W210 ilmastoinnin kuivaimen ja kennon vaihto

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
etrade
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1979
Liittynyt: Pe 01.01.2010 19:54

Re: W210 ilmastoinnin kuivaimen ja kennon vaihto

Viesti Kirjoittaja etrade »

Kyllä kyllä, mutta varovasti kun auto käynnis.

Tuota nesteiskua polttomoottoris bensamiehet kai sanoo mäntäpistiäiseksi mikäli oikein olen ymmärtänyt. :shock:
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18114
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: W210 ilmastoinnin kuivaimen ja kennon vaihto

Viesti Kirjoittaja dealer »

LopenUupunut kirjoitti:
dealer kirjoitti:
LU kirjoitti:...muista että kun ainetta on laitettu noin 600g pitää kone käynnistää jotta loput 400g menee sisälle....voivat jäädä muuten ihmettelemään asiaa.
Unohtakaa tällaiset "neuvot".
Nooh, asiantuntija nyt sanoo että missä kohtaa se suunnilleen tapahtuu....?
Antaa tulla vaan niitä neuvoja, käsittääkseni olet arvon nimesi saanut oikeiden neuvojen johdosta ?

On tullu oltua useammassa täytössä mukana ja noin ne suunnilleen väyrysten kohdalla menee....

.
En tiedä miten ilmastoinnin huolto tehdään niillä laitteilla joiden käytössä "olet ollut mukana" joten en pysty neuvomaan, minulla ei ole ollut käytettävissäni olevilla laitteilla ongelmia täytössä.
wiimax.fi
Avatar
MonDie
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 87
Liittynyt: Ma 21.01.2013 10:33

Re: W210 ilmastoinnin kuivaimen ja kennon vaihto

Viesti Kirjoittaja MonDie »

Valmis!

Kolme varttia oli letkut kiinni. 120 grammaa oli jäänyt vanhoja aineita, ne imettiin pois. Tilalle kilo tavaraa ja 20 grammaa öljyä. Ei korvinkuultavaa vuotoa joten operaatio saattaa ehkä olla onnistunut. Kotikäynnille tuli hintaa 90 euroa ja annoin toki kossupullon kun viitsii perjantaiehtoosti lähteä auttamaan tuntematonta mäessä.

Se tässä nyt tietysti mietityttää että miten saan selville toimaako edes ilmastointi. Täällä on pakkasta 5 astetta eikä taida ilmastointi ruveta ees viilentämään siinä vaiheessa? Tuossa kun lämmitin konetta jäähdytinnesteen lisäyksen toivossa huomasin että kennon edessä olevista lahdesta tuulettimesta toinen ainakin käynnistyi. Liittyykö nuo flektit nimenomaan ilmastointiin ja onko normaalia että niistä pyörii vain toinen?
MB E 230 Avantgarde -96
etrade
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1979
Liittynyt: Pe 01.01.2010 19:54

Re: W210 ilmastoinnin kuivaimen ja kennon vaihto

Viesti Kirjoittaja etrade »

Ei varmasti tutkittu saavutettiinko tarvittava alipaine jos 45min kesti koko operaatios mutta sama se.
Toivottavasti tutki vuodonhaistelijalla liitokset mitä jouduit avaamaan... Auto kaupan parkkihalliin...
Avatar
MonDie
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 87
Liittynyt: Ma 21.01.2013 10:33

Re: W210 ilmastoinnin kuivaimen ja kennon vaihto

Viesti Kirjoittaja MonDie »

etrade kirjoitti:Ei varmasti tutkittu saavutettiinko tarvittava alipaine jos 45min kesti koko operaatios mutta sama se.
Toivottavasti tutki vuodonhaistelijalla liitokset mitä jouduit avaamaan... Auto kaupan parkkihalliin...
Tuosta en osaa sanoa sen tarkemmin. Kone ei kuulemma ainakaan herjannut vuodoista ja kai se itse tajuaa onko painetta tarpeeksi. Kone itsessään oli nostettu firmasta pakettiautoon trukilla eli kyseessä on sama kone millä huoltavat ilmastointeja muutenkin. Ja aika oli kuulemma ihan normaali. Nesteen joukossa on vuotoilmaisinta vai mikä se nyt oli, ainoa haittapuoli on se että se näkyy ainoastaan infrapunavalolla.
MB E 230 Avantgarde -96
etrade
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1979
Liittynyt: Pe 01.01.2010 19:54

