Osa hienouksista täysin turhia
Osa hienouksista täysin turhia
Siis mun mielestä osa autoissa nykyään olevista hiluvitkuttimista on täysin turhia.
Sen mitä itse olen huomannut vuosien varrella, niin sähköikkunat ilmastoidussa autossa on aika turhat, sillä mulla ne oli useimmiten talvella jäässä ja ne ei sitten auennu tietenkään kun tarvitsi, eli kun meni esim. parkkihalliin. Mun autossa nyt veivi-ikkunat ja aina aukeaa vaikka olis kuinka jääkimpaleena koko auto.
Luistonestolle en myöskään löytänyt omassa käytössä syytä, sillä se teki sen sohjolla että risteyksissä lähtiessa auto hyytyi tavallaan risteykseen. Joissakin tilanteessa on tehokkaampaa että antaa renkaan hieman sutia niin pääsee nopeammin ja osaan ainakin itse säädellä kaasua ilman tietokoneen avustusta.
Ajonvakaus, siinä piti opetella ääritilanteet uudelleen, eli tavallaan sen ettei saa alitajuisesti yrittää korjata perinteiseen tapaan, vaan olla vaan ja uskoa että tietokone korjaa.
Ehkä noi varusteet on hyviä jollekin joka ei osaa autoa ajaa, mutta muo ne aina edellisessä autossa häiritsi. Itse olen ollut ihminen jolla piti olla aina viimeisimmät lelut ja vehkeet, enää en ole kun olen huomannut ettei niitä oikeasti tarvitse. Monet passiiviset turva-ominaisuudet on tietty tervetulleita, mut monet hienoudet on minusta kuitenkin turhia.
Sen mitä itse olen huomannut vuosien varrella, niin sähköikkunat ilmastoidussa autossa on aika turhat, sillä mulla ne oli useimmiten talvella jäässä ja ne ei sitten auennu tietenkään kun tarvitsi, eli kun meni esim. parkkihalliin. Mun autossa nyt veivi-ikkunat ja aina aukeaa vaikka olis kuinka jääkimpaleena koko auto.
Luistonestolle en myöskään löytänyt omassa käytössä syytä, sillä se teki sen sohjolla että risteyksissä lähtiessa auto hyytyi tavallaan risteykseen. Joissakin tilanteessa on tehokkaampaa että antaa renkaan hieman sutia niin pääsee nopeammin ja osaan ainakin itse säädellä kaasua ilman tietokoneen avustusta.
Ajonvakaus, siinä piti opetella ääritilanteet uudelleen, eli tavallaan sen ettei saa alitajuisesti yrittää korjata perinteiseen tapaan, vaan olla vaan ja uskoa että tietokone korjaa.
Ehkä noi varusteet on hyviä jollekin joka ei osaa autoa ajaa, mutta muo ne aina edellisessä autossa häiritsi. Itse olen ollut ihminen jolla piti olla aina viimeisimmät lelut ja vehkeet, enää en ole kun olen huomannut ettei niitä oikeasti tarvitse. Monet passiiviset turva-ominaisuudet on tietty tervetulleita, mut monet hienoudet on minusta kuitenkin turhia.
Re: Osa hienouksista täysin turhia
Nyky autoissa ne vaan tulee "kaupanpäälle" melkein väistämätöntä.
Bmw e91 320d -07
Mb W211 200cdi -04
Suzuki Alto ss80 -83
Mazda Hardtop -80
Mb W211 200cdi -04
Suzuki Alto ss80 -83
Mazda Hardtop -80
Sepä se, miksei voi tehdä autoja, jossa vakiovarusteena olis ilmastointi, ABS jne ja lisävarusteena sais lisähintaan sähköikkunaa, luistonestoo ja muuta turhaa. Nythän se on päin vastoin, että se ilmastointi on lisävaruste, se kun mulle ainakin on se kaikkein eniten ajomukavuutta kesällä tuova varuste. Premiumeissa se tosin jo on vakiona, mutta niitäkään ei kuitenkaan saa ilman turhia sähköleluja.jarkkoma kirjoitti:Nyky autoissa ne vaan tulee "kaupanpäälle" melkein väistämätöntä.
