617 ahtaminen
617 ahtaminen
löytyskö kuvia tai tarkkaa ohjetta mistä otan öljynpaineen turbolle ja mihin poraan lohkoon reijän paluulle?
voiko öljyruiskut tehdä helposti vapari moottoriin?
voiko öljyruiskut tehdä helposti vapari moottoriin?
Re: 617 ahtaminen
Öljyn saa anastettuu samasta paikasta ku mistä mittarillekki menee. Eiköhän siinä pakosarjan pualel oljypohjan yläpualel ois joku tasanen paikka mihin sen sais törkättyy.
Ite mietin vuasi takasi ton moottorin ahtamista mut kukaan ei kehunu sitä onkistuvaks projektiks ni kone makkaa ny nurkas...
Et eti jostain 617A kone ja alota siitä. Taikka sit siirry suasiolla uudempaan tekniikkan.
Allekirjotuksen linkis jotai kuvii omast projektist ja projektiosiolta löytyy joku rivi tekstiäki ko. rojektista jos koneen vaihto himottaa.
-kooäss-
Ite mietin vuasi takasi ton moottorin ahtamista mut kukaan ei kehunu sitä onkistuvaks projektiks ni kone makkaa ny nurkas...
Et eti jostain 617A kone ja alota siitä. Taikka sit siirry suasiolla uudempaan tekniikkan.
Allekirjotuksen linkis jotai kuvii omast projektist ja projektiosiolta löytyy joku rivi tekstiäki ko. rojektista jos koneen vaihto himottaa.
-kooäss-
W123 300td "uljas ratsu" https://picasaweb.google.com/1133522377 ... 39/DropBox
C126 560
W201 190d (Om604+7mm+S2b)
C126 560
W201 190d (Om604+7mm+S2b)
Kyllähän ton vaparinkin voi ahtaa, mutta mitään huipputehoja ei kannata lähtee siitä ottaan. Itse olen tommosella vaparikoneella ajellut jo usean vuoden, ahtopaineet on säädetty maksimissaan 1,5bar. Hyvin se on kestänyt kärryn vetoa, sekä normikäyttöä mulla n.50.000km. Ahtimena Shwizer S2B 50/60 siivillä, kiinan kuuleri ja 7mm tapit pumpussa. Noillakin ahdoilla vanhasta pystylyhdystä tulee aika ripeä laite. Foorumin sivuilta löytyy kyllä tietoa noitten "tornimoottoreiden" ahtamisesta, kun vähän vanhempia topicceja selailee.
Tohon kohtaan minä sen öljynpaluun laitoin, mutta kannattaa katsoa tarkkaan miten sen tekee. Kampiakselin limput pyörii aika lähellä tuola sisäpuolella.

T: Artsi
Tohon kohtaan minä sen öljynpaluun laitoin, mutta kannattaa katsoa tarkkaan miten sen tekee. Kampiakselin limput pyörii aika lähellä tuola sisäpuolella.

--------
W115 240D/3.5 V8/Pystäri
R129 3.0/24/Routakiila
W136 170 S-V 2.0Automat/Vanhus
W903 313cdi
W115 240D/3.5 V8/Pystäri
R129 3.0/24/Routakiila
W903 313cdi
onko tuo öljypinnan yläpuolella?
Saattaa olla, ei varmaa tietoa mutta toimii(+50 000km). En alkanut sitä isommin mittailemaan, löysin vaan sopivan kohdan tosta ja pistin siihen. Käsitykseni mukaan se on öljypinnan yläpuolella, kyllähän sinne "pikkupohjaan" jokunen litra mahtuu. Muista kuitenkin, ettei mitään ST:a kannata tosta 617:ta alkaa rakentamaan(ei kestä eikä saa voimaa tarpeeksi). Minkälainen tehotavoite on mielessäsi?
--------
W115 240D/3.5 V8/Pystäri
R129 3.0/24/Routakiila
W903 313cdi
W115 240D/3.5 V8/Pystäri
R129 3.0/24/Routakiila
W903 313cdi
STT turbon asennuksessa paluu tulee reilusti öljypinnan alapuolelle.skye kirjoitti:onko tuo öljypinnan yläpuolella?
Ainakaan sellaisessa ahtamisessa jossa ei tavoitella suuria huipputehoja asialla ei siis liene mitään merkitystä.
Linkistä löytyy asennusohje:
http://www.sttemtec.se/sv/turbosystem/turbosystem.php" onclick="window.open(this.href);return false;
wiimax.fi
tavoitteena olis alkuun vaikka 200hv
kestääkö enemmän ottaa heppoja tai minkälaista painetta kestää
30000km jos kestää työmatka ajua+muuta riehumista niin hyvä
ostettu:
Schwitzer S2B turbo
hukkaportti
ppdieselin 7mm pumppu
jonkun itsetekemä imu/pakosarja kötös(voin ostaa paremman jos jollain ylimääräisenä )
puuttuu:
välijäähdytin
kestääkö enemmän ottaa heppoja tai minkälaista painetta kestää
30000km jos kestää työmatka ajua+muuta riehumista niin hyvä
ostettu:
Schwitzer S2B turbo
hukkaportti
ppdieselin 7mm pumppu
jonkun itsetekemä imu/pakosarja kötös(voin ostaa paremman jos jollain ylimääräisenä )
puuttuu:
välijäähdytin
- AP-race/lake
- Mersumies
tuohan on reilusti yli öljypinnan yläpuolella.kun alapuolella on öljypohja. nou hätä.A kirjoitti:Kyllähän ton vaparinkin voi ahtaa, mutta mitään huipputehoja ei kannata lähtee siitä ottaan. Itse olen tommosella vaparikoneella ajellut jo usean vuoden, ahtopaineet on säädetty maksimissaan 1,5bar. Hyvin se on kestänyt kärryn vetoa, sekä normikäyttöä mulla n.50.000km. Ahtimena Shwizer S2B 50/60 siivillä, kiinan kuuleri ja 7mm tapit pumpussa. Noillakin ahdoilla vanhasta pystylyhdystä tulee aika ripeä laite. Foorumin sivuilta löytyy kyllä tietoa noitten "tornimoottoreiden" ahtamisesta, kun vähän vanhempia topicceja selailee.
[ http://i287.photobucket.com/albums/ll146/niearto/W115/PICT3594.jpg ]

