w211 270 CDi airmatic perä maassa
w211 270 CDi airmatic perä maassa
Moro,
perse on siis maassa, kyseessä airmatic (mutta ei säätöä) 2004 vuotinen.
Tehty so far (kokeiltu siis forumin vanhoissa ketjuissa ehdotettuja juttuja):
- Rele vaihdettu (jonka jälkeen kompura on alkanut käydä)
- Tarkistettu sulakkeet
- Vuotoja ei vaikuttaisi olevan
- kompuran suodatin vaihdettu
- Autocom ei anna vikakoodeja (muutakun sen, että perä liian alhaalla ja taka tasonsäätimen signaalista se eka valitti, mutta kuittauksen jälkeen ei palannut....saatto johtua siitä, kun tasonsäädintä käytettiin paikaltaan)
Releen vaihto siis herätti ton kompuran, mutta se käy silleen pätkittäin ja sammuu kun painetta tulee 5 baria (painemittari). Pitääkö kompuran käydä yhtenäisesti kunnes haluttu paine saavutettu? Takarenkaiden juuresta kuuluu jotakin naksuntaa kun kompura käy. Mikä se paine siellä järjestelmässä pitäisi olla?
Tässä näin aluksi tietoja...seuraavaksi vaihtokohteeksi olen kaavaillut tasonsäädintä sinne taakse.
Olisiko jollakin valistuneempaa arvausta viasta?
perse on siis maassa, kyseessä airmatic (mutta ei säätöä) 2004 vuotinen.
Tehty so far (kokeiltu siis forumin vanhoissa ketjuissa ehdotettuja juttuja):
- Rele vaihdettu (jonka jälkeen kompura on alkanut käydä)
- Tarkistettu sulakkeet
- Vuotoja ei vaikuttaisi olevan
- kompuran suodatin vaihdettu
- Autocom ei anna vikakoodeja (muutakun sen, että perä liian alhaalla ja taka tasonsäätimen signaalista se eka valitti, mutta kuittauksen jälkeen ei palannut....saatto johtua siitä, kun tasonsäädintä käytettiin paikaltaan)
Releen vaihto siis herätti ton kompuran, mutta se käy silleen pätkittäin ja sammuu kun painetta tulee 5 baria (painemittari). Pitääkö kompuran käydä yhtenäisesti kunnes haluttu paine saavutettu? Takarenkaiden juuresta kuuluu jotakin naksuntaa kun kompura käy. Mikä se paine siellä järjestelmässä pitäisi olla?
Tässä näin aluksi tietoja...seuraavaksi vaihtokohteeksi olen kaavaillut tasonsäädintä sinne taakse.
Olisiko jollakin valistuneempaa arvausta viasta?
Re: w211 270 CDi airmatic perä maassa
ei kyllä kompura ihan yhtenäisesti pitäisi käydä.. voisin sanoa että kompura on melkovarmasti loppu, saanu vettä tjms sisäänsä eikä tee tarpeeksi painetta. *:lla pitäisi testata kompuran toiminta.
Re: w211 270 CDi airmatic perä maassa
Kyllä AirMaticissa on korkeus ja jäykkyys säädöt, sulla on varmaan vaan takana ilmapussit(jouset). Ilmanpaine on noin 14 - 16 kiloa ja kompuran pitää täyttää se yhtäjaksoisesti...
nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: w211 270 CDi airmatic perä maassa
Kannatta tarkistela se tasoanturi, sen jälkeen jos vikaa ei löydy niin *:rin piuhan päähän ja unohtaa autopomlondo kirjoitti:Moro,
perse on siis maassa, kyseessä airmatic (mutta ei säätöä) 2004 vuotinen.
Tehty so far (kokeiltu siis forumin vanhoissa ketjuissa ehdotettuja juttuja):
- Rele vaihdettu (jonka jälkeen kompura on alkanut käydä)
- Tarkistettu sulakkeet
- Vuotoja ei vaikuttaisi olevan
- kompuran suodatin vaihdettu
- Autocom ei anna vikakoodeja (muutakun sen, että perä liian alhaalla ja taka tasonsäätimen signaalista se eka valitti, mutta kuittauksen jälkeen ei palannut....saatto johtua siitä, kun tasonsäädintä käytettiin paikaltaan)
Releen vaihto siis herätti ton kompuran, mutta se käy silleen pätkittäin ja sammuu kun painetta tulee 5 baria (painemittari). Pitääkö kompuran käydä yhtenäisesti kunnes haluttu paine saavutettu? Takarenkaiden juuresta kuuluu jotakin naksuntaa kun kompura käy. Mikä se paine siellä järjestelmässä pitäisi olla?
Tässä näin aluksi tietoja...seuraavaksi vaihtokohteeksi olen kaavaillut tasonsäädintä sinne taakse.
Olisiko jollakin valistuneempaa arvausta viasta?
(jos ei säätöä niin ei airmaticia vaan normaali perus farkun ilma perä)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: w211 270 CDi airmatic perä maassa
Ilmeisesti siitä oli mennyt molemmat, eli tasonsäädin ja kompura. Tasonsäätimen vaihdon jälkeen magneettiventtiilit pusseista alkoi napsumaan, mutta kompura ei nostanut. Eli huomenna kompura ja homma luultavimmin paketissa.
Vaikkei tämä ilmeisesti siis ole varsinainen airmatic, niin näyttää jo tässä olevan turhan monta hajoavaa osaa
Vaikkei tämä ilmeisesti siis ole varsinainen airmatic, niin näyttää jo tässä olevan turhan monta hajoavaa osaa

