvannut edes korjata asiaa omaan piikkiinsä.
Puskurin päällä kengänjälkiä ja lokasuojat täynnä öljyisiä kädenjälkiä, Imusarjasta yksi ruuvi korkannut ja porattu, mutta ei jenkaa ja pultti oli vain laitettu paikoilleen.
Väyrynen ollu korjaamolla johna vaihdettiin pariin kertaan syöttöpumpun o-rengas. Remontin jälkeen aika härö käyntiääni ja savutti mustaa tyhjäkäynnillä.
Korjaamon henkilökunta oli sanonut, että sielä oli pumpulla ennakkoa 18 astetta ja he olivat säätäneet sen 16asteeseen, mutta oli käynnistynyt niin huonosti, että säätivät takaisin.
Ykköspytyn suuttimes jotakin vikaa kun nakutti pahasti ja loppui kun avasi suutinputkea.
Täs illanmittaa vähä ruuvailtu autoa ja huomattiin, että 2syl suutin heiluu joka oli sormikireydes joka kiristettiin ja 1syl suutin vaihdettiin toiseen mutta ei vieläkään käynyt nätisti, Oli suuttimen aluslevystä lähtenyt keskiosa jonnekkin kävelemään.
Nyt on toinen aluslevy ja toimivat suuttimet vaihdettu ja ennakkoa säädetty.
Ennakko oli, kun ensinmäisenkerran katsottiin niin 22astetta.
1 ja 2 sylinterien suutinputkissa ei tunnu terävää napautusta niinkuin 3456 sylintereiden.
Nyt tilanne on se että auto käy kuin kovalla pakkasella hieman raklattaen. Tyhjäkäynnillä putkesta tulee koko ajan mustaa savua, mutta kierroksia vähäsen nostaa, niin mustan savuttaminen loppuu.
Mitähän vielä kokeillaan.
Kaikenhuippuna tässä on se että korjaamo oli tunnettu ei merkkikorjaamo muttei paljon toisinkaan.
Johtaja itte ei luvannut edes korjata asiaa omaan piikkiinsä.
Puskurin päällä kengänjälkiä ja lokasuojat täynnä öljyisiä kädenjälkiä, Imusarjasta yksi ruuvi korkannut ja porattu, mutta ei jenkaa ja pultti oli vain laitettu paikoilleen.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
Re: w210 606 vapari käyntiongelmia.
Yksi korjaus virhe kun löytyy on niitä oltava enmmänkin.
tossa lähellä olevassa viestissä tuntuisi olevan samanlaista vikaa eli onko kiritty pumpunpäällä olevia suutinputken lähtö muttereita liikaa kun on vaihdeltu o-renkaita,eli jos se jumittaisi...mihinlie vaihdeltu niitä o-renkaita?
Onkos näissä siinä tyvi mutterin sisällä takaiskuventiili?
Joihinkin ka- koneisiin olen tota vaihdellut kun jousi ollut poikki.
tossa lähellä olevassa viestissä tuntuisi olevan samanlaista vikaa eli onko kiritty pumpunpäällä olevia suutinputken lähtö muttereita liikaa kun on vaihdeltu o-renkaita,eli jos se jumittaisi...mihinlie vaihdeltu niitä o-renkaita?
Onkos näissä siinä tyvi mutterin sisällä takaiskuventiili?
Joihinkin ka- koneisiin olen tota vaihdellut kun jousi ollut poikki.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w210 606 vapari käyntiongelmia.
Rivipumppujen elementtien päällä on paineventtiilit, jotka saattaa alkaa vuotamaan varsinkin jos suihkuputkia availee ja kiristelee huolimattomasti.
Tuollainen paineventtiilivika vaikuttais ilmeiseltä jos ne näppituntumalla tekemäsi havainnot sylintereiden epäsuhdasta ovat kuvauksiesi mukaisia.
Kierrosten kasvassa paineen vuotaminen vuotavan paineventtiilin kautta jää pienemmäksi kuin tyhjäkäynnillä ja vaikutus siten savutukseen ja käyntiin jää vähäisemmäksi mikä tukee esittämääni teoriaa.
Melkoinen paja ollut, jos jättää suuttimet sormikireydelle+nuo muut jutut.
Kolkotus / paukutus viittaa kusevaan suuttimeen.
Tuollainen paineventtiilivika vaikuttais ilmeiseltä jos ne näppituntumalla tekemäsi havainnot sylintereiden epäsuhdasta ovat kuvauksiesi mukaisia.
Kierrosten kasvassa paineen vuotaminen vuotavan paineventtiilin kautta jää pienemmäksi kuin tyhjäkäynnillä ja vaikutus siten savutukseen ja käyntiin jää vähäisemmäksi mikä tukee esittämääni teoriaa.
