Kaasutin/ruisku ?
Kaasutin/ruisku ?
Oliko ekoissa 190/bensa koneissa kaasarit ja mihin vuoteen asti vai onko aina ollut ruiskut ?
nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
Re: Kaasutin/ruisku ?
Nyt voin puhua höpöjäkin, mutta muistelisin, että:
190 = kaasari
190 E = ruisku
190 D = diesel
190 = kaasari
190 E = ruisku
190 D = diesel
Kaupan kassalla:
-Onko s-korttia?
-Ei ko mie oon mersumiehii.
W638 112CDI A4
Vitossa kaikki pitää ääntä paitsi torvi.
-Onko s-korttia?
-Ei ko mie oon mersumiehii.
W638 112CDI A4
Vitossa kaikki pitää ääntä paitsi torvi.
Re: Kaasutin/ruisku ?
http://de.wikipedia.org/wiki/W201" onclick="window.open(this.href);return false;kari v kirjoitti:Oliko ekoissa 190/bensa koneissa kaasarit ja mihin vuoteen asti vai onko aina ollut ruiskut ?
Tuon mukaan ruisku on ollut aina vuodesta 82 mukana. Kaasariakin tehtiin aika pitkään
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Re: Kaasutin/ruisku ?
Eli, kaasariakin olis tehty tenavaan ?
nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
Re: Kaasutin/ruisku ?
Tuotannossa oli vuodesta 1982 eli alusta asti kaksilitraiset mallit 190 (kaasutin) ja 190E (ruisku). Kaasutinmalli 190 korvattiin vasta vuonna 1991 pienemmällä ruiskumallilla 190E 1.8.
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: Kaasutin/ruisku ?
eikös 190 tullut 84, vai taishan se olla ainakin esitelty 82, mutta eihän ole tarjolla ollut vanhempia ku 84
Re: Kaasutin/ruisku ?
Lienee vasta -84 ehtinyt malli kunnolla myös Suomeen ja täyteen tuotantovauhtiin muuallakin.280se86 kirjoitti:eikös 190 tullut 84, vai taishan se olla ainakin esitelty 82, mutta eihän ole tarjolla ollut vanhempia ku 84
Olen jonkun kasikolmosen (tai ainakin sellaisena myydyn) nähnyt tarjolla joskus, mutta vähässä ne toki tuntuvat olevan.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 133
- Liittynyt: Su 31.10.2004 17:56
Re: Kaasutin/ruisku ?
Tekniske data
Modell Produsert Modell Produsert
190 10/1982-09/1984
190 10/1984-08/1988
190 09/1988-01/1991
190 E 10/1982-08/1988
190 E / 190 E 2.0 09/1988-08/1993
190 E 2.3 09/1983-08/1988
190 E 2.3 09/1988-08/1993
190 E 2.6 04/1986-08/1988
190 E 2.6 09/1988-08/1993
190 E 1.8 03/1990-08/1993
190 E 2.3-16 09/1984-06/1988
190 E 2.5-16 07/1988-06/1993
190 E 2.5-16 Evolution 03/1989-05/1989
190 E 2.5-16 Evolution II 05/1990-07/1990
W201 190
Antall sylindre 4 (rekke)
Antall ventiler 8
Boring/slaglengde 89,0 / 80,25 mm
Slagvolum 1997 cm3
Kompresjon 9,0
Effekt 90 HK ved 5000 o./min.
Dreiemoment 165 Nm ved 2500 o./min.
Drivstofftank 55 liter
Felger 5 J x 14 H 2
Dekk 175/70 R 14 82 T
Topphastighet manuelt gir: 175 km/t
automatgir: 170 km/t
Akselerasjon 0-100 km/t manuelt gir: 13,2 sekunder
automatgir: 13,8 sekunder
Forbruk per 10 km
-ved 90 km/t 4-tr. manuelt gir: 0,65 liter
5-tr. manuelt gir: 0,58 liter
automatgir: 0,70 liter
-ved 120 km/t 4-tr. manuelt gir: 0,84 liter
5-tr. manuelt gir: 0,78 liter
automatgir: 0,80 liter
-ved bykjøring 4-tr. manuelt gir: 1,07 liter
5-tr. manuelt gir: 1,07 liter
automatgir: 1,05 liter
Transmisjon 4-trinns manuelt gir, 5-trinns manuelt gir, 4-trinns automatgir
Akselavstand
266,5 cm
Sporvidde foran / bak 142,8 / 141,5 cm
Lengde 442,0 cm
Bredde 167,8 cm
Høyde 138,3 cm
Snudiameter 10,6 meter
Totalvekt 1580 kg
Egenvekt 1180 kg
iflg. DIN 70020 (med drivstoff, reservehjul og verktøy)
http://www.mercefreaken.com/modellene/201/201.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Modell Produsert Modell Produsert
190 10/1982-09/1984
190 10/1984-08/1988
190 09/1988-01/1991
190 E 10/1982-08/1988
190 E / 190 E 2.0 09/1988-08/1993
190 E 2.3 09/1983-08/1988
190 E 2.3 09/1988-08/1993
190 E 2.6 04/1986-08/1988
190 E 2.6 09/1988-08/1993
190 E 1.8 03/1990-08/1993
190 E 2.3-16 09/1984-06/1988
190 E 2.5-16 07/1988-06/1993
190 E 2.5-16 Evolution 03/1989-05/1989
190 E 2.5-16 Evolution II 05/1990-07/1990
W201 190
Antall sylindre 4 (rekke)
Antall ventiler 8
Boring/slaglengde 89,0 / 80,25 mm
Slagvolum 1997 cm3
Kompresjon 9,0
Effekt 90 HK ved 5000 o./min.
