Pienen perheen nelivedoksi ML 400 cdi *Koeajoraportti sivu 2

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Kumimuumi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: La 02.02.2013 14:57

Pienen perheen nelivedoksi ML 400 cdi *Koeajoraportti sivu 2

Viesti Kirjoittaja Kumimuumi »

Terve

Eka postaus ja kaikkee. En ole koskaan Mersua omistanu enkä oikeastaan ole muutenkaan ollu Mersujen kanssa tekemisissä, mitä nyt muutamalla päässy ajamaan. Tilanne on nyt se että meille syntyi tuo esikoinen eikä nykyiseen Volvo S60:n mahdu enää koira, lapsi ja kaksi aikuista tavaroineen. Olen tässä eri vaihtoehtoja miettiny ja tällähetkellä tuo ML tuntuis oikein mukavalta autolta ainakin lukujen perusteella. Haluan ehdottomasti että painavakin auto omaa kohtuullisen suorituskyvyn, joten tuo 400 cdi vois olla hyvä valinta. Jatkuva neliveto kilpailijoiden Haldexiin verrattuna houkuttaa myös. Mitähän on todelliset kulutuslukemat? Seka-ajossa toivottavasti pääsee 10l/100km :eh:

Vähänlaisesti löytyy 400 koneella olevista kokemusta, mutta toivottavasti täältä löytyy omakohtaisia kokemuksia. Jos ei ole omakohtaisia kokemuksia niin tornihuhutkin on hyvää viihdettä :thumbup:

Haussa ei ole uudet mallit koska rahavarat on rajalliset. Vuosimallit 2002-2003 on haussa ja hintakatto 20 000 euroa. Tuosta nelivedosta joku voisi kertoa enemmän. Onko se Torsen-tyyppinen vai miten voimansiirto on toteutettu? Kilpailijoina tälle olen pitänyt Volvo XC90 ja XC70 malleja sekä Audin Allroadia.

En ole myöskään koskaan omistanut automaattivaihteista autoa koska isä opetti jo pikkupoikana että ne ei ole tervekätisen miehen romppeita. Volvon automaattimurheita vierestä seuranneena skeptisyys jäteöljylinkoihin on entisestään kasvanut. Mersujen automaatit kuitenkin tunnetaan markkinoiden kestävimpinä, joten tuo ML:n laatikko varmaan kestää sen 560NM väännön mitä tuo V8 kehittää? Alotetaan näillä ja kootaan tähän hyvä infopaketti autosta :wave: Kiitos!
Viimeksi muokannut Kumimuumi, La 02.03.2013 23:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: Pienen perheen nelivedoksi ML 400 cdi

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Haku toimintoon hakusanaksi W163 tai 400CDI niin alkaa löytyä juttua.

Kulutus ei varmasti jää 10l/100km kun tuo pienempi 270:kin imee 10-15/100km

400cdi:n jakopää kannattaa huolehtia. Mieluusti jo ostovaiheessa sellainen johon on vähintään ketju uusittu,
Mieluusti rattaiden kanssa ja laitettu samalla ketjulle yksi ohjain jota siellä ei alunperin ole ollut.

Vaihteiston öljynvaihdot olisi suotavaa olla tehty ajallaan. Tehtaan huolto-ohjeeseen ei ole kuulunut laatikon öljynvaihtoja joten voi olla että niitä ei ole ikinä vaihdettu.

Alustan nivelet on lujilla painavan ja tehokkaan auton alla. Niitä saa varautua vaihtelemaan.
Avatar
aziz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1637
Liittynyt: La 17.09.2005 11:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Pienen perheen nelivedoksi ML 400 cdi

Viesti Kirjoittaja aziz »

Täällä on ollu juttua, että tuossa 400cdi:ssä olisi jakopään ketjun kanssa ollu ongelmia. 420cdi olisi ilmeisesti luotettavampi koneena.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74

Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: Pienen perheen nelivedoksi ML 400 cdi

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

Taisi olla jonkinsortin jakoketjuongelma(a) molemmissa koeajamissani ja yleensäkin 400cdi koneessa (?).
Jokuhan on kehunut jopa hyväksi ajettavaksi, minusta riippuu kovin milloin on asevelvollisuuden suorittanut ja minkä ikäiseen hetekkaan tuota vertaa...

Turvaa ja etenemistähän tuo tarjoaa...ehkä jopa ulkonäkö miellyttää ? (minua miellyttää jollain pervolla tavalla).
Iso auto jossa tilaa mutta melko huonot istuimet (etu) tueltaan.

Mitä tuohon kasidieseliin tulee....ei se kummoisesti liikuta tuota ruotoa joten ainakin itse ottaisin varmemman 320cdi tekniikan....lähes samat suoritusarvot mutta helpompaa tekniikkaa ylläpitää.

E: sorry, jäi vuosiluku katsomatta...270cdi tekniikka tuossa ikäluokassa kait ainoa vaihtoehto 400cdi:lle.


.
Viimeksi muokannut LopenUupunut, La 02.02.2013 15:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
ssuvik
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2782
Liittynyt: Pe 05.08.2011 18:42

Re: Pienen perheen nelivedoksi ML 400 cdi

Viesti Kirjoittaja ssuvik »

Laatikko kestää kyllä. Manuaalia tuolla koneella ei ole saatavilla. Jakoketjun venyminen tosiaan tuon koneen heikko kohta. Nämä ekat ML:t on ihan jakolaatikolla, missä tietysti tasauspyörästö kun auto on jatkuva neliveto. Osassa näistä on lyhyt puolikin, vai onko peräti kaikissa? Eli ei mitään kulmavaihteita ynnä luistavia kytkin hässäköitä, mekaaninen yhteys vain :)
E350CDI&A180CDI
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: Pienen perheen nelivedoksi ML 400 cdi

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/ml/5177914" onclick="window.open(this.href);return false;

Tollanen ?

.
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Re: Pienen perheen nelivedoksi ML 400 cdi

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Autoja tehtiin 1999-2001 USA:n lisäksi myös Itävallassa ja laatu on parempi kuin USA:ssa
tehdyissä autoissa. Dieselinä oli ML 270 CDI, joka menee alle kympin kulutuksella. Siinä
on paljon autoa rahalle.

http://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_M-Class" onclick="window.open(this.href);return false;

400 CDI vie enemmän polttoainetta kuin 10 litraa sadalle kilometrille. Kulutukset:

http://www.mercefreaken.com/modellene/163/163.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Neliveto on W163:ssa 4maticin toista sukupolvea, joka on kestävä ja yksinkertainen.
Keskellä on tasauspyörästö ja lukot on tehty jarruilla (4ETS).

Automaattivaihteisto on Mersuissa ehdottomasti ainoa oikea valinta, jos moottori on
vähintään 2-litrainen. Kestävyys ei ole ongelma ja viritysvaraa on riittävästi.

ML on niin iso auto, että sen päältä on vaikea puhdistaa irtolumet ennen liikkeelle
lähtöä, kuten laki edellyttää. Näkyvyys taakse on heikko, ainakin yksi ML peruutti
edellisen autoni keulaan liikennevaloissa, kun kuski ei nähnyt autoani.

Kumimuumi kirjoitti:Terve

Eka postaus ja kaikkee. En ole koskaan Mersua omistanu enkä oikeastaan ole muutenkaan ollu Mersujen kanssa tekemisissä, mitä nyt muutamalla päässy ajamaan. Tilanne on nyt se että meille syntyi tuo esikoinen eikä nykyiseen Volvo S60:n mahdu enää koira, lapsi ja kaksi aikuista tavaroineen. Olen tässä eri vaihtoehtoja miettiny ja tällähetkellä tuo ML tuntuis oikein mukavalta autolta ainakin lukujen perusteella. Haluan ehdottomasti että painavakin auto omaa kohtuullisen suorituskyvyn, joten tuo 400 cdi vois olla hyvä valinta. Jatkuva neliveto kilpailijoiden Haldexiin verrattuna houkuttaa myös. Mitähän on todelliset kulutuslukemat? Seka-ajossa toivottavasti pääsee 10l/100km :eh:

Vähänlaisesti löytyy 400 koneella olevista kokemusta, mutta toivottavasti täältä löytyy omakohtaisia kokemuksia. Jos ei ole omakohtaisia kokemuksia niin tornihuhutkin on hyvää viihdettä :thumbup:

Haussa ei ole uudet mallit koska rahavarat on rajalliset. Vuosimallit 2002-2003 on haussa ja hintakatto 20 000 euroa. Tuosta nelivedosta joku voisi kertoa enemmän. Onko se Torsen-tyyppinen vai miten voimansiirto on toteutettu? Kilpailijoina tälle olen pitänyt Volvo XC90 ja XC70 malleja sekä Audin Allroadia.

En ole myöskään koskaan omistanut automaattivaihteista autoa koska isä opetti jo pikkupoikana että ne ei ole tervekätisen miehen romppeita. Volvon automaattimurheita vierestä seuranneena skeptisyys jäteöljylinkoihin on entisestään kasvanut. Mersujen automaatit kuitenkin tunnetaan markkinoiden kestävimpinä, joten tuo ML:n laatikko varmaan kestää sen 560NM väännön mitä tuo V8 kehittää? Alotetaan näillä ja kootaan tähän hyvä infopaketti autosta :wave: Kiitos!
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Pienen perheen nelivedoksi ML 400 cdi

Viesti Kirjoittaja Sergey »

isäsi ei ole ajanut mersun automaatteja ihan selvästi.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: Pienen perheen nelivedoksi ML 400 cdi

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

Sergey kirjoitti:isäsi ei ole ajanut mersun automaatteja ihan selvästi.
On säästynyt 1-2 nykäsyltä, vikatilassa toimivasta 2/R toiminnasta ja 7G arpojalta...Glykoliongelmilta, öljyltä boxissa jne.?

.
Opel, "weird lieben autos"....
Kumimuumi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: La 02.02.2013 14:57

Re: Pienen perheen nelivedoksi ML 400 cdi

Viesti Kirjoittaja Kumimuumi »

Järkevin vaihtoehto varmasti olisi tuo 270 cdi, mutta ainakin numeroilla tuo 400 cdi on aika paljon suorituskykyisempi. Voisin ainakin kuvitella että käytännön vääntömomentin täytyy olla tuossa V8:ssa paljon parempi ja sitähän juuri odottaa kun isosta turbodieselistä puhutaan. Tuo 270cdi tarjoaa suunnilleen saman verran voimaa kuin oma nykyinen Volvo S60 D5, mutta ML painaa niin paljon että meno on noilla specseillä varmaankin aika rauhallista.

Itsellä henkilöautot on ollu harrastuksena jo hyvän tovin ja työpaikka tarjoaa kympin tilat + työkalut roplaamiseen. En sitten tiedä missämäärin pystyn tuollaista Mersun "HIPO" V8 dieseliä itse korjaamaan, mutta ainakin kaikki muu alustaan ja voimansiirtoon liittyvä (poislukien automaattilaatikko) lienee itsellä tehtävissä. Osat varmaan on kalliita, mutta tästä tulee minun auto ja vaimolle täytyy hommata halvempi farmari niin periaatteessa jos jotain kallista paukahtaa niin voin ajella tovin perheen kakkosautolla ja etsiä Saksasta edullisempia osia Mersuun.

Toi "Lopen Uupuneen" linkin auto on ihan perkeleen hieno :crazy: harmi vaan että legendaarinen Brabus ei ole koskenut voimalinjaan...enemmänkin "All show, no go"- meiningillä toteutettu :wtf:

Edit: Onhan se Brabus koskenu voimalinjaan! Tuohan on todella varteenotettava vaihtoehto. :P
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: Pienen perheen nelivedoksi ML 400 cdi

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

270:stä saa ohjelmoimalla lähes saman tehon mitä 400ssa on vakiona.

Mitä voimansiirron muutoksia tuossa raapuksessa on?

Keskitasauspyörästöön tuo kaipaisi jonkinlaista lukkoa.
terokoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 321
Liittynyt: Ke 14.09.2005 19:27
Paikkakunta: satakunta