Re: W210 ilmastoinnin kuivaimen ja kennon vaihto

Viesti Kirjoittaja etrade »

En tunne tuota tuomionpäivän konetta mutta Dealer kaiketi käyttää tuota konetta ja antaa diagnoosin.
MonDie kirjoitti:Ja aika oli kuulemma ihan normaali.
Onneksi ostin korin kaljaa. Pitää varmaan käydä kampis ostamas viinaa ryssiltä aamuyöltä että menettää näkönsä.
Viimeksi muokannut etrade, Pe 08.02.2013 19:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: W210 ilmastoinnin kuivaimen ja kennon vaihto

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

MonDie kirjoitti:Valmis!

Kolme varttia oli letkut kiinni. 120 grammaa oli jäänyt vanhoja aineita, ne imettiin pois. Tilalle kilo tavaraa ja 20 grammaa öljyä. Ei korvinkuultavaa vuotoa joten operaatio saattaa ehkä olla onnistunut. Kotikäynnille tuli hintaa 90 euroa ja annoin toki kossupullon kun viitsii perjantaiehtoosti lähteä auttamaan tuntematonta mäessä.

Se tässä nyt tietysti mietityttää että miten saan selville toimaako edes ilmastointi. Täällä on pakkasta 5 astetta eikä taida ilmastointi ruveta ees viilentämään siinä vaiheessa? Tuossa kun lämmitin konetta jäähdytinnesteen lisäyksen toivossa huomasin että kennon edessä olevista lahdesta tuulettimesta toinen ainakin käynnistyi. Liittyykö nuo flektit nimenomaan ilmastointiin ja onko normaalia että niistä pyörii vain toinen?

Jos "ropeleita" on kaksi vierekkäin ja toinen vain pyörii on hihna pois paikoiltaan. Eli se toinen ropeli on orja ja toisessa on moottori josta välitetään voima hihnalla orjalle. Se tietysti ihmetyttää että ropeli edes lähti pyörimään kun ei kompurakaan saa lupaa tuossa ulkolämmössä :think: .
Mutta kuten etrade sanoi, aja johonkin kauppakeskuksen autohalliin ja anna ensin olla muutama tunti lämpöisessä, sitten toimintakokeet. Kompuran toiminnan näet tuijottamalla hihnapyörää, mangneettiventtiili naksahtaa ja rulla lähtee pyörimään. Kompura pyörii ~ 10 sek sykleissä....flektit edessä samoin hurahdellen.

.
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: W210 ilmastoinnin kuivaimen ja kennon vaihto

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

etrade kirjoitti:En tunne tuota tuomionpäivän konetta mutta Dealer kaiketi käyttää tuota konetta ja antaa diagnoosin.
MonDie kirjoitti:Ja aika oli kuulemma ihan normaali.
Onneksi ostin korin kaljaa. Pitää varmaan käydä kampis ostamas viinaa ryssiltä aamuyöltä että menettää näkönsä.

http://www.finnkone.fi/index.php?section=60" onclick="window.open(this.href);return false;
Näitähän näillä yleensä on, tai tyylisiä.

.
Opel, "weird lieben autos"....
etrade
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1979
Liittynyt: Pe 01.01.2010 19:54

Re: W210 ilmastoinnin kuivaimen ja kennon vaihto

Viesti Kirjoittaja etrade »

LU on kova linkittämään niin käy kurkkimas ATOY:n sivuilla ja löytyykö sieltä vielä suositus että ilmastoinninhuolto on syytä tehdä parin vuoden välein.

