repsikan puolen pyyhkäristä vetämällä liikkuvat herkemminepk kirjoitti:ihan normaalin pyyhkimissuuntaan vetää ylöspäin ja kun "tie auki" niin nostaa varret ylös.
211 talviautona , mitä mieltä ?
Re: 211 talviautona , mitä mieltä ?
e-class
Re: 211 talviautona , mitä mieltä ?
rest toiminto on erittäin hyvä ! eipä haittaa pätkääkään ettei webastoa ole
kauas se restillä lämmittää oikeen ? yks kertaa tais lähemmäs puoli tuntia olla päällä. Käyttää ilmeisesti niitä sähkövastuksia.
yksi mikä vähän ärsyttää on jarrut, tuossa kun ei enää absin tärinä polkimelle asti tulee niin jotenkin ei osaa tunnustella kuinka liukasta sitä onkaan :/

yksi mikä vähän ärsyttää on jarrut, tuossa kun ei enää absin tärinä polkimelle asti tulee niin jotenkin ei osaa tunnustella kuinka liukasta sitä onkaan :/
Re: 211 talviautona , mitä mieltä ?
Eikös se ole tuo puolituntia, samoin kuin radiokin sammuu 30min päästä, jos autoa ei startata ennemmin.epk kirjoitti:rest toiminto on erittäin hyvä ! eipä haittaa pätkääkään ettei webastoa olekauas se restillä lämmittää oikeen ? yks kertaa tais lähemmäs puoli tuntia olla päällä.
Vai olikose tunti..
Yksi miinuspuoli löytyi eilen. Neljäpäällä, lämpötilan vaihdellessa 22-31 pakkasasteessa niin takasivulasit jäätyi, nelivyöhyke ilmastoinnissa ei kuulemma tätä ongelmaa, mutta muut lasit pysyi täysin sulana, joka kuitenkaan ole täysin itsestäänselväasia kaikissa autoissa.
- tuomkiti81
- Vakiokalustoa
- Viestit: 438
- Liittynyt: Pe 19.03.2004 20:31
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: 211 talviautona , mitä mieltä ?
Tohon liittyen kokemusta viime talvelta: Isän w211 E350:llä ajettiin neljäpäällä seinäjoelta järvenpäähän ja pahimmillaan pakkasta 32 astetta. takasivulasit umpi roudassa,etusivulasi apumiehen puolelta lähes täysin jäässä ja vähän tuulilasiki(raitisilmasuodatin poistettu talveksi) vasta kun pakkanen laski 26:een ja pidettiin kaffipaussi+jätettiin auto käyntiin ja puhallus täysiä lasille nin loppumatkasta lasit olivat suht kirkkaat.Tabuli kirjoitti:Eikös se ole tuo puolituntia, samoin kuin radiokin sammuu 30min päästä, jos autoa ei startata ennemmin.epk kirjoitti:rest toiminto on erittäin hyvä ! eipä haittaa pätkääkään ettei webastoa olekauas se restillä lämmittää oikeen ? yks kertaa tais lähemmäs puoli tuntia olla päällä.
Vai olikose tunti..
Yksi miinuspuoli löytyi eilen. Neljäpäällä, lämpötilan vaihdellessa 22-31 pakkasasteessa niin takasivulasit jäätyi, nelivyöhyke ilmastoinnissa ei kuulemma tätä ongelmaa, mutta muut lasit pysyi täysin sulana, joka kuitenkaan ole täysin itsestäänselväasia kaikissa autoissa.