Re: Pienen perheen nelivedoksi ML 400 cdi

Viesti Kirjoittaja terokoo »

kokemusta on molemmilla tekniikoilla eli 270 ja 400 ml:stä. 270 oli huomattavasti luotettavampi tekniikaltaan mutta sitä vaivasi jatkuvasti "pienet" sähköviat mm. keskuslukon toimimattomuus ja lämmityslaite yms. tuota 400 cdi:tä tekniikkaa en huolisi enää mistään hinnasta autooni, varsinkaan ml:ään. w220 sarjassa sen kanssa tuli 60tkm ajettua ja koko sen ajan oli jotain roplausta, mutta sen kanssa vielä pärjäsin kotioloissa. tuo ml 400:n tekniikkka tuntui jostain syystä olevan vielä "huonompi ja vaikeampi" kunnossa pidettävä kuin S. ja kulutuksena on todellakin se 15 totuuden mukaista normi ajoissa. suorat tasaset matka siirrot on sitten eri asia. yhteenvetona mulla ei ole mitään hyvää sanottavaa tästä 400cdi tekniikasta ja kuitenkin 18 vuotta mercedeksillä autoillut. jokaisella tietysti omat kokemukset ja mieltymykset.
Kumimuumi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: La 02.02.2013 14:57

Re: Pienen perheen nelivedoksi ML 400 cdi

Viesti Kirjoittaja Kumimuumi »

Kylläkai se minäkin sitten uskon että tuo V8 kannattaa unohtaa. Harmi kun kerkesin siitä pääni sisällä jo niin innostua. Tuo Brabuksen virittämä 270 vois olla seuraava vaihtoehto. Onko siinä ohjelmalla otettu vaan enemmän voimaa vai onko moottorin sisuskalut erilaiset? Löytyykö tuosta Brabuksen virittämästä moottorista specsejä mistään?
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: Pienen perheen nelivedoksi ML 400 cdi

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

Kumimuumi kirjoitti:Kylläkai se minäkin sitten uskon että tuo V8 kannattaa unohtaa. Harmi kun kerkesin siitä pääni sisällä jo niin innostua. Tuo Brabuksen virittämä 270 vois olla seuraava vaihtoehto. Onko siinä ohjelmalla otettu vaan enemmän voimaa vai onko moottorin sisuskalut erilaiset? Löytyykö tuosta Brabuksen virittämästä moottorista specsejä mistään?
Kuten MikaT tuossa mainitsi niin lähes samat tehot irtoaa softaamalla, tuo Brabus on käsittääkseni irroitettava "Ecuboxi" ei ehkä yhtä hyvä kuin varsinainen ohjelmanvaihto muttei kuitenkaan samanlainen tuhoboxi kuin halvat (200-400€) boxit joilla huijataan vain yhtä kahta arvoa joilla saadaan moottori sekaisin ja savua putken päästä.

Moottoriin ei brabus käsittääkseni ole muuten koskenut, tämä on arvaus...tiEtonikkarit paikkaa.

.
Viimeksi muokannut LopenUupunut, Su 03.02.2013 11:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
ssuvik
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2782
Liittynyt: Pe 05.08.2011 18:42

Re: Pienen perheen nelivedoksi ML 400 cdi

Viesti Kirjoittaja ssuvik »

terokoo kirjoitti:kokemusta on molemmilla tekniikoilla eli 270 ja 400 ml:stä. 270 oli huomattavasti luotettavampi tekniikaltaan mutta sitä vaivasi jatkuvasti "pienet" sähköviat mm. keskuslukon toimimattomuus ja lämmityslaite yms.
Moottorilla tuskin on paljoakaan tekemistä keskuslukon tai lämmityslaitteen toimimattomuuden kanssa.
terokoo kirjoitti:tuota 400 cdi:tä tekniikkaa en huolisi enää mistään hinnasta autooni, varsinkaan ml:ään. w220 sarjassa sen kanssa tuli 60tkm ajettua ja koko sen ajan oli jotain roplausta, mutta sen kanssa vielä pärjäsin kotioloissa. tuo ml 400:n tekniikkka tuntui jostain syystä olevan vielä "huonompi ja vaikeampi" kunnossa pidettävä kuin S. ja kulutuksena on todellakin se 15 totuuden mukaista normi ajoissa. suorat tasaset matka siirrot on sitten eri asia. yhteenvetona mulla ei ole mitään hyvää sanottavaa tästä 400cdi tekniikasta ja kuitenkin 18 vuotta mercedeksillä autoillut. jokaisella tietysti omat kokemukset ja mieltymykset.
Kerro vähän tarkemmin että mitä kaikkea siinä sitten oli vialla?
Kumimuumi kirjoitti:Kylläkai se minäkin sitten uskon että tuo V8 kannattaa unohtaa. Harmi kun kerkesin siitä pääni sisällä jo niin innostua. Tuo Brabuksen virittämä 270 vois olla seuraava vaihtoehto. Onko siinä ohjelmalla otettu vaan enemmän voimaa vai onko moottorin sisuskalut erilaiset? Löytyykö tuosta Brabuksen virittämästä moottorista specsejä mistään?
Ei kannata hylätä yhden kirjoittajan huonojen kokemuksien vuoksi, sillä perusteella et voisi autoa hankkia ollenkaan. Jokaisesta kun on jollakin pahaa sanottavaa :) Epäilisin että Brabuksen tekemä viritys on ihan vain ohjelmamuutos.
E350CDI&A180CDI
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: Pienen perheen nelivedoksi ML 400 cdi

