Megasquirt-velhot, missä olette?
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1765
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Megasquirt-velhot, missä olette?
Ymmärrykseni mukaan yksi guruista, nimim. "napa", on poistunut foorumilta (jos ei, niin oikaiskaa) ja sehän on ihan ..tun harmi. Mielestäni fiksu ja ammattitaitoinen äijä.
Napan mukaan muitakin kyllä löytyy. Kenellä muilla on kokemusta 6-koneisista (bensa) Mersuista? Sopisiko, että heittäisitte tänne vinkkiä.
Napan mukaan muitakin kyllä löytyy. Kenellä muilla on kokemusta 6-koneisista (bensa) Mersuista? Sopisiko, että heittäisitte tänne vinkkiä.
//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Re: Megasquirt-velhot, missä olette?
Kyllhän Napa lukee yv:tä ja vastailee 

Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
- sepulaakeri
- Mersumies
- Viestit: 913
- Liittynyt: Ma 06.11.2006 11:34
Re: Megasquirt-velhot, missä olette?
Kokemusta 8 ja 4 koneisista, enkä ole velho. Ihan vaan normi kuolevainen. En siis voi auttaa, sori 

W221 S350, R129 SL55 (M113K), W126 560SEL
Re: Megasquirt-velhot, missä olette?
Voit mennä ja kirjautua suoraan fiin-sqruitin sivuille...napakin on siellä aktiivisesti.
Toisekseen lue monesti ajatuksella se ladattu manuaali niin se siitä avautuu ja kasaat ja sitten tartteekin enää kysellä kun tulee toppi jossakin mutta kun lukee forumia niin paljon he tietävät eli tietoa on imetty paljon ja sitten vasta liittytty sinne kun pehkut ei ole riittäneet.
Toisekseen lue monesti ajatuksella se ladattu manuaali niin se siitä avautuu ja kasaat ja sitten tartteekin enää kysellä kun tulee toppi jossakin mutta kun lukee forumia niin paljon he tietävät eli tietoa on imetty paljon ja sitten vasta liittytty sinne kun pehkut ei ole riittäneet.
Viimeksi muokannut atlas, Ma 04.02.2013 21:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Megasquirt-velhot, missä olette?
Itsekkään en ole velho, mutta 300ce:n ja 190 2.3l megaruutilla omistan 

Re: Megasquirt-velhot, missä olette?
Mite 2.3 on toiminut ja onko oma sytty vai mikä ja onko käytös ja kulutus muuttunut?Mouru89 kirjoitti:Itsekkään en ole velho, mutta 300ce:n ja 190 2.3l megaruutilla omistan
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Megasquirt-velhot, missä olette?
Käytös ja kulutus riippuu täysin säädöistä/säätäjästä/tavoitteista. En ole varma minkälainen sytty tuossa on mutta squirt kyllä mukautuu kaikkeen tarvittavaan.atlas kirjoitti:Mite 2.3 on toiminut ja onko oma sytty vai mikä ja onko käytös ja kulutus muuttunut?Mouru89 kirjoitti:Itsekkään en ole velho, mutta 300ce:n ja 190 2.3l megaruutilla omistan
S211.216
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1765
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Megasquirt-velhot, missä olette?
Aha, no sitten on vaan sulkenut ulos meikäläisenarska10 kirjoitti:Kyllhän Napa lukee yv:tä ja vastailee

//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Re: Megasquirt-velhot, missä olette?
Hyvin on toiminut. Ainut vain että kylmänä pitää kaasua pitää että lämpeää. Jätettiin kylmäkäynnistyssuutin pois. Oma sytty on tuossa vielä ku vähäpäästöseks näköjään muuttu nii taidan myydä tai pistää lihoiks koko auton. Kulutus mielestäni pienentyny verrattuna veljen samanlaiseen "antiikkiruiskuun" ja menohalut lisääntyny, vaikka moottorit ovatki olleet yli 300tkm ajettuja.atlas kirjoitti:Mite 2.3 on toiminut ja onko oma sytty vai mikä ja onko käytös ja kulutus muuttunut?Mouru89 kirjoitti:Itsekkään en ole velho, mutta 300ce:n ja 190 2.3l megaruutilla omistan

Nyt suunnitteilla rakennella eka turbomersuni megaruutalla kuhan tästä töitä löytys ensin.