Ei saa alata haukkomaan henkeä mutta tekis mieli käydä espoos kysymäs että miksei ne suosittele huoltoa parin viikon välein :shock: :shock: :shock: :shock:
Mohmelo
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 45
Liittynyt: To 05.04.2012 23:47

Re: W210 ilmastoinnin kuivaimen ja kennon vaihto

Viesti Kirjoittaja Mohmelo »

etrade kirjoitti:En tunne tuota tuomionpäivän konetta mutta Dealer kaiketi käyttää tuota konetta ja antaa diagnoosin.
Näitä auton ilmastointilaitteen täyttövehkeitä. Pistetään yhteet kiinni, painetaan nappia ja kone hoitaa loput - tosin mitäpä noissa auton ilmastointilaitteen kokoisissa vehkeissä jäädä tyhjiön kanssa nysväämään; (yleensä) lämpimät sisätilat, pari putkimetriä ja jos öljytkin tulevat ulos samalla kertaa, niin hetkessähän tuo on tyhjiössä. Laitteen näyttämä lopputulos riippuukin sitten enää sen kalibroinnista ja tarkkuudesta. Digitaalisella mittarilla nyt näkee muutenkin nopeammin, että vuotaako järjestelmä.
Kaupan kassalla:
-Onko s-korttia?
-Ei ko mie oon mersumiehii.

W638 112CDI A4

Vitossa kaikki pitää ääntä paitsi torvi.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18114
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: W210 ilmastoinnin kuivaimen ja kennon vaihto

Viesti Kirjoittaja dealer »

Parinkymmenen minuutin alipaineistus riittää henkilöauton järjestelmälle jolloin ilmastoinnin huollossa menee aikaa suunnilleen 45 minuuttia.
MUTTA mikäli järjestelmä on ollut tyhjä alipaineistusaikaa on syytä lisätä jotta saadaan kiehutettua järjestelmästä sinne kertynyt vesi pois ... ja huolto pitää tehdä lämpimässä tilassa, auton ilmastointijärjestelmän ollessa mahdollisimman lämmin.

Huoltolaitehan testaa järjestelmän tiiviyttä vain alipaineella eli se ei pikku vuotoja havaitse.
Tästä syystä järjestelmä pitää koeponnistaa typellä aina jos siellä oli lähtötilanteessa selkeästi vähemmän kylmäainetta kuin pitäisi.

Kuluneella viikolla näitä oli itselläni kaksi tapausta joissa korjattavaa, toinen -05 W169 ja toinen -97 W210.

A-mersussa kylmäainetta oli noin 200 grammaa, huoltolaitteisto ei tunnistanut vuotoa. Typellä + haistelijalla vuoto löytyi hetkessä, ylemmän putken o-rengas kennolle.
O-renkaan koko 11x2,5 - hyödyllistä tietoa tänne :mrgreen:
Aineet ulos, uusi tiiviste, aineet sisään, koeponnistus; OK.

Väyrysessä oli kylmäainetta mittarin mukaan vain 40 grammaa (eli ei yhtään, koneen letkusta tuon verran...), konetilassa tarra v. 2010 tehdystä ilmastointihuollosta.
Huoltolaitteisto ei tunnistanut vuotoa, koeponnistamalla totesin että kuivain on ruostunut puhki kannakkeen juuresta.
Tulevalla viikolla laitetaan uusi kuivain ja tehdään huolto. Kylmäaineet hörppäsin huoltolaitteella talteen siksi aikaa.

Kun vaihdetaan kenno ja kuvain olisi syytä lisätä öljyä enemmän kuin 20 grammaa ja tietysti liitosten pitävyyden + mahdolliset muut vuodot voisi selvittää koeponnistamalla.
wiimax.fi
etrade
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1979
Liittynyt: Pe 01.01.2010 19:54

Re: W210 ilmastoinnin kuivaimen ja kennon vaihto

Viesti Kirjoittaja etrade »

On teillä mielenkiintoiset koneet. Öljytkin ottaa pois ja laittaa uudet tilalle :D . Mitenköhän se öljy käyttäytyy kun tyhjiöidään kylmäkiertoa?
Lainsäätäjälle käyny lapsus kun antoi autokorjaajien alata leikkimään kylmämiestä. Noh, eikös se koko autokorjaus olekkin vain kusetusta? Onneksi on vanha rintteri joka ei tarvi apuja ja jos tarviin niin ostetaan kuukausilippu joukkoliikenteeseen.
Mohmelo
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 45
Liittynyt: To 05.04.2012 23:47

