CDI suuttimen kiinnitys pultti korkkas
CDI suuttimen kiinnitys pultti korkkas
Moi
Nyt kävi niin, että suuttimen kiinnitys pultti korkkas ja otti kierteet mukaansa!
Yksinkertainen kysymys. Mitä hittoa nyt teen? Miten sen saa taas tulille?
Vielä menee kun on tupakkaa, mutta huomenna alkaa kivistämään.
Nyt kävi niin, että suuttimen kiinnitys pultti korkkas ja otti kierteet mukaansa!
Yksinkertainen kysymys. Mitä hittoa nyt teen? Miten sen saa taas tulille?
Vielä menee kun on tupakkaa, mutta huomenna alkaa kivistämään.
W204 -11
W124 250 Man.
W309 om603.
W124 250 Man.
W309 om603.
Re: CDI suuttimen kiinnitys pultti korkkas
Muistelen että et ole ensimmäinen jolle kävi noin...eli nyt se haku käyttöön. Siihen kait oli jokin työkalusetti, joka teki asian helpommaksi ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: CDI suuttimen kiinnitys pultti korkkas
Jep, katsoin jo Motonetista. Siellä olisi Helicoil kierre sarja 36€. Olikohan se kierre 6x1.0 vai 6x1.5 ?
Motonetissa on noita 6x1.0mm sarjoja.
Motonetissa on noita 6x1.0mm sarjoja.
W204 -11
W124 250 Man.
W309 om603.
W124 250 Man.
W309 om603.
Re: CDI suuttimen kiinnitys pultti korkkas
uudet kierteet 8mm pultille tai Wurthin kierreholkilla korjaus
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... ilit=wurth
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... ilit=wurth
ML W164
Re: CDI suuttimen kiinnitys pultti korkkas
Onpa harmi. Itse katkaisin 4;stä 3 kanteen eräänä pitkänä jouluna. Jäi kuitenkin pultit kanteen ja sain ne irti poraamalla reijän ja lyömällä torxin sisän ja pyöritin auki. Mutta sulla vähä eri, onneksi lähes kaikki on korjattavissa.
Re: CDI suuttimen kiinnitys pultti korkkas
Tuo 8mm on se toiseksi viimeinen konsti ennen kannen irroittamista.
Saisi siinäkin olla ihan normi pinnapultti, eikä tuollaisia venyviä höpö höpö ruuveja. J
Joka kerta kun niitä avaa ja laittaa kiinni, niin on ripuli päivä ennen ja jälkeen
Saisi siinäkin olla ihan normi pinnapultti, eikä tuollaisia venyviä höpö höpö ruuveja. J
Joka kerta kun niitä avaa ja laittaa kiinni, niin on ripuli päivä ennen ja jälkeen

W204 -11
W124 250 Man.
W309 om603.
W124 250 Man.
W309 om603.
Re: CDI suuttimen kiinnitys pultti korkkas
Joka kerta kun niitä avaa ja laittaa kiinni, niin on ripuli päivä ennen ja jälkeen





ML W164
Re: CDI suuttimen kiinnitys pultti korkkas
Kävin äsken vielä kurkkaamassa sen kierteen. Se oli 6x1.0mm. Kaveri lupsai hakea Helicoil kierresarjan Motonetista. Katsotaan miten käy.
To be continue.....
To be continue.....
W204 -11
W124 250 Man.
W309 om603.
W124 250 Man.
W309 om603.
Re: CDI suuttimen kiinnitys pultti korkkas
Ei liity mersuihin, mutta nuo helicoilit on muuten loistavia, ollaan töissä käytetty noita kun ei oikein 7075 Alumiinikaan kestänyt kierteissä. Helicoilin kun laitto niin a vot...
Kierrehän tuossa tulee lähelle M8 kokoa, että sinänsä ei eroa laitaako helicoilin vai M8 pultin, paitsi että nyt saa käyttää orkkispultteja.