Eipä semmosta autoa oo vielä keksittykään missä noilla pakkasilla/isolla kuormalla lasit eivät menisi sisältä jäähän....tossa omassa cls:ssä on toi nelipiste ilmastointi...toki tulee ajettua pääsääntösesti yksin ja lasit ovat pysyneet hyvin auki (raitisilmasuodatin on paikoillaan) mutta kuormapäällä ei ole tullut vielä testattua
Edit. tutkin kerran rinta-joupin pihassa w211 koppasta e400 cdi:tä (oiskohan ollu -03 vuosimalli) ja siinä oli nelipiste-ilmastointi...ilmeisesti siihen kuului puhallus suuttimet myös takasivulaseille, mikä on volvoissa ollut jo yli 10vuotta

Cls 350 cdi -11 (W218)
Opel Insignia 2.0 Ctdi -10
Scania R560 8x4 -13
Ex. Mb Cls 350cgi -07(W219)
Ex. Bmw 530dA -05 (E60)
Ex. Bmw 530dA -01 (E39)
Ex. Vw Golf 1.6 -05
Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
Ex. Opel Vectra 1.6i 16V -99
Opel Insignia 2.0 Ctdi -10
Scania R560 8x4 -13
Ex. Mb Cls 350cgi -07(W219)
Ex. Bmw 530dA -05 (E60)
Ex. Bmw 530dA -01 (E39)
Ex. Vw Golf 1.6 -05
Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
Ex. Opel Vectra 1.6i 16V -99
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 389
- Liittynyt: Ti 07.08.2012 20:22
Re: 211 talviautona , mitä mieltä ?
eikö tässä autossa ole konehuoneen puolella plussa paikkaa mistä antaa apuvirtaa!!!! en ite ainakaa löytäny
Re: 211 talviautona , mitä mieltä ?
Farmarissa on, sedanissa ei.anamankeli kirjoitti:eikö tässä autossa ole konehuoneen puolella plussa paikkaa mistä antaa apuvirtaa!!!! en ite ainakaa löytäny
Re: 211 talviautona , mitä mieltä ?
Joo ihan hyvä talviauto on. Lähtee käymään ja lämmintä taatusti riittää. Meno 245/40R18-nastarenkailla selvästi vakaampaa kuin aiemmilla 225/55R16-nastarenkailla, joilla tuntuma oli huojakampi. Miinuspuolena farmarissa ilmajousien tyhjeneminen pakkasilla. Tänä talvena ei vielä ole itsellä tyhjentynyt, kun pakkasta ei ole ollut -20 astetta enempää. ESP saisi olla omaan makuun sallivampi, koska nyt se tappaa kaiken hauskuuden (S203 on tässä suhteessa(kin) paljon hauskempi ajaa). Lisäksi takaluukku ja sen avauskytkin muurautuvat lumipöllyssä umpeen farmarissa.
Re: 211 talviautona , mitä mieltä ?
211 -04 200cdi on tähän astisista kyllä ehdottomasti paras talviauto. Termari uusiks ja akku ja viimasuoja nokalle.On pärjänny ei mitään valittamista.
Re: 211 talviautona , mitä mieltä ?
Siis parempaa takavetoa ei ole itsellä ollut.
Re: 211 talviautona , mitä mieltä ?
Lyhkäset valot on kyllä surkeet, tunnelma on kuin kuuden voltin kupla volkkarissa joulun aikaan.
Edittiä:
Nyt on vaihdettu keulalle uudet xenonit, lyhkäset kirkastui jonkunverran, vaan ei ne ole vieläkään järin hyvät valot.
Kantama ja kirkkaus saisi olla paremmat. Mutta nyt näkee sentään kuopat tiessä, ennen sai pimeellä arvailla mihin osui.
Edittiä:
Nyt on vaihdettu keulalle uudet xenonit, lyhkäset kirkastui jonkunverran, vaan ei ne ole vieläkään järin hyvät valot.
Kantama ja kirkkaus saisi olla paremmat. Mutta nyt näkee sentään kuopat tiessä, ennen sai pimeellä arvailla mihin osui.
Viimeksi muokannut TompSa, Ke 13.02.2013 00:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
TompSa, S211 E320 T CDI A 4Matic -07
Ex: S202 C200 T CDI A -01
Ex: S202 C200 T CDI A -01
Re: 211 talviautona , mitä mieltä ?
Minulla oli peräkkäin sekä sedan että farkku; ensinmainittu kutosdieselillä ja jälkimmäinen viisipyttyisenä. Ei tule erityisiä huonoja puolia mieleen, farkussa oli Webasto ja Xenonit, joilla sedanin ainoat heikot kohdat korjaantuivat.