Dacia, siinä ei ole edes keskuslukkoa! Sekin on varmaan turha kapistus?!
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Jaguar XF 3.0D FL -12
Ke-lukko on järkivaruste, kaukosäädöllä myös. Mut sit tää uutuus, eli nappistartti on kyseenalainen. Toki nykyään on jo siit uudempaa versiota että ei tartte muuta kun olla avain taskussa ja kääntää kahvaa niin ovi aukeaa ja voi napista käynnistää. Mutta tekniikka on haavoittuvaista ja on mukava katsoa 30 vuoden päästä tuleeko näistä uudemmista millasia museoautoja tms. Nuo tietokoneet kun ei kestä kovin pitkään ja uudet maksaa hunajaa ku vaihtelee. Siellä kun taitaa olla ihan kondensaattoreita, pintaliitos sellaisia, jotka ei kestä siis ikuisesti vaan niillä on tietyt käyttötunnit ja pintaliitoshommia ei monesti enää pysty edes vaihtelemaan, koska monikerrospiirilevyjä kai autoissakin taitaa monesti olla. Menee siis hankalaksi/mahdottomaksi korjaaminen.s1jviita kirjoitti:Dacia, siinä ei ole edes keskuslukkoa! Sekin on varmaan turha kapistus?!
Ajoin siis takaa että monet lisävarusteet on turhia, ei suinkaan kaikki.
Kyllä 

1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk]
2013 MB A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Kyllä en sähkölaseja pois antais,mäkkärin autokaistalla tarvii jokapäivä
Vitsihän on just siinä kun ne ei aukee talvella. Ei ainakaan mun edellisis autoissa, ne ei ollu mersuja, onko mersussa sähköikkunat vääntävempiä?jenkula kirjoitti:Kyllä en sähkölaseja pois antais,mäkkärin autokaistalla tarvii jokapäivä
Minulla on ollut sähkölasit ainakin edessä joka autossa (pl. kakkosautot) vuodesta -91 (ja silloinkin auto oli mallia -88). Merkkeinä Volvo, Opel, Ford ja MB. En muista yhtään ainoaa kertaa, että lasi olisi jäänyt aukeamatta. Hyvää tuuria varmaan.The Thing kirjoitti:Vitsihän on just siinä kun ne ei aukee talvella. Ei ainakaan mun edellisis autoissa, ne ei ollu mersuja, onko mersussa sähköikkunat vääntävempiä?jenkula kirjoitti:Kyllä en sähkölaseja pois antais,mäkkärin autokaistalla tarvii jokapäivä
karra kirjoitti:Kyllä
Heh, luulis että joku muukin olis samaa mieltä kanssani kuin mobilisti, itelläni 124 omilla varusteilla ajaa hyvin asian, samalla harrastus, samalla käyttöauto.
Melko merkillistä, sillä mulla ne sähkölasit oli aina jäässä sillon kun tartti niitä aukaista, vaikka viimesimmät vuotensa auto oli katoksessa, eli ei ole edes lunta päässyt satamaan päälle. Sitä edellinen autonikin oli suojassa lumelta. Nykyään pääsee sataa vain duunin parkkiksella lunta ja jäätä päälle ja tää kahva toimii varmasti, kunhan vaan kääntää, niin ikkuna aukee, so simply!tj86430 kirjoitti:Minulla on ollut sähkölasit ainakin edessä joka autossa (pl. kakkosautot) vuodesta -91 (ja silloinkin auto oli mallia -88). Merkkeinä Volvo, Opel, Ford ja MB. En muista yhtään ainoaa kertaa, että lasi olisi jäänyt aukeamatta. Hyvää tuuria varmaan.The Thing kirjoitti:Vitsihän on just siinä kun ne ei aukee talvella. Ei ainakaan mun edellisis autoissa, ne ei ollu mersuja, onko mersussa sähköikkunat vääntävempiä?jenkula kirjoitti:Kyllä en sähkölaseja pois antais,mäkkärin autokaistalla tarvii jokapäivä
Juu kyllä näin on että mihin tottunut siihen tottunut, en tarvi ajo-opetusta tai muuta holhousta kun ajan autollani.The Thing kirjoitti:karra kirjoitti:Kyllä
Heh, luulis että joku muukin olis samaa mieltä kanssani kuin mobilisti, itelläni 124 omilla varusteilla ajaa hyvin asian, samalla harrastus, samalla käyttöauto.