Kierrehän tuossa tulee lähelle M8 kokoa, että sinänsä ei eroa laitaako helicoilin vai M8 pultin, paitsi että nyt saa käyttää orkkispultteja.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 118
- Liittynyt: Pe 08.01.2010 18:24
- Paikkakunta: Etelä-karjala
Re: CDI suuttimen kiinnitys pultti korkkas
Voi olle helicolin laitto hankalaa kyseiseen paikkaan, kierre on tosi syvällä. Itse korjasin saman vian eräästä autosta siten, että porasin kanteen M10 tai M12 (en muista kumpi se oli), sopivan reijän ja siihenn vastaava kierre. Sitten vastaavasta pultista pätkä, johon poralla reikä keskelle ja siihen M6 kierre, näin sain hyvän holkin. Holkin yläosaan rautasahalla ura, mistä oli hyvä kiertää holkki paikoilleen ruuvvarilla. Ruuvilukitetta vaan holkin ja kannen väliin. Sit pulttiliikkeestä uusi M6 pultti, hieman lyhyempi, kuin alkuperäinen ja tietysti lujuus täytyy olla alkuperäistä vastaava. Toimenpide helppo ja kun kierre tulee ihan kannen pintaan, näkyvyys on hyvä remppaa tehdessä. Suuttimen reikään vaan hyvä tulppaus, ettei mene lastut sisään. Lopuksi imurilla lastut pois työstökohdasta.
Re: CDI suuttimen kiinnitys pultti korkkas
Totta, kierre on kieltämättä varsin syvällä. En ole ennen itse joutunut Helicoil kierrettä laittamaan. Toivotaan, että onnistuu?
Mikä sen kiinnitys ruuvin oikea momentti on?
Mikä sen kiinnitys ruuvin oikea momentti on?
W204 -11
W124 250 Man.
W309 om603.
W124 250 Man.
W309 om603.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 118
- Liittynyt: Pe 08.01.2010 18:24
- Paikkakunta: Etelä-karjala
Re: CDI suuttimen kiinnitys pultti korkkas
jos holikoli ei onnistu, niin kokeile tuota neuvomaani systeemiä. Ei tartte käydä turhaa kantta irroittelee. En yhtään muista kiristysmomenttia. Taisin itse kiristää näppituntumalla.
Re: CDI suuttimen kiinnitys pultti korkkas
Käytä Wurtilta saatavia kierteen korjaus holkkeja,niitä on 6 mm kierteelle kahta kokoa toinen vaatii 8mm reiän
ja toinen 10 mm:n,pidät vain huolen että otat mitan entisestä pultista ja kiinnitys kynnestä ettet poraa liian syvälle
ja toinen 10 mm:n,pidät vain huolen että otat mitan entisestä pultista ja kiinnitys kynnestä ettet poraa liian syvälle
Re: CDI suuttimen kiinnitys pultti korkkas
Momentti on 7 Nm + 90 astetta, ja uuden suosituksen mukaan vielä toiset 90 astetta. Oiskohan tää uusi kireämpi suositus juuri osaltaan syypää kierteiden korkkaamiseen ? Se ruuvihan on venyvä ja pitää joka kerta uusia kun suutin irroitetaan (oikeastan myös se keinuvipu pitäisi uusia) mikä hyvänsä ruuvi ei siis kelpaa suuttimen kiinnitykseen.jartuo kirjoitti:Totta, kierre on kieltämättä varsin syvällä. En ole ennen itse joutunut Helicoil kierrettä laittamaan. Toivotaan, että onnistuu?
Mikä sen kiinnitys ruuvin oikea momentti on?
W203CDI
Re: CDI suuttimen kiinnitys pultti korkkas
Ihan ensiksi. Kiitoksia vastauksista!
Helicoil kierteellä sen sai korjattua, laitoin kaksi kierretankoa peräkkäin, koska ne oli niin lyhyet.
Noita erikokoisia Wurthin holkkeja pitää käydä ostamassa varastoon, ei ikinä tiedä mikä korkkaa seuraavaksi?
No nyt on taas mersu tulilla ja vessassa voi käydä normaalisti.
Helicoil kierteellä sen sai korjattua, laitoin kaksi kierretankoa peräkkäin, koska ne oli niin lyhyet.
Noita erikokoisia Wurthin holkkeja pitää käydä ostamassa varastoon, ei ikinä tiedä mikä korkkaa seuraavaksi?
No nyt on taas mersu tulilla ja vessassa voi käydä normaalisti.

W204 -11
W124 250 Man.
W309 om603.
W124 250 Man.
W309 om603.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 118
- Liittynyt: Pe 08.01.2010 18:24
- Paikkakunta: Etelä-karjala
Re: CDI suuttimen kiinnitys pultti korkkas
HIENOA, nyt ei muuta, kuin kovaa ajoa... Mulla siitä edellisestä autosta alkoi vuotamaan toinen suutin parin kk päästä. Siitä onneksi lähti pultti ehjänä irti.
Re: CDI suuttimen kiinnitys pultti korkkas
Ei tarvi tuota 2x90astetta kun käy ostamasta pilteemasta kalvainsetin millä kunnostaa tiivistepinnat.
