211 talviautona , mitä mieltä ?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
tähtisumu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 126
Liittynyt: Ma 31.01.2011 09:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: 211 talviautona , mitä mieltä ?

Viesti Kirjoittaja tähtisumu »

epk kirjoitti:ihan normaalin pyyhkimissuuntaan vetää ylöspäin ja kun "tie auki" niin nostaa varret ylös.
repsikan puolen pyyhkäristä vetämällä liikkuvat herkemmin
e-class
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12841
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: 211 talviautona , mitä mieltä ?

Viesti Kirjoittaja epk »

rest toiminto on erittäin hyvä ! eipä haittaa pätkääkään ettei webastoa ole :) kauas se restillä lämmittää oikeen ? yks kertaa tais lähemmäs puoli tuntia olla päällä. Käyttää ilmeisesti niitä sähkövastuksia.


yksi mikä vähän ärsyttää on jarrut, tuossa kun ei enää absin tärinä polkimelle asti tulee niin jotenkin ei osaa tunnustella kuinka liukasta sitä onkaan :/
Avatar
Tabuli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 391
Liittynyt: To 16.10.2003 12:56
Paikkakunta: Vaasa

Re: 211 talviautona , mitä mieltä ?

Viesti Kirjoittaja Tabuli »

epk kirjoitti:rest toiminto on erittäin hyvä ! eipä haittaa pätkääkään ettei webastoa ole :) kauas se restillä lämmittää oikeen ? yks kertaa tais lähemmäs puoli tuntia olla päällä.
Eikös se ole tuo puolituntia, samoin kuin radiokin sammuu 30min päästä, jos autoa ei startata ennemmin.
Vai olikose tunti..
Yksi miinuspuoli löytyi eilen. Neljäpäällä, lämpötilan vaihdellessa 22-31 pakkasasteessa niin takasivulasit jäätyi, nelivyöhyke ilmastoinnissa ei kuulemma tätä ongelmaa, mutta muut lasit pysyi täysin sulana, joka kuitenkaan ole täysin itsestäänselväasia kaikissa autoissa.
Avatar
tuomkiti81
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 438
Liittynyt: Pe 19.03.2004 20:31
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: 211 talviautona , mitä mieltä ?

Viesti Kirjoittaja tuomkiti81 »

Tabuli kirjoitti:
epk kirjoitti:rest toiminto on erittäin hyvä ! eipä haittaa pätkääkään ettei webastoa ole :) kauas se restillä lämmittää oikeen ? yks kertaa tais lähemmäs puoli tuntia olla päällä.
Eikös se ole tuo puolituntia, samoin kuin radiokin sammuu 30min päästä, jos autoa ei startata ennemmin.
Vai olikose tunti..
Yksi miinuspuoli löytyi eilen. Neljäpäällä, lämpötilan vaihdellessa 22-31 pakkasasteessa niin takasivulasit jäätyi, nelivyöhyke ilmastoinnissa ei kuulemma tätä ongelmaa, mutta muut lasit pysyi täysin sulana, joka kuitenkaan ole täysin itsestäänselväasia kaikissa autoissa.
Tohon liittyen kokemusta viime talvelta: Isän w211 E350:llä ajettiin neljäpäällä seinäjoelta järvenpäähän ja pahimmillaan pakkasta 32 astetta. takasivulasit umpi roudassa,etusivulasi apumiehen puolelta lähes täysin jäässä ja vähän tuulilasiki(raitisilmasuodatin poistettu talveksi) vasta kun pakkanen laski 26:een ja pidettiin kaffipaussi+jätettiin auto käyntiin ja puhallus täysiä lasille nin loppumatkasta lasit olivat suht kirkkaat.

Eipä semmosta autoa oo vielä keksittykään missä noilla pakkasilla/isolla kuormalla lasit eivät menisi sisältä jäähän....tossa omassa cls:ssä on toi nelipiste ilmastointi...toki tulee ajettua pääsääntösesti yksin ja lasit ovat pysyneet hyvin auki (raitisilmasuodatin on paikoillaan) mutta kuormapäällä ei ole tullut vielä testattua

Edit. tutkin kerran rinta-joupin pihassa w211 koppasta e400 cdi:tä (oiskohan ollu -03 vuosimalli) ja siinä oli nelipiste-ilmastointi...ilmeisesti siihen kuului puhallus suuttimet myös takasivulaseille, mikä on volvoissa ollut jo yli 10vuotta :evil: kumma kun cls:sään ei oo niitä saatu...
Cls 350 cdi -11 (W218)
Opel Insignia 2.0 Ctdi -10
Scania R560 8x4 -13

Ex. Mb Cls 350cgi -07(W219)
Ex. Bmw 530dA -05 (E60)
Ex. Bmw 530dA -01 (E39)
Ex. Vw Golf 1.6 -05
Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
Ex. Opel Vectra 1.6i 16V -99
anamankeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 389
Liittynyt: Ti 07.08.2012 20:22

Re: 211 talviautona , mitä mieltä ?

