zacharias kirjoitti:Tuo dolomiitinruskea olisi vaimon suosikkiväri . Mutta mutta, huomasinpa, onneksi, että tarkkana pitää ostajan olla. Luulin Avantgarden tilaamalla saavani useimmissa S212 facelift -kuvissa näkyvän sporttisen keulan. Vaan AMG Sport -pakettihan siihen vaaditaankin. Ero on minun silmiini melkoisen iso.
Olisikohan kenelläkään tietoa paljonko tuo paketti madaltaa maavaraa? Esitteistä löysin vain, että siinä on urheilullinen, madallettu Direct Control -alusta sekä AMG -styling helmat; mittatietoja en löytänyt.
Käsittääkseni AMG sportin alusta on ihan sama kuin Avantgarden eli 1,5 cm matalampi kuin perusalusta.
zacharias kirjoitti:Tuo dolomiitinruskea olisi vaimon suosikkiväri . Mutta mutta, huomasinpa, onneksi, että tarkkana pitää ostajan olla. Luulin Avantgarden tilaamalla saavani useimmissa S212 facelift -kuvissa näkyvän sporttisen keulan. Vaan AMG Sport -pakettihan siihen vaaditaankin. Ero on minun silmiini melkoisen iso.
Olisikohan kenelläkään tietoa paljonko tuo paketti madaltaa maavaraa? Esitteistä löysin vain, että siinä on urheilullinen, madallettu Direct Control -alusta sekä AMG -styling helmat; mittatietoja en löytänyt.
Käsittääkseni AMG sportin alusta on ihan sama kuin Avantgarden eli 1,5 cm matalampi kuin perusalusta.
Sporttisen keulan ero näkyy lähinnä helmassa Avantgarden ja AMG-sporttipaketin välillä ... V:n sijasta tulee X mieleen. Molempi parempi meikäläisen makuun ja varsinkin jos tumman maalin valitsee. Iso tähti, jossa Distronic kiiltelee keskellä on mielestäni perusritilää tyylikkäämpi. Nykyisessä on Avantgardemadallus mutta seuraavaan tulee normikorkuinen alusta. Sen verran tulee huonoilla teillä ajelluksi.
TTL kirjoitti:
Sporttisen keulan ero näkyy lähinnä helmassa Avantgarden ja AMG-sporttipaketin välillä ... V:n sijasta tulee X mieleen. Molempi parempi meikäläisen makuun ja varsinkin jos tumman maalin valitsee. Iso tähti, jossa Distronic kiiltelee keskellä on mielestäni perusritilää tyylikkäämpi. Nykyisessä on Avantgardemadallus mutta seuraavaan tulee normikorkuinen alusta. Sen verran tulee huonoilla teillä ajelluksi.
Juuri näin, ero on helmassa ja iso tähti tulee jo Avantgardessa eli kuten C-sarjan osalta on tottu. Mielestäni AMG-Sport lisähinta premium businekseen on erittäin edullinen kun vertaa moneen muuhun varusteeseen.
th56307 kirjoitti: Mielestäni AMG-Sport lisähinta premium businekseen on erittäin edullinen kun vertaa moneen muuhun varusteeseen.
On, mutta taitaa tulla rengaskoon suurenemisen aiheuttaman päästöarvolisäyksen myötä toinen mokoma lisähintaa autoveron kautta.
Mutta, miten AMG-Sport renkaineen vaikuttaa ajokokemukseen, jos nyt lähinnä tarkoitan "mukavuustuntumaa" moottoritiellä tai sitten auratuilla kaduilla. Huomaanko eron selvästi kovuutena tai ylimääräisinä, häiritsevinä tärinöinä vaikkapa Avantgarde -versioon verrattuna?