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

Muistaakseni olen lukenut terokoon kirjoituksia tuon koneen ropaamisesta, taisi olla joku kiva osa jossain pakosarjojen alla piilossa jonka vaihto (tyyppivika sekin?) vaatii puoli konetta purkuun jne.

Muistanko oikein?

Muistan... :)
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=96132" onclick="window.open(this.href);return false;



.
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
ssuvik
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2782
Liittynyt: Pe 05.08.2011 18:42

Re: Pienen perheen nelivedoksi ML 400 cdi

Viesti Kirjoittaja ssuvik »

No nyt vähän paremmin ymmärtää terokoota.
E350CDI&A180CDI
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18027
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Pienen perheen nelivedoksi ML 400 cdi

Viesti Kirjoittaja dealer »

LopenUupunut kirjoitti:
Sergey kirjoitti:isäsi ei ole ajanut mersun automaatteja ihan selvästi.
On säästynyt 1-2 nykäsyltä, vikatilassa toimivasta 2/R toiminnasta ja 7G arpojalta...Glykoliongelmilta, öljyltä boxissa jne.?

.
Eikös tervejalkaiset kuten LU ajakin polkupyörällä, säästyy kaikelta paitsi siltä että kettinki lähtee päältä ja mun*t murskautuu :D
wiimax.fi
Avatar
ssuvik
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2782
Liittynyt: Pe 05.08.2011 18:42

Re: Pienen perheen nelivedoksi ML 400 cdi

Viesti Kirjoittaja ssuvik »

dealer kirjoitti:
LopenUupunut kirjoitti:
Sergey kirjoitti:isäsi ei ole ajanut mersun automaatteja ihan selvästi.
On säästynyt 1-2 nykäsyltä, vikatilassa toimivasta 2/R toiminnasta ja 7G arpojalta...Glykoliongelmilta, öljyltä boxissa jne.?

.
Eikös tervejalkaiset kuten LU ajakin polkupyörällä, säästyy kaikelta paitsi siltä että kettinki lähtee päältä ja mun*t murskautuu :D
Siksi kannattaisikin kävellä. Tai vielä parempaa, jäädä kotiin.
E350CDI&A180CDI
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: Pienen perheen nelivedoksi ML 400 cdi

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

dealer kirjoitti:
LopenUupunut kirjoitti:
Sergey kirjoitti:isäsi ei ole ajanut mersun automaatteja ihan selvästi.
On säästynyt 1-2 nykäsyltä, vikatilassa toimivasta 2/R toiminnasta ja 7G arpojalta...Glykoliongelmilta, öljyltä boxissa jne.?

.
Eikös tervejalkaiset kuten LU ajakin polkupyörällä, säästyy kaikelta paitsi siltä että kettinki lähtee päältä ja mun*t murskautuu :D
Just näin, kyllähän tuossa kesällä ajelin tuota vajaa 40 km maastolenkkiä...nykimättömät vaihdot Shimanoissa 1-28 välillä, nappivaihteet ei reistaa ja jäähdytys moottorista ei ole yhteydessä vaihteistoon...vikatiloihin ei ole mennyt kertaakaan. Öljytkin vaihteistossa pysyy oikeassa paikassa. :D

Mitä ML keskusteluun, itse voisin tuon brabuksen ottaa jos ML:llä haluaisin ajella....

