Pagoda Q&A

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13610
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Pagoda Q&A

Viesti Kirjoittaja karra »

Varmaan tulee kysymyksiä detaljointivaiheessa tässä keväällä niin ajattelin avata uuden topikin...

Mutta takavaloista, ostin tarvikelinssit jota sopii sekä W111 coupeen että Pagodaan. Oikea vanha linssi mureni irroitettaessa ja harjoittelin sillä juotoskolvin kanssa sulattamalla iroittamista. Vasemman orkkislinssin sain ehjänä irti siten että sulatin sen reunan sisäpuolelta irti ja painoin linssin sisältä ulos - tällä lailla ulkopintaan ei tullut mitään jälkiä. Halusin vaihtaa molemmat vaikka vasen olikin melkein ehjä - tarkaan katsoessa peruutusvalon kohdalla on pikkuriikkisiä halkeamia.

Tarvikelinssit ei istu aivan täydellisesti pagogan valokehyksiin; jää vähän rakoa sinne. Asetin toisen kehyksen viilapenkkiin ja toisen istumaan puusta tekemääni 2-mäntäisen ruiskupumpun telineeseen ja tarvikelinssit sai tällä lailla asettumaan mukavasti paikoilleen. Koska ne nuljusi eli ei istuneet täydellisesti laitoin kolme pientä palaa maalarinteippiä sisäpuolelle siis pitämään ne paikoillaan. Sitten liimasin linssit kehykseen muutamalla täpäyksellä sikafleksiä.

Aamulla sitten ajattelin tiivistää raot lasisilikonilla. Kun irrotin maalarinteippejä niin yhdestä kohtaa lähti linssin sisäpinnasta punaista maalia pois :evil: . Nämä tarvikelinssit on siis kirkasta muovia ja maalattu siäpuolelta. Kaikki valutekstit on identtiset orkkiksien kanss muuten.

Eli varokaa sitä maalia, on todella heikosti kiinni. Olisikohan maalausvaiheessa siihen jäänyt jotain epäpuhtautta koska viisi muuta teippiä irtosi hyvin...

Pitää kokeilla paikata punaisella maalilla mutta jos se jää pahasti näkymään voisihan tuosta yritää vaikka reklamaation tehdä.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13610
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Pagoda Q&A

Viesti Kirjoittaja karra »

Sitä voisin kysyä että saako ne maskin taakse tulevat ritilät paikoilleen konepellin paikallaan ollessa? Aika ahdasta on ruuvata ne kiinni ellei sitten alakautta saa. Korin isoihin reikiin tulee ilmeisimmin peltimutterit, ne tarttee hankkia.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
O-P
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 36
Liittynyt: Su 06.03.2011 09:55
Paikkakunta: Lahti

Re: Pagoda Q&A

Viesti Kirjoittaja O-P »

Eikös sullakin ole ollut joskus toista saksalais merkkiä, mistä haalistui takavalot. Katsastusta varten porukat haki askartelukaupasta lasimaalia, millä
maalasi valot, että sai leiman. :wink:
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13610
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Pagoda Q&A

Viesti Kirjoittaja karra »

O-P kirjoitti:Eikös sullakin ole ollut joskus toista saksalais merkkiä, mistä haalistui takavalot. Katsastusta varten porukat haki askartelukaupasta lasimaalia, millä
maalasi valot, että sai leiman. :wink:
Opeleita oli aikoinaan :P mutta olikohan niistä nyt kyse, en muista et ois juteltu :D . Unohin ottaa kuvia noista lampuista... perästä tulee...

No niin, takakontin matto. Merkkilikkeen kautta saa vaan sitä isoa mattoa mikä on merkattu vasemmaksi, A113 684 01 04 ja oikeaa eli pientä A113 684 06 04 ei saa. Saman tekstin löysin mersuwikistä:

Current status of the spare part
The part number could not be found at the moment or the spare part is not available (A113 684 06 04).


Kuva

Tilasin saksasta maton siis ja se on juuri oikealla numerolla, A113 684 01 04. EPC:n mukaan se korvaa vanhemman A113 684 00 04. Uusi matto onkin vissiin 250 ja 280 malleihin missä ei varapyörä ole pystyssä lattian läpi.

Kuva

Tarvii varmaan leikata tuohon aukko vararenkaalle, siten että ne liepeet kääntyy alas ja matto jäisi ulkomitoiltaan oikeaksi jolloin se peittäisi takakontin vasemman osan myös.

