Antti M. kirjoitti:Back to puristukset, mua vähän ihmetyttää ku meinaatte ettei puristukset kasva kannen höyläyksessä?Vai onko sit tapana höylätä venttiileistä ja kaikista siivu? Ei sillä et se helposti liikaa nousis, mut dieseleissä on kuitenki aika pieni tuo puristustila nii ei sitä paljoa tarvi pienentää nii puristussuhteeseen vaikuttaa.
se kansi on tasapaksu palikka siinä lohkon päällä. ei siellä ole mitään palotiloja, eikä oikein mitään muutakaan. pelkät venttiilit töröttää kannesta. jos siitä höylää tavaraa pois, niin ei vaikuta ruttuihin, kun minimaalisen vähän. ja niin paljoa siitä ei voi ottaa, että oikeesti vaikuttais johonkin. jos ottaa enemmän, niin sitten se alkaa jo ottaa tavaraa pois venttiileistäkin. katso jotain kuvaa mersun diiselin kannesta. ei ole paltiloja toisin, kun pensakoneissa, missä palotilat on kannessa ja jokainen höyläys nostaa ruttuja. diiselin palotila on männässä.
toki joku raja tossa diiselinkin kannessa tulee vastaan jos ottaa vaan tavaraa pois. siellä on esikammiot ja venttiilit, mitkä tarvii oman tilansa, ettei ota mäntään kiinni. tarpeeks, kun höylää, niin joko venttiili, tai esikammio tökkäsee mäntään.