Re: Megasquirt-velhot, missä olette?
No ei välttämättä ole kovin henkilökohtaista. En tiedä, olisko se hänen toistaiseksi viimeisin viestinsä, jossa hän antoi ymmärtää, ettei tule vastaamaan mihinkään mersuaiheiseen kysymykseen kenellekään. Ja erikseen siinä oli mainittuna, että Megasquirt kuuluu samaan ryhmään, jos se on tulossa Mersuun kiinni.hismajestics kirjoitti:Aha, no sitten on vaan sulkenut ulos meikäläisenarska10 kirjoitti:Kyllhän Napa lukee yv:tä ja vastailee
Tai no, no niinno, tuossahan se onkin se viesti:

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 12#p880212
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: Megasquirt-velhot, missä olette?
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: Megasquirt-velhot, missä olette?
Napan nimimerkki tuolla on Höylä

r129 SL320 , w202 C180 Elegance , w204 C200 CDI Avantgarde
Ex list : R107 380SL , A124 E 200 Cabriolet , w126 300 SE , w202 C280 Sport , w203 C200 Kompressor , w208 CLK 200 Elegance , w208 CLK200 Sport , w208 CLK 230 Komp. Elegance ,w211 E220 CDI , C215 CL 500
Myynnissä sekalaista osaa w126, w202, w210, r129, ym. ....
Ex list : R107 380SL , A124 E 200 Cabriolet , w126 300 SE , w202 C280 Sport , w203 C200 Kompressor , w208 CLK 200 Elegance , w208 CLK200 Sport , w208 CLK 230 Komp. Elegance ,w211 E220 CDI , C215 CL 500
Myynnissä sekalaista osaa w126, w202, w210, r129, ym. ....
Re: Megasquirt-velhot, missä olette?
Mouru89 kirjoitti:Hyvin on toiminut. Ainut vain että kylmänä pitää kaasua pitää että lämpeää. Jätettiin kylmäkäynnistyssuutin pois. Oma sytty on tuossa vielä ku vähäpäästöseks näköjään muuttu nii taidan myydä tai pistää lihoiks koko auton. Kulutus mielestäni pienentyny verrattuna veljen samanlaiseen "antiikkiruiskuun" ja menohalut lisääntyny, vaikka moottorit ovatki olleet yli 300tkm ajettuja.atlas kirjoitti:Mite 2.3 on toiminut ja onko oma sytty vai mikä ja onko käytös ja kulutus muuttunut?Mouru89 kirjoitti:Itsekkään en ole velho, mutta 300ce:n ja 190 2.3l megaruutilla omistanOmia vikoja olleet nuo hajoamiset eikä megaruutan.
Nyt suunnitteilla rakennella eka turbomersuni megaruutalla kuhan tästä töitä löytys ensin.
Ei mega tarvitse erillistä suutinta rikastuksiin. Naputtele warm up enrichment kartta kuntoon.
S211.216
- sepulaakeri
- Mersumies
- Viestit: 913
- Liittynyt: Ma 06.11.2006 11:34
Re: Megasquirt-velhot, missä olette?
Mikäs ongelma sillä hismajesticsillä on kun tietäjiä kyselee?
W221 S350, R129 SL55 (M113K), W126 560SEL
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1765
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Megasquirt-velhot, missä olette?
No moi sepulaakeri.
Ei tässä mitään isompaa ongelmaa ole - vielä. Ounastelen vaan, että tuon M104 asentamisessa tulee. Ajatushan on, että alkuperäisellä johtosarjalla aloitetaan ja jos se toimii, niin hyvä. Jos ei, niin varalle pitää suunnitella Megasquirtia.
Juuri tästä olen napan kanssa käynyt jo pidempään keskusteluja. Nyt kun äijä on ilmeisesti ..rpiintynyt foorumin meininkiin (no offence), niin haluan päästä kartalle missä muut asiantuntijat majailevat
Ja aloittaa keskustelut
Ei tässä mitään isompaa ongelmaa ole - vielä. Ounastelen vaan, että tuon M104 asentamisessa tulee. Ajatushan on, että alkuperäisellä johtosarjalla aloitetaan ja jos se toimii, niin hyvä. Jos ei, niin varalle pitää suunnitella Megasquirtia.
Juuri tästä olen napan kanssa käynyt jo pidempään keskusteluja. Nyt kun äijä on ilmeisesti ..rpiintynyt foorumin meininkiin (no offence), niin haluan päästä kartalle missä muut asiantuntijat majailevat