Viesti Kirjoittaja anamankeli »

eikö tässä autossa ole konehuoneen puolella plussa paikkaa mistä antaa apuvirtaa!!!! en ite ainakaa löytäny
Avatar
Tabuli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 391
Liittynyt: To 16.10.2003 12:56
Paikkakunta: Vaasa

Re: 211 talviautona , mitä mieltä ?

Viesti Kirjoittaja Tabuli »

anamankeli kirjoitti:eikö tässä autossa ole konehuoneen puolella plussa paikkaa mistä antaa apuvirtaa!!!! en ite ainakaa löytäny
Farmarissa on, sedanissa ei.
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: 211 talviautona , mitä mieltä ?

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Joo ihan hyvä talviauto on. Lähtee käymään ja lämmintä taatusti riittää. Meno 245/40R18-nastarenkailla selvästi vakaampaa kuin aiemmilla 225/55R16-nastarenkailla, joilla tuntuma oli huojakampi. Miinuspuolena farmarissa ilmajousien tyhjeneminen pakkasilla. Tänä talvena ei vielä ole itsellä tyhjentynyt, kun pakkasta ei ole ollut -20 astetta enempää. ESP saisi olla omaan makuun sallivampi, koska nyt se tappaa kaiken hauskuuden (S203 on tässä suhteessa(kin) paljon hauskempi ajaa). Lisäksi takaluukku ja sen avauskytkin muurautuvat lumipöllyssä umpeen farmarissa.
j@ntzu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: To 20.09.2012 18:54
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: 211 talviautona , mitä mieltä ?

Viesti Kirjoittaja j@ntzu »

211 -04 200cdi on tähän astisista kyllä ehdottomasti paras talviauto. Termari uusiks ja akku ja viimasuoja nokalle.On pärjänny ei mitään valittamista.
Petri1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 110
Liittynyt: Pe 29.06.2012 19:08
Paikkakunta: Helsinki

Re: 211 talviautona , mitä mieltä ?

Viesti Kirjoittaja Petri1 »

Siis parempaa takavetoa ei ole itsellä ollut.
TompSa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 163
Liittynyt: Ti 25.01.2005 12:26
Paikkakunta: Uusimaa

Re: 211 talviautona , mitä mieltä ?

Viesti Kirjoittaja TompSa »

Lyhkäset valot on kyllä surkeet, tunnelma on kuin kuuden voltin kupla volkkarissa joulun aikaan.

Edittiä:
Nyt on vaihdettu keulalle uudet xenonit, lyhkäset kirkastui jonkunverran, vaan ei ne ole vieläkään järin hyvät valot.
Kantama ja kirkkaus saisi olla paremmat. Mutta nyt näkee sentään kuopat tiessä, ennen sai pimeellä arvailla mihin osui.
Viimeksi muokannut TompSa, Ke 13.02.2013 00:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
TompSa, S211 E320 T CDI A 4Matic -07
Ex: S202 C200 T CDI A -01
Avatar
pforsell
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 456
Liittynyt: Ti 19.09.2006 15:15
Paikkakunta: Pori

Re: 211 talviautona , mitä mieltä ?

Viesti Kirjoittaja pforsell »

Minulla oli peräkkäin sekä sedan että farkku; ensinmainittu kutosdieselillä ja jälkimmäinen viisipyttyisenä. Ei tule erityisiä huonoja puolia mieleen, farkussa oli Webasto ja Xenonit, joilla sedanin ainoat heikot kohdat korjaantuivat.

Minun mielestäni ESP-nappi toimii W/S211:ssä (ja tässä nykyisessä V220:ssä) siten, että vetoluistonesto lähtee pois mutta ajonvakautus jää päälle. Toisin kuin esim Bemussa (DSTC tjsp), jossa yksi napin painallus poistaa vetoluistoneston ja toinen vielä ajonvakautuksenkin. Kolmannella palataan alkupisteeseen. Voi olla, että muistelen noiden eemelien suhteen väärin, mutta 4matic ässässä juurikin näin.

Nyt mennään toista talvea nelivetoisella V8:lla enkä vaihtaisi, vaikka saisin viisi takavetoista W211:sta tilalle :twisted:
W166 ML350 BE 4Matic '13
S205 C200 4Matic '17 (vaimon)

ex: V220 S430 4Matic Lang '05
ex: S203 C180 Kompressor Avantgarde '06 (vaimon)
ex: S211 E270 CDI '04
ex: W211 E320 CDI '03
ex: 7xVolvo
Avatar
johani
Mersumies
Mersumies
Viestit: 895
Liittynyt: Pe 23.09.2011 00:15
Paikkakunta: Klaukkala

Re: 211 talviautona , mitä mieltä ?

Viesti Kirjoittaja johani »

cuuno kirjoitti::D ...ei lukkoperää siinä syy :arrow: mutta suurin syy löytyy siitä että saksalainen insinööri ei ole suunnitellut sitä autoa ajettavaksi kahva edellä (eikä muuten 210 kään) :wink:
...nyt vaan talviautoksi ostamaan se viimeinen siihen sopiva :arrow: 124 asd perällä :twisted:
:thumbup: :thumbup: :thumbup: Totta! Yhren talven ajellu s124 varustettuna ASD ja toisen w124 ilman ASD ja varmasti jälkiasennetaan, senverta hyväkorinen ettei vaihtaakkaa viitti..

Onkohan lie tunnokkaampi viedä 4-maticia sivuttaisessa ?
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Re: 211 talviautona , mitä mieltä ?

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Tänään haettiin valtava kasa sahatavaraa peräkärryllä ja 4matikilla.
Puiden omistaja epäili, että jouduttaisiin tekemään kaksi keikkaa. Yhdellä selvittiin.

Ensin webastolla auto lämpimäksi kylmän yön jälkeen (-27 astetta pakkasta).
Sitten nykäistiin 4,5 metrinen peräkärry hangesta. Maavara ylos Airmatikilla ja
luistonesto pois, niin jo lähti.

Seuraavaksi 120 km ajoa. Kärryyn lastatttiin puuta niin paljon, että lokasuojaa
jouduttiin rautakangella hiukan oikaisemaan, ettei se tapaa renkaaseen. Paikalle
sattuneet sivulliset siunailivat puun määrää ja väittivät, että vetoauto on alimittainen.
Kuultuaan 2 tonnin omapainosta, nelivedosta ja V6:sta muuttivat mielensä.

Lauhtuva keli ja lumisade liukasti tiet, mutta neliveto antoi mukavasti pitoa.
Voimaakin oli riittävästi. Perille päästiin ilman välikohtauksia. Juuri tämmöiseen
hommaan S211 on mainio talviauto.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Avatar
s1jviita
Mersumies
Mersumies
Viestit: 571
Liittynyt: Ti 19.06.2012 10:18
Paikkakunta: Tampere - Pori

Re: 211 talviautona , mitä mieltä ?

Viesti Kirjoittaja s1jviita »

JarkkoN kirjoitti:Tänään haettiin valtava kasa sahatavaraa peräkärryllä ja 4matikilla.
Puiden omistaja epäili, että jouduttaisiin tekemään kaksi keikkaa. Yhdellä selvittiin.

Ensin webastolla auto lämpimäksi kylmän yön jälkeen (-27 astetta pakkasta).
Sitten nykäistiin 4,5 metrinen peräkärry hangesta. Maavara ylos Airmatikilla ja
luistonesto pois, niin jo lähti.

Seuraavaksi 120 km ajoa. Kärryyn lastatttiin puuta niin paljon, että lokasuojaa
jouduttiin rautakangella hiukan oikaisemaan, ettei se tapaa renkaaseen. Paikalle
sattuneet sivulliset siunailivat puun määrää ja väittivät, että vetoauto on alimittainen.
Kuultuaan 2 tonnin omapainosta, nelivedosta ja V6:sta muuttivat mielensä.