Noinpa hyvinkin. Hybridissä saa veroetua vielä reippaasti lisää. Joskin jos toimitus on 01.04.2013 jälkeen niin autoveron osuus näyttää jostain syystä kasvavan tonnitolkulla Mistähän tuosta löytäisi lisätietoa? Tullin sivut ovat auttamattoman vanhat ja Trafin sivuilta en tietoa löytänyt tai osannut etsiä. Pienimmät CO2 päästöt merkitään 16 tuuman valsseille mutta tilatessa voinee valita 17 tuuman valssit "paikallisena toimituksena" ja välttää tuolta osin päästöveron kiristymisen. Oma tilaus on hioutumassa, mutta saattaa kariutua sikahuonoon vaihdokin hyvitykseen. Useamman tonnin välirahan säätämisen päässä vielä ostopäätös. Mitenkä tuota kannattaisi kysellä tarjouksia myös etempää muista mersuliikkeistä? Ei viitsisi lähteä kovin kauas ajelemaan. Hoituisiko sähköpostilla? Vai möisikkö vaihdokin suoralla kaupalla?
PS. Onpa ilmestynyt upea 360 asteen konfiguraattori mercedes-benz.fi sivuillekin väri-, varuste- ja vannepohdiskelujen tueksi.
PPS. Kannatti kysellä tarjoukset ja ostaa/tilata auto n. 300 km:n päästä...
TTL kirjoitti: Mitenkä tuota kannattaisi kysellä tarjouksia myös etempää muista mersuliikkeistä? Ei viitsisi lähteä kovin kauas ajelemaan. Hoituisiko sähköpostilla? Vai möisikkö vaihdokin suoralla kaupalla?
PS. Onpa ilmestynyt upea 360 asteen konfiguraattori mercedes-benz.fi sivuillekin väri-, varuste- ja vannepohdiskelujen tueksi.
PPS. Kannatti kysellä tarjoukset ja ostaa/tilata auto n. 300 km:n päästä...
Kaveri ostaa uuden auton 3 vuoden välein ja kilpailuttaa aina 8-10 jälleenmyyjää.
Pari tonnia on kuulemma erot tarjouksissa, kun vanha auto menee vaihdossa.
Ja juurikin halvimmat tarjoukset tulevat jostain kauempaa kuin lähin paikka.
Voi sen vanhan myydä suoraankin, jos saa enemmän kuin vaihdossa. Tarjous
kannattaa pyytää ensin.
Vikk4e kirjoitti:Laskeekohan nykyisen w212 200 cdi:n hinnat paljon faceliftin tullessa ?
Ainakin Vehon hyvityshinnat laskevat...
Vaikutus on suurin ihan uudenkarheisiin. Facelift on iso ja näkyvä, voi olla vaikea myydä vuoden vanhaa vähänajettua jos hintaero ei ole iso uuteen. Tuskin on vaikutusta kolme vuotta vanhaan 300 tkm ajettuun.
TTL kirjoitti: Mitenkä tuota kannattaisi kysellä tarjouksia myös etempää muista mersuliikkeistä? Ei viitsisi lähteä kovin kauas ajelemaan. Hoituisiko sähköpostilla? Vai möisikkö vaihdokin suoralla kaupalla?
PS. Onpa ilmestynyt upea 360 asteen konfiguraattori mercedes-benz.fi sivuillekin väri-, varuste- ja vannepohdiskelujen tueksi.
PPS. Kannatti kysellä tarjoukset ja ostaa/tilata auto n. 300 km:n päästä...
Kaveri ostaa uuden auton 3 vuoden välein ja kilpailuttaa aina 8-10 jälleenmyyjää.
Pari tonnia on kuulemma erot tarjouksissa, kun vanha auto menee vaihdossa.
Ja juurikin halvimmat tarjoukset tulevat jostain kauempaa kuin lähin paikka.
Voi sen vanhan myydä suoraankin, jos saa enemmän kuin vaihdossa. Tarjous
kannattaa pyytää ensin.
Etenkin vaihtarin arvostuksessa on isoja eroja. Jossain maakunnassa voi kauppiaalla olla jo tuttu luottoasiakas kyttäämässä tietynlaista vaihtaria ja siitä on helppo hyvittää reilusti kun tietää että 'naapurin Jaska' sen ostaa pesun ja puunauksen jälkeen suoralla kaupalla. Voihan näin toki käydä isoillakin kauppiailla.
