Ootko Dynotestcenteriltä kysyny? Muistaakseni Sieltä on ainakin yhet laput tullu missä on tehty ahtopainekartta, ei muistaakseni ollut koneella tehty vaan penkittäjä hahmotteli käsin. Pitääpä kaverilta kysästä huomennaRuisleze kirjoitti:Ongelmia ollu tän katastamisen kans jo jonkun aika eli mistä löytyy semmonen penkki joka tallentaa ahtopaineen käyränä lapulle sekä sais kierrosluvun tuosta rutkusta esille vaikka ei mitään mittareita olekkaan. Oulun lähistöltä mieluiten. Kaikki paitsi tekun penkki on oulusta soiteltu läpi. Tekun väki kun ei vastaa. Turhaa ruostuu tuo auto tossa pihalla kun sillä saa vain ajaa penkkiin/katsastusasemalle..
OM603 VNT x 2 (ääninäytettä)
Re: OM603 VNT x 2 (ääninäytettä)
W212 E200 BlueTec 2016
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Re: OM603 VNT x 2 (ääninäytettä)
jos ei muuten niin kajaanissa saa paineet paperille ihan mitattuna eikä käsipelissä
w201 om605
Re: OM603 VNT x 2 (ääninäytettä)
Ei täälläpäin kyllä vaadita ahtopaineesta mitään käyrää. Riittää kun penkittäjä kirjoittaa käsin paperiin käytetyn maksimi ahtopaineen ja that's it. Eli konttorin vaihtokin vois auttaa hommassa 

Käyttis: W210 E55 AMG -00
Re: OM603 VNT x 2 (ääninäytettä)
Sultzi kirjoitti:Ei täälläpäin kyllä vaadita ahtopaineesta mitään käyrää. Riittää kun penkittäjä kirjoittaa käsin paperiin käytetyn maksimi ahtopaineen ja that's it. Eli konttorin vaihtokin vois auttaa hommassa
Ei oo tääläkään muuta vaajittu.
Re: OM603 VNT x 2 (ääninäytettä)
On soitettu, vastaus kuului tuttuun ja turvalliseen tapaan niinkuin muistakin pakoista "Ei saa, mutta ei sitä tarvita". Tämän asian tiimoilta on erääseen valtion firmaan otettu yhteyttä ja valtion firman ukko tuumasi että ne teholaput joissa ei ole ahtopainetta käyränä ovat vahingossa päässeet läpi.multiviri kirjoitti:Ootko Dynotestcenteriltä kysyny? Muistaakseni Sieltä on ainakin yhet laput tullu missä on tehty ahtopainekartta, ei muistaakseni ollut koneella tehty vaan penkittäjä hahmotteli käsin. Pitääpä kaverilta kysästä huomenna
Viimeksi muokannut Ruisleze, La 16.02.2013 18:24. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: OM603 VNT x 2 (ääninäytettä)
Tätäkin on koitettu, mutta tämä nimeltä mainitsematon katsastusfirma on ketkuillut asian niin että ihan eri nimellä olevassa katsastusfirmassa näkivät jostain perkeleen tietokannasta teholapun "puutteet" eli he eivät ruenneet katsastamaan, koska eräs valtion firma tulee puhelinlankoja pitkin kyläilemään jos toisen katsastusfirman merkintöjä ei oteta huomioon yms.Sultzi kirjoitti:Ei täälläpäin kyllä vaadita ahtopaineesta mitään käyrää. Riittää kun penkittäjä kirjoittaa käsin paperiin käytetyn maksimi ahtopaineen ja that's it. Eli konttorin vaihtokin vois auttaa hommassa
Re: OM603 VNT x 2 (ääninäytettä)
Johan ny myrkyn lykkäsivät.. 