Re: W210 ilmastoinnin kuivaimen ja kennon vaihto

Viesti Kirjoittaja Mohmelo »

etrade kirjoitti:On teillä mielenkiintoiset koneet. Öljytkin ottaa pois ja laittaa uudet tilalle :D . Mitenköhän se öljy käyttäytyy kun tyhjiöidään kylmäkiertoa?
Lainsäätäjälle käyny lapsus kun antoi autokorjaajien alata leikkimään kylmämiestä. Noh, eikös se koko autokorjaus olekkin vain kusetusta? Onneksi on vanha rintteri joka ei tarvi apuja ja jos tarviin niin ostetaan kuukausilippu joukkoliikenteeseen.
NIIN, noissa autoilmastoinneissahan öljy ei varastoidu avokompressorin öljypohjaan, eikä niissä ole öljyn palautusta, jolloin se öljy poistuu kylmäaineen mukana.

Siitä samaa mieltä, että autoilmastointiluvat saa vähän liiankin helposti, mutta niin saa myös e3a/v ja y3a -luvat, koska vasta y3v -tasolle edellytetään mitään ymmärrystä kylmätekniikasta.
Kaupan kassalla:
-Onko s-korttia?
-Ei ko mie oon mersumiehii.

W638 112CDI A4

Vitossa kaikki pitää ääntä paitsi torvi.
etrade
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1979
Liittynyt: Pe 01.01.2010 19:54

Re: W210 ilmastoinnin kuivaimen ja kennon vaihto

Viesti Kirjoittaja etrade »

y3v tarvii teknikon koulutuksen tai ylemmän. Saatana kun vitutti insinööriopiskeluis aikoinaan enkä jaksanu istua penkillä.. Nyt pitäää hakea ammattitutkinto kylmäalasta että saa tuon y3y vastuuhenkilönnluvat. On laitettu vaikeaksi.
Mohmelo
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 45
Liittynyt: To 05.04.2012 23:47

Re: W210 ilmastoinnin kuivaimen ja kennon vaihto

Viesti Kirjoittaja Mohmelo »

etrade kirjoitti:y3v tarvii teknikon koulutuksen tai ylemmän. Saatana kun vitutti insinööriopiskeluis aikoinaan enkä jaksanu istua penkillä.. Nyt pitäää hakea ammattitutkinto kylmäalasta että saa tuon y3y vastuuhenkilönnluvat. On laitettu vaikeaksi.
Tuo kylmäasentajan AT tosiaan on minimivaatimuksena tuolle y3 vastuuhenkilöpätevyydelle (ja oliko lisäksi 1 vai 2 vuotta alan työkokemusta). Mutta lupien tarvehan koskee vain HFC, CFC ja HCFC -kylmäaineita, ei esimerkiksi hiilidioksidia, hiilivetyjä tai ammoniakkia.
Kaupan kassalla:
-Onko s-korttia?
-Ei ko mie oon mersumiehii.

W638 112CDI A4

Vitossa kaikki pitää ääntä paitsi torvi.
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: W210 ilmastoinnin kuivaimen ja kennon vaihto

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

Mielestäni foorumikirjoitteluun pitäisi olla kansainvälinen Eu direktiivin mukainen lupa.
Koe voisi olla tähdenlennon liikeradan laskenta, tuloksen tarkastus suoritettaisiin aina tähdenlennon aikaan ja oikeasta vastauksesta saisi luvan kirjoitella foorumille. Näin foorumilla olisi vain oikeita rakettitieteilijöitä kirjoittamassa oikeaa asiatekstiä, eikä meitä taviksia.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Meteori" onclick="window.open(this.href);return false;

.
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18114
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: W210 ilmastoinnin kuivaimen ja kennon vaihto

Viesti Kirjoittaja dealer »

etrade kirjoitti:On teillä mielenkiintoiset koneet. Öljytkin ottaa pois ja laittaa uudet tilalle :D . Mitenköhän se öljy käyttäytyy kun tyhjiöidään kylmäkiertoa?
En tiedä miten mikäkin käyttäytyy, eikä oikeastaan tässä tapauksessa kiinnostakaan.
Kylmäaineen mukana tulee öljyä yleensä 10-50 grammaa.
Hyvät on koneet, talteen saatu öljy kerätään erilliseen säiliöön ja punnitaan ja kone laittaa saman verran uutta öljyä tilalle + ennalta ohjelmoidun määrän lisää.
Siihen minkä verran pitää lisätä esim. kun on vaihdettu uusi kenno ja kuivain löytyy ohjearvot eri automalleille.

Eräs olennainen asia autoalalla myös ilmastointijärjestelmien korjaamisessa ja huoltamisessa olisi se että osataan korjata, saadaan kertaremontilla kuntoon niin että ne toimivat.
Luvat pitää tietysti olla kunnossa, vaikkeivät ne takaa osaamista.


Itse en juurikaan arvosta ilmastointihuoltajia jotka täyttävät lähes tyhjentyneen ilmastoinnin tekemättä mitään tutkimuksia ja ottavat rahat pois asiakkaalta.
Sitten kun laitteisto on taas vuotanut tyhjäksi viikon - tai kuukauden, miten milloinkin - kuluttua, voivotellaan että jotain vikaa siinä täytyy olla.

Paikallisen kylmäkonehuollon kanssa tehdään jonkin verran yhteistyötä, Aki on erittäin osaava kylmäkonealan ammattilainen.
Hänellä ei ole lainkaan tällaista asennetta, oikean osaajan itsetunnolla kun ei tarvitse syytellä ja mollata toista ammattikuntaa:
etrade kirjoitti:Lainsäätäjälle käyny lapsus kun antoi autokorjaajien alata leikkimään kylmämiestä. Noh, eikös se koko autokorjaus olekkin vain kusetusta? Onneksi on vanha rintteri joka ei tarvi apuja ja jos tarviin niin ostetaan kuukausilippu joukkoliikenteeseen.
wiimax.fi
Avatar
MonDie
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 87
Liittynyt: Ma 21.01.2013 10:33

Re: W210 ilmastoinnin kuivaimen ja kennon vaihto

Viesti Kirjoittaja MonDie »

Käytin autoa äsken tallissa josko olisi saanut varmuuden ilmastoinnin toimivuuteen. Auton ulkolämpömittari ilmoitti tallin lämpötilaksi +11 astetta. Auto kävi noin 10 minuuttia lämppärin puhaltaessa täysillä kylmää. Laitoin ilmanvaihtokanavan päälle digitaalisen lämpömittarin ja se näytti kylmimmillään +7,5 astetta. Voiko siis olettaa että ilmastointi toimii kun puhalluksen lämpötila oli alhaisempi kuin ulkolämpötila?

Olisiko mahdollista että ilma olisi ollut vielä kylmempää jos keulan kahdesta flektistä molemmat olisivat toimineet? Nyt pyörii vain toinen, täytyy käydä ostamassa uusi hihna niin saa toisenkin flektin pyörimään.

Onko nuo kaksi flektiä muuten nimenomaan ilmastoinnin kennoa varten vai myös syyläriä? Eli mikä kytkee ne päälle?
MB E 230 Avantgarde -96
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: W210 ilmastoinnin kuivaimen ja kennon vaihto

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

MonDie kirjoitti:Käytin autoa äsken tallissa josko olisi saanut varmuuden ilmastoinnin toimivuuteen. Auton ulkolämpömittari ilmoitti tallin lämpötilaksi +11 astetta. Auto kävi noin 10 minuuttia lämppärin puhaltaessa täysillä kylmää. Laitoin ilmanvaihtokanavan päälle digitaalisen lämpömittarin ja se näytti kylmimmillään +7,5 astetta. Voiko siis olettaa että ilmastointi toimii kun puhalluksen lämpötila oli alhaisempi kuin ulkolämpötila?

Olisiko mahdollista että ilma olisi ollut vielä kylmempää jos keulan kahdesta flektistä molemmat olisivat toimineet? Nyt pyörii vain toinen, täytyy käydä ostamassa uusi hihna niin saa toisenkin flektin pyörimään.

