w124 250 -89
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 11
- Liittynyt: Pe 18.01.2013 14:32
w124 250 -89
mikäs piru kun kauan starttaa et lähtee käyntiin ja hetken käy ja putkesta pirusti savua ja sitten sammuu?
pumpun paineventtiili vuoti ja vaihdoin tiivisteet sen jälkeen oireilee näin ja toki oon koittanu ilmota.
pumpun paineventtiili vuoti ja vaihdoin tiivisteet sen jälkeen oireilee näin ja toki oon koittanu ilmota.
Re: w124 250 -89
Miten kiristit sen tyvi mutterin?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w124 250 -89
Jos kiristit liikaa sitä osaa missä o-rengas niin jumittaa säätötankoa t.s.elementti puristuu ja jumittaa kokeiles löysätä niitä mihin olet vaihtanut tiivisteitä.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 11
- Liittynyt: Pe 18.01.2013 14:32
Re: w124 250 -89
en laittanut momenttii mut sormin ja sitten vielä vähän :lol:ja katoin että ovat samalla korkeudella mut voin kokeilla löysätä, riittääkö sormi kireys? kun ei ole tuota momenttiavainta
Re: w124 250 -89
w124 2.5 -89 kirjoitti:en laittanut momenttii mut sormin ja sitten vielä vähän :lol:ja katoin että ovat samalla korkeudella mut voin kokeilla löysätä, riittääkö sormi kireys? kun ei ole tuota momenttiavainta
-On se kireemmällä kun sormilla,en muista momenttia nyt muttei ole paljoa ja jos se jää liian löysään ei tiivistä sitä elementtiä ja ei käy senkään takia.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 11
- Liittynyt: Pe 18.01.2013 14:32
Re: w124 250 -89
sillä lukite systeemillä kiristin niin lujaa kun käsin sai ja sit vielä pihdeillä vähän, et oisko menny sit pihdeillä liian tiukalle?atlas kirjoitti:Miten kiristit sen tyvi mutterin?

-
- Sisäänajossa
- Viestit: 11
- Liittynyt: Pe 18.01.2013 14:32
Re: w124 250 -89
joo eikös sieltä juuresta tule ainetta jos on liian löysälläjoe smith kirjoitti:w124 2.5 -89 kirjoitti:en laittanut momenttii mut sormin ja sitten vielä vähän :lol:ja katoin että ovat samalla korkeudella mut voin kokeilla löysätä, riittääkö sormi kireys? kun ei ole tuota momenttiavainta
-On se kireemmällä kun sormilla,en muista momenttia nyt muttei ole paljoa ja jos se jää liian löysään ei tiivistä sitä elementtiä ja ei käy senkään takia.

Re: w124 250 -89
w124 2.5 -89 kirjoitti:joo eikös sieltä juuresta tule ainetta jos on liian löysälläjoe smith kirjoitti:w124 2.5 -89 kirjoitti:en laittanut momenttii mut sormin ja sitten vielä vähän :lol:ja katoin että ovat samalla korkeudella mut voin kokeilla löysätä, riittääkö sormi kireys? kun ei ole tuota momenttiavainta
-On se kireemmällä kun sormilla,en muista momenttia nyt muttei ole paljoa ja jos se jää liian löysään ei tiivistä sitä elementtiä ja ei käy senkään takia.mut löysään huomenna hiukan ja voi olla et tiivisteet on jo hajalla jos liian kireälle on vedetty, loppu hommat tältä päivältä kun tallissa niin vankka ja pahu katku.
Ei se aine tuu ulos siitä o-renkaasta vaikka olis liian löysällä,se ei vain tiivistä sitä kupariprikkaa
ja elementtiä tiiviisti sieltä sisältä.Muistelen et momentti olis ollu joku 5kg johon ensin kiristetään ja sitten löysätään ja sen jälkeen 4kg kiristetään ja
siihen jätetään?
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 11
- Liittynyt: Pe 18.01.2013 14:32
Re: w124 250 -89
ok kiitoksia näistä neuvoista
voikos se tehdä mitään vahinkoa kun se on kaks kertaa jo tämän tempun tehny?
sitkeä pohjanmaalainen kun ei anna periksi vasta kun on pakko


voikos se tehdä mitään vahinkoa kun se on kaks kertaa jo tämän tempun tehny?
sitkeä pohjanmaalainen kun ei anna periksi vasta kun on pakko
Re: w124 250 -89
Tuplat
Viimeksi muokannut Jari Ke, Pe 18.01.2013 17:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nyt myynnissä kohtuuhinnalla tämä https://www.nettimoto.com/polaris/ranger/3156661
Re: w124 250 -89
Jos säätötanko on jumissa niin eikö moottorin pitäis rynnätäjoe smith kirjoitti:Jos kiristit liikaa sitä osaa missä o-rengas niin jumittaa säätötankoa t.s.elementti puristuu ja jumittaa kokeiles löysätä niitä mihin olet vaihtanut tiivisteitä.

