w210 E320 cdi tehot hukassa
w210 E320 cdi tehot hukassa
Morjensta vaan kaikille.
Elikkäs, omassa autossani on sellaista ongelmaa, että on alakierroksilla tehot ja vääntö hukassa.
Sen verran olen tutkaillut että siipien säätö pelaa, egr venttiiliäkin käytin irti, sen toimintaa en tosin sen kummemmin
osannut testata mutta päällisin puolin näytti ehjältä. Imusarjan läpätkin liikkuu. Onko vika sitten turbossa?
Autolla on ajettu noin 330tkm, mutta turbo ei päästele kyllä mitään ylimääräisiä ääniä, eikä öljyä läpi joten
epäilisin, että se on vaihdettu jossain vaiheessa. Mitenkäs tuo "alipaine boksi" mikä ohjaa käsittääkseni
turbon siipiä ja egr venttiiliä, miten saisin sen testatuksi? Yläkierroksilla auto vetää kaikinpuolin normaalisti
ja tehoa löytyy, naftaakin menee aika reilusti enemmän kuin normaalisti kun tämä vika on nyt ilmaantunut...
Auto ei kuitenkaan mene vikatilaan.
Kiitoksia avusta jo näin etukäteen!
Elikkäs, omassa autossani on sellaista ongelmaa, että on alakierroksilla tehot ja vääntö hukassa.
Sen verran olen tutkaillut että siipien säätö pelaa, egr venttiiliäkin käytin irti, sen toimintaa en tosin sen kummemmin
osannut testata mutta päällisin puolin näytti ehjältä. Imusarjan läpätkin liikkuu. Onko vika sitten turbossa?
Autolla on ajettu noin 330tkm, mutta turbo ei päästele kyllä mitään ylimääräisiä ääniä, eikä öljyä läpi joten
epäilisin, että se on vaihdettu jossain vaiheessa. Mitenkäs tuo "alipaine boksi" mikä ohjaa käsittääkseni
turbon siipiä ja egr venttiiliä, miten saisin sen testatuksi? Yläkierroksilla auto vetää kaikinpuolin normaalisti
ja tehoa löytyy, naftaakin menee aika reilusti enemmän kuin normaalisti kun tämä vika on nyt ilmaantunut...
Auto ei kuitenkaan mene vikatilaan.
Kiitoksia avusta jo näin etukäteen!
Re: w210 E320 cdi tehot hukassa
Vie auto jollekin foorumilaiselle testiin, niin selviää tuo vika. Tuosta linkistä voit katsoa löytyykö paikka kunnaltasi stariaPaintsu kirjoitti:Morjensta vaan kaikille.
Elikkäs, omassa autossani on sellaista ongelmaa, että on alakierroksilla tehot ja vääntö hukassa.
Sen verran olen tutkaillut että siipien säätö pelaa, egr venttiiliäkin käytin irti, sen toimintaa en tosin sen kummemmin
osannut testata mutta päällisin puolin näytti ehjältä. Imusarjan läpätkin liikkuu. Onko vika sitten turbossa?
Autolla on ajettu noin 330tkm, mutta turbo ei päästele kyllä mitään ylimääräisiä ääniä, eikä öljyä läpi joten
epäilisin, että se on vaihdettu jossain vaiheessa. Mitenkäs tuo "alipaine boksi" mikä ohjaa käsittääkseni
turbon siipiä ja egr venttiiliä, miten saisin sen testatuksi? Yläkierroksilla auto vetää kaikinpuolin normaalisti
ja tehoa löytyy, naftaakin menee aika reilusti enemmän kuin normaalisti kun tämä vika on nyt ilmaantunut...
Auto ei kuitenkaan mene vikatilaan.
Kiitoksia avusta jo näin etukäteen!
https://maps.google.fi/maps/ms?msid=215 ... ,47.592773" onclick="window.open(this.href);return false;
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: w210 E320 cdi tehot hukassa
Imusarja tukossa??
W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
Re: w210 E320 cdi tehot hukassa
Nii unohtu tuossa aikasemmin mainita, että imusarjaankin katsoin, näytti siellä paskaa jonkinverran olevan mutta ei se nyt mitenkään tukossa vielä ollut.