Melkoinen paja ollut, jos jättää suuttimet sormikireydelle+nuo muut jutut.
Kolkotus / paukutus viittaa kusevaan suuttimeen.
Ex MB 16kpl, nyt nissan Leaf
Re: w210 606 vapari käyntiongelmia.
Auton omistajana sen verran.
Elikkäs se kolkotus / paukutus ei muutu vaikka suuttimia aivailee ja syy on vähä epäselvä, ellei sielä sitte mennyt yhden rikkinäisen suuttimen vaihdon aikana loput 5 suutinta kerralla pasaksi. Taidanpa viedä väykkyseni takasi sinne kyseiselle pajalle maanantaina kello 8 ja kertoa vähä tilanteesta, jos tämä päivä ei tuo mitää hienoja yllätyksiä..
Elikkäs se kolkotus / paukutus ei muutu vaikka suuttimia aivailee ja syy on vähä epäselvä, ellei sielä sitte mennyt yhden rikkinäisen suuttimen vaihdon aikana loput 5 suutinta kerralla pasaksi. Taidanpa viedä väykkyseni takasi sinne kyseiselle pajalle maanantaina kello 8 ja kertoa vähä tilanteesta, jos tämä päivä ei tuo mitää hienoja yllätyksiä..
Re: w210 606 vapari käyntiongelmia.
Sielä on vaihdettu syöttöpumpun se iso o-rengas joka tiivistää sen lohkoon.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
Re: w210 606 vapari käyntiongelmia.
Ja siinä rempassa on ollut kaikki paikat ja putket auki ja epäilen edelleen, että avaukset ja kiristelyt on tehty huoimatomasti.
Voi olla, että on päässyt paskaakin sinne linjastoon ja se sitten jumii paikkoja (mm. ne suutinkärjet ja paineventtiilit).
Voi olla, että on päässyt paskaakin sinne linjastoon ja se sitten jumii paikkoja (mm. ne suutinkärjet ja paineventtiilit).
Ex MB 16kpl, nyt nissan Leaf
Re: w210 606 vapari käyntiongelmia.
nojoo ja taas kävin vähä pajalla ihmettellees.. otin ykkösen suuttimen irti ja laitoin takasi- auto käyntiin-> ykkös suutin jumitti, annoin hetken käydä niin moottorin ääni muuttu semmokseksi että kaikki suuttimet jumittais ja ei käyntiääneen mitää eroa vaikka availi kaikkia suuttimia..
Re: w210 606 vapari käyntiongelmia.
Tästä tuliki mieleen että onko näis pumpuis joku automaattinen ennakonsäätö, ns. kylmäkäynnistys. Ku se hetken kävin yks suutin naputtaen ja sitte pian alko kaikki naputtaa.Mäksy kirjoitti:nojoo ja taas kävin vähä pajalla ihmettellees.. otin ykkösen suuttimen irti ja laitoin takasi- auto käyntiin-> ykkös suutin jumitti, annoin hetken käydä niin moottorin ääni muuttu semmokseksi että kaikki suuttimet jumittais ja ei käyntiääneen mitää eroa vaikka availi kaikkia suuttimia..
Re: w210 606 vapari käyntiongelmia.
Ei ole mitään sähköisiä ennakonsäätöjä.
Jälkihehku siellä on minuutin pari päällä kylmäkäynnistyksen jälkeen. Se tekee usein sen että huonoilla suuttimilla/ väärällä ennakolla kone käy siististi sen aikaa kun hehkutus on päällä.
Ennakko pitää olla ajoitusmerkeistä katsottuna 13ast JYKK
Jälkihehku siellä on minuutin pari päällä kylmäkäynnistyksen jälkeen. Se tekee usein sen että huonoilla suuttimilla/ väärällä ennakolla kone käy siististi sen aikaa kun hehkutus on päällä.
Ennakko pitää olla ajoitusmerkeistä katsottuna 13ast JYKK
Re: w210 606 vapari käyntiongelmia.
täytyypäs vielä koittaa ku tuuttero pääsee töistä niin saa vähä hommaan lisää käsiä
Re: w210 606 vapari käyntiongelmia.
eli se kävi 'merkkihuollossa', jossa säädettiin ennakko ja sitten se on 9 astetta pielessä ja lisäksi kone käy huonosti ?
Tuota ennakkoa piti kysyäkkin joskus eli onko tuo 13 JYKK kaikkien 606 sähköperärivipumppujen virallinen lukema (turbot ja vaparit) ?
Tuota ennakkoa piti kysyäkkin joskus eli onko tuo 13 JYKK kaikkien 606 sähköperärivipumppujen virallinen lukema (turbot ja vaparit) ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: w210 606 vapari käyntiongelmia.
veskola kirjoitti:eli se kävi 'merkkihuollossa', jossa säädettiin ennakko ja sitten se on 9 astetta pielessä ja lisäksi kone käy huonosti ?