Nyt myynnissä kohtuuhinnalla tämä https://www.nettimoto.com/polaris/ranger/3156661
Re: w124 250 -89
Niin rynnätä eli kun starttaa ja lähtee käymään ottaa hallitsemattomasti kierroksia ?w124 2.5 -89 kirjoitti:rynnätä?
Sammuksissa säätötanko siirtyy suurelle syöttömäärälle kun sammutin vapautuu --> jos säätötanko jumii tähän asentoon ja siitä mosa täräytetään tulille on seurauksena ryntäys. Jos sammutin on päällä --> syöttömäärä on 0 jos jumii tähän ei auto edes käynnisty. Näin sitä joskun olen kuutioinu liekkö sit oikein?
Dieseliä kun ei käsittääkseni voi tukehduttaa sammuksiin liian suurella polttoaineannoksella? Savu sankkenee mutta veto ei silti lakkaa ?
Nyt myynnissä kohtuuhinnalla tämä https://www.nettimoto.com/polaris/ranger/3156661
Re: w124 250 -89
Minä olen käsittänyt että rivipumpussa ei tyhjäkäynti asetuksella tai syöttömäärällä saada tarpeeksi painetta iskunpituuden takia ja käynnistäessä tulee pikku lisäsyöttö päälle joka tipahtaa pois päältä kun kone käynnistyy eli nyt tässä jää tanko jumiin ja käynnistys syöttömäärä päällä se lähtee kelaamaan kierroksia.
Toi on sanantapainen systeemi kuin pakko syöttö mutta automaattinen.
Tai näin näytti pumpusta mulle diesel asentaja.
Toi on sanantapainen systeemi kuin pakko syöttö mutta automaattinen.
Tai näin näytti pumpusta mulle diesel asentaja.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 11
- Liittynyt: Pe 18.01.2013 14:32
Re: w124 250 -89
siis kyllä muuten kierrokset nousi ja sitten sammua tussahti
Re: w124 250 -89
Aivankuin vetäisi jostain ilmat.
Jakajapumppuhan vetäsee kierroksia kovastikin kun polttoaine loppuu...rivipumpusta en tiedä.
Kokeile nyt löysätä niitä tyvimuttereita/holkkeja.
Jakajapumppuhan vetäsee kierroksia kovastikin kun polttoaine loppuu...rivipumpusta en tiedä.
Kokeile nyt löysätä niitä tyvimuttereita/holkkeja.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w124 250 -89
En tiedä voipi noin ollakkin. Käsittääkseni myös joissain jakajapumpuissa pakkosyötön on saanu päälle kun ennen starttia on kerran potkaissu kaasupedaalia pohjaan mutta ei siis mene päälle automaattisesti?atlas kirjoitti:Minä olen käsittänyt että rivipumpussa ei tyhjäkäynti asetuksella tai syöttömäärällä saada tarpeeksi painetta iskunpituuden takia ja käynnistäessä tulee pikku lisäsyöttö päälle joka tipahtaa pois päältä kun kone käynnistyy eli nyt tässä jää tanko jumiin ja käynnistys syöttömäärä päällä se lähtee kelaamaan kierroksia.
Toi on sanantapainen systeemi kuin pakko syöttö mutta automaattinen.
Tai näin näytti pumpusta mulle diesel asentaja.
Sitä vaan hiukan ihmettelen et kuinka rivipumppuiset traktorit käynnistyy ilman pakkosyöttöä? Niissä kun monissa on mekaaninen se pakkosyötön nappi ja silti lähtevät käyntiin?
Itte veikkaan ettei mosa vaan saa soppaa? Saa alkuun et käynnistyy mutta ei saa niinpaljon että jaksaisi käydä pidempää aikaa? Kun sammuu niin jos koittaa heti perään uudelleen niin käyttäytyykö just samalla lailla eli käynnistyy mutta sammuu heti?
Nyt myynnissä kohtuuhinnalla tämä https://www.nettimoto.com/polaris/ranger/3156661
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 11
- Liittynyt: Pe 18.01.2013 14:32
Re: w124 250 -89
en oo ihan heti perään koittanu kun savun määrä on ihan valtava. mut kauan pitää startata että lähtee ja kun ilmaa suutin putkista niin kyllä sieltä tuloo ainetta toki ykkösestä tuli vähän huonommin
Re: w124 250 -89
Loppuuko se savuntulo ja sit sammuu vai jatkuuko savustaminen sammumiseen asti?w124 2.5 -89 kirjoitti:en oo ihan heti perään koittanu kun savun määrä on ihan valtava. mut kauan pitää startata että lähtee ja kun ilmaa suutin putkista niin kyllä sieltä tuloo ainetta toki ykkösestä tuli vähän huonommin
Nyt myynnissä kohtuuhinnalla tämä https://www.nettimoto.com/polaris/ranger/3156661
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 11
- Liittynyt: Pe 18.01.2013 14:32
Re: w124 250 -89
siis kun lähtee käyntiin voi käydä 5min ja sit syöttää putken täydeltä savua ja kierrokset nousee jonkin verran ja tossahtaa sammuksiin kovan öljyn katkun kera
Re: w124 250 -89
Jari Ke kirjoitti:Niin rynnätä eli kun starttaa ja lähtee käymään ottaa hallitsemattomasti kierroksia ?w124 2.5 -89 kirjoitti:rynnätä?
Sammuksissa säätötanko siirtyy suurelle syöttömäärälle kun sammutin vapautuu --> jos säätötanko jumii tähän asentoon ja siitä mosa täräytetään tulille on seurauksena ryntäys. Jos sammutin on päällä --> syöttömäärä on 0 jos jumii tähän ei auto edes käynnisty. Näin sitä joskun olen kuutioinu liekkö sit oikein?
Dieseliä kun ei käsittääkseni voi tukehduttaa sammuksiin liian suurella polttoaineannoksella? Savu sankkenee mutta veto ei silti lakkaa ?
Kyllä noin sen säätötangon pitäisi toimia eli sammuksissa menee täydelle ruiskutukselle,
mutta 2 kertaa on tuotu mersu pajalle jossa on joku vaihtanut nuo em tiivisteet ja
kiristetty liian kireelle eikä sen jälkeen ole käynistynyt.Molemmissa tapauksissa kun
löysäsi ja kiristi oikein niin käynistyi.Ylikiristyksellä siis elementti sen verran muuttaa
muotoaan että "mäntä"jumittaa sinne yläasentoon eikä palaudu eli ei käy kone.
Näissä molemmissa tapauksissa oli kaikki o-renkaat vaihdettu eli kaikki
elementit kiristetty jumiin.Tossa kysyjän tapauksessa on outoa kun se jotenkin käy
mutta savuaa paljon,et olisko nyt muutakin tullut jostain kumman syystä?
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 11
- Liittynyt: Pe 18.01.2013 14:32
Re: w124 250 -89
juu tuntuis kun se niinku tukehtuis?
paskamaanen irrottaa kun ei oo kunnon työkalua
otan kaikki irti ja tarkistan tiivisteet, tarvittaessa uusin.
kuinkas nuo kupari prikat? pitäiskö nekin uusia?
eikös paineventtiilin tilassa pitäis olla ainetta piripinnassa kolmonen on irti ja ei ainakaan oo
tyhjiä oli joka muki.
ja tiivisteet huonossa kunnossa.
käykös siihen muuten normaali o-rengas vai pitääkö olla kartio mallinen?
paskamaanen irrottaa kun ei oo kunnon työkalua