Nykyinen:
e320 CDI Avantgarde -00
exät:
e320 CDI Classic -01
c250 TDT Elegance -96
c180t Esprit Sport -99
e320 CDI Avantgarde -00
exät:
e320 CDI Classic -01
c250 TDT Elegance -96
c180t Esprit Sport -99
Re: w210 E320 cdi tehot hukassa
Niin kummalliselta kuin tämä saattaa kuulostaakin, niin meillä puolison vastaavan auton tahmea kulku alarekisterissä koheni automaatin öljyjen vaihdon jälkeen. 

Re: w210 E320 cdi tehot hukassa
Voisihan sitäkin kokeilla, muutenkin oli tarkoitus tässä lähiaikoina lootaöljyt vaihtaa kun alkaa olla 60k niillä mittarissa. Huomasiko RH teidän mersussa tuota kulutus eroa?
Nykyinen:
e320 CDI Avantgarde -00
exät:
e320 CDI Classic -01
c250 TDT Elegance -96
c180t Esprit Sport -99
e320 CDI Avantgarde -00
exät:
e320 CDI Classic -01
c250 TDT Elegance -96
c180t Esprit Sport -99
Re: w210 E320 cdi tehot hukassa
Ei huomannut, ja tietty tämä on aika akateemista, kun en tiedä miten nuhaiseksi se sun autosi on heittäytynyt. Rouvan autolla oli ajettu joku 70-80tkm, kun vaihdoin lootan öljyt ja samalla vaan huomasin, että lievä tahmeus, joka oli vaivannut, hävisi.
Re: w210 E320 cdi tehot hukassa
savuttaako alakierroksilla ?Paintsu kirjoitti:Morjensta vaan kaikille.
Elikkäs, omassa autossani on sellaista ongelmaa, että on alakierroksilla tehot ja vääntö hukassa.
Sen verran olen tutkaillut että siipien säätö pelaa, egr venttiiliäkin käytin irti, sen toimintaa en tosin sen kummemmin
osannut testata mutta päällisin puolin näytti ehjältä. Imusarjan läpätkin liikkuu. Onko vika sitten turbossa?
Autolla on ajettu noin 330tkm, mutta turbo ei päästele kyllä mitään ylimääräisiä ääniä, eikä öljyä läpi joten
epäilisin, että se on vaihdettu jossain vaiheessa. Mitenkäs tuo "alipaine boksi" mikä ohjaa käsittääkseni
turbon siipiä ja egr venttiiliä, miten saisin sen testatuksi? Yläkierroksilla auto vetää kaikinpuolin normaalisti
ja tehoa löytyy, naftaakin menee aika reilusti enemmän kuin normaalisti kun tämä vika on nyt ilmaantunut...
Auto ei kuitenkaan mene vikatilaan.
Kiitoksia avusta jo näin etukäteen!
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Re: w210 E320 cdi tehot hukassa
Ei sieltä mitään savua näin talvi kelillä näytä tulevan missään vaiheessa kierrosaluetta. Kesällä savvuutteli kohtuu tasasesti koko kierrosalueen läpi...
Nykyinen:
e320 CDI Avantgarde -00
exät:
e320 CDI Classic -01
c250 TDT Elegance -96
c180t Esprit Sport -99
e320 CDI Avantgarde -00
exät:
e320 CDI Classic -01
c250 TDT Elegance -96
c180t Esprit Sport -99
Re: w210 E320 cdi tehot hukassa
Jos autossasi on alipaine "mokkula" joka ohjaa turbon hukkaporttia, vika luultavasti siinä. Voit vaihtaa EGR :n ja turbon mokkulat ristiin ja katsoa auttoiko. Pitäis toimia kerran tai pari kiihdytystä ainakin, sitten voi mennä vikatilaan sen risan mokkulan takia, joka nyt olisi EGR ää ohjaamassa. 

r129 SL320 , w202 C180 Elegance , w204 C200 CDI Avantgarde
Ex list : R107 380SL , A124 E 200 Cabriolet , w126 300 SE , w202 C280 Sport , w203 C200 Kompressor , w208 CLK 200 Elegance , w208 CLK200 Sport , w208 CLK 230 Komp. Elegance ,w211 E220 CDI , C215 CL 500
Myynnissä sekalaista osaa w126, w202, w210, r129, ym. ....
Ex list : R107 380SL , A124 E 200 Cabriolet , w126 300 SE , w202 C280 Sport , w203 C200 Kompressor , w208 CLK 200 Elegance , w208 CLK200 Sport , w208 CLK 230 Komp. Elegance ,w211 E220 CDI , C215 CL 500
Myynnissä sekalaista osaa w126, w202, w210, r129, ym. ....
