
350dt ahtojen nosto
350dt ahtojen nosto
elikkäs w140 350dt ja meinasin hiukan syöttöä lisätä,mut ahtojakin kaivataan ettei hirveetä savukonetta tulis
millä huijataan sitä alipaine hukkista???

Diesel on puhtaampi
Re: 350dt ahtojen nosto
jos kotikonstein meinaat syöttöjä nostaa, niin turha mennä ahtoja räplään. niin paljoa et syöttöä sieltä löydä, että savuttais ahdoilla liikaa. pieni huntu voi tulla, mutta mitään ST mesen nokipilveä tuskin saat aikaseks. alasyötöt saat sen verran isoiks, että savuttaa kyllä kunnolla näkyvää. mutta siihen vaivaan ei ahtopaineiden nosta auta. enkä välttämättä muutenkaan nostais ahtoja tossa koneessa. kuitenkin pieni ahdin, eikä mitään cooleria. imuilman lämmöt vaan kasvaa ja parhaassa tapauksessa teho vaan laskee, kun se soppa ei vaan riitä tuhlaan kaikkea happea. pumpussa samat elementit, kun 3 litran 603:ssa, mutta iskutilavuutta enemmän. soppa loppuu auttamatta kesken.j.a kirjoitti:elikkäs w140 350dt ja meinasin hiukan syöttöä lisätä,mut ahtojakin kaivataan ettei hirveetä savukonetta tulismillä huijataan sitä alipaine hukkista???
mutta jos kuitenkin nostat ahtoja, niin tee se vasta sitten, kun olet säätänyt syöttöjä ja testannu menohalut. saat edes vertailukuvaa, että vaikuttaako ja jos vaikuttaa, niin kumpaan suuntaan.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: 350dt ahtojen nosto
606:sen 6mm elementeillä tein pumpun noin 50ahtamatonta ja 65ahdettua syöttöä paljon enempikin saisi,mutta ei tässä projektissa ole tarkoitus virittää,kunhan säälilsesti kulkisi 

Diesel on puhtaampi
Re: 350dt ahtojen nosto
Sielähän täytyy olla joku ahtopaineanturia. Bleedaa siltä painetta samanlailla kuin perinteiseltä hukkaportilta.
Re: 350dt ahtojen nosto
ok. no nyt tässä on jo jotain järkeäkin. minkä vuotinen laite? jos se on pakokaasun kierrätyksellä varustettu laite, niin turbo on alipaine ohjattu. tällöin jossain siellä järjestelmässä on ylipaine anturi, mikä läväyttää hukkiksen kokonaan auki, kun tietty ylipaine imusarjassa saavutetaan. mulla on pelkästään syöttöjä nostettu, eikä niitäkään täysiä, niin toisinaan menee tohon "vika tilaan", eikä ahda ollenkaan. savuttaa vaan, mutta ei kulje.
tutkit sen imusarjan ja kaikki sinne tulevat ja sieltä lähtevät letkut. jossain on paineanturi, taikka kaks. en tiedä tarkalleen kuinka toi systeemi toimii, että käyttääkö vaan yhtä anturia ahtojen säätelemiseen ja samalla ylipaine suojana. sitä anturille menevää letkua kuitenkin bleedaa. hankalan hommasta tekee se, että jos se on samalla anturilla turvasysteemit ja ahtojen säätely, niin aina, kun tulee ylimäärästä painetta, niin menee vikatilaan. näin ollen ei voi käyttää rajapaine venttiiliä. mutta tälläsessä alipaineella ohjatussa siitä tuskin olis mitään etuakaan.
tutkit sen imusarjan ja kaikki sinne tulevat ja sieltä lähtevät letkut. jossain on paineanturi, taikka kaks. en tiedä tarkalleen kuinka toi systeemi toimii, että käyttääkö vaan yhtä anturia ahtojen säätelemiseen ja samalla ylipaine suojana. sitä anturille menevää letkua kuitenkin bleedaa. hankalan hommasta tekee se, että jos se on samalla anturilla turvasysteemit ja ahtojen säätely, niin aina, kun tulee ylimäärästä painetta, niin menee vikatilaan. näin ollen ei voi käyttää rajapaine venttiiliä. mutta tälläsessä alipaineella ohjatussa siitä tuskin olis mitään etuakaan.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: 350dt ahtojen nosto
Ahtopaineanturi on rintapellissä kuskinpuolella.
Re: 350dt ahtojen nosto
Omaan 350: piin laitoin jostain vanhasta garretin gt 1544 ahtimesta koko hukkaportti systeemin. Se sopi aikalailla heittämällä reikään, ja sitte vain imusarjalta ahto-ohjaus kellolle. Niin ja vanha hukkaportin letku tukkoon.