Kuva

Jotain muutakin piti kysyä mutta unohtui... perästä kuuluu :lol:
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13610
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Pagoda Q&A

Viesti Kirjoittaja karra »

Pagodan takalamppujen pohjien kiinnitysmutterit, muoviset sormipyörät ei ole samoja kun W110/W111. Pagodassa pienemmät M5 ja nuissa sedaneissa isommat ja M6 kierteellä.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pagoda Q&A

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Laita työkalut tuonne varapyörän kuuppaan ja musta vaneri päälle niin ei tarvi leikata mattoon reikää 8)
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13610
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Pagoda Q&A

Viesti Kirjoittaja karra »

http://www.mbclassics.de" onclick="window.open(this.href);return false; pystyy toimittamaan esim noita takavalojen sormiruuveja, pari euroa kappale. Lisäksi ostin takakontin luukun puskinkumit, niitäkään ei ollut nettisivuilla.

Vaikka sieltä olisi saanut orkkiksen ovikatkaisijan, taikka siis uuden joka on kokomuovia toisin kun alkuperäinen joka on bakeliittia kromikauluksella niin ostin Scanian varaosan joka on melkein identtinen. Hinta noin puolet, tosin minun osa tuli Latviasta :) . Otin vanhasta rikki menneestä sen liittimen sisäkalut ja juotin niihin abikot, se osuus jää piiloon joten visuaalisesti saman näköiset. Pitää maalata se toinen orkkis mustaksi jotta ovat saman näköisiä...

Kuva

Kuva

Tässä siis Scanian osa: http://www.dieseltechnic.com/recherche- ... he=1.21088" onclick="window.open(this.href);return false;

http://tir.lg.ua/admin/cache/images/84/ ... bcb8b97ae3" onclick="window.open(this.href);return false;
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13610
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Pagoda Q&A

Viesti Kirjoittaja karra »

Aapo.T kirjoitti:Laita työkalut tuonne varapyörän kuuppaan ja musta vaneri päälle niin ei tarvi leikata mattoon reikää 8)
Heh, ei se matto kumminkaan sovi kun pitäs poistaa tunkin kiinnike :P . Jos tuolta osin yrittäs pitää orkkis set-upin, vaikka mattoa leikkelisikin...

Orkkis maskin taustan ritilät on kuulemma alumiinia ja ne rivat on tehty siten että ovat kaksinkerroin, varmaan osa lyöty muotoonsa. Repro-osa on siis suora ja peltinen.

Jäähdytysjärjestelmän korkki on vanhaa kunnon yleismallia:

Kühlerverschlußdeckel
Vergleichsnummer 0005010015
100 / 1,0 bar

W100,
W105 ,
W108 250S,SE ,300Seb
W109 300sel M189
W110
W111 220b,SbSeb,250Se
W112
W113 230Sl, 250sl ,280sl
W121 190sl
W180
W128


Motonet myy samaa korkkia W110, W114 ja W123; 15 lbs eli n yksi bar. Pitää kysyä mitä tuohon maksaa merkkiliikkeessä korkki... omassa W109:ssäkin on 123 varaosanumerolla korkki. On niin hyvin esillä että saisi olla orkkis.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13610
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Pagoda Q&A

Viesti Kirjoittaja karra »

Jäähdyttäjän (taikka siis paisuntasäiliön) korkista; jenkkisivustot tarjoaa tuohon 1 bar paineelle ja uudempiin (mm W123 sekä 300 SEL 6.3) 1.2 bar korkkia.

Orkkis maksaa merkkiliikkeessä n 50 euroa, W123 korkki merkkiliikkeessä 34 euroa. Vastaavat OEM korkit AutohausAZ:ssä 20 ja 6 dollaria :shock: .

Merkkiliikkeessä tulipeltiin lämmityslaitteen putkien läpiviennit Saksasta, toinen 9,50 ja toinen 0,50 euroa. Kympillä siis molemmat, tänään hain!
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13610
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Pagoda Q&A

Viesti Kirjoittaja karra »

http://www.mbclassics.de" onclick="window.open(this.href);return false; kautta saa takavalojen sisäpuolen kiinnitysmuttereita; muovisia sormipyöriä siis. No, ne mitä saa on mustia ja niissä on metallinen insertti sisällä jossa kierre. Vanhat alkuperäiset ovat isompia valkoisia kokomuovisia. Ei ollut kalliita , olikohan ne puoltoista euroa kappale.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Vastaa Viestiin