.
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
joop79
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1773
Liittynyt: Ke 14.01.2004 14:36
Paikkakunta: Keminmaa

Re: Pienen perheen nelivedoksi ML 400 cdi

Viesti Kirjoittaja joop79 »

Nyt kohta vuoden 400 ml omistaneena muutama kommentti. Kesällä menee kyllä alle kympin jos ajaa rajoitusten mukaan. Talvella näkyy kulutus olevan 12-14 litraa. Menis pienemmällä jos vaimo ajais pelkästään :) Niin ja renkaat on talvella 20" ja kesällä. 22". Normi rattailla alus vähemmän.

Ja tuolla kyllä ehtii...

Jakoketjun olen vaihdattanut Oulun veholla, 1500€ maksoi. Sisälsi moniuraremmin ja kiristimen, laturin vapaakytkimen yms.

Itte olen tykäny tuosta autosta. Ja kysyin 5:ltä 400 ml omistajalta kokemuksia ennen ostoa, olivat olleet autoihinsa tyytyväisiä.
MersuMies kolmannessa polvessa..........


w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Pienen perheen nelivedoksi ML 400 cdi

Viesti Kirjoittaja Sergey »

ssuvik kirjoitti:
terokoo kirjoitti:kokemusta on molemmilla tekniikoilla eli 270 ja 400 ml:stä. 270 oli huomattavasti luotettavampi tekniikaltaan mutta sitä vaivasi jatkuvasti "pienet" sähköviat mm. keskuslukon toimimattomuus ja lämmityslaite yms.
Moottorilla tuskin on paljoakaan tekemistä keskuslukon tai lämmityslaitteen toimimattomuuden kanssa.
:lol:

400cdi on mahtava auto ajaa! :thumbup:
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
aziz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1637
Liittynyt: La 17.09.2005 11:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Pienen perheen nelivedoksi ML 400 cdi

Viesti Kirjoittaja aziz »

Sergey kirjoitti:
ssuvik kirjoitti:
terokoo kirjoitti:kokemusta on molemmilla tekniikoilla eli 270 ja 400 ml:stä. 270 oli huomattavasti luotettavampi tekniikaltaan mutta sitä vaivasi jatkuvasti "pienet" sähköviat mm. keskuslukon toimimattomuus ja lämmityslaite yms.
Moottorilla tuskin on paljoakaan tekemistä keskuslukon tai lämmityslaitteen toimimattomuuden kanssa.
:lol:
Lukijalla on jälleen kerran vastuu, miten haluaa tekstin ymmärtää.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74

Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Re: Pienen perheen nelivedoksi ML 400 cdi

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Tuommoinen kaunisvärinen ML 270 CDI voisi olla hyvä käyttöauto, jos se ei ole liian iso:

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&start=30" onclick="window.open(this.href);return false;

Kuva
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Avatar
ssuvik
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2782
Liittynyt: Pe 05.08.2011 18:42

Re: Pienen perheen nelivedoksi ML 400 cdi

Viesti Kirjoittaja ssuvik »

aziz kirjoitti:
Sergey kirjoitti:
ssuvik kirjoitti:
terokoo kirjoitti:kokemusta on molemmilla tekniikoilla eli 270 ja 400 ml:stä. 270 oli huomattavasti luotettavampi tekniikaltaan mutta sitä vaivasi jatkuvasti "pienet" sähköviat mm. keskuslukon toimimattomuus ja lämmityslaite yms.
Moottorilla tuskin on paljoakaan tekemistä keskuslukon tai lämmityslaitteen toimimattomuuden kanssa.
:lol:
Lukijalla on jälleen kerran vastuu, miten haluaa tekstin ymmärtää.
Näinhän se on. Välillä vaan tulee niin hyvä sauma vetää vastapalloon, ettei voi jättää käyttämättä :D
E350CDI&A180CDI
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Re: Pienen perheen nelivedoksi ML 400 cdi

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

JarkkoN kirjoitti:Autoja tehtiin 1999-2001 USA:n lisäksi myös Itävallassa ja laatu on parempi kuin USA:ssa
tehdyissä autoissa. Dieselinä oli ML 270 CDI, joka menee alle kympin kulutuksella. Siinä on paljon autoa rahalle.
Itävallassa valmistetuissa Mersuissa on valmistusnumerossa (VIN) tehtaan tunnuksen kohdalla "X" (Graz).
Rekisterinumerosta saa selville valmistusnumeron vaikkapa Bilteman sivuilta.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Re: Pienen perheen nelivedoksi ML 400 cdi

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Tässä Off-Road.de:n osto-opas W163:lle (saksaksi):

http://www.off-road.de/home/self/gebrau ... edes_m.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Jos tuosta nyt jotain poimii:
-Alusta ja jarrut kuluvat
-Sähköongelmia, lähinnä tuulilasin pyyhin, hälytin ja ABS/BAS/ESP-valo, joka korjaantuu releen vaihdolla
-400 CDI:n automaattilaatikko voi hajota
-Ruostetta. Vuoteen 2001 asti jouduttiin tekemään huollossa jälkikäsittely suojaukselle.
-Ihan ekat (USA:ssa tehdyt) autot olivat huonoja monessa suhteessa
-Takajousen katkeaminen tietää kummankin joustintuen uusintaa, 1.000 euroa Saksassa
-Alustasta kannattaa etsiä nestevuotoja
-Vuoden 2001 jälkeen parannettiin ovien ja istuimien verhoilun laatua

Hinnasto ja esite 5/2001 (saksaksi):

http://www.motor-talk.de/forum/aktion/A ... tId=427843" onclick="window.open(this.href);return false;
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3167
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: Pienen perheen nelivedoksi ML 400 cdi

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

JarkkoN kirjoitti:Tuommoinen kaunisvärinen ML 270 CDI voisi olla hyvä käyttöauto, jos se ei ole liian iso:

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&start=30" onclick="window.open(this.href);return false;

[ http://i472.photobucket.com/albums/rr81/pakardinen/008_zpscb193bd6.jpg ]
Kappas, tuttu kosla... :wink:

Kaunisvärinen, imartelevaa. Kiitos. Minäkin tykkään, päivä päivältä enemmän. :)

Muutoin minun on vielä turha ruveta hirveästi kehumaan tai haukkumaan, vasta reilun viikon tuon omistaneena. Moottorin kyvyt riittää kyllä minulle oikein hyvin ja meitä siinä enimmillään kuitenkin viisi henkilöä matkustaa.

Auton hyvä ajettavuus yllätti minut oikeinkin positiivisesti, kuvittelin tuollaista kökkyrää melkoiseksi uratutkaksi. Mutta ei, kyllä se osaa suoraankin mennä.

Toistaiseksi ainakin olen vielä oikein tyytyväinen hankintaan. :thumbup:
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Re: Pienen perheen nelivedoksi ML 400 cdi

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Tässä taas myyjä kehuu "kaikkia tehtaan lisävarusteita", vaikkei autossa ole esim. parkkitutkaa.
Ne puuttuvat lisävarusteet voi sitten varmaan jälkiasennuttaa myyjän kustannuksella tai
tinkiä hinnasta. Autossa on hyvin varusteita, muttei kai "täysin varusteltuja" ole oikein missään.

http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/ml/5323393" onclick="window.open(this.href);return false;


Kuva

http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/ml/5323393" onclick="window.open(this.href);return false;
vin WDC1631131A313367
whc WDC
chassbm 163113
chass_ident 1A313367
type 163
subbm1 113
subbm2
auxiliary_drive
body 00000
body_code
delivery_date 011130
engine 612963 30 138895
front_axle1
front_axle2 BO1522108949461
heater
interior 264A
lights
model_idx 0
odometer
order_num1 0921660747
paint1 816
paint2
paint3
paint4
paint5
platform
production_num1
production_order_ref N
rear_axle1
rear_axle2
release_date
retarder 1 011130
rims
service_num
steering
trailer
transfer_case
transmission 722661 03 228013
vin_dc
vinwhc
winch
wiper
Code Текст
E03 UNIVERSAL RUBBER MATS (SET) ANTHRACITE
E12 DOOR SILL PANELS, ILLUMINATED BLUE FRONT
E16 LOCKABLE WHEEL BOLTS
E29 NON-SLIP MAT
E32 FLOOR NET AND CARGO NET
E33 PARTITION GRILLE IN CARGO COMPARTMENT
E49 FIRE EXTINGUISHER WITH BRACKET
E55 OZON FILTER
M27 CAPACITY 2,7 LITRE
U50 REAR MUD FLAPS
U61 LUXURY PACKAGE
241 FRONT SEAT LH ELECTRIC ADJUSTABLE WITH MEMORY
242 FRONT SEAT RH ELECTRIC ADJUSTABLE WITH MEMORY
249 AUTOMATICALLY DIPPING INSIDE REAR VIEW MIRROR
280 LEATHER STEERING WHEEL AND LEATHER GEAR SHIFT KNOB
293 SIDEBAG IN REAR LEFT AND RIGHT
345 RAIN SENSOR
352 COMMAND
354 ANTENNA FOR TELEPHONE D/E-NET
414 ELECTRIC TILT/SLIDE SUNROOF IN GLASS VERSION
423 5-SPEED AUTOMATIC TRANSMISSION
481 UNDERSHIELDS
500 OUTSIDE REAR VIEW MIRROR LH AND RH FOLDING
524 PAINTWORK - PRESERVATION
550 TRAILER COUPLING
551 ANTI-THEFT/ANTI-BREAK-IN WARNING SYSTEM
600 HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT
614 BI-XENON
664 LIGHT ALLOY WHEEL 7-HOLE STAR DESIGN 17 INCH
723 BAGGAGE COMPARTMENT COVERING
731 WOOD TRIM BURRED WALNUT ROOT
802 AEJ 06/1/M/X
810 SOUND SYSTEM
840 DARK TINTED GLASS
841 FRONT PROTECTION BAR
846 SCUFF PLATE IN ALU-APPEARANCE WITH RUBBER STUDS
848 ELEC. SIDE WINDOWS
853 TELEPHONE FITTED ON "TOWER"; NOKIA, D-NET
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
887 LOCKABLE SAFE
988 REG. DOC. AND COC CERTIFICATE WITH EC TYPE LABEL
200A LEATHER
816 RADIO REMOTE CONTROL
264A LEATHER SAFFRON

Hinnasto vuosimallille 2002:
http://www.motor-talk.de/forum/aktion/A ... tId=427843" onclick="window.open(this.href);return false;

Puuttuu esim.

DESIGNO ERIKOISSISUSTUS
E10 MUKITELINE 3. ISTUINRIVILLE
E21 POLKUPYÖRÄTELINE SISÄLLE
E22 KATTOTELINE
E23 SUKSITELINE (E50 6 SUKSIPARILLE)
E24 POLKUPYÖRÄTELINE (E51 KAHDELLE JA E52 NELJÄLLE POLKUPYÖRÄLLE)
E36 SUKSIPUSSI
E59 LUMILAUTATELINE
220 PARKTRONIC
231 AUTOTALLIN OVEN AVAAJA
245 AJOTIETOKONE
669 VARARENGAS
816 COMAND-KAUKO-OHJAIN
819 CD-VAIHTAJA
847 3. ISTUINRIVI
849 STYLING-PAKETTI TAI U49 AMG-PAKETTI
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: Pienen perheen nelivedoksi ML 400 cdi

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

JarkkoN kirjoitti:Tässä Off-Road.de:n osto-opas W163:lle (saksaksi):

http://www.off-road.de/home/self/gebrau ... edes_m.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Jos tuosta nyt jotain poimii:
-Alusta ja jarrut kuluvat
-Sähköongelmia, lähinnä tuulilasin pyyhin, hälytin ja ABS/BAS/ESP-valo, joka korjaantuu releen vaihdolla
-400 CDI:n automaattilaatikko voi hajota
-Ruostetta. Vuoteen 2001 asti jouduttiin tekemään huollossa jälkikäsittely suojaukselle.
-Ihan ekat (USA:ssa tehdyt) autot olivat huonoja monessa suhteessa
-Takajousen katkeaminen tietää kummankin joustintuen uusintaa, 1.000 euroa Saksassa
-Alustasta kannattaa etsiä nestevuotoja
-Vuoden 2001 jälkeen parannettiin ovien ja istuimien verhoilun laatua
No nuohan nyt pätevät ihan kaikkiin autoihin.

mm. takajousia saa kyllä "irtonakin" joten koko tolppaa ei tarvi vaihtaa.

tuo on kylä tosi että vanhimmissa on sisusta paljon heikkolaatuisempaa (varsinkin ihan ekat mallit) kuin noissa 2001-malleissa.
Vastaa Viestiin