-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 170
- Liittynyt: Pe 14.11.2008 09:28
Re: OM603 VNT x 2 (ääninäytettä)
MIkäs ongelma tuo on?Ruisleze kirjoitti:Tätäkin on koitettu, mutta tämä nimeltä mainitsematon katsastusfirma on ketkuillut asian niin että ihan eri nimellä olevassa katsastusfirmassa näkivät jostain perkeleen tietokannasta teholapun "puutteet" eli he eivät ruenneet katsastamaan, koska eräs valtion firma tulee puhelinlankoja pitkin kyläilemään jos toisen katsastusfirman merkintöjä ei oteta huomioon yms.Sultzi kirjoitti:Ei täälläpäin kyllä vaadita ahtopaineesta mitään käyrää. Riittää kun penkittäjä kirjoittaa käsin paperiin käytetyn maksimi ahtopaineen ja that's it. Eli konttorin vaihtokin vois auttaa hommassa
Ei muuta kuin vaikka paineilmakompressorista painerajasäätimen kautta 0,3bar mittariin ja penkissä mittaustulos niin varmasti menee läpi.
MIks tehdä noista mittauksista niin vaikeita.
Holset siellä lukee..
Re: OM603 VNT x 2 (ääninäytettä)
Niin kun ne haluaa käyrän paperille siitä ahtopaineesta.
Re: OM603 VNT x 2 (ääninäytettä)
Autostahan löytyis vaikka minkälaista liitintä johon sais letkuja kiinni, mutta ei oo vielä löytyny läheltä penkkipaikkaa missä sais ahtopaineen käyränä lapulle. Katsastusmiehillä on suhtautuminen tähän tuplaturpo viritelmään kohdillaan, siinä ei voi olla tuon verran tehua mitä lapulla lukee ahtopainekkin on ilmeisesti väärä kun se on siihen lappuun kirjoitettu jälkeen päin. Kierroslukua kun ei saatu penkissä esille niin sitä myös meinattiin että tahallaan nostettu hitaasti kierroksia että tehoa ei tule. Täytyy vielä koittaa saada tuota tekun henkilökuntaa kiinni siellähän kyllä olis tarpeelliset värkit. Semmonen asia tuli vielä ilmi että teholappu pitäs tuoda suoraan penkin tulostimesta puhtain silkkihansikkain katsastusasemalle hyvä jos siihen penkittäjä saa allekirjotuksensa laittaa 

Re: OM603 VNT x 2 (ääninäytettä)
just viime kesänä muutoskatsastin omaani ahtimen ja välijäähyn. ei tarvinnu penkki lapussa olla mitään ahtokäyrää. lapussa vaan luki ahtopaine 1,2 bar. vaihda ihmeessä konttoria jos toiminta on tollasta.
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Re: OM603 VNT x 2 (ääninäytettä)
Eipä taida enää konttorin vaihtokaan tässä tilanteessa auttaa 

Re: OM603 VNT x 2 (ääninäytettä)
Sehän tässä onkin, kun katsastus on "kesken" tuolla nykyisellä asemalla, niin ei pysty muilla asemilla katsastaan.oltzi kirjoitti:just viime kesänä muutoskatsastin omaani ahtimen ja välijäähyn. ei tarvinnu penkki lapussa olla mitään ahtokäyrää. lapussa vaan luki ahtopaine 1,2 bar. vaihda ihmeessä konttoria jos toiminta on tollasta.
Itse käytin samaisella asemalla vuosi sitten turbomesen ja oli todella mukava muutoskatsastus. Ei nipotettu turhista ja leima kerralla, nyt on vähän toinen ääni kellossa...
Mihin lie asiantuntevat ja asiakaspalveluhenkiset penkittäjät kadonneet Oulunseudulta??
Ennen ei ollut mikään ongelma saada ahtopainetta mitattua suoraan paperille ja kierroslukua korjauskertoimella x-akselille. Nyt samaisella laitteistolla mutta eri miehellä kuulemma tekemätön paikka...
MB W123 300D 2.0
Re: OM603 VNT x 2 (ääninäytettä)
miten jos itte tekasee excelillä... Kattelee ajossa paineita ja tekee käppyrän excelillä?
W212 E200 BlueTec 2016
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
Re: OM603 VNT x 2 (ääninäytettä)
jos se on konttorin puolelta vittuilua pyydellä käyräää niiin vittuilee takasin ja piirtelee käyrän ite. tosin siihen ei auta laittaa tehojamittaavan tahon nimeä.
Re: OM603 VNT x 2 (ääninäytettä)
Tässähän oli vielä se että teholappu kaikkine tietoineen pitää olla tulostettu tehonmittauslaitteistosta, ei saa lisätä tietoja esim paintilla yms...laineracing kirjoitti:jos se on konttorin puolelta vittuilua pyydellä käyräää niiin vittuilee takasin ja piirtelee käyrän ite. tosin siihen ei auta laittaa tehojamittaavan tahon nimeä.
MB W123 300D 2.0
Re: OM603 VNT x 2 (ääninäytettä)
Mitä hittoa ne oikeen touhuaa,onko turbo katsastusta koskevat pykälät muuttunu vai mikä oikein on.
Mikä katsastuskioski on kysymyksessä että tietäis kiertää kaukaa tollasen paikan
Mikä katsastuskioski on kysymyksessä että tietäis kiertää kaukaa tollasen paikan
MB W-210 200cdi vm 99
Re: OM603 VNT x 2 (ääninäytettä)
kuulostaapa erikoiseltaTätäkin on koitettu, mutta tämä nimeltä mainitsematon katsastusfirma on ketkuillut asian niin että ihan eri nimellä olevassa katsastusfirmassa näkivät jostain perkeleen tietokannasta teholapun "puutteet" eli he eivät ruenneet katsastamaan, koska eräs valtion firma tulee puhelinlankoja pitkin kyläilemään jos toisen katsastusfirman merkintöjä ei oteta huomioon yms.