Lauhtuva keli ja lumisade liukasti tiet, mutta neliveto antoi mukavasti pitoa.
Voimaakin oli riittävästi. Perille päästiin ilman välikohtauksia. Juuri tämmöiseen
hommaan S211 on mainio talviauto.
Varmasti kivasti jaksaa vetää, mutta tuolla kelillä ja ylisuurella kuormalla tapahtuneita juttuja saa lehdistä lukea, järki käteen!!!
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Eerkki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 69
Liittynyt: Ti 25.08.2009 22:24
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: 211 talviautona , mitä mieltä ?

Viesti Kirjoittaja Eerkki »

Nyt ajelen ekaa talvea S211 (2008) ja kokemukset on todella yllättyneet ja positiiviset.
Tänäänkin parkkipaikkaa hakiessa koitin auraamattomaan paikkaan (30cm lunta), jäi puoleen väliin kiinni pohjasta mutta heittämällä irtosi pakilla kertarykäsyllä. Ei siitä olisi 4-vetonenkaan pohjan päällä pidemmälle uinnut.
Kertaakaan en ole jumissa ollut (koputan puuta), varmasti asiaan vaikuttaa kunnon nastarenkaat.
Millainenkohan toi luistonesto on kun aina pitää vaikka kuinka itseä epäilyttää ? Perässä ei mitään ylimääräistä painoa ja silti ylämäkeen paikaltaan aina ilmeettömästi liikkeelle ! Vauhdilla moottoritien ramppiin ja ei koskaan tunnetta että nyt puskee - peilijäälla tietysti asia erikseen.
Toinen kiva juttu on EPS:n poiskytkentä, tulee aivan nuoruuden lumenpöllytykset mieleen, omassa S211:ssä ei varmasti jää taustalle päälle luistonestoa saatikka ajonvakautusta.
Webastoa ilman tulisi aamuisin ikävä, joten seuraavia autoja katsellessa ei osaa olla ilman.

Summasummarum - S211 on johdonmukaisesti käyttäytyvä, lämmin ja turvallinen talviauto !
__________________
S211 320CDI Avantgarde
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Re: 211 talviautona , mitä mieltä ?

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

s1jviita kirjoitti:
JarkkoN kirjoitti:Tänään haettiin valtava kasa sahatavaraa peräkärryllä ja 4matikilla.
Puiden omistaja epäili, että jouduttaisiin tekemään kaksi keikkaa. Yhdellä selvittiin.

Ensin webastolla auto lämpimäksi kylmän yön jälkeen (-27 astetta pakkasta).
Sitten nykäistiin 4,5 metrinen peräkärry hangesta. Maavara ylos Airmatikilla ja
luistonesto pois, niin jo lähti.

Seuraavaksi 120 km ajoa. Kärryyn lastatttiin puuta niin paljon, että lokasuojaa
jouduttiin rautakangella hiukan oikaisemaan, ettei se tapaa renkaaseen. Paikalle
sattuneet sivulliset siunailivat puun määrää ja väittivät, että vetoauto on alimittainen.
Kuultuaan 2 tonnin omapainosta, nelivedosta ja V6:sta muuttivat mielensä.

Lauhtuva keli ja lumisade liukasti tiet, mutta neliveto antoi mukavasti pitoa.
Voimaakin oli riittävästi. Perille päästiin ilman välikohtauksia. Juuri tämmöiseen
hommaan S211 on mainio talviauto.
Varmasti kivasti jaksaa vetää, mutta tuolla kelillä ja ylisuurella kuormalla tapahtuneita juttuja saa lehdistä lukea, järki käteen!!!
Juu, ehdottomasti teidän pitää ajaa hyvin varovasti eikä laittaa kovin paljon kuormaa
tai mieluiten jättää suosiolla kesäkelille vetohommat. On nääs turvallisempaa.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Avatar
Tabuli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 391
Liittynyt: To 16.10.2003 12:56
Paikkakunta: Vaasa

Re: 211 talviautona , mitä mieltä ?

Viesti Kirjoittaja Tabuli »

Eerkki kirjoitti: Toinen kiva juttu on EPS:n poiskytkentä, tulee aivan nuoruuden lumenpöllytykset mieleen, omassa S211:ssä ei varmasti jää taustalle päälle luistonestoa saatikka ajonvakautusta.
Webastoa ilman tulisi aamuisin ikävä, joten seuraavia autoja katsellessa ei osaa olla ilman.
Kyllä sinne jää, omakin menee kyllä hienosti kylkimyyryä, mutta suoristuu liian helposti vähäänkään kaasua höllätessä, etteikö sielä isoveli valvois tekemistä :) Vähä niiku asfaltilla ajoa, lintta pohjassa rajotin paukkuen mutkat läpi :lol: :lol:
Webasto on kyllä kunigas masiina :!: Edelliseen meseen sellasen asensin ekankerran, eikä sitä ilman tule enään toimeen 8)
Avatar
cuuno
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2314
Liittynyt: To 11.08.2005 16:55
Paikkakunta: hki

Re: 211 talviautona , mitä mieltä ?