Ja aloittaa keskustelut

//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Re: Megasquirt-velhot, missä olette?
Porvoosta pitäis löytyä melko osaava kaveri. Pääperversio on tosin ilmajäähyt.
Hankala tapaus.
Re: Megasquirt-velhot, missä olette?
mkos kirjoitti:Mouru89 kirjoitti:Hyvin on toiminut. Ainut vain että kylmänä pitää kaasua pitää että lämpeää. Jätettiin kylmäkäynnistyssuutin pois. Oma sytty on tuossa vielä ku vähäpäästöseks näköjään muuttu nii taidan myydä tai pistää lihoiks koko auton. Kulutus mielestäni pienentyny verrattuna veljen samanlaiseen "antiikkiruiskuun" ja menohalut lisääntyny, vaikka moottorit ovatki olleet yli 300tkm ajettuja.atlas kirjoitti:Mite 2.3 on toiminut ja onko oma sytty vai mikä ja onko käytös ja kulutus muuttunut?Mouru89 kirjoitti:Itsekkään en ole velho, mutta 300ce:n ja 190 2.3l megaruutilla omistanOmia vikoja olleet nuo hajoamiset eikä megaruutan.
Nyt suunnitteilla rakennella eka turbomersuni megaruutalla kuhan tästä töitä löytys ensin.
Ei mega tarvitse erillistä suutinta rikastuksiin. Naputtele warm up enrichment kartta kuntoon.
On niitä säädelty vaikka miten, mut ei silti saatu toimimaan että lähtis ilman kaasua käyntiin tai pysyisi käynnissä ennen ku lämpiää. Lämpimänä pysyy kyllä käynnissä hyvin.
Re: Megasquirt-velhot, missä olette?
Ei pelkkä lämmitysrikastus taida riittää kylminä aamuina, vähän lisäilmaakin tarvitaan ettei tukehdu "puuroonsa". Ilman tyhjäkäyntimoottoria tai lisäilmaluistia, ei Megakaan oiken toimi ympärivuotisessa käytössä.
--------
W115 240D/3.5 V8/Pystäri
R129 3.0/24/Routakiila
W136 170 S-V 2.0Automat/Vanhus
W903 313cdi
W115 240D/3.5 V8/Pystäri
R129 3.0/24/Routakiila
W136 170 S-V 2.0Automat/Vanhus
W903 313cdi
Re: Megasquirt-velhot, missä olette?
Joo tarttee ton kylmäkäynti korottimen jos haluaa et pellaa hyvin kylmilläki keleillä. Omasta pelistä jätin pois toistaiseksi et kaasulla joutuu pitää käynnis sen aikaa et lämpee hiuka. Joskus tulevaisuudes laitan sähkösen ku nyt oli nesteellä toimiva jolle en alkanu vetämää putkia.A kirjoitti:Ei pelkkä lämmitysrikastus taida riittää kylminä aamuina, vähän lisäilmaakin tarvitaan ettei tukehdu "puuroonsa". Ilman tyhjäkäyntimoottoria tai lisäilmaluistia, ei Megakaan oiken toimi ympärivuotisessa käytössä.
S124 & W124