Onko nuo kaksi flektiä muuten nimenomaan ilmastoinnin kennoa varten vai myös syyläriä? Eli mikä kytkee ne päälle?
Sisäänpuhalluslämmön pitäisi mennä +4:jää lähelle...ja voi vaikuttaa hihnan puuttuminen.
Flektit on sekä että, 103 asteessa lähtevät pienelle ja 110 (muistaakseni) asteessa täydelle teholle...siis koneen lämmöistä.

Onko automaatti ilmastointi, siitä saa datan näytölle....



.
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
MonDie
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 87
Liittynyt: Ma 21.01.2013 10:33

Re: W210 ilmastoinnin kuivaimen ja kennon vaihto

Viesti Kirjoittaja MonDie »

LopenUupunut kirjoitti:Onko automaatti ilmastointi, siitä saa datan näytölle....
Manuaalihan tuo on. Tarvii kokeilla sitten hihnan vaihdon jälkeen uudestaan.
MB E 230 Avantgarde -96
Avatar
MonDie
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 87
Liittynyt: Ma 21.01.2013 10:33

Re: W210 ilmastoinnin kuivaimen ja kennon vaihto

Viesti Kirjoittaja MonDie »

7,60 euroa törsätty uuteen remmiin paikallisessa varaosaliikkeessä. Ihmettelivät kaupassa outoa hihnaa.

Vaihto oli helppoa kun on pari kertaa nuo romut jo irroitellut. Vanha hihna oli paikallaan, tai siis oli ja oli, urapuoli oli kääntynyt ulkopuolelle. Ei ihme ettei ollut kitkaa.

Tuli katsottua samalla vanhaa kuivainta pöydän nurkalla ja muistin etten saanut tähän kysymykseen vastausta. Enkä vaihtanut kyseistä osaa vanhasta uuteen.

Onko punaisella ympyröity osa jokin paineventtiili tai jotain? Ja miksi sen pää on vanhassa umpinainen ja uudessa avonainen?

Kuva

Uploaded with ImageShack.us
MB E 230 Avantgarde -96
Mohmelo
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 45
Liittynyt: To 05.04.2012 23:47

Re: W210 ilmastoinnin kuivaimen ja kennon vaihto

Viesti Kirjoittaja Mohmelo »

MonDie kirjoitti:7,60 euroa törsätty uuteen remmiin paikallisessa varaosaliikkeessä. Ihmettelivät kaupassa outoa hihnaa.

Vaihto oli helppoa kun on pari kertaa nuo romut jo irroitellut. Vanha hihna oli paikallaan, tai siis oli ja oli, urapuoli oli kääntynyt ulkopuolelle. Ei ihme ettei ollut kitkaa.

Tuli katsottua samalla vanhaa kuivainta pöydän nurkalla ja muistin etten saanut tähän kysymykseen vastausta. Enkä vaihtanut kyseistä osaa vanhasta uuteen.

Onko punaisella ympyröity osa jokin paineventtiili tai jotain? Ja miksi sen pää on vanhassa umpinainen ja uudessa avonainen?

[ [url=http://img51.imageshack.us/img51/8721/kuivain.jpg] ][/url]

Uploaded with ImageShack.us
Se on varoventtiili, jonka tarkoituksena on estää koko järjestelmää lossahtamasta paineiden karatessa.

Liekö uudesta päässyt muovitulppa tipahtamaan päältä, jos siinä sellainen on koskaan edes ollut.
Kaupan kassalla:
-Onko s-korttia?
-Ei ko mie oon mersumiehii.

W638 112CDI A4

Vitossa kaikki pitää ääntä paitsi torvi.
etrade
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1979
Liittynyt: Pe 01.01.2010 19:54

Re: W210 ilmastoinnin kuivaimen ja kennon vaihto

Viesti Kirjoittaja etrade »

Mohmelo kirjoitti: Se on varoventtiili, jonka tarkoituksena on estää koko järjestelmää lossahtamasta paineiden karatessa.
Hä ?
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: W210 ilmastoinnin kuivaimen ja kennon vaihto

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

etrade kirjoitti:
Mohmelo kirjoitti: Se on varoventtiili, jonka tarkoituksena on estää koko järjestelmää lossahtamasta paineiden karatessa.
Hä ?
mä en saa tota niin isoksi että näkisin mikä se on....olisko kuitenkin paineanturi ?

