Tuota nesteiskua polttomoottoris bensamiehet kai sanoo mäntäpistiäiseksi mikäli oikein olen ymmärtänyt.

En tiedä miten ilmastoinnin huolto tehdään niillä laitteilla joiden käytössä "olet ollut mukana" joten en pysty neuvomaan, minulla ei ole ollut käytettävissäni olevilla laitteilla ongelmia täytössä.LopenUupunut kirjoitti:Nooh, asiantuntija nyt sanoo että missä kohtaa se suunnilleen tapahtuu....?dealer kirjoitti:Unohtakaa tällaiset "neuvot".LU kirjoitti:...muista että kun ainetta on laitettu noin 600g pitää kone käynnistää jotta loput 400g menee sisälle....voivat jäädä muuten ihmettelemään asiaa.
Antaa tulla vaan niitä neuvoja, käsittääkseni olet arvon nimesi saanut oikeiden neuvojen johdosta ?
On tullu oltua useammassa täytössä mukana ja noin ne suunnilleen väyrysten kohdalla menee....
.
Tuosta en osaa sanoa sen tarkemmin. Kone ei kuulemma ainakaan herjannut vuodoista ja kai se itse tajuaa onko painetta tarpeeksi. Kone itsessään oli nostettu firmasta pakettiautoon trukilla eli kyseessä on sama kone millä huoltavat ilmastointeja muutenkin. Ja aika oli kuulemma ihan normaali. Nesteen joukossa on vuotoilmaisinta vai mikä se nyt oli, ainoa haittapuoli on se että se näkyy ainoastaan infrapunavalolla.etrade kirjoitti:Ei varmasti tutkittu saavutettiinko tarvittava alipaine jos 45min kesti koko operaatios mutta sama se.
Toivottavasti tutki vuodonhaistelijalla liitokset mitä jouduit avaamaan... Auto kaupan parkkihalliin...
Onneksi ostin korin kaljaa. Pitää varmaan käydä kampis ostamas viinaa ryssiltä aamuyöltä että menettää näkönsä.MonDie kirjoitti:Ja aika oli kuulemma ihan normaali.
MonDie kirjoitti:Valmis!
Kolme varttia oli letkut kiinni. 120 grammaa oli jäänyt vanhoja aineita, ne imettiin pois. Tilalle kilo tavaraa ja 20 grammaa öljyä. Ei korvinkuultavaa vuotoa joten operaatio saattaa ehkä olla onnistunut. Kotikäynnille tuli hintaa 90 euroa ja annoin toki kossupullon kun viitsii perjantaiehtoosti lähteä auttamaan tuntematonta mäessä.
Se tässä nyt tietysti mietityttää että miten saan selville toimaako edes ilmastointi. Täällä on pakkasta 5 astetta eikä taida ilmastointi ruveta ees viilentämään siinä vaiheessa? Tuossa kun lämmitin konetta jäähdytinnesteen lisäyksen toivossa huomasin että kennon edessä olevista lahdesta tuulettimesta toinen ainakin käynnistyi. Liittyykö nuo flektit nimenomaan ilmastointiin ja onko normaalia että niistä pyörii vain toinen?
etrade kirjoitti:En tunne tuota tuomionpäivän konetta mutta Dealer kaiketi käyttää tuota konetta ja antaa diagnoosin.Onneksi ostin korin kaljaa. Pitää varmaan käydä kampis ostamas viinaa ryssiltä aamuyöltä että menettää näkönsä.MonDie kirjoitti:Ja aika oli kuulemma ihan normaali.
Näitä auton ilmastointilaitteen täyttövehkeitä. Pistetään yhteet kiinni, painetaan nappia ja kone hoitaa loput - tosin mitäpä noissa auton ilmastointilaitteen kokoisissa vehkeissä jäädä tyhjiön kanssa nysväämään; (yleensä) lämpimät sisätilat, pari putkimetriä ja jos öljytkin tulevat ulos samalla kertaa, niin hetkessähän tuo on tyhjiössä. Laitteen näyttämä lopputulos riippuukin sitten enää sen kalibroinnista ja tarkkuudesta. Digitaalisella mittarilla nyt näkee muutenkin nopeammin, että vuotaako järjestelmä.etrade kirjoitti:En tunne tuota tuomionpäivän konetta mutta Dealer kaiketi käyttää tuota konetta ja antaa diagnoosin.
NIIN, noissa autoilmastoinneissahan öljy ei varastoidu avokompressorin öljypohjaan, eikä niissä ole öljyn palautusta, jolloin se öljy poistuu kylmäaineen mukana.etrade kirjoitti:On teillä mielenkiintoiset koneet. Öljytkin ottaa pois ja laittaa uudet tilalle. Mitenköhän se öljy käyttäytyy kun tyhjiöidään kylmäkiertoa?
Lainsäätäjälle käyny lapsus kun antoi autokorjaajien alata leikkimään kylmämiestä. Noh, eikös se koko autokorjaus olekkin vain kusetusta? Onneksi on vanha rintteri joka ei tarvi apuja ja jos tarviin niin ostetaan kuukausilippu joukkoliikenteeseen.
Tuo kylmäasentajan AT tosiaan on minimivaatimuksena tuolle y3 vastuuhenkilöpätevyydelle (ja oliko lisäksi 1 vai 2 vuotta alan työkokemusta). Mutta lupien tarvehan koskee vain HFC, CFC ja HCFC -kylmäaineita, ei esimerkiksi hiilidioksidia, hiilivetyjä tai ammoniakkia.etrade kirjoitti:y3v tarvii teknikon koulutuksen tai ylemmän. Saatana kun vitutti insinööriopiskeluis aikoinaan enkä jaksanu istua penkillä.. Nyt pitäää hakea ammattitutkinto kylmäalasta että saa tuon y3y vastuuhenkilönnluvat. On laitettu vaikeaksi.