Viesti Kirjoittaja cuuno »

:) ...lankussa rest on päällä siihen asti kun moottorin lämpö on yli 40 astetta :wink: ...varmaan samoin 210 ja 211 mallissa :think:
venit
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 404
Liittynyt: Ke 06.04.2011 13:48

Re: 211 talviautona , mitä mieltä ?

Viesti Kirjoittaja venit »

E270 CDI 04. Autojunalla Rovaniemelle joulun jälkeen. Pakkasta -28 ja auto oli kankea käynnistettäessä. Hyttiin lämmintä ilmaa alkaa virrata muutaman minuutin kuluttua, tässä sähkövastus on ehdottoman hyvä. Seurailin koneen lämpötilaa. Ensimmäisen 10 km ajoin varovasti ja konetta rasittamatta. Napapiirille ajettaessa koneen lämpö oli n. +60 astetta. Ja n. 15 km jälkeen lämpötila oli +80 astetta ja pian lämmöt asettuivat n. +85-90 asteeseen. Matkalla pakkanen kiristyi -31 asteseen ja lämmöt pysyivät vakioina. Mukana 4 hlöä ja koira. Ikkunat pysyivät auki, myös sivuikkunat.

Eli MB S211 E270 -04 on hyvä talviauto. Kohteessa kahden päivän päästä käynnistin auton, pakkasta n. -28-31 astetta, ja käyntiin lähti mukisematta. Lumisilla teillä meno ongelmatonta, renkaat Nokian nastarenkaat 205/65/16. Kyllä, siis 205 ei 225 profiiliset renkaat.

Suosittelen omien kokemusteni pohjalta talviautoksi S211 E270 CDI 04 mallia ainakin.
Riksman
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Ti 30.05.2006 21:39
Paikkakunta: Siuntio

Re: 211 talviautona , mitä mieltä ?

Viesti Kirjoittaja Riksman »

Onkohan omassa päivitetty tuo ESP, kun pitää yli 5sek nappia pohjassa, niin lähtee kaikki estot ja vakautukset pois ja pyörii miten kuski haluaa :D Sama toimi Chryslerin 300C HEMIssä[Mersun luistonesto(kin)], minkä aikana tuo tuli opeteltuakin jostain tekstistä, kuulemma nappia painamalla jää "estot" n.50%iin, mutta reilu 5sek painalluksella kaikki lähtee pois päältä, tais muuten mennä ABSitkin pois päältä, eli varoituksen sana siitä. Muistaakseni toi pitkä painallus piti olla myöhemmissä malleissa, kun oli valituksia tullut ettei pysty leikkimään, mutta kyllä se tossa omassa W211 (-03 E220CDI)ssä näyttää toimivan.

Talviautona tuntuis olevan yhtä loistava mitä muutkin takatuuppari mersut. Paksu sohjo on se suurin vihollinen liikkeellelähdöissä, lumessa lähtee ihan nätisti paksustakin hangesta. Toki bensakoneet lämpiää nopeammin, mutta eipä tälläkään kauaa nokka tuhise ja webasto auttaa kummasti.
BMW 535xd M-Sport F11
Avatar
Modano
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 196
Liittynyt: Ma 06.08.2012 17:18
Paikkakunta: Littoinen

Re: 211 talviautona , mitä mieltä ?

Viesti Kirjoittaja Modano »

Mullakin ottaa kyllä kaikki estot helvettiin kun lyö ESP pois, tosin mulla tuontiauto..
Mutta voi veljet kun niitä uusia mersuja yrittää luisuttaa yhtään mihinkään niin
rutisee ja rätisee turhat estot.. :) Itsellä menee hyvässä luisussa tosin viimistä
talvea menee nää nastat, ei toivoakaan ensi talvella enää ajella näillä..
Vielä on pitoa tarpeeksi, mutta sanotaan 1500km niin se on siinä.

Niin ja tuo 320 loistava vääntävä mylly leikkimiseen.. :wave:
GLE 350DE AMG 2020 W167
Vastaa Viestiin