Minun mielestäni ESP-nappi toimii W/S211:ssä (ja tässä nykyisessä V220:ssä) siten, että vetoluistonesto lähtee pois mutta ajonvakautus jää päälle. Toisin kuin esim Bemussa (DSTC tjsp), jossa yksi napin painallus poistaa vetoluistoneston ja toinen vielä ajonvakautuksenkin. Kolmannella palataan alkupisteeseen. Voi olla, että muistelen noiden eemelien suhteen väärin, mutta 4matic ässässä juurikin näin.
Nyt mennään toista talvea nelivetoisella V8:lla enkä vaihtaisi, vaikka saisin viisi takavetoista W211:sta tilalle
Minun mielestäni ESP-nappi toimii W/S211:ssä (ja tässä nykyisessä V220:ssä) siten, että vetoluistonesto lähtee pois mutta ajonvakautus jää päälle. Toisin kuin esim Bemussa (DSTC tjsp), jossa yksi napin painallus poistaa vetoluistoneston ja toinen vielä ajonvakautuksenkin. Kolmannella palataan alkupisteeseen. Voi olla, että muistelen noiden eemelien suhteen väärin, mutta 4matic ässässä juurikin näin.
Nyt mennään toista talvea nelivetoisella V8:lla enkä vaihtaisi, vaikka saisin viisi takavetoista W211:sta tilalle

W166 ML350 BE 4Matic '13
S205 C200 4Matic '17 (vaimon)
ex: V220 S430 4Matic Lang '05
ex: S203 C180 Kompressor Avantgarde '06 (vaimon)
ex: S211 E270 CDI '04
ex: W211 E320 CDI '03
ex: 7xVolvo
S205 C200 4Matic '17 (vaimon)
ex: V220 S430 4Matic Lang '05
ex: S203 C180 Kompressor Avantgarde '06 (vaimon)
ex: S211 E270 CDI '04
ex: W211 E320 CDI '03
ex: 7xVolvo
Re: 211 talviautona , mitä mieltä ?
cuuno kirjoitti:...ei lukkoperää siinä syy
mutta suurin syy löytyy siitä että saksalainen insinööri ei ole suunnitellut sitä autoa ajettavaksi kahva edellä (eikä muuten 210 kään)
![]()
...nyt vaan talviautoksi ostamaan se viimeinen siihen sopiva124 asd perällä



Onkohan lie tunnokkaampi viedä 4-maticia sivuttaisessa ?
Re: 211 talviautona , mitä mieltä ?
Tänään haettiin valtava kasa sahatavaraa peräkärryllä ja 4matikilla.
Puiden omistaja epäili, että jouduttaisiin tekemään kaksi keikkaa. Yhdellä selvittiin.
Ensin webastolla auto lämpimäksi kylmän yön jälkeen (-27 astetta pakkasta).
Sitten nykäistiin 4,5 metrinen peräkärry hangesta. Maavara ylos Airmatikilla ja
luistonesto pois, niin jo lähti.
Seuraavaksi 120 km ajoa. Kärryyn lastatttiin puuta niin paljon, että lokasuojaa
jouduttiin rautakangella hiukan oikaisemaan, ettei se tapaa renkaaseen. Paikalle
sattuneet sivulliset siunailivat puun määrää ja väittivät, että vetoauto on alimittainen.
Kuultuaan 2 tonnin omapainosta, nelivedosta ja V6:sta muuttivat mielensä.
Lauhtuva keli ja lumisade liukasti tiet, mutta neliveto antoi mukavasti pitoa.
Voimaakin oli riittävästi. Perille päästiin ilman välikohtauksia. Juuri tämmöiseen
hommaan S211 on mainio talviauto.
Puiden omistaja epäili, että jouduttaisiin tekemään kaksi keikkaa. Yhdellä selvittiin.
Ensin webastolla auto lämpimäksi kylmän yön jälkeen (-27 astetta pakkasta).
Sitten nykäistiin 4,5 metrinen peräkärry hangesta. Maavara ylos Airmatikilla ja
luistonesto pois, niin jo lähti.
Seuraavaksi 120 km ajoa. Kärryyn lastatttiin puuta niin paljon, että lokasuojaa
jouduttiin rautakangella hiukan oikaisemaan, ettei se tapaa renkaaseen. Paikalle
sattuneet sivulliset siunailivat puun määrää ja väittivät, että vetoauto on alimittainen.
Kuultuaan 2 tonnin omapainosta, nelivedosta ja V6:sta muuttivat mielensä.
Lauhtuva keli ja lumisade liukasti tiet, mutta neliveto antoi mukavasti pitoa.
Voimaakin oli riittävästi. Perille päästiin ilman välikohtauksia. Juuri tämmöiseen
hommaan S211 on mainio talviauto.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: 211 talviautona , mitä mieltä ?
Varmasti kivasti jaksaa vetää, mutta tuolla kelillä ja ylisuurella kuormalla tapahtuneita juttuja saa lehdistä lukea, järki käteen!!!JarkkoN kirjoitti:Tänään haettiin valtava kasa sahatavaraa peräkärryllä ja 4matikilla.
Puiden omistaja epäili, että jouduttaisiin tekemään kaksi keikkaa. Yhdellä selvittiin.
Ensin webastolla auto lämpimäksi kylmän yön jälkeen (-27 astetta pakkasta).
Sitten nykäistiin 4,5 metrinen peräkärry hangesta. Maavara ylos Airmatikilla ja
luistonesto pois, niin jo lähti.
Seuraavaksi 120 km ajoa. Kärryyn lastatttiin puuta niin paljon, että lokasuojaa
jouduttiin rautakangella hiukan oikaisemaan, ettei se tapaa renkaaseen. Paikalle
sattuneet sivulliset siunailivat puun määrää ja väittivät, että vetoauto on alimittainen.
Kuultuaan 2 tonnin omapainosta, nelivedosta ja V6:sta muuttivat mielensä.
Lauhtuva keli ja lumisade liukasti tiet, mutta neliveto antoi mukavasti pitoa.
Voimaakin oli riittävästi. Perille päästiin ilman välikohtauksia. Juuri tämmöiseen
hommaan S211 on mainio talviauto.
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Re: 211 talviautona , mitä mieltä ?
Nyt ajelen ekaa talvea S211 (2008) ja kokemukset on todella yllättyneet ja positiiviset.
Tänäänkin parkkipaikkaa hakiessa koitin auraamattomaan paikkaan (30cm lunta), jäi puoleen väliin kiinni pohjasta mutta heittämällä irtosi pakilla kertarykäsyllä. Ei siitä olisi 4-vetonenkaan pohjan päällä pidemmälle uinnut.
Kertaakaan en ole jumissa ollut (koputan puuta), varmasti asiaan vaikuttaa kunnon nastarenkaat.
Millainenkohan toi luistonesto on kun aina pitää vaikka kuinka itseä epäilyttää ? Perässä ei mitään ylimääräistä painoa ja silti ylämäkeen paikaltaan aina ilmeettömästi liikkeelle ! Vauhdilla moottoritien ramppiin ja ei koskaan tunnetta että nyt puskee - peilijäälla tietysti asia erikseen.
Toinen kiva juttu on EPS:n poiskytkentä, tulee aivan nuoruuden lumenpöllytykset mieleen, omassa S211:ssä ei varmasti jää taustalle päälle luistonestoa saatikka ajonvakautusta.
Webastoa ilman tulisi aamuisin ikävä, joten seuraavia autoja katsellessa ei osaa olla ilman.
Summasummarum - S211 on johdonmukaisesti käyttäytyvä, lämmin ja turvallinen talviauto !
Tänäänkin parkkipaikkaa hakiessa koitin auraamattomaan paikkaan (30cm lunta), jäi puoleen väliin kiinni pohjasta mutta heittämällä irtosi pakilla kertarykäsyllä. Ei siitä olisi 4-vetonenkaan pohjan päällä pidemmälle uinnut.
Kertaakaan en ole jumissa ollut (koputan puuta), varmasti asiaan vaikuttaa kunnon nastarenkaat.
Millainenkohan toi luistonesto on kun aina pitää vaikka kuinka itseä epäilyttää ? Perässä ei mitään ylimääräistä painoa ja silti ylämäkeen paikaltaan aina ilmeettömästi liikkeelle ! Vauhdilla moottoritien ramppiin ja ei koskaan tunnetta että nyt puskee - peilijäälla tietysti asia erikseen.
Toinen kiva juttu on EPS:n poiskytkentä, tulee aivan nuoruuden lumenpöllytykset mieleen, omassa S211:ssä ei varmasti jää taustalle päälle luistonestoa saatikka ajonvakautusta.
Webastoa ilman tulisi aamuisin ikävä, joten seuraavia autoja katsellessa ei osaa olla ilman.
Summasummarum - S211 on johdonmukaisesti käyttäytyvä, lämmin ja turvallinen talviauto !
__________________
S211 320CDI Avantgarde
S211 320CDI Avantgarde
Re: 211 talviautona , mitä mieltä ?
Juu, ehdottomasti teidän pitää ajaa hyvin varovasti eikä laittaa kovin paljon kuormaas1jviita kirjoitti:Varmasti kivasti jaksaa vetää, mutta tuolla kelillä ja ylisuurella kuormalla tapahtuneita juttuja saa lehdistä lukea, järki käteen!!!JarkkoN kirjoitti:Tänään haettiin valtava kasa sahatavaraa peräkärryllä ja 4matikilla.
Puiden omistaja epäili, että jouduttaisiin tekemään kaksi keikkaa. Yhdellä selvittiin.
Ensin webastolla auto lämpimäksi kylmän yön jälkeen (-27 astetta pakkasta).
Sitten nykäistiin 4,5 metrinen peräkärry hangesta. Maavara ylos Airmatikilla ja
luistonesto pois, niin jo lähti.
Seuraavaksi 120 km ajoa. Kärryyn lastatttiin puuta niin paljon, että lokasuojaa
jouduttiin rautakangella hiukan oikaisemaan, ettei se tapaa renkaaseen. Paikalle
sattuneet sivulliset siunailivat puun määrää ja väittivät, että vetoauto on alimittainen.
Kuultuaan 2 tonnin omapainosta, nelivedosta ja V6:sta muuttivat mielensä.
Lauhtuva keli ja lumisade liukasti tiet, mutta neliveto antoi mukavasti pitoa.
Voimaakin oli riittävästi. Perille päästiin ilman välikohtauksia. Juuri tämmöiseen
hommaan S211 on mainio talviauto.
tai mieluiten jättää suosiolla kesäkelille vetohommat. On nääs turvallisempaa.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: 211 talviautona , mitä mieltä ?
Kyllä sinne jää, omakin menee kyllä hienosti kylkimyyryä, mutta suoristuu liian helposti vähäänkään kaasua höllätessä, etteikö sielä isoveli valvois tekemistäEerkki kirjoitti: Toinen kiva juttu on EPS:n poiskytkentä, tulee aivan nuoruuden lumenpöllytykset mieleen, omassa S211:ssä ei varmasti jää taustalle päälle luistonestoa saatikka ajonvakautusta.
Webastoa ilman tulisi aamuisin ikävä, joten seuraavia autoja katsellessa ei osaa olla ilman.



Webasto on kyllä kunigas masiina


Re: 211 talviautona , mitä mieltä ?



Re: 211 talviautona , mitä mieltä ?
E270 CDI 04. Autojunalla Rovaniemelle joulun jälkeen. Pakkasta -28 ja auto oli kankea käynnistettäessä. Hyttiin lämmintä ilmaa alkaa virrata muutaman minuutin kuluttua, tässä sähkövastus on ehdottoman hyvä. Seurailin koneen lämpötilaa. Ensimmäisen 10 km ajoin varovasti ja konetta rasittamatta. Napapiirille ajettaessa koneen lämpö oli n. +60 astetta. Ja n. 15 km jälkeen lämpötila oli +80 astetta ja pian lämmöt asettuivat n. +85-90 asteeseen. Matkalla pakkanen kiristyi -31 asteseen ja lämmöt pysyivät vakioina. Mukana 4 hlöä ja koira. Ikkunat pysyivät auki, myös sivuikkunat.
Eli MB S211 E270 -04 on hyvä talviauto. Kohteessa kahden päivän päästä käynnistin auton, pakkasta n. -28-31 astetta, ja käyntiin lähti mukisematta. Lumisilla teillä meno ongelmatonta, renkaat Nokian nastarenkaat 205/65/16. Kyllä, siis 205 ei 225 profiiliset renkaat.
Suosittelen omien kokemusteni pohjalta talviautoksi S211 E270 CDI 04 mallia ainakin.
Eli MB S211 E270 -04 on hyvä talviauto. Kohteessa kahden päivän päästä käynnistin auton, pakkasta n. -28-31 astetta, ja käyntiin lähti mukisematta. Lumisilla teillä meno ongelmatonta, renkaat Nokian nastarenkaat 205/65/16. Kyllä, siis 205 ei 225 profiiliset renkaat.
Suosittelen omien kokemusteni pohjalta talviautoksi S211 E270 CDI 04 mallia ainakin.
Re: 211 talviautona , mitä mieltä ?
Onkohan omassa päivitetty tuo ESP, kun pitää yli 5sek nappia pohjassa, niin lähtee kaikki estot ja vakautukset pois ja pyörii miten kuski haluaa
Sama toimi Chryslerin 300C HEMIssä[Mersun luistonesto(kin)], minkä aikana tuo tuli opeteltuakin jostain tekstistä, kuulemma nappia painamalla jää "estot" n.50%iin, mutta reilu 5sek painalluksella kaikki lähtee pois päältä, tais muuten mennä ABSitkin pois päältä, eli varoituksen sana siitä. Muistaakseni toi pitkä painallus piti olla myöhemmissä malleissa, kun oli valituksia tullut ettei pysty leikkimään, mutta kyllä se tossa omassa W211 (-03 E220CDI)ssä näyttää toimivan.
Talviautona tuntuis olevan yhtä loistava mitä muutkin takatuuppari mersut. Paksu sohjo on se suurin vihollinen liikkeellelähdöissä, lumessa lähtee ihan nätisti paksustakin hangesta. Toki bensakoneet lämpiää nopeammin, mutta eipä tälläkään kauaa nokka tuhise ja webasto auttaa kummasti.

Talviautona tuntuis olevan yhtä loistava mitä muutkin takatuuppari mersut. Paksu sohjo on se suurin vihollinen liikkeellelähdöissä, lumessa lähtee ihan nätisti paksustakin hangesta. Toki bensakoneet lämpiää nopeammin, mutta eipä tälläkään kauaa nokka tuhise ja webasto auttaa kummasti.
BMW 535xd M-Sport F11
Re: 211 talviautona , mitä mieltä ?
Mullakin ottaa kyllä kaikki estot helvettiin kun lyö ESP pois, tosin mulla tuontiauto..
Mutta voi veljet kun niitä uusia mersuja yrittää luisuttaa yhtään mihinkään niin
rutisee ja rätisee turhat estot..
Itsellä menee hyvässä luisussa tosin viimistä
talvea menee nää nastat, ei toivoakaan ensi talvella enää ajella näillä..
Vielä on pitoa tarpeeksi, mutta sanotaan 1500km niin se on siinä.
Niin ja tuo 320 loistava vääntävä mylly leikkimiseen..
Mutta voi veljet kun niitä uusia mersuja yrittää luisuttaa yhtään mihinkään niin
rutisee ja rätisee turhat estot..

talvea menee nää nastat, ei toivoakaan ensi talvella enää ajella näillä..
Vielä on pitoa tarpeeksi, mutta sanotaan 1500km niin se on siinä.
Niin ja tuo 320 loistava vääntävä mylly leikkimiseen..

GLE 350DE AMG 2020 W167