En tiedä miten mikäkin käyttäytyy, eikä oikeastaan tässä tapauksessa kiinnostakaan.etrade kirjoitti:On teillä mielenkiintoiset koneet. Öljytkin ottaa pois ja laittaa uudet tilalle. Mitenköhän se öljy käyttäytyy kun tyhjiöidään kylmäkiertoa?
etrade kirjoitti:Lainsäätäjälle käyny lapsus kun antoi autokorjaajien alata leikkimään kylmämiestä. Noh, eikös se koko autokorjaus olekkin vain kusetusta? Onneksi on vanha rintteri joka ei tarvi apuja ja jos tarviin niin ostetaan kuukausilippu joukkoliikenteeseen.
Sisäänpuhalluslämmön pitäisi mennä +4:jää lähelle...ja voi vaikuttaa hihnan puuttuminen.MonDie kirjoitti:Käytin autoa äsken tallissa josko olisi saanut varmuuden ilmastoinnin toimivuuteen. Auton ulkolämpömittari ilmoitti tallin lämpötilaksi +11 astetta. Auto kävi noin 10 minuuttia lämppärin puhaltaessa täysillä kylmää. Laitoin ilmanvaihtokanavan päälle digitaalisen lämpömittarin ja se näytti kylmimmillään +7,5 astetta. Voiko siis olettaa että ilmastointi toimii kun puhalluksen lämpötila oli alhaisempi kuin ulkolämpötila?
Olisiko mahdollista että ilma olisi ollut vielä kylmempää jos keulan kahdesta flektistä molemmat olisivat toimineet? Nyt pyörii vain toinen, täytyy käydä ostamassa uusi hihna niin saa toisenkin flektin pyörimään.
Onko nuo kaksi flektiä muuten nimenomaan ilmastoinnin kennoa varten vai myös syyläriä? Eli mikä kytkee ne päälle?
Manuaalihan tuo on. Tarvii kokeilla sitten hihnan vaihdon jälkeen uudestaan.LopenUupunut kirjoitti:Onko automaatti ilmastointi, siitä saa datan näytölle....
Se on varoventtiili, jonka tarkoituksena on estää koko järjestelmää lossahtamasta paineiden karatessa.MonDie kirjoitti:7,60 euroa törsätty uuteen remmiin paikallisessa varaosaliikkeessä. Ihmettelivät kaupassa outoa hihnaa.
Vaihto oli helppoa kun on pari kertaa nuo romut jo irroitellut. Vanha hihna oli paikallaan, tai siis oli ja oli, urapuoli oli kääntynyt ulkopuolelle. Ei ihme ettei ollut kitkaa.
Tuli katsottua samalla vanhaa kuivainta pöydän nurkalla ja muistin etten saanut tähän kysymykseen vastausta. Enkä vaihtanut kyseistä osaa vanhasta uuteen.
Onko punaisella ympyröity osa jokin paineventtiili tai jotain? Ja miksi sen pää on vanhassa umpinainen ja uudessa avonainen?
[ [url=http://img51.imageshack.us/img51/8721/kuivain.jpg] ][/url]
Uploaded with ImageShack.us
Hä ?Mohmelo kirjoitti: Se on varoventtiili, jonka tarkoituksena on estää koko järjestelmää lossahtamasta paineiden karatessa.
mä en saa tota niin isoksi että näkisin mikä se on....olisko kuitenkin paineanturi ?etrade kirjoitti:Hä ?Mohmelo kirjoitti: Se on varoventtiili, jonka tarkoituksena on estää koko järjestelmää lossahtamasta paineiden karatessa.
Paineanturihan on autoissa laitettu nestelinjaan missä kuivain on ja meneeko siihen sähköjohtoja ?LopenUupunut kirjoitti: mä en saa tota niin isoksi että näkisin mikä se on....olisko kuitenkin paineanturi ?
Ei mene johtoja. Paineanturin tajusin siirtää onneksi.etrade kirjoitti:Paineanturihan on autoissa laitettu nestelinjaan missä kuivain on ja meneeko siihen sähköjohtoja ?
http://fi.wikipedia.org/wiki/Varoventtiili" onclick="window.open(this.href);return false;etrade kirjoitti:Hä ?Mohmelo kirjoitti: Se on varoventtiili, jonka tarkoituksena on estää koko järjestelmää lossahtamasta paineiden karatessa.
Niin? Selitä nyt mitä tarkoitit.Mohmelo kirjoitti:http://fi.wikipedia.org/wiki/Varoventtiili" onclick="window.open(this.href);return false;etrade kirjoitti:Hä ?Mohmelo kirjoitti: Se on varoventtiili, jonka tarkoituksena on estää koko järjestelmää lossahtamasta paineiden karatessa.
Niin, että tuo "hä".etrade kirjoitti:Niin? Selitä nyt mitä tarkoitit.Mohmelo kirjoitti:http://fi.wikipedia.org/wiki/Varoventtiili" onclick="window.open(this.href);return false;etrade kirjoitti:Hä ?Mohmelo kirjoitti: Se on varoventtiili, jonka tarkoituksena on estää koko järjestelmää lossahtamasta paineiden karatessa.
Jos pressostaatit ei esimerkiksi toimi on kylmäpiirissä varoventtiilli joka johdettu ulkoilmaan ja joita olen kyllä asentajana asentanut.