Re: w211 270 CDi airmatic perä maassa
Oishan sen kompuran toimivuuden voinu testata starilla, ettei turhaan vaihtele kalliita osia. Paljonko autolla on ajettu?
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Re: w211 270 CDi airmatic perä maassa
Olet mitannut paineeksi n. 5 bar ja siinä järjestelmässä muistaakseni enimmillän liki 100 bar. Eli kompura on hajalla. Sen vaihtohan onnistuu helposti.
Re: w211 270 CDi airmatic perä maassa
Missähän siellä järjestelmässä noin kovia paineita on? Auto, missä on airmatic, on pussien paine 6-10 baarin välillä. Ja starilla tehtävässä kompuratestissä painetavoite on päälle 14 baaria.venit kirjoitti:Olet mitannut paineeksi n. 5 bar ja siinä järjestelmässä muistaakseni enimmillän liki 100 bar. Eli kompura on hajalla. Sen vaihtohan onnistuu helposti.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Re: w211 270 CDi airmatic perä maassa
aziz kirjoitti:Missähän siellä järjestelmässä noin kovia paineita on? Auto, missä on airmatic, on pussien paine 6-10 baarin välillä. Ja starilla tehtävässä kompuratestissä painetavoite on päälle 14 baaria.venit kirjoitti:Olet mitannut paineeksi n. 5 bar ja siinä järjestelmässä muistaakseni enimmillän liki 100 bar. Eli kompura on hajalla. Sen vaihtohan onnistuu helposti.
Paineet on suhteellisen kovat, mutta yksikkönä ei ole bar vaan PSI. Paineet ovat 90 - 140 PSI, eli 6,2 - 9.7 bar. Ehkä olen pyörinyt liikaa valtameren takaisten yksiköiden parissa.
Hyvä huomio lukijoilta. Tarkennetaan hitusen.
Re: w211 270 CDi airmatic perä maassa
Terve.
Kiitoksia avuista!
Kompura vaihdettu ja hommatoimii...no, lähes. Kun tuo kompura saavuttaa tuon 8 bar paineen alkaa perä nousta. Paine on varmaan vielä suurempi käytössä sitten (olikohan jossaki dokkarissa, että max paine voi olla 21 bar ja merenpinnan tasossa paine olisi perustilassa 16 bar). No kuiteskin kompura tuottaa tarpeeksi painetta.
Sitten se ilo paljastui...Toinen takapussi oli nirhaantunut rikkinäiseksi ja ennen testilenkkiä tuli sellainen iloinen pamaus...Kuin olisi tykillä ammuttu
Noo varuilta nyt sitten vaihdetaan molemmat takapussit.
Kiitos avusta. Mukava järjestelmä ja loppupeleissä tämä kai on "halpa" kun ei ole oikee airmatic. Nyt rikki oli ainoastaan: rele, kompura, tasonsäädin ja ainakin toinen pussi
Homma siis nyt (vihdoin) purkissa.
Kiitoksia avuista!
Kompura vaihdettu ja hommatoimii...no, lähes. Kun tuo kompura saavuttaa tuon 8 bar paineen alkaa perä nousta. Paine on varmaan vielä suurempi käytössä sitten (olikohan jossaki dokkarissa, että max paine voi olla 21 bar ja merenpinnan tasossa paine olisi perustilassa 16 bar). No kuiteskin kompura tuottaa tarpeeksi painetta.
Sitten se ilo paljastui...Toinen takapussi oli nirhaantunut rikkinäiseksi ja ennen testilenkkiä tuli sellainen iloinen pamaus...Kuin olisi tykillä ammuttu