Re: w210 E320 cdi tehot hukassa
Mistäs löydän ton egr mokkulan? Mun käsityksen mukaan samasta mokkulasta tulee ohjaukset molemmille, egr venttiilille ja turbon siipien ohjaukselle..
Nykyinen:
e320 CDI Avantgarde -00
exät:
e320 CDI Classic -01
c250 TDT Elegance -96
c180t Esprit Sport -99
e320 CDI Avantgarde -00
exät:
e320 CDI Classic -01
c250 TDT Elegance -96
c180t Esprit Sport -99
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: w210 E320 cdi tehot hukassa
Molemille on oma jaPaintsu kirjoitti:Mistäs löydän ton egr mokkulan? Mun käsityksen mukaan samasta mokkulasta tulee ohjaukset molemmille, egr venttiilille ja turbon siipien ohjaukselle..
Turboa ohjaileva alipaine mokkula löytyy seuraamalla sitä letkua mikä lähtee turbon "kellolta"
Menee sinne mustan muovin alle mikä on paisunta säiliön lähellä,
Mahdolisia
Jokunen mahdolinen
Syy vaivaan kat tukossa, alipaine vuoto,
pieniahtopaine vuoto
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: w210 E320 cdi tehot hukassa
Täytyypäs tässä töitten jälkeen tutkia noita mahdollisuuksia. Ahtopaine vuotoon en ainakaan usko, kun ei kuulu mitää ylimäärästä suhinaa.
Ainaki mitä oon noita ahtovuotoja aikasemmin nähny on melekoset tohinat päästäny auto sillon. Jos en aivan väärin muista niin minun
autossani tulee tuo turboa ohjaava alipaine letku tuonne imusarjan puolelle.. täytynee vielä tarkistaa asia. Kuuluuko tuon alipaine mokkulan
pitää sellaista jännää porisevaa ääntä auton sammuttamisen jälkeen, koska minun autostani siitä mokkulasta kuuluu sellainen ääni kun auton
on sammuttanut. Ääni häviää kun käyttää letkun liittimen irti siitä mutikasta.
Ainaki mitä oon noita ahtovuotoja aikasemmin nähny on melekoset tohinat päästäny auto sillon. Jos en aivan väärin muista niin minun
autossani tulee tuo turboa ohjaava alipaine letku tuonne imusarjan puolelle.. täytynee vielä tarkistaa asia. Kuuluuko tuon alipaine mokkulan
pitää sellaista jännää porisevaa ääntä auton sammuttamisen jälkeen, koska minun autostani siitä mokkulasta kuuluu sellainen ääni kun auton
on sammuttanut. Ääni häviää kun käyttää letkun liittimen irti siitä mutikasta.
Nykyinen:
e320 CDI Avantgarde -00
exät:
e320 CDI Classic -01
c250 TDT Elegance -96
c180t Esprit Sport -99
e320 CDI Avantgarde -00
exät:
e320 CDI Classic -01
c250 TDT Elegance -96
c180t Esprit Sport -99
Re: w210 E320 cdi tehot hukassa
Mahdolliasia alipainevuotopaikkoja, jotka sekottavat...
- EGR kalvo
- turbon kellon kalvo
- takaiskuventtiili
- itse alipainepumppu
- EGR / ahto solkut (ei oikein voi mitenkään "mitata"... sisällä oleva silikoni tulppa kuluu kuopalle)
- Jarrutehostin
Onko itse EGR venttiili tukossa? ... ei sulkeudu / avaudu kunnolla?
- EGR kalvo
- turbon kellon kalvo
- takaiskuventtiili
- itse alipainepumppu
- EGR / ahto solkut (ei oikein voi mitenkään "mitata"... sisällä oleva silikoni tulppa kuluu kuopalle)
- Jarrutehostin
Onko itse EGR venttiili tukossa? ... ei sulkeudu / avaudu kunnolla?
W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
Re: w210 E320 cdi tehot hukassa
Mitä sitä egr venttiiliä kopistelin tuossa joku aika sitten niin liikkuminen oli kyllä aika jähmeää..jvk210cdi kirjoitti:Mahdolliasia alipainevuotopaikkoja, jotka sekottavat...
- EGR kalvo
- turbon kellon kalvo
- takaiskuventtiili
- itse alipainepumppu
- EGR / ahto solkut (ei oikein voi mitenkään "mitata"... sisällä oleva silikoni tulppa kuluu kuopalle)
- Jarrutehostin
Onko itse EGR venttiili tukossa? ... ei sulkeudu / avaudu kunnolla?