2d ht koupessa/avossa sähkölasit on kyllä nannaa kun saa akvaarion purettua napin painalluksilla, ajoin 6 kesää avolla jossa 4x veivi ikkunat no good...
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
Joo se on hyvä että ESPn saa tarvittaessa pois päältä.Topikin aloittajan kanssa samaa mieltä, j o s k u s on tilanteita että nopeammin pääsee liikkeelle vaikka renkaat vetää joutavaa..
Mutta en kyllä haluaisi ko.varusteesta luopua,takaveto ja +500 nm.voisi olla turhan jännää talviautoilu.
Mutta en kyllä haluaisi ko.varusteesta luopua,takaveto ja +500 nm.voisi olla turhan jännää talviautoilu.
CLS 320 cdi-07
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
Nyt puhuinkin talvesta, kesällä ne sähkölasit toimii, talvella ei usein toimi...ainakaan mun autoissa ole. Ehkä Hondassa toimi parhaitein, mutta siitä on jo aikaa ihmisikä kun mulla se oli. Näissä viimeisimmissä autoissa ne ei toiminut koskaan talvella kun jäätyi kiinni, oli kai niin tiiviit ikkunakumit tms. Mersusta en tiedä miten niissä toimii sähkölasit kun ei ole ollut ja kokemusta vaan 123 mersusta mikä toimi aina säässä kun säässä ilman hienouksia.karra kirjoitti:Juu kyllä näin on että mihin tottunut siihen tottunut, en tarvi ajo-opetusta tai muuta holhousta kun ajan autollani.The Thing kirjoitti:karra kirjoitti:Kyllä
2d ht koupessa/avossa sähkölasit on kyllä nannaa kun saa akvaarion purettua napin painalluksilla, ajoin 6 kesää avolla jossa 4x veivi ikkunat no good...
Ite en kesällä kyl ikkunoita avaa kun mulla ainakin täs lankussa ilmastointi, ikkunoita tulee veivattuu nii harvoin muutenkin, joten se turha härpäke ja mulla kädessä vielä voimaa ruuvata ikkuna auki jos tarvii mäkkäristä jotain ostaa

Kyl sen mun autosta sai pois, mutta se meni automaattisesti päälle yli 50km/h:n nopeuksissa, joten oli aina salakavalasti päällä. Kyl kaupunkioloissakin se vauhti siis ylittyi aika nopeasti, nää viimesimmät lumiset talvet oli ihan helvettii sen kanssa kaupungissa.kilander kirjoitti:Joo se on hyvä että ESPn saa tarvittaessa pois päältä.Topikin aloittajan kanssa samaa mieltä, j o s k u s on tilanteita että nopeammin pääsee liikkeelle vaikka renkaat vetää joutavaa..
Samaan vääntömomenttiin ei taida käsikahvalla päästä mitä sähköikkunan tuottaa.Itsell'ä jos jäässä niin oven listakin alkaa kaareutua ja rako tulee lasin ja listanväliin.
Kahva katkeaa ennemmin tai uskallus vääntää käsikäytössä.
Millaiset sitten on muissa autoissa voimakkaat hissit..vaikea sanoa mutta kyllä mesen nostimissa voimaa on..mielestäni ja tarpeeksi.
Millaiset sitten on muissa autoissa voimakkaat hissit..vaikea sanoa mutta kyllä mesen nostimissa voimaa on..mielestäni ja tarpeeksi.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Toki moottorissa varmaan voimaa riittää useimmissa, mutta ne ei vaan avaa, vaan katkaisee kun huomaa että ikkuna jumissa, se on ongelma. Muuten jos ei tommosta suojatoimintoa ole, se polttais moottorin kun jumissa.atlas kirjoitti:Samaan vääntömomenttiin ei taida käsikahvalla päästä mitä sähköikkunan tuottaa.Itsell'ä jos jäässä niin oven listakin alkaa kaareutua ja rako tulee lasin ja listanväliin.
The Thing kirjoitti:Toki moottorissa varmaan voimaa riittää useimmissa, mutta ne ei vaan avaa, vaan katkaisee kun huomaa että ikkuna jumissa, se on ongelma. Muuten jos ei tommosta suojatoimintoa ole, se polttais moottorin kun jumissa.atlas kirjoitti:Samaan vääntömomenttiin ei taida käsikahvalla päästä mitä sähköikkunan tuottaa.Itsell'ä jos jäässä niin oven listakin alkaa kaareutua ja rako tulee lasin ja listanväliin.
Kyllä mulla on aina lasit auennu vaikka olis jäätä ulkopuolelta,kauhee naksaus vaan kuuluu kun aukee.
Lisätään et varuste mikä on pakollinen ja pitää toimia aina on cruise,jos ei pelaa niin auto lähtee huoltoon heti.
nuo vanhat rautamekanismilla toimivat aukee jästä huolimatta. mutta nuo uudet vaijeriviritykset hajoaa nätisti, ne kun vaijerin ohjurit on vain muovia.
minusta mikäänvaruste ei ole turha ja ajaisin ihan uudella coupella kaikin varustein jos olisi varaa siihen.
minusta mikäänvaruste ei ole turha ja ajaisin ihan uudella coupella kaikin varustein jos olisi varaa siihen.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Sergey kirjoitti:nuo vanhat rautamekanismilla toimivat aukee jästä huolimatta. mutta nuo uudet vaijeriviritykset hajoaa nätisti, ne kun vaijerin ohjurit on vain muovia.

ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
Kyllähän luistonesto ja vakaudenhallinta ovat hyviä varusteita, kunhan ne saa kytkettyä ainakin osittain pois. Viime su olisin lankussa kaivannut luistonestoa kitkojen seuraksi, koska tiet oli mikkeli-jämsä välillä uskomattoman liukkaat. Ylämäkiin joutui melkeinpä hiljentämään vauhtia, koska ei sietänyt yhtään vääntöä, muutoin tyrkkäsi perää rinnalle. Pari kertaa säpsäytti, kunnes liukkauteen tottui, mutta kieli suussa oli päästeltävä.
Ajovakauden hallinta taas pelasti kerran ex-autolla, kun lähdin ohittamaan edellä ajavaa jäisellä ja uraisella tiellä. Vaikka varovasti lähdin, niin heitti auton melkoseen kulmaan suoralla tiellä, mutta jarrun polkaisu suoristi auton ja ohitus jatkui.
Nuo varusteet tuovat turvaa maantiellä ajamiseen, kaupunkidriftailussa turhia.
Ajovakauden hallinta taas pelasti kerran ex-autolla, kun lähdin ohittamaan edellä ajavaa jäisellä ja uraisella tiellä. Vaikka varovasti lähdin, niin heitti auton melkoseen kulmaan suoralla tiellä, mutta jarrun polkaisu suoristi auton ja ohitus jatkui.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Hyvä topikki 
Sähköikkunat tai kattoluukku olisi ihan mukavat varusteet sinänsä kun ei tuos lankus toimi manuilmastointi, tiputti nesteet kahdessa viikossa ulos. Joku vuoto siellä kai on.
Itekkään en osaa oikein luottaa noihin ajonvakautuksiin sun muihin hömpötyksiin, luotan mielummin omiin ajotaitoihin kuin tietokoneen yritykseen pitää auto pois penkasta.
ASD, ABS ja kääntyvät takaniskatuet löytyy kans lankusta noin turvallisuuden kannalta ja mun mielestä aika välttämättömiä kaikki. SRS olisi kans ihan kiva mut en pidä sitä mitenkään pakollisena.
