W209 Clk 240

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
Diodi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 22
Liittynyt: Ti 12.02.2013 19:07

W209 Clk 240

Viesti Kirjoittaja Diodi »

Hei!

Tuli tuossa vaihdettua rinkelimersu ensimmäiseen otsikon mukaiseen mersuun.
Clkssa on siis huolto mennyt tietokoneen mukaan jo n.1500km yli aikataulusta mutta mitä tuo huolto siis pitää sisällään?
Auto siis 2.6 V6 automaatti ja ajettu 168tkm. Teenkö hirvittävää syntiä jos vain vaihdatan tavallisella korjaamolla siihen:öljyt (5w-30 joku olikohan mobil longlife) tuota suositteli varaosaliikkeessä,öljyn-suodattimen,raitisilmasuodattimen.
Samalla asennettaisiin myös lohkolämppäri sisähaaralla kun sitä ei tässä valmiina ollut.
Mitä kaikkea muuta tuo huolto pitäisi käytännössä sisällään? Tarkastuksia kai vain?
Huolto valo myös nollattaisiin.

Myöskin pissapoika oli mykkänä olisiko jotakin vihiä mistä lähteä vikaa purkamaan/etsimään?

Ja vielä minkälaisia kulutuksia on porukalla ollut näillä matka ajossa talvisin?
Avatar
ssuvik
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2782
Liittynyt: Pe 05.08.2011 18:42

Re: W209 Clk 240

Viesti Kirjoittaja ssuvik »

No eihän öljyn+suodattimien vaihto ole koskaan huono veto :thumbup: Öljyn ny ei tarvi välttämättä mitään longlifeä olla. Suosittelen ottamaan selvää, milloin laatikon öljyt on vaihdettu. 60000km on sille sopiva vaihtoväli. Pissapojasta kannattaa ensimmäisenä tarkistaa, ettei ole tukoksia, tai letkut jäässä. Itse säiliön ei pitäisi jäätyä.
E350CDI&A180CDI
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: W209 Clk 240

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

Aloittaisin pissapojan vianetsinnän sulakkeista....eikös tuossakin muuten ole letkut pissapojalle lämmitetyt?
Sitten siirtyisin tutkimaan pisupojan moottoria.

Tietty aivan ensimmäiseksi aloittaisin nestemäärästä...onhan sitä :D :wink:

.
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
Diodi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 22
Liittynyt: Ti 12.02.2013 19:07

Re: W209 Clk 240

Viesti Kirjoittaja Diodi »

60 000 sopiva vaihtoväli? O.o noin tiuhaan? 150tkm oli vaihettu lootaan öljyt kuitenkin sen ekana tarkistin.
Paljos näissä on muuten ölynvaihtoväli?
Mutta siis tuosssa huollossa ei tuskin muuta tärkeää ole?
Juu nestettä on ja sulake olisi seukkina tarkoitus vilkuilla kunhan kerkiää kun nyt meni heti sinne öljynvaihtoon ja lämppärin asennukseen:)
Avatar
ssuvik
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2782
Liittynyt: Pe 05.08.2011 18:42

Re: W209 Clk 240

Viesti Kirjoittaja ssuvik »

Diodi kirjoitti:60 000 sopiva vaihtoväli? O.o noin tiuhaan? 150tkm oli vaihettu lootaan öljyt kuitenkin sen ekana tarkistin.
Paljos näissä on muuten ölynvaihtoväli?
Mutta siis tuosssa huollossa ei tuskin muuta tärkeää ole?
Joo kyllä. 60000km. Ei se ole yhtään tiuha. Pitämällä laatikon öljyt tuoreena, pysyy toiminta nätimpänä ja ennaltaehkäiset samalla muita vikoja. Vehon mielestähän öljyjä ei tarvisi vaihtaa ikinä. Miltäs se kuulostaa?
Moottoriöljyjäkään en vaihtaisi tehtaan suositusten mukaan (mikä tuossa mallissa taitaa olla 15000-20000km). Uudemmat mersut vähän käytönkin mukaan vaihtelee huoltoväliä. Omiin autoihin olen aina vaihtanut max. 10000km jälkeen öljyt.
E350CDI&A180CDI
Avatar
Diodi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 22
Liittynyt: Ti 12.02.2013 19:07