.
Opel, "weird lieben autos"....
etrade
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1979
Liittynyt: Pe 01.01.2010 19:54

Re: W210 ilmastoinnin kuivaimen ja kennon vaihto

Viesti Kirjoittaja etrade »

LopenUupunut kirjoitti: mä en saa tota niin isoksi että näkisin mikä se on....olisko kuitenkin paineanturi ?
Paineanturihan on autoissa laitettu nestelinjaan missä kuivain on ja meneeko siihen sähköjohtoja ?
Avatar
MonDie
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 87
Liittynyt: Ma 21.01.2013 10:33

Re: W210 ilmastoinnin kuivaimen ja kennon vaihto

Viesti Kirjoittaja MonDie »

etrade kirjoitti:Paineanturihan on autoissa laitettu nestelinjaan missä kuivain on ja meneeko siihen sähköjohtoja ?
Ei mene johtoja. Paineanturin tajusin siirtää onneksi.
MB E 230 Avantgarde -96
Mohmelo
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 45
Liittynyt: To 05.04.2012 23:47

Re: W210 ilmastoinnin kuivaimen ja kennon vaihto

Viesti Kirjoittaja Mohmelo »

etrade kirjoitti:
Mohmelo kirjoitti: Se on varoventtiili, jonka tarkoituksena on estää koko järjestelmää lossahtamasta paineiden karatessa.
Hä ?
http://fi.wikipedia.org/wiki/Varoventtiili" onclick="window.open(this.href);return false;
Kaupan kassalla:
-Onko s-korttia?
-Ei ko mie oon mersumiehii.

W638 112CDI A4

Vitossa kaikki pitää ääntä paitsi torvi.
etrade
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1979
Liittynyt: Pe 01.01.2010 19:54

Re: W210 ilmastoinnin kuivaimen ja kennon vaihto

Viesti Kirjoittaja etrade »

Mohmelo kirjoitti:
etrade kirjoitti:
Mohmelo kirjoitti: Se on varoventtiili, jonka tarkoituksena on estää koko järjestelmää lossahtamasta paineiden karatessa.
Hä ?
http://fi.wikipedia.org/wiki/Varoventtiili" onclick="window.open(this.href);return false;
Niin? Selitä nyt mitä tarkoitit.

Jos pressostaatit ei esimerkiksi toimi on kylmäpiirissä varoventtiilli joka johdettu ulkoilmaan ja joita olen kyllä asentajana asentanut.
Mohmelo
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 45
Liittynyt: To 05.04.2012 23:47

Re: W210 ilmastoinnin kuivaimen ja kennon vaihto

Viesti Kirjoittaja Mohmelo »

etrade kirjoitti:
Mohmelo kirjoitti:
etrade kirjoitti:
Mohmelo kirjoitti: Se on varoventtiili, jonka tarkoituksena on estää koko järjestelmää lossahtamasta paineiden karatessa.
Hä ?
http://fi.wikipedia.org/wiki/Varoventtiili" onclick="window.open(this.href);return false;
Niin? Selitä nyt mitä tarkoitit.

Jos pressostaatit ei esimerkiksi toimi on kylmäpiirissä varoventtiilli joka johdettu ulkoilmaan ja joita olen kyllä asentajana asentanut.
Niin, että tuo "hä".
Kaupan kassalla:
-Onko s-korttia?
-Ei ko mie oon mersumiehii.

W638 112CDI A4

Vitossa kaikki pitää ääntä paitsi torvi.
Äijä-79
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: La 16.03.2013 18:22

Re: W210 ilmastoinnin kuivaimen ja kennon vaihto

Viesti Kirjoittaja Äijä-79 »

Osaako joku sanoa liittyen tuohon EC-nappiin, mikä on vialla kun ilmastointi kyllä toimii normisti mutta
kun yritän laittaa sen säästökäytölle niin tuohon nappiin ei enää syty punaista valoa..? Onko yksinkertaisesti polttimo palanut vai onko se merkki jostain viasta? Ja onko joku vaihtanut joskus ko. polttimoa?
Auto on väyrysmallin 300tdt vm.-98 ja manuaali-ilmastointi.
W210 300tdt -98
Vito W638 112cdi -99
Vastaa Viestiin