Mutta penkinlämmittimet on must varsinkin kun lankussa on nahkasisusta. Perkeleen kylmät talvella ilman grillejä.
Siinä ne varusteet oikeastaan olikin... aika karvalakki..

Sähköikkunat tai kattoluukku olisi ihan mukavat varusteet sinänsä kun ei tuos lankus toimi manuilmastointi, tiputti nesteet kahdessa viikossa ulos. Joku vuoto siellä kai on.
Itekkään en osaa oikein luottaa noihin ajonvakautuksiin sun muihin hömpötyksiin, luotan mielummin omiin ajotaitoihin kuin tietokoneen yritykseen pitää auto pois penkasta.
ASD, ABS ja kääntyvät takaniskatuet löytyy kans lankusta noin turvallisuuden kannalta ja mun mielestä aika välttämättömiä kaikki. SRS olisi kans ihan kiva mut en pidä sitä mitenkään pakollisena.
Mutta penkinlämmittimet on must varsinkin kun lankussa on nahkasisusta. Perkeleen kylmät talvella ilman grillejä.

"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
1/1983 300TD Turbodiesel
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
1/1983 300TD Turbodiesel
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Sergey kirjoitti:nuo vanhat rautamekanismilla toimivat aukee jästä huolimatta. mutta nuo uudet vaijeriviritykset hajoaa nätisti, ne kun vaijerin ohjurit on vain muovia.

Ennenmuinoin minäkin sanoin, että se mitä ei ole ei voi hajota. Mutta silloin oli kulkupelinä opel rekord, jonka lisävarusteet oli lämmitettävät jakkarat

Nykyään ei voi varusteita olla liikaa, eikä ole koskaan sähkö jäätynyt lasissa, vaan kyllä se klasi on jäätyny tiivisteeseen

Eikä ole ollut ongelmia aukomisessa talvellakaan, enemmän oli ongelmia opelin veivilaseissa.
Penkinlämmittimet on pakolliset nahkajakkaroissa, itelläni ei ole niitä nahkajakkaroita ja mietin kun tän ostin että on kai perse sit jäässä talvella kangaspenkeillä kun olin tottunut tulikuumaan edellises autossani, mutta eipä ollut näissä kangaspenkeissä kylmä. Ajoin vuokra Tiidalla ja siinä oli ns penkinlämmittimet ja se oli ihan samalaiset istua kun mun lankussa ilman sähköjä! Penkinlämmittimiskin on siis eroja.Hage kirjoitti:Hyvä topikki
ASD on hyvä, ABS myös, mutta enemmän ASD:lle mulla on ollu käyttöä kuin ASB:lle, sähkoluukulle kaikkein vähiten ja ilmastoinnille eniten.
AInakin näin motoristinakin voin sanoa että autoa on helppo ajaa talvella, ajaa sen mihin auto pystyy, sitä ei kannata tietokoneisiin luottaa koska kun fysiikka loppuu, niin sitä ei tietokonekkaan korjaa. EN minä prätkälläkään vetele hulluna ja luota että "tietokone korjaa osaamattomuuteni".
- klonksvaagen
- Vakiokalustoa
Aa pee ässän (se lukkiutumaton jarrusysteemi) "ohituskytkin" pitäisi lisätä näihin hienouksiin. Aikoinaan tuli "tilanne" ja pelastin pyöräilijän huutamalla ikkunasta, jotta alta pois. Valitettavasti taitaa nuo tuoreemmat autot jäädä haaveeksi, nykyisessä ei tuota "turvavarustetta" ole 

Oikeestaan ne webasto, lämmitettävät jakkarat,xenonit ja laseissa se sähköllä toimiva lämmitystsydeemi on hyviä vehkeitä mitä tarvii yleensäkkin.. kesälläkin kun tuppaan yleensä ajeleen ikkuna auki jos on lämmin niin en ilmastoinnista niin välitä, tosin kunnon helteillä se on pelastus. Luistoneston kytken joka kerta pois kun lähen kotipihasta liikkeelle talvella, en oo sitä koskaan tarvinnu enkä tuu tarviin. Absit on ihan hyvä olla niin ei tarvi keskittyä pumppaileen, vaikka taitaa olla että abseilla todennäkösemmin rysähtää verrattuna siihen pumppailuun varsinkin jos ei oikeesti tajua painaa saatanan kovaa sitä jarrupoljinta jos on tosi kysees 

W210 E320cdi
Ite ajan nastarenkailla ja jos tarvii niin sitten lumiketjut on takalootassa jos ei muuten pääseaziz kirjoitti:Kyllähän luistonesto ja vakaudenhallinta ovat hyviä varusteita, kunhan ne saa kytkettyä ainakin osittain pois. Viime su olisin lankussa kaivannut luistonestoa kitkojen seuraksi, koska tiet oli mikkeli-jämsä välillä uskomattoman liukkaat. Ylämäkiin joutui melkeinpä hiljentämään vauhtia, koska ei sietänyt yhtään vääntöä, muutoin tyrkkäsi perää rinnalle. Pari kertaa säpsäytti, kunnes liukkauteen tottui, mutta kieli suussa oli päästeltävä.

Mielenkiintoista, sillä mulla kun oli edellises autos penkinlämmittimet, niin itse harvoin niitä kangaspenkeissäni käytin...ehkä yli 20 asteen pakkasessa laitoin. Xenoneita en tarvi ite, kadut valaistu aika hyvin ja jos pimeetä on ollu ni kaukovaloilla oon pärjänny, itellä aina keväästä saakka ilmastointi, no kai tänä keväänä vois kokeilla pitää kattoluukkua auki ku semmonen on.simoks kirjoitti:Oikeestaan ne webasto, lämmitettävät jakkarat,xenonit ja laseissa se sähköllä toimiva lämmitystsydeemi on hyviä vehkeitä mitä tarvii yleensäkkin.. kesälläkin kun tuppaan yleensä ajeleen ikkuna auki jos on lämmin niin en ilmastoinnista niin välitä, tosin kunnon helteillä se on pelastus. Luistoneston kytken joka kerta pois kun lähen kotipihasta liikkeelle talvella, en oo sitä koskaan tarvinnu enkä tuu tarviin. Absit on ihan hyvä olla niin ei tarvi keskittyä pumppaileen, vaikka taitaa olla että abseilla todennäkösemmin rysähtää verrattuna siihen pumppailuun varsinkin jos ei oikeesti tajua painaa saatanan kovaa sitä jarrupoljinta jos on tosi kysees
Ihmisillä selvästi on erilaisia mieltymyksiä, toki ABS on munkin mielestä ihan OK, vaikka osaan pysäyttää auton nopeammin ilman niitä.
Korjaan sanomaani, siis kuivalla ja kostealla osaan pysäyttää auton nopeammin ilman ABSeja, mutta niiden hyvä ominaisuus tulee hyvin esiin liukkaalla, tosin lankun ABSit oon huomannu että ovat hitusien hitaammat kuin uusissa autoissa, ei paljoa, mut kuitenkin

Isot moottorit ja lisävarusteet ovat yksi tapa ottaa rahat pois niiltä, jotka ovat
valmiita maksamaan enemmän kuin perushinnan. Hinnoittelusta on kirjoitettu
mainio kirja, joka selittää, miksi on vaikea ostaa kunnollista käytettyä autoa:
The Undercover Economist, Tim Harford
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Undercover_Economist" onclick="window.open(this.href);return false;
Hinnat alkaen -auto on useimmiten riittävä tai jopa paras valinta:
Kangaspenkki on miellyttävä ja kestävä, pienet pyörät ovat miellyttävät ja
taloudelliset, hajoavia osia on vähiten, polttoaineen kulutus on pieni, samoin
vakuutukset ja auton kyky pitää hintansa on parhaimmillaan.
En tiedä, johtuuko webastosta vai mistä, mutta omassa S211:ssa kuskin
sähkölasi takeltelee sopivilla keleillä. Parinkin kaverin Nissanista hajosi
muovinen koneisto sähkölasista.