Re: W209 Clk 240

Viesti Kirjoittaja Diodi »

Tänään hain mersun huollosta ja noin 20min ajoa ja moottorinvikavalo syttyi -.- Kaveri katsoi bt odb palikalla ja lambda ilmeisesti sökönä, Mistä halvimmalla uusi?
myöskin huomasin että etupuskuri ei ollut aivan kunnolla kiinni vähän repsotti..
Tuolle pissapojallehan oli "automaatti" sulake että luultavasti uusipissapojan punppukin pitäisi jostain alkaa metsästämään.
Avatar
Diodi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 22
Liittynyt: Ti 12.02.2013 19:07

Re: W209 Clk 240

Viesti Kirjoittaja Diodi »

Huhuu? Montakohan lambdaa tuossa mahtaa olla ja miten muilla on nuo kestänyt? vähän viittaili koodit siihen että oisi pari mennyt heti kerralla -.-
Avatar
AP-race/lake
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1365
Liittynyt: La 13.02.2010 20:17
Paikkakunta: Helsinki / "Patelan poikii"

Re: W209 Clk 240

Viesti Kirjoittaja AP-race/lake »

Diodi kirjoitti:Huhuu? Montakohan lambdaa tuossa mahtaa olla ja miten muilla on nuo kestänyt? vähän viittaili koodit siihen että oisi pari mennyt heti kerralla -.-
veikkaan 2kpl.mutta käytä toisessa testerissä niin saat varmuuden. nm.kokemusta on.
Avatar
ssuvik
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2782
Liittynyt: Pe 05.08.2011 18:42

Re: W209 Clk 240

Viesti Kirjoittaja ssuvik »

AP-race/lake kirjoitti:
Diodi kirjoitti:Huhuu? Montakohan lambdaa tuossa mahtaa olla ja miten muilla on nuo kestänyt? vähän viittaili koodit siihen että oisi pari mennyt heti kerralla -.-
veikkaan 2kpl.mutta käytä toisessa testerissä niin saat varmuuden. nm.kokemusta on.
Joo star on ainut millä mersuja pitäis tutkia.
E350CDI&A180CDI
Avatar
AP-race/lake
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1365
Liittynyt: La 13.02.2010 20:17
Paikkakunta: Helsinki / "Patelan poikii"

Re: W209 Clk 240

Viesti Kirjoittaja AP-race/lake »

ssuvik kirjoitti:
AP-race/lake kirjoitti:
Diodi kirjoitti:Huhuu? Montakohan lambdaa tuossa mahtaa olla ja miten muilla on nuo kestänyt? vähän viittaili koodit siihen että oisi pari mennyt heti kerralla -.-
veikkaan 2kpl.mutta käytä toisessa testerissä niin saat varmuuden. nm.kokemusta on.
Joo star on ainut millä mersuja pitäis tutkia.
säästin satoja euroja, kun en luottanut laitteeseen,jossa oli "vähemmän" pinnejä. osa vääntyneitä(irti). päivitetty STAR ainoa oikea laite piste :D
Lape
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 194
Liittynyt: Su 06.11.2011 22:07
Paikkakunta: Kemi

Re: W209 Clk 240

Viesti Kirjoittaja Lape »

edit. V6 = 4 kattia ja 2 (4) lambdaa.
Viimeksi muokannut Lape, Pe 15.02.2013 01:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
AP-race/lake
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1365
Liittynyt: La 13.02.2010 20:17
Paikkakunta: Helsinki / "Patelan poikii"

Re: W209 Clk 240

Viesti Kirjoittaja AP-race/lake »

Lape kirjoitti:V6 = 2 kattia ja 4 lambdaa.
tere.mistä moottori mallista on kyse? :)
Lape
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 194
Liittynyt: Su 06.11.2011 22:07
Paikkakunta: Kemi

Re: W209 Clk 240

Viesti Kirjoittaja Lape »