Kiitos avusta. Mukava järjestelmä ja loppupeleissä tämä kai on "halpa" kun ei ole oikee airmatic. Nyt rikki oli ainoastaan: rele, kompura, tasonsäädin ja ainakin toinen pussi

Homma siis nyt (vihdoin) purkissa.
Re: w211 270 CDi airmatic perä maassa
Saako farkkuun erikseen noita lisäilmasäiliöitä? Sedaniin ei saa.
E220CDI 2013 (w212 fl)
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: w211 270 CDi airmatic perä maassa
Eikä niitä tarvitaarto79 kirjoitti:Saako farkkuun erikseen noita lisäilmasäiliöitä? Sedaniin ei saa.
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: w211 270 CDi airmatic perä maassa
Kai niillä nyt jokin merkitys on?CDI203 kirjoitti:Eikä niitä tarvitaarto79 kirjoitti:Saako farkkuun erikseen noita lisäilmasäiliöitä? Sedaniin ei saa.
E220CDI 2013 (w212 fl)
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
Re: w211 270 CDi airmatic perä maassa
Kyllä niillä silloin on merkitystä, jos farkun kontissa on älyttömän painava lasti ja auto rynkyttää ylös/alas koko ajan huonolla tiellä, niin kompura ei välttämättä kerkee ilmaa tuottamaan tarpeeksi, eikä sen tartte käydä koko ajan...arto79 kirjoitti:Kai niillä nyt jokin merkitys on?CDI203 kirjoitti:Eikä niitä tarvitaarto79 kirjoitti:Saako farkkuun erikseen noita lisäilmasäiliöitä? Sedaniin ei saa.

nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
Re: w211 270 CDi airmatic perä maassa
Jos siellä ei ole vuotoja niin noita lisäilmasäiliöitä ei välttämättä tarvita.kari v kirjoitti:Kyllä niillä silloin on merkitystä, jos farkun kontissa on älyttömän painava lasti ja auto rynkyttää ylös/alas koko ajan huonolla tiellä, niin kompura ei välttämättä kerkee ilmaa tuottamaan tarpeeksi, eikä sen tartte käydä koko ajan...arto79 kirjoitti:Kai niillä nyt jokin merkitys on?CDI203 kirjoitti:Eikä niitä tarvitaarto79 kirjoitti:Saako farkkuun erikseen noita lisäilmasäiliöitä? Sedaniin ei saa.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: w211 270 CDi airmatic perä maassa
Yllä varmaan puhuttiin eri autoista. Tulkitsen että ne jotka sanoivat ettei lisäsäiliöitä tarvita farkussa tarkoittivat normi-farkkua pelkällä tasonsäädöllä. Farkku voi olla myös Airmatic-auto jolloin ne lisäsäiliöt kyllä tarvitaan (siinä kuin V8 tarvitsee 8 sylinteriä ollakseen V8, toki se auto kulkee myös I4:lla).
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: w211 270 CDi airmatic perä maassa
Kahta eri systeemiä tässä juttu ketjussa vaikutta olevan mutta oli kumi systeemi vain niin hyvin toimii ilman niitä lisä säilöitäkin
(käytännösä kokeiltu juttu)
(käytännösä kokeiltu juttu)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: w211 270 CDi airmatic perä maassa
No jos samaa rataa jatketaan niin toimiihan se I4-konekin hyvin (tosin käytännössä en ole aikoihin kokeillutCDI203 kirjoitti:Kahta eri systeemiä tässä juttu ketjussa vaikutta olevan mutta oli kumi systeemi vain niin hyvin toimii ilman niitä lisä säilöitäkin
(käytännösä kokeiltu juttu)

- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: w211 270 CDi airmatic perä maassa
Niin toimimisella tässä meinnan että mitään eroa ei ajosa huomaa pohjolan teillä eikäDBFI kirjoitti:No jos samaa rataa jatketaan niin toimiihan se I4-konekin hyvin (tosin käytännössä en ole aikoihin kokeillutCDI203 kirjoitti:Kahta eri systeemiä tässä juttu ketjussa vaikutta olevan mutta oli kumi systeemi vain niin hyvin toimii ilman niitä lisä säilöitäkin
(käytännösä kokeiltu juttu)).
hiukan suoremillakan teillä US puolella oli sitten säilöt paikassan tai ei
R4 koneen eron V6 koneeseen kyllä huomaa jo parkipaikaala siirtäessä

Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