Distronic ja muut ajamiseen puuttuvat järjestelmät ovat ärsyttäviä.
Nelivetoinen ei kaipaa edes luistonestoa. Uusissa Mersuissa on valtavat
määrät lisävarusteisia ajoavustimia, jotka on toteutettu lähinnä softalla.
Tämmöiset maksavat paljon ja niissä on hyvä kate.
S-Mersussa on 100 miljoonaa riviä koodia ja satakunta suoritinta. Nämä
määrät kasvavat pian 2-3 kertaa suuremmiksi ja softa tulee pikkuautoihinkin.
Mahtaa olla hauska sitten joskus korjata 15 vuotta vanhoja autoja.
Tietokoneiden laskentakyky kasvaa 100-kertaiseksi noin 10 vuoden välein.
Laskentakyky vastaa ihmisaivoja jo 20 vuoden kuluttua ja 40 vuoden kuluttua
koneet olisivat 10.000 kertaa kyvykkäämpiä kuin ihminen. Autolla ajaminen
on silloin ollut jo pitkään kiellettyä, robotit ajavat turvallisemmin. Toivottavasti
robotit myös korjaavat autoja.
http://www.tietokone.fi/lehti/tietokone ... seksi_5229" onclick="window.open(this.href);return false;
valmiita maksamaan enemmän kuin perushinnan. Hinnoittelusta on kirjoitettu
mainio kirja, joka selittää, miksi on vaikea ostaa kunnollista käytettyä autoa:
The Undercover Economist, Tim Harford
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Undercover_Economist" onclick="window.open(this.href);return false;
Hinnat alkaen -auto on useimmiten riittävä tai jopa paras valinta:
Kangaspenkki on miellyttävä ja kestävä, pienet pyörät ovat miellyttävät ja
taloudelliset, hajoavia osia on vähiten, polttoaineen kulutus on pieni, samoin
vakuutukset ja auton kyky pitää hintansa on parhaimmillaan.
En tiedä, johtuuko webastosta vai mistä, mutta omassa S211:ssa kuskin
sähkölasi takeltelee sopivilla keleillä. Parinkin kaverin Nissanista hajosi
muovinen koneisto sähkölasista.
Distronic ja muut ajamiseen puuttuvat järjestelmät ovat ärsyttäviä.
Nelivetoinen ei kaipaa edes luistonestoa. Uusissa Mersuissa on valtavat
määrät lisävarusteisia ajoavustimia, jotka on toteutettu lähinnä softalla.
Tämmöiset maksavat paljon ja niissä on hyvä kate.
S-Mersussa on 100 miljoonaa riviä koodia ja satakunta suoritinta. Nämä
määrät kasvavat pian 2-3 kertaa suuremmiksi ja softa tulee pikkuautoihinkin.
Mahtaa olla hauska sitten joskus korjata 15 vuotta vanhoja autoja.
Tietokoneiden laskentakyky kasvaa 100-kertaiseksi noin 10 vuoden välein.
Laskentakyky vastaa ihmisaivoja jo 20 vuoden kuluttua ja 40 vuoden kuluttua
koneet olisivat 10.000 kertaa kyvykkäämpiä kuin ihminen. Autolla ajaminen
on silloin ollut jo pitkään kiellettyä, robotit ajavat turvallisemmin. Toivottavasti
robotit myös korjaavat autoja.
http://www.tietokone.fi/lehti/tietokone ... seksi_5229" onclick="window.open(this.href);return false;
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
- Petri.Kemppainen
- Mersumies
Pysäköinti tutkat edessä ja takana on varuste johon tottuu niin aika vaikeaa olla ilman . Itsellä ainakin kun liikun yleensä taajama tai kaupunkialueilla ja tilaa on aina vähemmän .
Toki en luota koskaan siihen 100% vaan se helpottaa arviointia ja pystyy pysäköimään tarkasti pieneen tilaan .
Toki en luota koskaan siihen 100% vaan se helpottaa arviointia ja pystyy pysäköimään tarkasti pieneen tilaan .