MB W114 250C -69

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Vastaa Viestiin
hessuh
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 72
Liittynyt: La 23.08.2003 21:45

MB W114 250C -69

Viesti Kirjoittaja hessuh »

Moro!
Minulla on tuollainen auto projektina. Onko kenellä ollut tuollasta projektina?
Saako mistä osia ostettua? Olisi hyvä nähdä projekti kuvia tai valmiista autosta. Onko minkä verran suomessa liikenteessä? ja niin poispäin.
kaikki tieto käy..... kiitos
Avatar
jorma-k
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 711
Liittynyt: Pe 12.12.2003 10:34
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Re: MB W114 250C -69

Viesti Kirjoittaja jorma-k »

hessuh kirjoitti:Moro!
Minulla on tuollainen auto projektina. Onko kenellä ollut tuollasta projektina?
Saako mistä osia ostettua?
Onnea hankinnalle!
Jos tuo projekti on vasta alussa, niin jään odottamaan, millainen helmi siitä lopulta tuleekaan!

Ainakin kone näyttää olevan sama kuin 250-sedanissakin, joten todennäköisesti muukin tekniikka on samaa.
Kummalla koneella tuo auto on: 2,5 ltr 130 hv OM130.923 vai 2,8 ltr 160 hv OM110.921 (sitäkin näköjään toimitettiin 250C-merkinnällä)
http://www.ollihart.de/mercedes/pkw/index.html
Haluan isona ruuvimeisselinkuljettajaksi [img]http://www.my-smileys.de/smileys2/autofahrer.gif[/img]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
Avatar
Daaz
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1642
Liittynyt: Ti 25.11.2003 19:20
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Daaz »

Itsellenihän on siunaantunut (tai olen itseäni siunannut) vuoden 1974 250 C 2.8:lla, joka on KV-käyttöauto, ja vuoden 1973 280 C:llä, joka on projekti. Kummatkin ns. Serie 2.0-autoja. Että voin koettaa auttaaa jos on jotakin. Pitää palata asiaan paremmalla ajalla. Tutullani on muuten 250 CE 1969.

Tua noinniin, ei M110-moottoria ole koskaan myyty 250 C -merkillä. Hessuh:n auto on M114-moottorilla (130 hv). Se "toinen 250 C" on 250 C 2.8, jossa on 130 hv:n 2,8-litrainen M130. Mutta ei tuo kyseinen auto sellainen ole.

-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

Ei vaan M110:llä ei ole mitään tekemistä 250 C:n kanssa.
250 ja 250 C ja olivat joko 2,8 litraisella M130-koneella (130hv) tai M114:llä (2,5l/130hv), M114:sta oli myös 150 hepan ruiskuversio 1-sarjassa.

Noniin ehtihän se mr.strichtacht ensin.... :lol:
Avatar
Ville Komulainen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 654
Liittynyt: Su 20.04.2003 22:05
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Ville Komulainen »

Mulla on tuo allekirjoituksessakin oleva 250C joka odotta m110 moottorin asennusta ja helmapeltien vaihtoa.
1978 W123 220D
1997 R170 200SLK
2008 W204 200D
Avatar
jorma-k
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 711
Liittynyt: Pe 12.12.2003 10:34
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jorma-k »

raul kirjoitti:Ei vaan M110:llä ei ole mitään tekemistä 250 C:n kanssa.
250 ja 250 C ja olivat joko 2,8 litraisella M130-koneella (130hv) tai M114:llä (2,5l/130hv), M114:sta oli myös 150 hepan ruiskuversio 1-sarjassa.
Olisi pitänyt antaa asiantuntijoitten vastata... :oops:
Katsoin tuolta benzworldista, että 250:ä on tehty myös "oikeesti" 2,8 litraisina, ja M110 on 2,8 litrainen. Niillä tosin tyyppikin tunnustaa sen, eli 280 ja 280 C.
Nuo 250 ja 250 C oli tosiaan M114-koneisia ja "turvotetut" kakspuolikkat 250 2.8 ja 250 C 2.8 liikkuivat M130-koneilla.
Ajovalo.netistähän tuo selviää.

Meniköhän tuo nyt sekaisin?
Jos ei vielä mennyt, niin mikäköhän on huuto.netissä myytävä W115-korinen 280 vm -76?
http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=10093948
Selitys lienee siinä, että tuo on oikeesti ollut diisseli.
Vääristääköhän tuo kuva, vai onko siinä vielä W123:n nokkapelti. Liian korkean maskin vuoksi jätetty sitten rakoselleen? Jotta sellainen tuuninki tällä kertaa?

