w124 Ongelma Suuttimen / Putken kanssa, APUJA kiiitos?
- isopahkala
- Sisäänajossa
- Viestit: 48
- Liittynyt: To 30.09.2010 11:17
w124 Ongelma Suuttimen / Putken kanssa, APUJA kiiitos?
Moi.Elikkäs piti tänne tulla ruinaan apua kun ei täältä omalta koululta saa opiskelijana kyllä minkäänlaista kunnon informaatiota vaikka niinsanotusti "koulun penkillä" ollaan. Auto ois siis w124 250d 1988. Hieman tarinoin tässä jotta infoa tulis hyvin. Eli auto pelannu täysin suuttimien osalta yli vuoden, sitte katkes suutinputki pumpun päästä, jotenka vaihoin putken,hommasin sit tarvikeputken (suora ite taiteltava) jollainen siinä oli viimeksikki vuoden pelannu hyvin. Nonyt tämä uus putki ei sit millää pitäny suuttimen puolelta, iha samamiten kiristeli ja kahto et putki tulee suuttimen kans varmasti oikeas linjas. No kokeilin sit tehä toisenki putken,ei auttanu.Sitte ostin mersun oman perkeleen kalliin s.putkisarjan josta pistin uuden sit nelospytyn suuttimelle. No ei auttanu! vieläki valskas löpöä. Suihkutuksen putken välistä sai lakkaamaan mutta vieläki suuttimen runko märkänä. No sitte uumoilin et vika ois ite suuttimessa,käytin vanhaa sit irrallaa,mut korvaava suutin oliki vääränlainen (135barinen turboversiosta)joten iskin vanhan takasi uudella liekkirenkaalla. Nonyt alko tulemaan ilmakuplia suuttimen juuren ja kannen välistä.kiristys meni iha 75 nm. Sit kuulin et kannattaa tehä uudellee kiristys lämpimään koneeseen et rengas asettuu,tein japistin 80nm. No ei auttanu sekää.vieläki valskaa ilmakuplia pikkusen sieltä juurelta, sekä suutinputki ei meinaa pitääedelleenkää. Suuttimen rungot kuulemma maksaa maltaita joten voikohan niitä työstää?jos ongelma on siinä putken prässäyskohdassa et jossiin onki joku viilto,halkeama (jollasta ei kyllä silmin havainnu). Nyt sitte hommasin uuden suutinkärjen, ja liekkirenkaan,jotka ois huomena tarkotus asentaa, samalla karhun kielellä suuttimen ja putken "prässäys"kohtaa hioen jos se pinta paranis. Ja mikähän olis paras ja turvallisin tapa putsata paskaa pois sieltä liekkirenkaan alle jäävästä reunuksesta. Kun tuntu paskaa olevan joka puolella vaikka käytti rasv.poistoa ja paineilmaa ennen suuttimen ensimmäistä irrotusta. Jos hyviä neuvoja, kokemuksia ois kiva saada. thanks!
Eihän näitä liian uusia ymmärrä enää...
Re: w124 Ongelma Suuttimen / Putken kanssa, APUJA kiiitos?
Jos suutin runko on halki niin käytettyä runkoa vaan.Voikohan esikammio tehdä tota vuotoa myös jos on halki..no tähän vastaa joku muu.
Onkos varma että ylivuoto putkista ja pikku letkujen välistä ei vuoda?
Onkos varma että ylivuoto putkista ja pikku letkujen välistä ei vuoda?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
- isopahkala
- Sisäänajossa
- Viestit: 48
- Liittynyt: To 30.09.2010 11:17
Re: w124 Ongelma Suuttimen / Putken kanssa, APUJA kiiitos?
joo kaverilta sain 5 kappaletta niitä 190 250 TD suuttimia, että niis se ylärunko varmaan sama? vaikkakin se alarunko mis kierteet, on erilainen. ajattelin et jos huomena otan sen kaverin suuttimen ylärungon ja heitän sit sen uuden suutinkärjen sinne, mut pidän sen oman vanhan osan kierteen sijainnin vuoksi? omassa kierre ylempänä ja eri halkasijalla (kannessa tosin tuplakierteet joten varmaa menis molemmilla )?? Esikammiosta en tajua/tiedä yhtään mitään. Vuotoa ei ollu ennen ku menin ite sekoileen suuttimen irrotuksen kans. Ylivuoto "paluu" letkut vaihdoin.
Eihän näitä liian uusia ymmärrä enää...
Re: w124 Ongelma Suuttimen / Putken kanssa, APUJA kiiitos?