Tuota ennakkoa piti kysyäkkin joskus eli onko tuo 13 JYKK kaikkien 606 sähköperärivipumppujen virallinen lukema (turbot ja vaparit) ?
joo kyllä merkkihuolto, mutta olis täytyny kyllä miettiä uudemman kerran...
katotaan mitä maanantai tuo tullesaan, meinaan auto menee sinne takasi... toki lopputulos on aika selvä, minähän sen maksan, kukas muukaan? jos ei muuta niin kyllä siitä iso riita saadaan aikaaseksi.
Re: w210 606 vapari käyntiongelmia.
Merkkihuollon kanssa riitely pitää mielen vireänä, kokemusta on, ja lopuksi pitää vielä korjata itse se auto
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: w210 606 vapari käyntiongelmia.
Alustanumeron mukaan wis anto 14 astetta ennakoksi.veskola kirjoitti:eli se kävi 'merkkihuollossa', jossa säädettiin ennakko ja sitten se on 9 astetta pielessä ja lisäksi kone käy huonosti ?
Tuota ennakkoa piti kysyäkkin joskus eli onko tuo 13 JYKK kaikkien 606 sähköperärivipumppujen virallinen lukema (turbot ja vaparit) ?
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
Re: w210 606 vapari käyntiongelmia.
joo niin pitää ja lompakon ohkaasena :DDveskola kirjoitti:Merkkihuollon kanssa riitely pitää mielen vireänä, kokemusta on, ja lopuksi pitää vielä korjata itse se auto
ku 2 kertaa syöttöpumppu irti niin kyllä kai siitä voi 12h velottaa?
Re: w210 606 vapari käyntiongelmia.
Kyllä sen kahteen tuntiin vaihtaa kahvittelun lomassa.
Re: w210 606 vapari käyntiongelmia.
nojoo auton sain jo heti eilen takasi ku aamulla vein avaimet niille.. ja auto käy niinku on aina ennenki käyny, jäi nyt vaan vähä vielä epäselväksi mitä ne sille teki
Re: w210 606 vapari käyntiongelmia.
Mäksy kirjoitti:nojoo auton sain jo heti eilen takasi ku aamulla vein avaimet niille.. ja auto käy niinku on aina ennenki käyny, jäi nyt vaan vähä vielä epäselväksi mitä ne sille teki
ja jatketaas vähäsen siitä mihin jäätiin
tuli teetettyä uudet suuttimet ja vaihdettua ne, sitte pistettiin vähä pumpun ennakkoa aikasemmalle ( korjaamolta tullessa n.30 astetta jykk ) ja auto pihalle. pari tuntia ja koittaan autoo käyntiin ja ei sitte ampumallakaa no ei muutaku auto pajahan ja hehkun liittimestä katottiin niin 3 hehkua pimeenä, ehkä ne hehkut olis voinu kattoo ennenkö teetti uudet suuttimet
no josko se nyt selviäis ja eikai se väärin oo mennä vähä perperi erellä puuhun
Re: w210 606 vapari käyntiongelmia.
nonni ja kylläpä se tais yhden 1000km taas toimiakki, nyt se käynti ongelma tulee satunnaisesti... kesken ajon alkaa nykiä ( käy viidellä???) ja sitte pian loppuu tai sitten ku antaa vähä kenkää niin loppuu välittömästi... no sitte äsken avasin konepellin niin eiköhän sielä taida olla suutinputkes reikä niin eikö se nyt sitte taas aiheuta käyntiongelmaa.. ei ollu mitää suurta vuotoa mutta sillai että huomas että on kastunu aika hyväsesti.. ehkä tippa sillon ja toinen tolloin...
mutta eikös se nyt sitte taas jo selitä paljon ;D elikkäs sitte onko 606 vapari/turboissa samat suutinputket?!?! jos on niin mistä semmosia sais uusia/teetettyä tai vaikka voisin ostaa käytettynäki jos jollaki sattuu oleen?
mutta eikös se nyt sitte taas jo selitä paljon ;D elikkäs sitte onko 606 vapari/turboissa samat suutinputket?!?! jos on niin mistä semmosia sais uusia/teetettyä tai vaikka voisin ostaa käytettynäki jos jollaki sattuu oleen?
Re: w210 606 vapari käyntiongelmia.
Mikä putki? Mulla ois 1-4 putket joutilaana.
Ne on samat turbos ja vaparis.
Ne on samat turbos ja vaparis.
Re: w210 606 vapari käyntiongelmia.
Öö näytti olevan 3 tai 4. Laitakko yvllä vaikka numeros niin tuun tänään hakeen