Muuten ei tule pitkäikäinen korjaus..

-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 138
- Liittynyt: Ma 24.07.2006 03:47
- Paikkakunta: Haukipudas/ Martinniemi
Re: CDI suuttimen kiinnitys pultti korkkas
Täytyykö reikää porata isommaksi jos tuon helin laittaa? Vai riittääkö tuon motonetin paketin sisältämä ylikoon kierretanko?
W124 200 D -90 (MYYDÄÄN OSINA, JOITAIN JÄLJELLÄ, KORI PAALATTU)
W124 250 D aut -89 (MYYDÄÄN OSINA, KORI PAALATTU)
W202 220 CDI stw -99
Chrysler Neon 2.0i (RE85)
Fiat Uno Turbo i.e -89
W124 250 D aut -89 (MYYDÄÄN OSINA, KORI PAALATTU)
W202 220 CDI stw -99
Chrysler Neon 2.0i (RE85)
Fiat Uno Turbo i.e -89
Re: CDI suuttimen kiinnitys pultti korkkas
Pitää se reikä porata isommaksi ja väntää uudet kierteet
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: CDI suuttimen kiinnitys pultti korkkas
Isot pojat ulkomaan foorumeilla jättävät nuo helicoilit rauhaan...
Yksinkertaisimmillaan kierre korjataan näin:
- 7.x mm poralla reikä suuremmaksi, ei ihan pohjaan (vesitila).
- m8 kierre sinne, edelleenkään ei tapilla puhkota vesitilaan asti.
- m8 pultilla suutin kiinni (orkkista lyhyemmällä).
Momentti pitää arvata, muuta ongelmaa tuossa ei liene.
On laitettu onnistuneesti jopa m10 pulteilla, lienee jo yliampuvaa?
Yksinkertaisimmillaan kierre korjataan näin:
- 7.x mm poralla reikä suuremmaksi, ei ihan pohjaan (vesitila).
- m8 kierre sinne, edelleenkään ei tapilla puhkota vesitilaan asti.
- m8 pultilla suutin kiinni (orkkista lyhyemmällä).
Momentti pitää arvata, muuta ongelmaa tuossa ei liene.
On laitettu onnistuneesti jopa m10 pulteilla, lienee jo yliampuvaa?
Re: CDI suuttimen kiinnitys pultti korkkas
Joo, en ymmärrä miten ovat saaneetkin niin monta helicoilia pettämään että hylkivät niitä (käyttävät näitä:http://www.timesert.com/) .... ulos ne pyrkii joskus pultin mukana mutta mitä sitten? Itse olen käyttänyt screwlock-mallia missä on lukituskierre mukana (en tosin auton kannessa mutta vastaavassa sovelluksessa) ilman ongelmia.
Noissa M8/M10 käytöissä voi tulla ongelmia jos pultti ei ole venyvää mallia, silloin kierteen kuormakin kasvaa. Tappi kannatta olla (tai kierteen viimeistelyssä) 'konetappi' missä leikkaava osa on reunaan asti --> saa sen kierteen mahdollisimman lähelle pohjaa. Niin ja joutuu poraamaan kiinnityshahlopalaan suuremman reiän.
Noissa M8/M10 käytöissä voi tulla ongelmia jos pultti ei ole venyvää mallia, silloin kierteen kuormakin kasvaa. Tappi kannatta olla (tai kierteen viimeistelyssä) 'konetappi' missä leikkaava osa on reunaan asti --> saa sen kierteen mahdollisimman lähelle pohjaa. Niin ja joutuu poraamaan kiinnityshahlopalaan suuremman reiän.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 138
- Liittynyt: Ma 24.07.2006 03:47
- Paikkakunta: Haukipudas/ Martinniemi
Re: CDI suuttimen kiinnitys pultti korkkas
Tuo Helicoil optio oli näemmä jo käytetty tässä vehkeessä.. Eli varmaan tuohon Wurthiin sitten siirrytään.. Kertokaa siitä lisää. 8mm reikä, kierreholkki pesään varmaan jollain erikoistyökalulla? Poranterän täytyy ainakin olla melko pitkä, tollanen 10 cm ei riitä.. Miten uus pultti? Ei varmaan vakio M6 käy? Saako esim Oulusta MB osasta nuita mahdollisesti isompia ja lyhyempiä..
Pitäis saada kottero liikenteeseen mahd. pian.. Niin ja vehkeenä -99, c220cdi..
Pitäis saada kottero liikenteeseen mahd. pian.. Niin ja vehkeenä -99, c220cdi..
W124 200 D -90 (MYYDÄÄN OSINA, JOITAIN JÄLJELLÄ, KORI PAALATTU)
W124 250 D aut -89 (MYYDÄÄN OSINA, KORI PAALATTU)
W202 220 CDI stw -99
Chrysler Neon 2.0i (RE85)
Fiat Uno Turbo i.e -89
W124 250 D aut -89 (MYYDÄÄN OSINA, KORI PAALATTU)
W202 220 CDI stw -99
Chrysler Neon 2.0i (RE85)
Fiat Uno Turbo i.e -89
- petri
- Mersumies
- Viestit: 1212
- Liittynyt: La 29.10.2005 23:21
- Paikkakunta: Klaukkala, kesäisin Konginkangas
Re: CDI suuttimen kiinnitys pultti korkkas
S210 E320T 4Matic -98
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot
EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot
EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 138
- Liittynyt: Ma 24.07.2006 03:47
- Paikkakunta: Haukipudas/ Martinniemi
Re: CDI suuttimen kiinnitys pultti korkkas
Mietin tuota itekkin.. Ja verstaasta löytyis nuita.. 

W124 200 D -90 (MYYDÄÄN OSINA, JOITAIN JÄLJELLÄ, KORI PAALATTU)
W124 250 D aut -89 (MYYDÄÄN OSINA, KORI PAALATTU)
W202 220 CDI stw -99
Chrysler Neon 2.0i (RE85)
Fiat Uno Turbo i.e -89
W124 250 D aut -89 (MYYDÄÄN OSINA, KORI PAALATTU)
W202 220 CDI stw -99
Chrysler Neon 2.0i (RE85)
Fiat Uno Turbo i.e -89
Re: CDI suuttimen kiinnitys pultti korkkas
Kierreholkki kannen pintaan (ei tarvita pitkää poranterää) sitten lyhennetyllä orkkis pultilla kiiinni.
Ei ole järkeä laittaa paksumpaa pulttia tai helicoilia.
Momentti ei tietenkään ole lyhyellä pultilla alkuperäisen kiinnityksen mukainen.
Ei ole järkeä laittaa paksumpaa pulttia tai helicoilia.
Momentti ei tietenkään ole lyhyellä pultilla alkuperäisen kiinnityksen mukainen.
wiimax.fi
Re: CDI suuttimen kiinnitys pultti korkkas
Minkälaista momenttia olis järkevä käyttää tuommosessa tapauksessa?dealer kirjoitti:Kierreholkki kannen pintaan (ei tarvita pitkää poranterää) sitten lyhennetyllä orkkis pultilla kiiinni.
Ei ole järkeä laittaa paksumpaa pulttia tai helicoilia.
Momentti ei tietenkään ole lyhyellä pultilla alkuperäisen kiinnityksen mukainen.
W210 200 CDI
Yamaha FZR 1000
Löytyy mersuun erikoistyökaluja
Yamaha FZR 1000
Löytyy mersuun erikoistyökaluja
Re: CDI suuttimen kiinnitys pultti korkkas
Olen korjannut korkanneita kierteitä tekemällä m10 ruuviin m6 sisäkierteen. Korjausholkkia ei tarvitse ruuvata syvälle, jos tekee suuttimen
kiinnityshaarukan yläpuolelle korotusholkin. Tällöin ruuvin venymäpituus säilyy samana, kuin alunperin. Korotusholkin pituus on saman verran, kuin uusi kierreholkki on alkuperäistä kierrettä ylempänä. Näin voi käyttää alkuperäisiä ruuveja ja annettuja kiristysohjeita.
kiinnityshaarukan yläpuolelle korotusholkin. Tällöin ruuvin venymäpituus säilyy samana, kuin alunperin. Korotusholkin pituus on saman verran, kuin uusi kierreholkki on alkuperäistä kierrettä ylempänä. Näin voi käyttää alkuperäisiä ruuveja ja annettuja kiristysohjeita.
Re: CDI suuttimen kiinnitys pultti korkkas
Olen kiristänyt 7Nm + noin 90 astetta, riippuen miltä tuntuu käteen vääntää. Hyvin on pysyneet.
Ei kannata mattipw tehdä holkkia kun niitä saa valmiina, tietysti jos yhden omaan autoon niin samahan se sitten.
Ei kannata mattipw tehdä holkkia kun niitä saa valmiina, tietysti jos yhden omaan autoon niin samahan se sitten.
wiimax.fi