Vika voisi periaatteessa olla siinä. Mitenkäs tuon egr venttiilin sais testattua?
Nykyinen:
e320 CDI Avantgarde -00
exät:
e320 CDI Classic -01
c250 TDT Elegance -96
c180t Esprit Sport -99
e320 CDI Avantgarde -00
exät:
e320 CDI Classic -01
c250 TDT Elegance -96
c180t Esprit Sport -99
Re: w210 E320 cdi tehot hukassa
Imemällä sitä ohjaavasta letkusta.Paintsu kirjoitti:Mitä sitä egr venttiiliä kopistelin tuossa joku aika sitten niin liikkuminen oli kyllä aika jähmeää..jvk210cdi kirjoitti:Mahdolliasia alipainevuotopaikkoja, jotka sekottavat...
- EGR kalvo
- turbon kellon kalvo
- takaiskuventtiili
- itse alipainepumppu
- EGR / ahto solkut (ei oikein voi mitenkään "mitata"... sisällä oleva silikoni tulppa kuluu kuopalle)
- Jarrutehostin
Onko itse EGR venttiili tukossa? ... ei sulkeudu / avaudu kunnolla?
Vika voisi periaatteessa olla siinä. Mitenkäs tuon egr venttiilin sais testattua?
Jousen pitää olla sen verran "timmi", että imun vapauduttua se "napsahtaa" kiinni.
Nyt en tarkkaan muista, miten se 320 on... mutta jos saat sen käteen, niin liuota lamppuöljyllä puhtaaksi.
Tietysti imusarjankin saa lamppuöljyllä liuottaa. Mutta tarkkana, ettei sinne missään tapauksessa jää mitää mahdollisesti irtoavaa moskaa.
W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
Re: w210 E320 cdi tehot hukassa
Pitääpäs tänään taas purkaa se irti, ja testata tuo.
Nykyinen:
e320 CDI Avantgarde -00
exät:
e320 CDI Classic -01
c250 TDT Elegance -96
c180t Esprit Sport -99
e320 CDI Avantgarde -00
exät:
e320 CDI Classic -01
c250 TDT Elegance -96
c180t Esprit Sport -99
Re: w210 E320 cdi tehot hukassa
Sellainen tuli vielä mieneen kun tuossa työmatkan ajelin niin huomasin että alakierroksilla on hyvä veto jos lähtee kiihdyttämään pienemmistä nopeuksista... sitten jos vähän aikaa ajaa rennolla kaasulla matkavauhtia auto ei lähde vetämää kunnolla vaikka monottaa... kickdownilla sit ottaa repäsevän lähön ku saa kierroksia kone. Ongelma pahenee mielestäni kun kone lämpenee kunnolla...
Nykyinen:
e320 CDI Avantgarde -00
exät:
e320 CDI Classic -01
c250 TDT Elegance -96
c180t Esprit Sport -99
e320 CDI Avantgarde -00
exät:
e320 CDI Classic -01
c250 TDT Elegance -96
c180t Esprit Sport -99
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 16
- Liittynyt: Ma 12.08.2013 16:50
- Paikkakunta: Vesilahti
Re: w210 E320 cdi tehot hukassa
Moro!
Onko ongelmaan löytynyt vastausta?? Itellä samansuuntaisia ongelmia. Tosin Coolerissa on vuoto, ja se on liian pieni, mutta tuntui että "tehonalenema" tasakaasulla tuli esiin taas, kun rengas osui pieneen monttuun. Ihan kuin jotain olisi mennyt jonkun tukkeeksi? Putkessa en usko olevan mitään, koska ei ainakaan helise eikä kolise. Enemmin tulee juurikin koneen ollessa kuuma.
Onko ongelmaan löytynyt vastausta?? Itellä samansuuntaisia ongelmia. Tosin Coolerissa on vuoto, ja se on liian pieni, mutta tuntui että "tehonalenema" tasakaasulla tuli esiin taas, kun rengas osui pieneen monttuun. Ihan kuin jotain olisi mennyt jonkun tukkeeksi? Putkessa en usko olevan mitään, koska ei ainakaan helise eikä kolise. Enemmin tulee juurikin koneen ollessa kuuma.
Re: w210 E320 cdi tehot hukassa
Mikä oli vikana kahdessa edellisessä?