otan kaikki irti ja tarkistan tiivisteet, tarvittaessa uusin.
kuinkas nuo kupari prikat? pitäiskö nekin uusia?
eikös paineventtiilin tilassa pitäis olla ainetta piripinnassa kolmonen on irti ja ei ainakaan oo

tyhjiä oli joka muki.
ja tiivisteet huonossa kunnossa.
käykös siihen muuten normaali o-rengas vai pitääkö olla kartio mallinen?
Re: w124 250 -89
Alkuun käy normaalisti ja savuamatta ?w124 2.5 -89 kirjoitti:siis kun lähtee käyntiin voi käydä 5min ja sit syöttää putken täydeltä savua ja kierrokset nousee jonkin verran ja tossahtaa sammuksiin kovan öljyn katkun kera
Jo on outo juttu

Nyt myynnissä kohtuuhinnalla tämä https://www.nettimoto.com/polaris/ranger/3156661
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 11
- Liittynyt: Pe 18.01.2013 14:32
Re: w124 250 -89
epätasaisesti käy silloinkin mut kun kaasulla avittaa niin paranee.
pitää varmaan jostain tilata hylsy ja momenttiavain et saa oikeaan tiukkuuteen meinaan että pitää varmaan aika tasainen kiristys olla.
pitää varmaan jostain tilata hylsy ja momenttiavain et saa oikeaan tiukkuuteen meinaan että pitää varmaan aika tasainen kiristys olla.
Re: w124 250 -89
No ite oon käyttäny kahesti paineventtiilit auki eikä mulla ekalla kerralla mitään momenttiavainta ollu. Toimi aivan normaalisti. Mutta eihän niitä tosiaan liian tiukkaankaan saa laittaa, sormilla ensin ja pikkusen lisää.
w124 200D -90
s202 200k -97
s202 200k -97