Dreiemoment 165 Nm ved 2500 o./min.
Drivstofftank 55 liter
Felger 5 J x 14 H 2
Dekk 175/70 R 14 82 T
Topphastighet manuelt gir: 175 km/t
automatgir: 170 km/t
Akselerasjon 0-100 km/t manuelt gir: 13,2 sekunder
automatgir: 13,8 sekunder
Forbruk per 10 km
-ved 90 km/t 4-tr. manuelt gir: 0,65 liter
5-tr. manuelt gir: 0,58 liter
automatgir: 0,70 liter
-ved 120 km/t 4-tr. manuelt gir: 0,84 liter
5-tr. manuelt gir: 0,78 liter
automatgir: 0,80 liter
-ved bykjøring 4-tr. manuelt gir: 1,07 liter
5-tr. manuelt gir: 1,07 liter
automatgir: 1,05 liter
Transmisjon 4-trinns manuelt gir, 5-trinns manuelt gir, 4-trinns automatgir
Akselavstand
266,5 cm
Sporvidde foran / bak 142,8 / 141,5 cm
Lengde 442,0 cm
Bredde 167,8 cm
Høyde 138,3 cm
Snudiameter 10,6 meter
Totalvekt 1580 kg
Egenvekt 1180 kg
iflg. DIN 70020 (med drivstoff, reservehjul og verktøy)
http://www.mercefreaken.com/modellene/201/201.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Aufrecht Melcher Grossaspach
Re: Kaasutin/ruisku ?
Onko kaasari tenavissa sitten katalysaattoria? Mulla on 1989 vm kaasari mese, mutta tuo onko tuossa kattia vaiko ei? Ja missä kohin putkea sen pitäs olla jos etes ylipäätän on?
Entä onko tuon mun mersun koneen malli ; M102.924 ja pitäskö tuo koodin löytyä jostakin päin autoa?
Entä onko tuon mun mersun koneen malli ; M102.924 ja pitäskö tuo koodin löytyä jostakin päin autoa?
Re: Kaasutin/ruisku ?
Noissa viimeisen sarjan malleissa 190 oli se sähkökaasari ja katti (ainakin Saksassa). En muista tarkkaan milloin katti tuli Suomi-Mersuihin vakioksi.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
-
- Mersumies
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
- Paikkakunta: Espoo
Re: Kaasutin/ruisku ?
Kyllä tuon numerosarjan pitäisi löytyä lohkosta meistettynä,olisiko ollut kantissa virranjakajan takana!?Bomberi kirjoitti:Onko kaasari tenavissa sitten katalysaattoria? Mulla on 1989 vm kaasari mese, mutta tuo onko tuossa kattia vaiko ei? Ja missä kohin putkea sen pitäs olla jos etes ylipäätän on?
Entä onko tuon mun mersun koneen malli ; M102.924 ja pitäskö tuo koodin löytyä jostakin päin autoa?
Jaakko.P
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Re: Kaasutin/ruisku ?
Katalysaattori on vaihdelaatikon hännän tietämillä, täältä löytyy katalysaattorilla varustettu kaasari mese jonka käyttöönotto 12/89. Toki alkuperäinen kaasari nakattu pois toimimattomuuden takia ja tilalle laitettu weberin korvauskaasari ja toimii.Bomberi kirjoitti:Onko kaasari tenavissa sitten katalysaattoria? Mulla on 1989 vm kaasari mese, mutta tuo onko tuossa kattia vaiko ei? Ja missä kohin putkea sen pitäs olla jos etes ylipäätän on?
Entä onko tuon mun mersun koneen malli ; M102.924 ja pitäskö tuo koodin löytyä jostakin päin autoa?
Scania R500 -18 (Työauto)
Ford Focus ST Diesel -17
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Ford Focus ST Diesel -17
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Re: Kaasutin/ruisku ?
No tätä minä tietoa kaipasinkin, kun olis tarkoitus jääradalle hommata tenava, kaasarilla, että pystyis itse rassailemaan esim. weberit tai dellortot säädeltäviksi/sotkettaviksi...C280 kirjoitti:Katalysaattori on vaihdelaatikon hännän tietämillä, täältä löytyy katalysaattorilla varustettu kaasari mese jonka käyttöönotto 12/89. Toki alkuperäinen kaasari nakattu pois toimimattomuuden takia ja tilalle laitettu weberin korvauskaasari ja toimii.Bomberi kirjoitti:Onko kaasari tenavissa sitten katalysaattoria? Mulla on 1989 vm kaasari mese, mutta tuo onko tuossa kattia vaiko ei? Ja missä kohin putkea sen pitäs olla jos etes ylipäätän on?
Entä onko tuon mun mersun koneen malli ; M102.924 ja pitäskö tuo koodin löytyä jostakin päin autoa?

nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku