Mersun luotettavuus

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: Mersun luotettavuus

Viesti Kirjoittaja veskola »

Noname kirjoitti:
veskola kirjoitti:Tutustuitko aiheeseen...
Lähinnä tuli mieleen...

...eli et tutustustunut vaan pistit mutua "tietona" kehiin :D
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Mersun luotettavuus

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Veikkaan että tuon listan kärkipään autoilla suurimmalla osalla on ajotyyli varmasti hieman erilainen eli välinpitämättömämpi ja riskialtiimpi kuin corolla tai 200D kuskilla? Paitsi tietty V-sarja joka on muutenvaan huono ja citikka...
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
simoks
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1658
Liittynyt: Ma 28.09.2009 01:03
Paikkakunta: Toijala

Re: Mersun luotettavuus

Viesti Kirjoittaja simoks »

s1jviita kirjoitti:
simoks kirjoitti:
s1jviita kirjoitti:Kiinnostaisi nyt tietää, että mitä se "paljon tekniikkaa" sisältävä vapari M5 nyt sitten oikein sisältää?
no kaisse nyt on vähän v*tusti eriauto kun noi perus nelipyttyset ? :D
Sitä se on, mutta tekniikka samaa vaparia kuin kolmipyttyinen vvti eli uudestaan mitä "paljon tekniikkaa" M5 sisältää, joka hajoaa kun sitä on niin paljon ja mitä ei ole peruslaitteessa Tojotalla?
Niin taitaapi m5:ssa olla kaikennäkösiä sähkövempaimia vähän erilailla kun noissa aygoissa...
W210 E320cdi
Avatar
s1jviita
Mersumies
Mersumies
Viestit: 571
Liittynyt: Ti 19.06.2012 10:18
Paikkakunta: Tampere - Pori

Re: Mersun luotettavuus

Viesti Kirjoittaja s1jviita »

simoks kirjoitti:
s1jviita kirjoitti:
simoks kirjoitti:
s1jviita kirjoitti:Kiinnostaisi nyt tietää, että mitä se "paljon tekniikkaa" sisältävä vapari M5 nyt sitten oikein sisältää?
no kaisse nyt on vähän v*tusti eriauto kun noi perus nelipyttyset ? :D
Sitä se on, mutta tekniikka samaa vaparia kuin kolmipyttyinen vvti eli uudestaan mitä "paljon tekniikkaa" M5 sisältää, joka hajoaa kun sitä on niin paljon ja mitä ei ole peruslaitteessa Tojotalla?
Niin taitaapi m5:ssa olla kaikennäkösiä sähkövempaimia vähän erilailla kun noissa aygoissa...
Saa niitä Tojotaankin, mutta ei liity tekniikkaan!
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Mersun luotettavuus

Viesti Kirjoittaja Sergey »

tuossa kun eilen ajoin Turku-pks-Heinola-Jyväskylä-Oulu, oli n 30 autoa tienposkessa kuukahtaneena. Yhdessäkään ei ollu varoituskolmiota. Huomioitavaa oli että kuusi niistä oli W210. :roll:

Mukaan en laskenut omaa w210 joka oli kuukahtaneena täällä Muhoksen asunnon parkkipaikalla. Pienellä elvyttelyllä ja VW Golfin avustuksella sain senkin taas käyntiin.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: Mersun luotettavuus

Viesti Kirjoittaja veskola »

Pakkasen takiako :shock: w210 (diesel) oli luottoauto pakkasen suhteen mutta sen pitää olla suomiauto eikä mikään saksantuonti, mistä puuttuu polttoainelämmitin, sähkövian se mun tapaus oli kylläkin murheellinen, mutta ne ongelmat oli enemmän kesän asioita :?
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Noname
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 372
Liittynyt: Ke 21.02.2007 20:49
Paikkakunta: Espoo

Re: Mersun luotettavuus

Viesti Kirjoittaja Noname »

Nyt ei tarvii enää tapella. Kyllä se kestää.

Lähde iltasanomat:
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-128 ... pos=ok-nln" onclick="window.open(this.href);return false;

Autot prosenttia liikenteessä merkeittäin ja aika karut luvut mersun hyväksi:

Yli 700 000 km
Mercedes-Benz 0,30 prosenttia

Yli 600 000 km
Mercedes-Benz 1,34 prosenttia
Volvo 0,22 prosenttia
Nissan 0,13 prosenttia

Yli 500 000 km
Mercedes-Benz 4,08 prosenttia
Volvo 1,32 prosenttia
Volkswagen 0,24 prosenttia
Peugeot 0,23 prosenttia
Toyota 0,23 prosenttia
Audi 0,18 prosenttia
Seat 0,18 prosenttia
Skoda 0,16 prosenttia
Nissan 0,15 prosenttia
Saab 0,15 prosenttia
Opel 0,13 prosenttia
Mitsubishi 0,12 prosenttia
Renault 0,10 prosenttia

Yli 400 000 km
Mercedes-Benz 6,61 prosenttia
Volvo 3,67 prosenttia
Volkswagen 2,14 prosenttia
Saab 1,83 prosenttia
Seat 1,72 prosenttia
Toyota 1,60 prosenttia
Peugeot 1,38 prosenttia
Audi 1,32 prosenttia
Opel 1,08 prosenttia
BMW 0,98 prosenttia
Mazda 0,84 prosenttia
Mitsubishi 0,77 prosenttia
Skoda 0,76 prosenttia
Ford 0,61 prosenttia
Nissan 0,53 prosenttia
Citroën 0,43 prosenttia
Honda 0,29 prosenttia
Renault 0,21 prosenttia

Yli 300 000 km
Mercedes-Benz 12,28 prosenttia
Volvo 12,12 prosenttia
Saab 10,16 prosenttia
Opel 9,78 prosenttia
Volkswagen 9,08 prosenttia
Mazda 8,86 prosenttia
Mitsubishi 8,46 prosenttia
BMW 8,20 prosenttia
Seat 7,89 prosenttia
Audi 7,31 prosenttia
Nissan 7,14 prosenttia
Honda 6,11 prosenttia
Peugeot 5,89 prosenttia
Toyota 5,59 prosenttia
Ford 5,04 prosenttia
Citroën 4,32 prosenttia
Renault 3,99 prosenttia
Skoda 3,28 prosenttia
Fiat 0,53 prosenttia

Lähde: Andreas Åsvik: Autokuume

Tuleekohan nyt putkaa, linnaa, vankeutta kun mennin tällaisen rikoksen tekemään. TTVK Ry:ltä päivää... olis yks pikku juttu. :lol:
Maailmassa on kahdenlaisia autoja. On uusia Mersuja ja käytettyjä Mersuja. =D
ex. MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
tähtisumu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 126
Liittynyt: Ma 31.01.2011 09:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mersun luotettavuus

Viesti Kirjoittaja tähtisumu »

Lisää löylyä... Ei riemulla oo rajjaa ku (uuvemmalla) mersulla ajjaa!

http://www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/ ... 03?ext=rss

Tutkimus ei ole ihan uunituore, mutta jos raha ei ole este, niin tuore mersu lienee suht hyvä valinta... :wink:
e-class
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Re: Mersun luotettavuus

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

s1jviita kirjoitti:
simoks kirjoitti:
s1jviita kirjoitti:Kiinnostaisi nyt tietää, että mitä se "paljon tekniikkaa" sisältävä vapari M5 nyt sitten oikein sisältää?
no kaisse nyt on vähän v*tusti eriauto kun noi perus nelipyttyset ? :D
Sitä se on, mutta tekniikka samaa vaparia kuin kolmipyttyinen vvti eli uudestaan mitä "paljon tekniikkaa" M5 sisältää, joka hajoaa kun sitä on niin paljon ja mitä ei ole peruslaitteessa Tojotalla?
En tiedä, mitä kaikkia hienouksia Toyotassa on, mutta BMW:lla koko 5-sarja oli selvästi aikaansa edellä
vuosimallissa 2008. BMW:n moottorit ovat jatkuvasti Wardin parhaiden moottorien listalla. Uuden
M- mallin tekniikka näyttää taas mielenkiintoiselta.

BMW M5 vuosimalli 2013:
-V8
-suorasuihkutus
-kaksi turboa, kiertää silti 7200 1/min.
-paljon jäähdytystä ja jäähdyttimiä, kestää ajaa 2 tankillista radalla kuumentumatta
-Valvetronic (muuttuva imuventtiilien ajoitus, ei tarvita kaasuläppää)
-vesi-ilmavälijäähdytys
-start-stop
-muuttuvatehoinen öljypumppu
-energian talteenottava älykäs laturi eli mikrohybridi
-kaksoiskytkinvaihteisto
-alasvaihdonesto eli stability clutch control
-aktiivinen vetopyörästö
-kaksoisöljypohja 1,4g-kiihtyvyyksille
-kuusimäntäiset etujarrut
-sähköisesti ohjattu iskunvaimennus
-muuttuvavälityksinen ohjaus

2013 BMW M5 Technology - Technical Report
Details of M’s fifth five.
http://www.roadandtrack.com/auto-news/t ... technology" onclick="window.open(this.href);return false;

Ward's 10 Best Engines (Wikipedia)
http://en.wikipedia.org/wiki/Ward's_10_Best_Engines" onclick="window.open(this.href);return false;
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Re: Mersun luotettavuus

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Mercedes-Benz kestää Suomen oloissa pisimpään, kertoo Andreas Åsvikin kotimainen markkinatutkimus.

Tutkimuksessa selvitettiin, kuinka suuri prosenttiosuus Suomen käytettyjen henkilöautojen markkinoilla
myytävinä olevista yksilöistä asettui tiettyjen kilometripyykkien yläpuolelle.

Kilometrien ruuvauksia pois mittarista ei ole huomioitu, silti Mersu pärjäsi. Pitkälti hyvä tulos johtuu
minusta vanhoista esikammiodieseleistä, joilla voi ajaa miljoonia kilometrejä.

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288522833859.html" onclick="window.open(this.href);return false;
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Re: Mersun luotettavuus

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Olisi mielenkiintoista nähdä Toyota Aygo ja BMW M5 kulutusvertailussa radalla.
Olisiko 3-pyttyinen pikkuauto siellä taloudellisempi kuin uusi M5 V8:lla?

Top Gearin testissä BMW M3 oli radalla selvästi taloudellisempi kuin Toyota Prius.
Hybridi-Priuksessa on erityisen taloudellinen Atkinson-kiertoinen 1,5 litrainen
neloskone ja sähkömoottori, BMW:ssa V8. Prius meni edellä ja BMW perässä samaa vauhtia.

BMW M3 vs. Toyota Prius kulutusvertailussa radalla:
http://www.streetfire.net/video/143-top ... 180378.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: Mersun luotettavuus

Viesti Kirjoittaja pera8x »

juurikin tollasta (yllä olevaa) tutkimusta olen pitkään miettiny. monasti kyllä vikistään kaikista vioista ja vikaherkkyydestä, mutta mikä on se automerkki, millä porskutetaan meneen vielä, kun mittari menee ympäri? no opel cadett tietenkin, kun mittari loppuu 99 999 km.. noo, mersullahan sitä ajetaan, kun muut on jo paali kamaa. toisaalta eipä noi vanhat kakkosnelosetkaan aina välttämättä ihan herkkupelejä enää siinä 700tkm jälkeen ole, mutta on niitä vielä sentään olemassa ja on siellä varmana vielä ihan kelpo pelejäkin.

toisaalta tämä ei välttämättä kerro auton luotettavuudesta vielä mitään. ehkä enemmänkin siitä, että autoa kannattaa korjata, taikka että autolla on mukava ajaa, eikä sen käyttökustannukset voi olla tolkuttomia. toista se on esim. punton kanssa, kun hankinta hinta, taikka auton arvo on 300tkm jälkeen jo lähellä nollaa, niin kyllä se mielessä käy, jotta laittaako paaliin, vai ostaako sinne esim. sen kalliin moottorin ohjausyksikön, kun entinen kyrvähti. kokemuksesta voin kertoa, että itse "möin" viidellä kympillä punton, minkä arvo oli kaksi vuotta aikasemmin vielä n. tonnin verran ja sen verran siitä sillon maksettiinkin. paitsi, että siihenkin uppos tossa parissa vuodessa jo tolkuttoman paljon rahaa pelkkään korjaamiseen.

on se mersu vaan mersu.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
XUX63
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1393
Liittynyt: To 06.11.2003 17:12
Paikkakunta: Oulu

Re: Mersun luotettavuus

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

atlas kirjoitti:
veskola kirjoitti:Onkos mitään havaintoa mitkä tyyppiviat tätä Mercedes CL (00-07) mallia vaivaa, jotka sen on tuonne listalle laittanut ?
Naapuri kateus :D
->
simoks kirjoitti:Kyllähän nyt SL ja CL on semmosia autoja että korjaukset maksaa varmasti paljon ja tekniikkaa on niin paljon että vikojakin tulee... oliko tää nyt oikeesti jollekkin joku yllätys? :D sama juttu rs6 ja m5 kanssa..
Tuossa yhtä katseltuna voisin sanoa että vikaherkkyyttä tulee juurikin kaikkien varusteiden myötä. Jos Aygoon laitettaisiin vaikka etupenkin tunnistin joka estää sen painamasta takapenkille istuneen polvia muisti-penkin muistin vastaisesti niin olisihan sen toimimattomuus yksi lisä mutta kun sen jättää pois :lol:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
W126 300SD -84 talviunilla.
Lavetti (S124-OM603-ST) Yhteishuoltajuudessa.

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?”
Juba93
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 206
Liittynyt: Ti 05.04.2011 23:01

Re: Mersun luotettavuus

Viesti Kirjoittaja Juba93 »

Oon kyllä edelleenkin sitä mieltä että vuonna 95 tehtiin viimeinen oikea mersu ;)
Köyhillä on kiire...
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: Mersun luotettavuus

Viesti Kirjoittaja pera8x »

Juba93 kirjoitti:Oon kyllä edelleenkin sitä mieltä että vuonna 95 tehtiin viimeinen oikea mersu ;)
niin sitä oli moni muukin sitä mieltä, että vuonna 85 tehtiin viiminen kunnon mersu. vai millonka se 123 koppasen teko nyt lopetettiinkaan. niin se aika vaan kulkee eteenpäin ja mersut myös. jossain kohtaa vaan tule se tilanne, että sata kaks nelkkukin on täys romu. eikös se sanonta niin mene, että lopulta kaikista autoista tulee ooppeleita.

kyllä tollanen kakkosnelonen on hyvä peli, ehkä parasta, mitä pikkurahalla saa. lopulta ne vaan vanhenee ja kuluu nekin. ja jos joskus kymmenen vuoden päästä sattuu vielä jostain rahalla saamaan hyväkuntosen lankun, niin voin vaan kuvitella, että hinta on sitten sen mukanen. tarkotan sitä, että käytännössä siis samalla rahalla saa sitten luultavasti jo jonkun 30 vuotta uudemman auton. siinä kohtaa sitä sitten miettii, että kannattaako tollanen ostaa vai ei.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: Mersun luotettavuus

Viesti Kirjoittaja pera8x »

muuten tuli mieleen, että mulla on vm96 ässä mersu, mikä on kyllä ollu hyvä peli. tekniikaltaan pitkälit samaa kauraa, kun noi 124 koppasetkin. jonkun verran ehkä enemmän sähkötilpehööriä, kun lankussa, mutta muuten ei mitään yllättävää, eikä vikaherkkää osaa. kai..
W201 250DT 20V
w201 190E
Ylermiraita
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 421
Liittynyt: Ma 22.11.2010 08:06

Re: Mersun luotettavuus

Viesti Kirjoittaja Ylermiraita »

pera8x kirjoitti:muuten tuli mieleen, että mulla on vm96 ässä mersu, mikä on kyllä ollu hyvä peli. tekniikaltaan pitkälit samaa kauraa, kun noi 124 koppasetkin. jonkun verran ehkä enemmän sähkötilpehööriä, kun lankussa, mutta muuten ei mitään yllättävää, eikä vikaherkkää osaa. kai..
Paitti moottor ali mitoitettu alusta ja johto sarja ja...... :? :wink: :shh:
teemu.vehkamaki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 85
Liittynyt: La 26.02.2011 22:39

Re: Mersun luotettavuus

Viesti Kirjoittaja teemu.vehkamaki »

-jos ikiliikkuja olisi keksitty, ei nuita listoja enää tehtäisi. kaikissa on vikoja ja maanantai kappaleita. nyky autoissa nyt vain on tuo sähkö päässyt valloilleen.
Avatar
s1jviita
Mersumies
Mersumies
Viestit: 571
Liittynyt: Ti 19.06.2012 10:18
Paikkakunta: Tampere - Pori

Re: Mersun luotettavuus

Viesti Kirjoittaja s1jviita »

teemu.vehkamaki kirjoitti:-jos ikiliikkuja olisi keksitty, ei nuita listoja enää tehtäisi. kaikissa on vikoja ja maanantai kappaleita. nyky autoissa nyt vain on tuo sähkö päässyt valloilleen.
Hieman ot, mutta onko olemassa enää pelkästään autojen sähköön perehtyneitä yrityksiä? Nykyään isoilla korjaamoilla on omat sähkärit. Luulen, että autosähkö-yritykset kuolevat, koska jokaiseen merkkiin tarvitaan oma testerinsä ja ne maksaa satoja tuhansia (lailliset) eli käytännössä ei ole järkeä. Enää ei pärjää perinteisellä sähkökynällä!
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: Mersun luotettavuus

Viesti Kirjoittaja pera8x »

Ylermiraita kirjoitti:
pera8x kirjoitti:muuten tuli mieleen, että mulla on vm96 ässä mersu, mikä on kyllä ollu hyvä peli. tekniikaltaan pitkälit samaa kauraa, kun noi 124 koppasetkin. jonkun verran ehkä enemmän sähkötilpehööriä, kun lankussa, mutta muuten ei mitään yllättävää, eikä vikaherkkää osaa. kai..
Paitti moottor ali mitoitettu alusta ja johto sarja ja...... :? :wink: :shh:
syöttöruuvvista saa sitä alimitotusta korjattua.. johtosarjat on niiden vanhempien ongelma. :wink: enää jää se alusta, mutta hyväksyttäköön nyt se sitten näinkin vanhaana romuun.
W201 250DT 20V
w201 190E
Vastaa Viestiin