mullakin oli joskus ongelmia muutoskatsastaa omaa st kampetta 300d:tä turbodieseliksi.eräällä asemalla alkoivat vaatimaan jotain maahantuojan todistusta eroavaisuuksista ja että jossain maahantuojan edustajalla käytävä tarkastuttaan että osat on vaihdettu ennen kuin muutoskatsastus onnistuu.samalla vuosikatsastusta suoritin ja sekin jäi kiinni kuluneista renkaista

no kävelin tämän aseman paperit kädessä toiselle konttorille jossa vuosikatsastus ja muutoskatsastus oli täysin läpihuuto juttu.eivät edes kattoneet että olenko vaihtanut tarvittavia osia

Re: OM603 VNT x 2 (ääninäytettä)
Vielä en uskalla paljastaa mitään
Mutta tämän auton katsastushan on mennyt kutakuinkin näin: viime vuoden lopulla hirveellä kiireellä penkistä katsastusasemalle ei mitään hätää vaihda jarruletku ja parit lamput. Noh siitä pari päivää niin koitti kytkimestä keskiö irrota sen kans tappelin ja ihimettelin kytkintä vaihtelevalla menestyksellä töiden jälkeen kelien mukaan(pakkasen mukaan säätyvä "talli") ja viimein suivaannuin ja otin vaihdelaatikon irti. No sieltähän se vika löytyi!
Noh nyt elettiinkin jo jälkitarkastuksen viimeistä päivää, mulle tuumataan että tää teholappu ei kelpaa(lupas katsastusmies soittaa jos tulee jotain ongelmaa teholappujen yms. kans. Melkein soittikin
) ja ahtimien säätötangoista uupuu sinetöinti. Noh siitä lähdin käymään vielä penkissä ja siihen merkittiin ahtopaineet 3 eri kierrosalueelta sekä maksimipaineet. Eiku takaisin asemalle, muttakun siitä teholapusta uupuu ahtopaine käyränä
Ois senki voinu suoraan sanua
Eräästä penkkipaikasta sanottiin että trafilta on saatu tälläinen ohjeistus että 3 kierrosalueelta ahtopaine ja max.ahtopaine jos ei ole käyrää mahdollista saada. Tämän jälkeen kävin eräänä päivänä vielä katsastusasemalla mutkan ja sieltä soitettiin trafille ja sieltä tuli taas nämä nykyiset säännöt vastaan. Siellä herra oli suorastaan räjähtänyt puhelimeen että vahinkolaukauksia sellaiset että on läpi mennyt ilman käyrää.. P***ELE mitä touhua 

Noh nyt elettiinkin jo jälkitarkastuksen viimeistä päivää, mulle tuumataan että tää teholappu ei kelpaa(lupas katsastusmies soittaa jos tulee jotain ongelmaa teholappujen yms. kans. Melkein soittikin




Viimeksi muokannut Ruisleze, Ti 19.02.2013 22:46. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Maltti voisi olla valttia
Ettei vain olisi näistä kirjoitteluista enemmän haittaa kuin hyötyä tulevia muutoskatsastuksia ajatellen? Asiaa voisi lähestyä silläkin tavalla, että esittelisi onnistuneita ratkaisuja täällä foorumilla ja pitäisi vähemmän mölyä hankalista tapauksista, etteivät pääse yleistymään.
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: OM603 VNT x 2 (ääninäytettä)
Tuossa vaiheessa itse vaatisin asiasta esitettäväksi sen lakipykälän/säädöksen jonka mukaan tuollaista käyrää vaaditaan, jollei löydy voisi insinööriltä kysyä mistä keksii asian? Ja jollei osaa kertoa, pyytäisin soittamaan suoraan trafille tai jollei suostu soittaisin itse 
Koska eivät voi päästä noitakaan heittää, trafi päättää ja niistä löytyy aina jonkinlaiset ohjeet miten käyttäydytään.

Koska eivät voi päästä noitakaan heittää, trafi päättää ja niistä löytyy aina jonkinlaiset ohjeet miten käyttäydytään.
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Vaan eikös tässä rivien välistä voi lukea millainen teholappu olisi omiaan eli siis sellainen jossa on kaikki mahdolliset käyrät jotta kaikki on tyytyväisiä ja auto menee heittämällä läpi vaikka olisi kymmenen ahdinta. Luulisi kelpaavan tuollaisen teholapun kaikkialla. Tässähän on vain se ongelma että näillä lakeuksilla sitä ahtopainekäyrää ei joka paikassa saadakkaan. Asemmallakin kävin kyselemässä ennenkuin aloin autoa rakentamaan että millaisen tehonlapun haluavat niin siellä ei sanottu ahtopainekäyrästä mitään kunhan vain on max. ahtopaine merkitty lappuuntomant kirjoitti:Ettei vain olisi näistä kirjoitteluista enemmän haittaa kuin hyötyä tulevia muutoskatsastuksia ajatellen? Asiaa voisi lähestyä silläkin tavalla, että esittelisi onnistuneita ratkaisuja täällä foorumilla ja pitäisi vähemmän mölyä hankalista tapauksista, etteivät pääse yleistymään.
tomant

Viimeksi muokannut Ruisleze, Ti 19.02.2013 22:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re:
Tuntuu, että asemallasi on haluttu pompotella harrastajaa tai sitten osaaminen on loppunut kesken, kun ohjeet ovat olleet sitä sun tätä. Minulla on ollut hyviä kokemuksia pienten itsenäisten katsastusasemien asiantuntemuksen suhteen.Ruisleze kirjoitti:...Vaan eikös tässä rivien välistä voi lukea millainen lappu olisi omiaan eli siis sellainen jossa on vaikka minkälaista käyrää että kaikki on tyytyväisiä ja auto menee heittämällä läpi vaikka olisi kymmenen ahdinta. Tässähän on vain se ongelma että näillä lakeuksilla sitä ahtopainekäyrää ei joka paikassa saadakkaan. Asemmallakin kävin kyselemässä ennenkuin aloin autoa rakentamaan että millaisen tehonlapun haluavat niin siellä ei sanottu ahtopainekäyrästä mitään kunhan vain on max. ahtopaine merkitty lappuun
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: OM603 VNT x 2 (ääninäytettä)
Ehkä olis parempi vaan palauttaa vakioksi ja hurutella sillä 200D tekniikalla
Ei vaan, voimia taistoo ja älä anna koskaan periksi!
On se joskus perkelettä autoharrastajalle suomessa kun kokoajan Trafi muuttelee sääntöjä ja vaikeuttaa harrastamista. Tarvis Trafin ottaa mallia muualta maailmasta jossa turbottaminen lasketaan moottorin optimoinniksi ja päästöjen vähentämiseksi joten siitä saa vaan kehuja jos turbottaa vanhan auton.
Tässä olis taas pisnes paikka firmalle joka taikois kaiken kattaviaturbo lappuja harrastajille et sais autot leimaa (vertaa tuontiautojen lappufirmat)

Ei vaan, voimia taistoo ja älä anna koskaan periksi!
On se joskus perkelettä autoharrastajalle suomessa kun kokoajan Trafi muuttelee sääntöjä ja vaikeuttaa harrastamista. Tarvis Trafin ottaa mallia muualta maailmasta jossa turbottaminen lasketaan moottorin optimoinniksi ja päästöjen vähentämiseksi joten siitä saa vaan kehuja jos turbottaa vanhan auton.
Tässä olis taas pisnes paikka firmalle joka taikois kaiken kattaviaturbo lappuja harrastajille et sais autot leimaa (vertaa tuontiautojen lappufirmat)

w123 200D Taxi Power - w123 230E Manne supra - r129 SL500 avokki
Re: OM603 VNT x 2 (ääninäytettä)
Sitte kun ne laput olis vielä just sellaisia kun asiakas pyytääJTY kirjoitti:
Tässä olis taas pisnes paikka firmalle joka taikois kaiken kattaviaturbo lappuja harrastajille et sais autot leimaa (vertaa tuontiautojen lappufirmat)

E350CDI&A180CDI
Re: OM603 VNT x 2 (ääninäytettä)
Tekun penkissä pitäis onnistua tuo ahtopainekäyrän piirto.
W212 E200 BlueTec 2016
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Re: OM603 VNT x 2 (ääninäytettä)
En oo saanu niitä herroja kiinni en sitte mitenkään. Näillä näkymin lähden kattomaan vaskikelloja pyhäjärvelle, mutta aattelin mersunkin käyttää samalla penkissä. Saapahan soitella vaskikelloja sekä mersuakin vähä siinä sivussamultiviri kirjoitti:Tekun penkissä pitäis onnistua tuo ahtopainekäyrän piirto.

Re: OM603 VNT x 2 (ääninäytettä)
Voin ettiä sen numeron/spostin jos tarttet. Siinähä se vaskikellojen vieressä on penkki 

W212 E200 BlueTec 2016
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi