vastatkaavaan ihmeessä kaikki jotka jotai tiedätte tästä aiheesta
190E automaatti -> manuaali
190E automaatti -> manuaali
Eli ostin tommosen automaatti tenavan ensimmäiseks autoks. kiinnostais mimmonen homma olis manuaalin vaihto. Mitä kaikkea täytyy ottaa huomioon tossa hommassa, mitä kaikkee täytyy ostaa ja mitkä laatikot käy 102moottoriin?
vastatkaavaan ihmeessä kaikki jotka jotai tiedätte tästä aiheesta
vastatkaavaan ihmeessä kaikki jotka jotai tiedätte tästä aiheesta
Viimeksi muokannut hoffreeen, Pe 07.02.2014 09:40. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: 190E automaatti -> manuaali
Jos sinulla on hyväkuntoinen ja vähän ajettu 190E, niin älä ihmeessä ala vaihtamaan tekniikkaa.
Jos auto on siisti ja alkuperäiskuntoinen, sen arvo säilyy parhaiten ilman muutoksia.
Toiseksi, Mersun automaatti on loistava ja käsivalintainen laatikko kamala.
Vaihteensiirto on hidas ja takelteleva, lisäksi voimansiirtoon tulee nytkytystä
eli niin sanottu Bonanza-efekti.
Käy koeajamassa tuommoinen käsivalintainen ja jos se jostain syytä on pakko saada,
vaihda mieluiten koko autoa. Moni varmasti ottaisi mielelllään automaatin.
Jos auto on siisti ja alkuperäiskuntoinen, sen arvo säilyy parhaiten ilman muutoksia.
Toiseksi, Mersun automaatti on loistava ja käsivalintainen laatikko kamala.
Vaihteensiirto on hidas ja takelteleva, lisäksi voimansiirtoon tulee nytkytystä
eli niin sanottu Bonanza-efekti.
Käy koeajamassa tuommoinen käsivalintainen ja jos se jostain syytä on pakko saada,
vaihda mieluiten koko autoa. Moni varmasti ottaisi mielelllään automaatin.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: 190E automaatti -> manuaali
manuaali on huomattavasti helpompi vaihtaa sinne kun automaatti mutta yhdyn tuohon jarkon mielipiteeseen
jos rallinkia meinaa ajaa niin mersun lootassa on niin hitaat synkrot että särkyy äkkiä
jos rallinkia meinaa ajaa niin mersun lootassa on niin hitaat synkrot että särkyy äkkiä
w201 om605
Re: 190E automaatti -> manuaali
Eiköhän jokainen saa tehä autolleen mitä tykkää. Eikä w201 oli enää niin arvossaan että se olisi mikään peruste niiden säälimiseen.
Onhan mersulla hyviäkin vaan manuaaleja kuten getrag ja 6 pykäläinen ja kehuuhan ne sitä zf kin. zf ei itellä ole kokemusta.
Tuo getrag ois varmasti hyvä vaihtoehto jos manuaalin haluaa. Melko hintava kylläkin.
Ite vaihdoin aikoinaan omaa st 190:iin getragin automaatin tilalle.
Osia tarvit polkimet kartaanin etupätkän vaihelaatikon kannakkeen vaihekepin vauhtipyörän ja kytkimen. Sähköjä joudut muuttamaan sen verran että yhdistät vaihelaatikon pistokkeesta kaksi paksumpaa johtoa ja kaksi ohuempaa vedät vaihekepin pakkivalon katkasijalle.
Ainiin mää pilasin tuosa vasta 190 000 ajetun w124 coupen st tekniikalla.
Onhan mersulla hyviäkin vaan manuaaleja kuten getrag ja 6 pykäläinen ja kehuuhan ne sitä zf kin. zf ei itellä ole kokemusta.
Tuo getrag ois varmasti hyvä vaihtoehto jos manuaalin haluaa. Melko hintava kylläkin.
Ite vaihdoin aikoinaan omaa st 190:iin getragin automaatin tilalle.
Osia tarvit polkimet kartaanin etupätkän vaihelaatikon kannakkeen vaihekepin vauhtipyörän ja kytkimen. Sähköjä joudut muuttamaan sen verran että yhdistät vaihelaatikon pistokkeesta kaksi paksumpaa johtoa ja kaksi ohuempaa vedät vaihekepin pakkivalon katkasijalle.
Ainiin mää pilasin tuosa vasta 190 000 ajetun w124 coupen st tekniikalla.
Re: 190E automaatti -> manuaali
Näinhän se on.jukkis. kirjoitti:Eiköhän jokainen saa tehä autolleen mitä tykkää.
Mutta pieni kyseenalaistaminen on joskus kuitenkin paikallaan, joten minuakin kiinnostaa tietää, että mikä siinä vispaamisessa niin kovasti kiinnostaa?
Re: 190E automaatti -> manuaali
Oisko niin että toinen tykkää äitistä ja toinen tyttärestä..
Re: 190E automaatti -> manuaali
joono täytyy nyt miettiä tässä kun aikaakin on elokuuhun asti ennenku saan kortin
että ostaako sitä sitte kokonaa toisen auton esim. 2.6 niin vois sitte myöhemmi vaihtaa 3.0 koneen
ilman jarrujen ja alustan muutosta? 
Re: 190E automaatti -> manuaali
Mutta samaa vispaamista tehdään kummallakin...jukkis. kirjoitti:Oisko niin että toinen tykkää äitistä ja toinen tyttärestä..
Re: 190E automaatti -> manuaali
Joo en minäkään nuin vähän ajetusta ja räpeltämättömästä menisi vaihtamaan lootaa. Itellä on 230e automaatti ja tosi hyvä on tuo mersun automaattiaski jos vaan on kunnossa! 
W123 240D
W124 200E -91
W124 300td -94
W124 200E -91
W124 300td -94
Re: 190E automaatti -> manuaali
jos sillä autolla haluaa ajaa vinossa talvella, niin se automaatti on paljon parempi siihenkin
mun nykyisessä 190e:ssä on 426tkm ajettu automaatti ja toimii täysin.
mun nykyisessä 190e:ssä on 426tkm ajettu automaatti ja toimii täysin.
Re: 190E automaatti -> manuaali
Veit sanat suusta!tanari kirjoitti:jos sillä autolla haluaa ajaa vinossa talvella, niin se automaatti on paljon parempi siihenkin![]()
mun nykyisessä 190e:ssä on 426tkm ajettu automaatti ja toimii täysin.
W123 240D
W124 200E -91
W124 300td -94
W124 200E -91
W124 300td -94
Re: 190E automaatti -> manuaali
tääny vähä eksyy aiheesta mutta, kattelin tossa noita h&r ja vogtland madallus jousia niin tuleeko ihankivireki jos laittaa 4 sylinterisee 6sylinterisen jouset? 
Re: 190E automaatti -> manuaali
osta nelisylinteriseen tarkoitetut, ovat ihan hyvät, esim. mage_90 kauppas jokuaika sitten fk:n 70/40 settiä olisko hinta ollut 50e?hoffreeen kirjoitti:tääny vähä eksyy aiheesta mutta, kattelin tossa noita h&r ja vogtland madallus jousia niin tuleeko ihankivireki jos laittaa 4 sylinterisee 6sylinterisen jouset?
Re: 190E automaatti -> manuaali
Milläs reseptillä w124 koppaan getrag naitetaan, 722.3 laatikon tilalle? Lähinnä kiinnostais että mikä kardaani käy ja mikä takakanneke käy suoraan?jukkis. kirjoitti: Osia tarvit polkimet kartaanin etupätkän vaihelaatikon kannakkeen vaihekepin vauhtipyörän ja kytkimen. Sähköjä joudut muuttamaan sen verran että yhdistät vaihelaatikon pistokkeesta kaksi paksumpaa johtoa ja kaksi ohuempaa vedät vaihekepin pakkivalon katkasijalle.
Re: 190E automaatti -> manuaali
Kävin ajamassa automaatti tenavaa, lähteekö nämä aina paikaltaan 2-vaihteella? Tekee lähtemisestä jotenkin venyvää?!
Re: 190E automaatti -> manuaali
ykkösellä tavallisesti lähdetään liikenteeseen
joku hämminki kuulostais olevan...
w201 om605
Re: 190E automaatti -> manuaali
eikös pensiinit lähe aina kakkosella jos kepukka d asennossa. diiisselit taitaapi lähtiä ykkösellä.
C124 24v DT
C124 ?
C123 230
S210 24v
C124 ?
C123 230
S210 24v
Re: 190E automaatti -> manuaali
Käyttääkö pakkovaihteet sitten ykkösestä ylöspäin vaihteet? Mielestäni outo tapa että D asennossa lähtisi aina kakkosella!? 
Re: 190E automaatti -> manuaali
on ollu pensankin loota joskus sulateltavana ja ykkösellä sekin liikkeelle läksi.
w201 om605