Mutta alkuperäiseen kysymykseen, eli varaosien saatavuuteen:
noita /8:ja on tehty yli 2 miljoonaa, eli enemmän kuin sitä edeltäviä sotien jälkeisiä malleja yhteensä! Tuskin niitä kaikkia on vielä ehditty paalamaan, joten osia löytynee valittavaksi saakka.
Haluan isona ruuvimeisselinkuljettajaksi [img]http://www.my-smileys.de/smileys2/autofahrer.gif[/img]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
hessuh
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 72
Liittynyt: La 23.08.2003 21:45

Viesti Kirjoittaja hessuh »

Siinä koneessä on kyljessä tuollanen numero 114 016 08 01 250 kertooko mitään? auton perässä on 250ce merkki. Mistä tietää onko auto ollut joskus ruisku?
Avatar
Saul
Ylläpitäjä / Admin
Ylläpitäjä / Admin
Viestit: 4638
Liittynyt: Ke 09.04.2003 18:14
Paikkakunta: Planet Earth

Viesti Kirjoittaja Saul »

Onnittelut hankinnasta!
hessuh kirjoitti:Saako mistä osia ostettua?
Tekniikkapuoleen löytyy vaikka Motonetistä ja Venetmäen mersupurkaamo on tietenkin se perusvastaus tähän kysymykseen. ;)
jorma-k kirjoitti:Jos ei vielä mennyt, niin mikäköhän on huuto.netissä myytävä W115-korinen 280 vm -76?
http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=10093948
Selitys lienee siinä, että tuo on oikeesti ollut diisseli.
Tai sitten selitys on siinä, että myyjä on kysynyt Esson baarissa, että mikäs se tämän pystylampun korimalli olikaan johon tietäjät ovat vastanneet, että no W115 tietysti. :lol: No myyjälle esitetyistä kysymyksistä löytyi vastaus, että se on ollut alunperin diesel.
jorma-k kirjoitti:Vääristääköhän tuo kuva, vai onko siinä vielä W123:n nokkapelti. Liian korkean maskin vuoksi jätetty sitten rakoselleen? Jotta sellainen tuuninki tällä kertaa?
Ihan normaalilta tuo maski ja nokkapelti näyttää. On vain varmaankin jäänyt laittamatta kokonaan kiinni. W123:n nokkapelti on aika paljon leveämpi. Mielestäni W114/115:ssa on sitäpaitsi aina joka suuntaan isompi maski sarjasta riippumatta kuin W123:ssa.
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition


http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Avatar
Daaz
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1642
Liittynyt: Ti 25.11.2003 19:20
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Daaz »

hessuh kirjoitti:Siinä koneessä on kyljessä tuollanen numero 114 016 08 01 250 kertooko mitään? auton perässä on 250ce merkki. Mistä tietää onko auto ollut joskus ruisku?
Tuo moottorinumero ei ole erityisen informatiivinen, mutta auton tyyppikilven numero kertoo jo enemmän. Tuon sarjanumeron alkuosa kertoo mallin ja tyypin (W114.021 on 250 C eli kaasari ja W114.022 on 250 CE eli D-Jetronic). Noissa numeroissa muuten ystävämme amerikkalaiset kertovat tietoja, jotka ovat kauniisti sanoen vääriä, ja heidän ystävänsä puolalaiset ja japanilaiset ovat käyttäneet amerikaanoja lähteenään. Siispä netti on täynnä upeaa kvasitietoa. Älä siis usko kaikkea netissä olevaa!

Seuraavat kaksi numeroa kertovat auton valmistusmaan, ohjauksen puoleisuuden ja vaihteistotyypin. Autossasi on 10 tai 12, joista ensimmäinen on neli- tai viisivaihteinen manuaali (viisivaihteinen todella harvinainen) ja toinen nelivaihteinen automaatti. Kolmivaihteinen automaatti on uudempi, että älä hämäänny.

Miten auto on muuten sinulle päätynyt, ja mitä osaa siitä puuttuu?

-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
hessuh
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 72
Liittynyt: La 23.08.2003 21:45

Viesti Kirjoittaja hessuh »

Juu.
Tyyppikilvessä lukee w114.022 10 eli ollut ruisku joskus mutta vaihdettu, nyt kaasutin. Ostin auton vuosi sitten. Se on poistettu rekisteristä -98. Siinä on aikalailla hitsattavaa. Miltein kaikki osat on tallella ,korjaus peltejä kun sais jostain. Sisusta pitäs laittaa uudestaan. Tekniikka toimii.
hessuh
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 72
Liittynyt: La 23.08.2003 21:45

Viesti Kirjoittaja hessuh »

Saakohan mistään takasisälokasuojia ja takakontin pohjapeltejä(korjaus peltejä)? käykö sedanin osat miten? motonetissä on jotain mutta ei coupeen pahemmin.
Avatar
Daaz
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1642
Liittynyt: Ti 25.11.2003 19:20
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Daaz »

hessuh kirjoitti:Saakohan mistään takasisälokasuojia ja takakontin pohjapeltejä(korjaus peltejä)? käykö sedanin osat miten? motonetissä on jotain mutta ei coupeen pahemmin.
Motonetin kynnyskotelo (eikun taitaakin olla RTO:n) on itsellänikin työn alla, sedanin osasta muokkasin. Sedanin takasisälokasuoja käynee myös. Ulkokaarihan on erilainen, mutta se ei tässä tapauksessa haittaa. Jos sisäpuoli ei ole aivan identische, niin pienellä muokkauksella käy, se varaosapelti on usein niin ohutta.

Takaluukun lattia on hieman ongelmallinen, sillä siihen ei taida saada mitään peltiä. Joskus on saanut vararenkaan kuoppaa ja kuskin puolen reunaa, mutta ei sitä lattiaa. Ehkä pitäisi teettää jossain sepällä sellainen pokattu lätkä, eihän se kova juttu olisi tehdä? Tai ota vanhasta lämpöpatterista, on valmiiksi pokattu. :mrgreen:

-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Vastaa Viestiin