Bensasta diesel.
Bensasta diesel.
Minkälainen homma olis, kun mulla on 190 mersu 1.8 pensiini . niin vaihtaa siihen 2.0 diesel moottori ? mitä kaikkea siihen pitäisi muuttaa? ja mitehän katastusmiehet siihen suhtautuis..
Re: Bensasta diesel.
Aika kova haaste moottorin ojaus johdot pitää vaihtaa ja mittaristolle menevät johdot vaihtaa laatikko perä on luultavasti harvempi
kuin 200d hehkurele asentaa itte oon kerran tehnyt 124 pensakoneesta 300d oli siinä värkäämistä en enää muista kaikkia asiota
kun siitä on jo 10v
kuin 200d hehkurele asentaa itte oon kerran tehnyt 124 pensakoneesta 300d oli siinä värkäämistä en enää muista kaikkia asiota
kun siitä on jo 10v
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

-
- Sisäänajossa
Eikös tuosta parilla tonnilla autokaupassa selvinne. Eikä tule hikään.
Eihän sitä mitään opi jos ei kokeile ei tuo autokauppa aina autuaaksi tee jos haluaa harrastaa niin ei muuta kun töihinsaapaskallio kirjoitti:Eikös tuosta parilla tonnilla autokaupassa selvinne. Eikä tule hikään.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 

Nii no kun on nii hyvä kori tossa ja ois hyvä diesel aihio nii samakai se on rakentaa tosta. harrastus hommana tuo mennee.
Saikko muuten sihhen diesel koneseen johdot mukanaOlliz kirjoitti:Nii no kun on nii hyvä kori tossa ja ois hyvä diesel aihio nii samakai se on rakentaa tosta. harrastus hommana tuo mennee.

On mukana. se ois niiku kokoauto. sähköt siihe pittää ottaa diiselistä ja vaihelaatikko ja perä, mut eiköhän tuo diesel kone passaa suoraa? ja tietenki rakentaa se hehku juttu. ja tietenki jotain pientä mutta olisko tos viel mitä muuta pittää tehdä.?
Passaa se suoraan ota moottorin kiinikkeet vanhasta ja ei muuta kun rakentamaan se ilman putsari homaalle on valmiit reijät
ettei sitä tarvi ruveta säätämään
ettei sitä tarvi ruveta säätämään

Olliz kirjoitti: mutta olisko tos viel mitä muuta pittää tehdä.?
Bensapumppu pois auton alta ja tankin sihti vaihtaa diiselimalliin.
Virtalukko diiselimallista. Siinä on alipaineventtiili sammuttimelle.
Niin ja moottori pitäisi kaikkien kaavojen mukaan olla samanikäinen tai uudempi kuin se alkuperäinen.
Mulla ois hyvä tekniikan vaihto- / sleeper -aihio, eli 200D 124 joutilaana. Löytyy Myynti-palstalta.
eihän tommonen dieselöinti ole vaikea. jos on kokonainen auto josta saa kaikki osat.
tarkista kuitenki ettei moottori ylitä saastemääräyksiä.
minkävuosimallin autoista on kyse?
tarkista kuitenki ettei moottori ylitä saastemääräyksiä.
minkävuosimallin autoista on kyse?
-Saksalainen vitonen, mualiman kaunein ääni... :)
Tuon 190 kerkesin jo hävittää, mutta oon miettinyt ku mulla ois hyväkorinen w124 230e vm91.vähäpäästöinen, ja oon siihen aatellut laittaa 200d(om601) tai 250 om602) . pitäs semmonen ruveta rakentamaan, ei tullut tuo saateasia ollenkaan mieleen. 

vähäpäästöisyys ei ole mikään ongelma.
-Saksalainen vitonen, mualiman kaunein ääni... :)
---Olliz kirjoitti:Tuon 190 kerkesin jo hävittää, mutta oon miettinyt ku mulla ois hyväkorinen w124 230e vm91.vähäpäästöinen, ja oon siihen aatellut laittaa 200d(om601) tai 250 om602) . pitäs semmonen ruveta rakentamaan, ei tullut tuo saateasia ollenkaan mieleen.