Kaveri kävi juuri kyselemässä vaihtoa kolmevuotiaan nafti puolitoistasataa ajetun 200CDI-eemelin uudistamiseksi. Nykymallia saisi vielä jonkin aikaa, ja vaihtotarjous nykymallin uudesta 220CDI:stä oli kuulemma oikeasti hyvä ja koko lailla isosti houkuttelevampi kuin vastaavasta faceliftistä. Auton saisi sitä paitsi ihan "lennossa". Uutta mallia joutuisi lisäksi odottelemaan aika pitkään vielä.
Terävyys hävis keulasta täysin facelift myötä, kaikkea vähän pyöristetty, vähän ois jättäny terävyyttä maskiin niin tykkäisin. melekee sanosin että entinen parempi ku kuvia googlettelin
Vikk4e kirjoitti:Laskeekohan nykyisen w212 200 cdi:n hinnat paljon faceliftin tullessa ?
Ymmärtääkseni nykyistä E-sarjalaista ei saa enää tilaamalla ainakaan Vehon kautta, faceliftiä kyllä. Ne mitä tulee tai on tulossa, niin ovat ainoat uutena myytävät.
Eiköhän nykyisten hinnat koe kevyttä laskua välittömästi kun katukuvassa alkaa pyörimään faceliftiä. Jos kauppa pysähtyy käytetyillä nykyisillä E-sarjalaisilla, kun moni odottaa faceliftin tuloa, niin lasku voi toki olla huomattavakin.
Seuraava Ässä tulee huhujen mukaan saamaan nokalleen varsinaisen ydinpommin: 680 hv V12 http://www.carmagazine.co.uk/Secret-new ... -flagship/" onclick="window.open(this.href);return false;
SL65 Black Seriessissähän tuosta otettiin aikoinaan jo 670 hv.
Kesäkuussa kai riisutaan loputkin verhoilut auton yltä.
Laaksonen kirjoitti:Seuraava Ässä tulee huhujen mukaan saamaan nokalleen varsinaisen ydinpommin: 680 hv V12 http://www.carmagazine.co.uk/Secret-new ... -flagship/" onclick="window.open(this.href);return false;
SL65 Black Seriessissähän tuosta otettiin aikoinaan jo 670 hv.
Kesäkuussa kai riisutaan loputkin verhoilut auton yltä.
No nyt pitää rueta suunnittelemaan lottovoittoa Pari muuta huomiota:
- Pullman-versiosta tulee 6,5 metriä pitkä
- Kamerajärjestelmä tarkkailee tienpintaa, ja jousitus säätyy sen mukaan
- Kaikki valot on toteutettu LED-tekniikalla, tämä pienentää CO2 päästöä 2,1g/km
- Erittäin kehittynyt kaistavahti/automaattinen hätäjarrutus-järjestelmä
Kaikki nuo varmaan lisävarusteisia. Kyllä siihen varmaan rahaa saa palamaan, kun rupeaa ruksimaan.
Kaukonäkölasit se auto kyllä tarvitsisi kun ei näe kuin puoli metriä auton eteen:
A seeing car is the stuff of science-fiction? Apparently not. The S-class introduces 3D 'Stereo Multi-Purpose Cameras' which can scan up to 500mm ahead of the car
Aika nopea kyllä kun tuolla matkalla ehtii reagoimaan eri juttuihin.
Erittäin hieno ja pelkistetty kojelauta! Parasta aikoihin. Mutta aika karkeasti muokattu vielä tuo kuva.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
No tottakai paperille kirjattujen päästöjen pienennys pienentää myös hintaa - joskin vain väliaikaisesti, kun päästörajat taas tiukkenevat. Piakkoin ajellaan nuhapumpuilla ja kaunisääniset rivikutoset sekä veekasit ovat vain todellisten harrastajien korvien sulona. Tuonne E300Hybridiketjuun totesin, että Saksan ja Suomen ostohinnoissa on joissain tapauksissa vain yksittäistonnien eroja samoilla varusteilla laskettuna. Niin paljon ne V*H*n neuvottelemat PB-paketit ja ja suomalainen autovero tekevät. Saksalaiset saavat nauttia niistä hyrisevistä koneista pikkurahalla.
Kyllä son näin että päästörajat koskee vain uusia ja kyllä tuolla ikiliikkuja rivikutosella 300D ajelee vaikka niin pitkään että polttoaine loppuu maapallolta, mikäli kestää takapuoli...