AP-race/lake kirjoitti:
Lape kirjoitti:V6 = 2 kattia ja 4 lambdaa.
tere.mistä moottori mallista on kyse? :)
Ainakin M112/M272 mallit.
Avatar
AP-race/lake
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1365
Liittynyt: La 13.02.2010 20:17
Paikkakunta: Helsinki / "Patelan poikii"

Re: W209 Clk 240

Viesti Kirjoittaja AP-race/lake »

Lape kirjoitti:
AP-race/lake kirjoitti:
Lape kirjoitti:V6 = 2 kattia ja 4 lambdaa.
tere.mistä moottori mallista on kyse? :)
Ainakin M112/M272 mallit.
veikkaan että M112 on 2 lambdainen ja M272 4 lambdainen. omassa on M113 jossa 2 lambdaa ja neljä kattia. :lol:
Lape
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 194
Liittynyt: Su 06.11.2011 22:07
Paikkakunta: Kemi

Re: W209 Clk 240

Viesti Kirjoittaja Lape »

Diodi kirjoitti:Huhuu? Montakohan lambdaa tuossa mahtaa olla ja miten muilla on nuo kestänyt? vähän viittaili koodit siihen että oisi pari mennyt heti kerralla -.-
Etummaiset: A 001 540 07 17 (Alustanrumeroon: F024097 asti) A 001 540 87 17(Alustanumerosta F024097 alkaen)
Takimmaiset: A 001 540 46 17
Avatar
AP-race/lake
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1365
Liittynyt: La 13.02.2010 20:17
Paikkakunta: Helsinki / "Patelan poikii"

Re: W209 Clk 240

Viesti Kirjoittaja AP-race/lake »

Lape kirjoitti:
Diodi kirjoitti:Huhuu? Montakohan lambdaa tuossa mahtaa olla ja miten muilla on nuo kestänyt? vähän viittaili koodit siihen että oisi pari mennyt heti kerralla -.-
Etummaiset: A 001 540 07 17 (Alustanrumeroon: F024097 asti) A 001 540 87 17(Alustanumerosta F024097 alkaen)
Takimmaiset: A 001 540 46 17
OK. :D täytyy uskoa viisaampaa. täytyy nyt kehua, että on M113 V8 huokeempi anturivikojen suhteen. :lol:
Lape
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 194
Liittynyt: Su 06.11.2011 22:07
Paikkakunta: Kemi

Re: W209 Clk 240

Viesti Kirjoittaja Lape »

AP-race/lake kirjoitti:
Lape kirjoitti:
Diodi kirjoitti:Huhuu? Montakohan lambdaa tuossa mahtaa olla ja miten muilla on nuo kestänyt? vähän viittaili koodit siihen että oisi pari mennyt heti kerralla -.-
Etummaiset: A 001 540 07 17 (Alustanrumeroon: F024097 asti) A 001 540 87 17(Alustanumerosta F024097 alkaen)
Takimmaiset: A 001 540 46 17
OK. :D täytyy uskoa viisaampaa. täytyy nyt kehua, että on M113 V8 huokeempi anturivikojen suhteen. :lol:
En uskalla faktaksi väittää että nuo takimmaiset on olemassa, mutta näin EPC ainakin kertoo. Joku vielä viisaampi voi korjata.
Avatar
AP-race/lake
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1365
Liittynyt: La 13.02.2010 20:17
Paikkakunta: Helsinki / "Patelan poikii"

Re: W209 Clk 240

Viesti Kirjoittaja AP-race/lake »

Lape kirjoitti:
AP-race/lake kirjoitti:
Lape kirjoitti:
Diodi kirjoitti:Huhuu? Montakohan lambdaa tuossa mahtaa olla ja miten muilla on nuo kestänyt? vähän viittaili koodit siihen että oisi pari mennyt heti kerralla -.-
Etummaiset: A 001 540 07 17 (Alustanrumeroon: F024097 asti) A 001 540 87 17(Alustanumerosta F024097 alkaen)
Takimmaiset: A 001 540 46 17
OK. :D täytyy uskoa viisaampaa. täytyy nyt kehua, että on M113 V8 huokeempi anturivikojen suhteen. :lol:
En uskalla faktaksi väittää että nuo takimmaiset on olemassa, mutta näin EPC ainakin kertoo. Joku vielä viisaampi voi korjata.
juu..ei nuo minunkaan auton "varustus" ole paikkansapitäviä. alkujaan neljästä katista kollektorikatit ovat tyhjiä!!! :D sorry OT
mutta asiaan.. kandee käyttää "OIKEAN" starin pakeilla.. minulle on kerran käynyt niin,että kovia kokeneen "stari" ilmoitti kummatkin lamdat paskaksi. ihmettelin sitä suuresti,kun auto pelas ku unelma. no sen verran jäi kaivaa asia,että soitin kaverille ja kerroin mikä ja miten todettiin...käytin hänen starissaan 55.sen. ja johan pomppas. autoni oli täysin äffätön. varmaankin sillä kauhtuneella jokin pikku ähvää poistettiin,mutta lamda kohdalla, jossa iso ähvä tuli. nyt ei edes herjannut. ja auto toimii edelleen ku unelma. kerroin tämän siksi. että nuilla muilla laitteilla joidenkin konemallien kohdalla,vika määritelmä on väärä tai ei tajua. mutta reilu 300e säästy silloin.... kiitos villelle. :thumbup:
Avatar
Diodi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 22
Liittynyt: Ti 12.02.2013 19:07

Re: W209 Clk 240

Viesti Kirjoittaja Diodi »

mites jos auto kertoo että vähennä öljyä, eli että öljyä ois liikaa. 8Litraa sinne on laitettu niinkuin pitäisi? ilmeisesti tuo liiika öljy nyt sitten voinut hajottaa nuo lambdakin?
Noita öjyjähän ei tuolta nyt sitten saa mistään mitenkään vähemmäksi jos pohjaroppua ei lasketa? Kun ei ole öljytikunpaikkaakaan missään, ois hieno kiiltävä öljypumppu jos joku tarvii kun eihän sillä vittuakaan tee kun on näin hyvin suunniteltu tämä -.-
Avatar
AP-race/lake
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1365
Liittynyt: La 13.02.2010 20:17
Paikkakunta: Helsinki / "Patelan poikii"

Re: W209 Clk 240

Viesti Kirjoittaja AP-race/lake »

öljytikku löytyy edestä katsottuna moottorin vasemmalta puolelta, pakosarjan korkeudelta. voi olla että ns.sormikahva on mennyt poikki. ovat vähän heikko laatusta muovia? :)
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: W209 Clk 240

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

Diodi kirjoitti: ilmeisesti tuo liiika öljy nyt sitten voinut hajottaa nuo lambdakin? -.-
Epäilen. Lambdat hajoaa yleensä polttoaineen joutumisesta putkistoon palamattomana = sytytyskatkoksia.
En löydä ainakaan hirveän nopeasti syy-yhteyttä öljylle ja lmbdavialle.

.
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
Diodi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 22
Liittynyt: Ti 12.02.2013 19:07

Re: W209 Clk 240

Viesti Kirjoittaja Diodi »

AP-race/lake kirjoitti:öljytikku löytyy edestä katsottuna moottorin vasemmalta puolelta, pakosarjan korkeudelta. voi olla että ns.sormikahva on mennyt poikki. ovat vähän heikko laatusta muovia? :)
Tuossako on siis öljytikku? O.o enimmäkseen oikealtapuolen kyllä kattelin mutta en kyllä millään tahtonut löytää mistään? Onko varmaatietoa että noissa ensimmäisissä w209 korisissa on öljytikku? pitääpä huomenna ettiä paremmalla psyykkeellä uudestaan :D

Tuo moottorinvikavalokin sammui tai paremmin ei syttynyt enää uudestaan nyt illalla? O.o silti kulutus on aika hurjaa tyhjäkäynnilläkin n10L ja keskikulutus on siellä 15-19 vaikka miten ajaa, että taitaa ne lambdat rikki olla?
Avatar
Diodi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 22
Liittynyt: Ti 12.02.2013 19:07

Re: W209 Clk 240

Viesti Kirjoittaja Diodi »

ei siellä ole ollenkaan sitä tikkua :(
Avatar
AP-race/lake
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1365
Liittynyt: La 13.02.2010 20:17
Paikkakunta: Helsinki / "Patelan poikii"

Re: W209 Clk 240

Viesti Kirjoittaja AP-race/lake »

http://www.google.fi/search?hl=fi&gs_rn ... B544%3B408" onclick="window.open(this.href);return false; kuvan vasemmassa alareunassa pieni punainen sormikahva on ölsätikku. :D
Avatar
Diodi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 22
Liittynyt: Ti 12.02.2013 19:07

Re: W209 Clk 240

Viesti Kirjoittaja Diodi »

Mutta ei oo ton näköstä yhtään pellinalla? Kone suojakin on ihan erinäkönen ei sieltä kyllä Lapen kanssa mitään oilitikkua löydetty.
Avatar
Jani426
Mersumies
Mersumies
Viestit: 739
Liittynyt: Su 03.02.2008 10:09
Paikkakunta: Lahti

Re: W209 Clk 240

Viesti Kirjoittaja Jani426 »

Kyllä sieltä öljytikun putki löytyy, tikkua ei ole, siinä on tulppa päällä. Ne koneen suojamuovit lähtee nostamalla irti. Rupee se moottorikin näyttämään samalta kun linkissä. :wink:
r129 SL320 , w202 C180 Elegance , w204 C200 CDI Avantgarde

Ex list : R107 380SL , A124 E 200 Cabriolet , w126 300 SE , w202 C280 Sport , w203 C200 Kompressor , w208 CLK 200 Elegance , w208 CLK200 Sport , w208 CLK 230 Komp. Elegance ,w211 E220 CDI , C215 CL 500

Myynnissä sekalaista osaa w126, w202, w210, r129, ym. ....
Avatar
Jani426
Mersumies
Mersumies
Viestit: 739
Liittynyt: Su 03.02.2008 10:09
Paikkakunta: Lahti

Re: W209 Clk 240

Viesti Kirjoittaja Jani426 »

Kuva

Siinähän se on kuvaan merkattu. :wink:
r129 SL320 , w202 C180 Elegance , w204 C200 CDI Avantgarde

Ex list : R107 380SL , A124 E 200 Cabriolet , w126 300 SE , w202 C280 Sport , w203 C200 Kompressor , w208 CLK 200 Elegance , w208 CLK200 Sport , w208 CLK 230 Komp. Elegance ,w211 E220 CDI , C215 CL 500

Myynnissä sekalaista osaa w126, w202, w210, r129, ym. ....
Lape
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 194
Liittynyt: Su 06.11.2011 22:07
Paikkakunta: Kemi

Re: W209 Clk 240

Viesti Kirjoittaja Lape »

Tuo on vaihteiston öljytikun putki.
Avatar
aziz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1637
Liittynyt: La 17.09.2005 11:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: W209 Clk 240

Viesti Kirjoittaja aziz »

Jos ei muu auta, niin auton alle ja pohjamuovi pois. Ei se nyt lopulta ole iso homma valuttaa sitä ala kautta poies. Samalla voit tarkistaa tulevaisuutta varten, lähteekö sieltä öljypohjasta sitä putkea yläilmoihin, ei tarvitse turhaan etsiä. Lambda-anturien lukumäärän näät siiinä samalla.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74

Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Avatar
Diodi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 22
Liittynyt: Ti 12.02.2013 19:07

Re: W209 Clk 240

Viesti Kirjoittaja Diodi »

Jani426 kirjoitti:Kyllä sieltä öljytikun putki löytyy, tikkua ei ole, siinä on tulppa päällä. Ne koneen suojamuovit lähtee nostamalla irti. Rupee se moottorikin näyttämään samalta kun linkissä. :wink:

Tuossa linkissähän on erilaiset suojamuovit päällä paikallaan? käytin kyllä suojia pois. Ja tosiaan tyo merkattu öljyputki löytyi kyllä mutta eikös se ole vaihteistoöljyn putki? :wink:
Vastaa Viestiin