Sen kyllä jos purkaa suuttimen niin pitäis säätää avautumis paine kohdilleen kun se voi muuttua eli tällöin simmataan mutta...vanhat autot ,vanhat moottorit.Ei se nyt siitä hajoa.
Noi turbon suuttimetkin jos laitat niin kaikki pitäis sitten vaihtaa.
Kyselehän vähän tai täältä osto niin saat käyvän rungon suikuihin.Tai käynti dieselpajalla.Voi lähteä ihan 5e:lläkin ehjä runko.
Noi turbon suuttimetkin jos laitat niin kaikki pitäis sitten vaihtaa.
Kyselehän vähän tai täältä osto niin saat käyvän rungon suikuihin.Tai käynti dieselpajalla.Voi lähteä ihan 5e:lläkin ehjä runko.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w124 Ongelma Suuttimen / Putken kanssa, APUJA kiiitos?
Moro!
Joko ongelma ratkesi? Minulla ois noita ennen -89 vuotisiin sopivia suuttimia täydellisenä. Ne on käytettyjä, vaan ihan toimivista koneista purettuja. Ota yhteyttä jos on tarvetta. Lähetellään tulemaan...
Joko ongelma ratkesi? Minulla ois noita ennen -89 vuotisiin sopivia suuttimia täydellisenä. Ne on käytettyjä, vaan ihan toimivista koneista purettuja. Ota yhteyttä jos on tarvetta. Lähetellään tulemaan...
Re: w124 Ongelma Suuttimen / Putken kanssa, APUJA kiiitos?
se ilmakupla vuoto voi tulla kannen ja esikammion välistä. siinähän on kannessa kiinni esikammio, mihin sitten tulee se suutin kiinni. äkkiseltään voi näyttää, että vuotaa suuttimen alta, mutta todellisuudessa se vuoto voi olla sen kammion alta.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: w124 Ongelma Suuttimen / Putken kanssa, APUJA kiiitos?
Ääni tällepera8x kirjoitti:se ilmakupla vuoto voi tulla kannen ja esikammion välistä. siinähän on kannessa kiinni esikammio, mihin sitten tulee se suutin kiinni. äkkiseltään voi näyttää, että vuotaa suuttimen alta, mutta todellisuudessa se vuoto voi olla sen kammion alta.
Olen ymmärtäny että pieni kupliminen ei haittaa ja että usein niistä tulee vaikka olis just koneistetut pinnat. Mulla kans tulee kupia yhdestä pytystä mutta en tehny sille mitään. Kansi oli pajalla ja kaikki pinnat oli täysin puhtaita. Laitin kammion alle korokerenkaat kun kantta pikkasen höylättiin. Silti kax jäi kuplimaan.
Noinkohan tuo suuttimien eestaas laitto aiheuti vuodon

Re: w124 Ongelma Suuttimen / Putken kanssa, APUJA kiiitos?
Suuttimien ero ei johdu siitä että toiset ovat turbokoneesta vaan vuosimallista.
wiimax.fi
Re: w124 Ongelma Suuttimen / Putken kanssa, APUJA kiiitos?
Multa löytys kalajoelta 5kpl -87 autosta suuttimia! Kysele vaikka yv:llä tai soittele jos tarvetta!
-0400782528
-0400782528
Re: w124 Ongelma Suuttimen / Putken kanssa, APUJA kiiitos?
irrotitko suuttimen siitä alaosasta kääntämällä vai siitä yläosasta missä on se pienempi paikka avaimelle? Vuoto voi tulla suuttimen runko-osienkin välistä. Jos vaihdat suutinkärjet nii kasaa diisselissä ja hio hienolla paperilla (1500-2000) ne tiivistepinnat. Muista että pienekin roska aiheuttaa kummallisuutta käyntiin jos on sielä suuttimen sisällä...
W212 E200 BlueTec 2016
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Re: w124 Ongelma Suuttimen / Putken kanssa, APUJA kiiitos?
joo, tosiaan naftan kanssa kannattaa lutrata, kun noita kasailee, niin ei jää roskia niin herkästi sinne suuttimiin. yks pienikin hiukkanen voi riittää. se kun jää sinne suuttimen kärjen väliin, niin sitten suutin kusee ja kalkattaa.
jos se vuoto nyt paikallistuu sinne esikammion ja kannen väliin, niin pakoputkeen tarkotettu tiivistemassa on hyvää kamaa sinne. ohut kalvo ennenku kiristelee esikammion paikoilleen, niin lähes takuu varma, että pitää. se kestää painetta sen, mitä tarviikin ja samaten korkeita lämpötiloja. ja jos joskus tarvii aukasta, niin aukee silti nätisti ja on helppo putsata pois.
jos se vuoto nyt paikallistuu sinne esikammion ja kannen väliin, niin pakoputkeen tarkotettu tiivistemassa on hyvää kamaa sinne. ohut kalvo ennenku kiristelee esikammion paikoilleen, niin lähes takuu varma, että pitää. se kestää painetta sen, mitä tarviikin ja samaten korkeita lämpötiloja. ja jos joskus tarvii aukasta, niin aukee silti nätisti ja on helppo putsata pois.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
- isopahkala
- Sisäänajossa
- Viestit: 48
- Liittynyt: To 30.09.2010 11:17
Re: w124 Ongelma Suuttimen / Putken kanssa, APUJA kiiitos?
Joo kiitoksia teille vastailuista, no sain nyt vuotamisen lopetettua tavallaan " Eli kun sai suutinputken pitämään, nii ei enää naftaa valu siihen juuren päälle, joten ei näy se kupliminenkaan
Kuulin et se kupliminen on varmaan ihan normaalia tollasessa vanhemmassa mesessä? siinä suuttimen juurella , kaippa siis just siinä kammion reunassa, on sellanen pieni lovi, mistä se kupliminen tulee. Huomasin tän kun 3 pytylle kaatu naftaa vahingos, ja seki kupli samanlailla. Mut näemmä toi auto on kuplinu jo ties kui monta sataa tuhatta kilometriä. Ajettu nyt 570tkm. Loppujen lopuksi siis otin eri suuttimesta rungon yläosan, joka on samanlainen, ja käytin oman s-rungon alaosaa, sinne kasasin uuden kärjen sitten. Siinä rungossa suutinputken rässikohta oli hieman paremmas kunnos, mutta loppujen lopuksi taisi vika olla tehas-suutinputkessa, jossa tais rässäyskohassa olla jonkinasteinen valuvirhe, siin semmonen jälki oli johon kynsi tökkäs kun raapi sitä, semmonen kai jo riittää vuotamiseen jos tommosista painesta puhutaan, omassa vanhassa suutinrungon "rässi"kohdassa tais kans olla jotain hämminkiä. Noh nyt kuitenki vuoto lakannu, suuttimet kuivina, taitaa viel kuplia ainaki ne pari pyttyä mut eikai se maailmaa kaaja jos itekki tolla jo satatonnia ajanu ilman et oon tiedostanutkaa mitää kuplimisia
Pitää vaa toivoa et tällä hetkellä kiinni oleva kaverilta saatu vanha suutinputki kestää jonku aikaa ainaki. Multaki saa kysellä nyt tarvittaessa niitä suutinrunkoja Kalajoki Ylivieska Nivala akseleilla.


Eihän näitä liian uusia ymmärrä enää...
Re: w124 Ongelma Suuttimen / Putken kanssa, APUJA kiiitos?
Minulla ei mitään sen parempaa tietoa ole mutta minäkin olen ollu siinä uskossa että turbon ja vaparin suutinkärjissä on jokin ero meinaan kun vein pelkän suutinrungon sille toiselle dieselpajalle niin kaveri tuumas että turbon suutinkärkikö on kun avasi sendealer kirjoitti:Suuttimien ero ei johdu siitä että toiset ovat turbokoneesta vaan vuosimallista.

Re: w124 Ongelma Suuttimen / Putken kanssa, APUJA kiiitos?
Oiskohan paksumpi shimmi/luki siitä suuttimen kyljestä avautumispaineen?
W212 E200 BlueTec 2016
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Re: w124 Ongelma Suuttimen / Putken kanssa, APUJA kiiitos?
Oikeassa olet, ilmaisin ajatukseni epäselvästi. Tarkoitin eroa suuttimen kiinnityskierteessä, se riippuu vuosimallista.Jari Ke kirjoitti:Minulla ei mitään sen parempaa tietoa ole mutta minäkin olen ollu siinä uskossa että turbon ja vaparin suutinkärjissä on jokin ero meinaan kun vein pelkän suutinrungon sille toiselle dieselpajalle niin kaveri tuumas että turbon suutinkärkikö on kun avasi sendealer kirjoitti:Suuttimien ero ei johdu siitä että toiset ovat turbokoneesta vaan vuosimallista.Mistä lie sen osasi sanoa?
wiimax.fi