Meinaatko että sitä öljyä ei oo ku vähän ton syvennyksen pohjalla?
Vai onko tuola alla vielä joku pönttö vai onko se vaan joku minkä päällä moottori on? 

S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Jos öljyt ei ole yli ylämerkin, niin taitavat mahtua tuonne peltialtaaseen kaikki.
Mulla oli just samasa paikasa ja varmistin että ei mee öljypinnan alapuolelle. 75tkm vapari pysy nipussa.
Mulla oli just samasa paikasa ja varmistin että ei mee öljypinnan alapuolelle. 75tkm vapari pysy nipussa.
Öljyn paluuputki voi hyvin olla öljynpinnan alla,sama kampikammion paine on öljyssä kuin yläpuolellakin.
Minulla on 616 koneessa peltipohjan kyljessä paluuputki 16 mm ja hyvin on toiminut.
Minulla on 616 koneessa peltipohjan kyljessä paluuputki 16 mm ja hyvin on toiminut.
MB W-210 200cdi vm 99
äkkiä luulisi että kun kuumempi öljy tulee ahtimelta öljypohjaan että se paluuputki täyttys öljystä kun öljypohjassa oleva öljy on "paksumpaa"kylmempää.
ja eikö noi pikkuahtimet käy kuitenkin melko paljon kuumempina kuin isommat näissä motoreissa?
ja eikö noi pikkuahtimet käy kuitenkin melko paljon kuumempina kuin isommat näissä motoreissa?
- Rammstein69
- Mersumies
Täältä ääni OM617A-moottorille.
On se vaan niin paljon helpompi lähtökohta, jos kerran halutaan lisävoiman lisäksi myös kestävyyttä.
On öljysuihkut, paine- ja paluuliitännät jne valmiina.
Muistakaa se välijäähdytin, sen tuo kone kaipais jo vakiona.
Ykkösen mäntä murenee läpeensä, kun kurmuutetaan ilman välijäähyä..
On se vaan niin paljon helpompi lähtökohta, jos kerran halutaan lisävoiman lisäksi myös kestävyyttä.
On öljysuihkut, paine- ja paluuliitännät jne valmiina.
Muistakaa se välijäähdytin, sen tuo kone kaipais jo vakiona.
Ykkösen mäntä murenee läpeensä, kun kurmuutetaan ilman välijäähyä..
Chrysler 160 -74
Wartburg 353W Tourist -88
W111, Rusty Twisted Frankenstein -62
Wartburg 353W Tourist -88
W111, Rusty Twisted Frankenstein -62
Tervehdys!
Onnistuuko tuo öljynpaluun teko jos vaan ottaa peltipohjan irti ja hitsaa siihen esim 16mm putken? Lähinnä tuota öljyn pintaa mietin että se on siinä ja tässä että onko ylä vai alapuolella jos peltipohjan yläreunaan paluun laittaa...
Onnistuuko tuo öljynpaluun teko jos vaan ottaa peltipohjan irti ja hitsaa siihen esim 16mm putken? Lähinnä tuota öljyn pintaa mietin että se on siinä ja tässä että onko ylä vai alapuolella jos peltipohjan yläreunaan paluun laittaa...
Speedlimit are for pussies!