OM603 VNT x 2 (ääninäytettä)

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
multiviri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1151
Liittynyt: La 28.08.2010 13:53
Paikkakunta: Oulu

Re: OM603 VNT x 2 (ääninäytettä)

Viesti Kirjoittaja multiviri »

Ruisleze kirjoitti:Ongelmia ollu tän katastamisen kans jo jonkun aika eli mistä löytyy semmonen penkki joka tallentaa ahtopaineen käyränä lapulle sekä sais kierrosluvun tuosta rutkusta esille vaikka ei mitään mittareita olekkaan. Oulun lähistöltä mieluiten. Kaikki paitsi tekun penkki on oulusta soiteltu läpi. Tekun väki kun ei vastaa. Turhaa ruostuu tuo auto tossa pihalla kun sillä saa vain ajaa penkkiin/katsastusasemalle.. :x
Ootko Dynotestcenteriltä kysyny? Muistaakseni Sieltä on ainakin yhet laput tullu missä on tehty ahtopainekartta, ei muistaakseni ollut koneella tehty vaan penkittäjä hahmotteli käsin. Pitääpä kaverilta kysästä huomenna
W212 E200 BlueTec 2016


Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava

www.mbosa.fi
Avatar
jekku90
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1352
Liittynyt: Su 11.04.2010 11:00
Paikkakunta: sotkamo

Re: OM603 VNT x 2 (ääninäytettä)

Viesti Kirjoittaja jekku90 »

jos ei muuten niin kajaanissa saa paineet paperille ihan mitattuna eikä käsipelissä
w201 om605
Sultzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 15.06.2008 14:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: OM603 VNT x 2 (ääninäytettä)

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Ei täälläpäin kyllä vaadita ahtopaineesta mitään käyrää. Riittää kun penkittäjä kirjoittaa käsin paperiin käytetyn maksimi ahtopaineen ja that's it. Eli konttorin vaihtokin vois auttaa hommassa :roll:
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1608
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Re: OM603 VNT x 2 (ääninäytettä)

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

Sultzi kirjoitti:Ei täälläpäin kyllä vaadita ahtopaineesta mitään käyrää. Riittää kun penkittäjä kirjoittaa käsin paperiin käytetyn maksimi ahtopaineen ja that's it. Eli konttorin vaihtokin vois auttaa hommassa :roll:

Ei oo tääläkään muuta vaajittu.
Ruisleze
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 49
Liittynyt: To 16.06.2011 22:40

Re: OM603 VNT x 2 (ääninäytettä)

Viesti Kirjoittaja Ruisleze »

multiviri kirjoitti:Ootko Dynotestcenteriltä kysyny? Muistaakseni Sieltä on ainakin yhet laput tullu missä on tehty ahtopainekartta, ei muistaakseni ollut koneella tehty vaan penkittäjä hahmotteli käsin. Pitääpä kaverilta kysästä huomenna
On soitettu, vastaus kuului tuttuun ja turvalliseen tapaan niinkuin muistakin pakoista "Ei saa, mutta ei sitä tarvita". Tämän asian tiimoilta on erääseen valtion firmaan otettu yhteyttä ja valtion firman ukko tuumasi että ne teholaput joissa ei ole ahtopainetta käyränä ovat vahingossa päässeet läpi.
Viimeksi muokannut Ruisleze, La 16.02.2013 18:24. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Ruisleze
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 49
Liittynyt: To 16.06.2011 22:40

Re: OM603 VNT x 2 (ääninäytettä)

Viesti Kirjoittaja Ruisleze »

Sultzi kirjoitti:Ei täälläpäin kyllä vaadita ahtopaineesta mitään käyrää. Riittää kun penkittäjä kirjoittaa käsin paperiin käytetyn maksimi ahtopaineen ja that's it. Eli konttorin vaihtokin vois auttaa hommassa :roll:
Tätäkin on koitettu, mutta tämä nimeltä mainitsematon katsastusfirma on ketkuillut asian niin että ihan eri nimellä olevassa katsastusfirmassa näkivät jostain perkeleen tietokannasta teholapun "puutteet" eli he eivät ruenneet katsastamaan, koska eräs valtion firma tulee puhelinlankoja pitkin kyläilemään jos toisen katsastusfirman merkintöjä ei oteta huomioon yms.
yypee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: Ti 24.07.2012 14:45

Re: OM603 VNT x 2 (ääninäytettä)

Viesti Kirjoittaja yypee »

Johan ny myrkyn lykkäsivät.. :shock:
Solmurauta
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 170
Liittynyt: Pe 14.11.2008 09:28

Re: OM603 VNT x 2 (ääninäytettä)

Viesti Kirjoittaja Solmurauta »

Ruisleze kirjoitti:
Sultzi kirjoitti:Ei täälläpäin kyllä vaadita ahtopaineesta mitään käyrää. Riittää kun penkittäjä kirjoittaa käsin paperiin käytetyn maksimi ahtopaineen ja that's it. Eli konttorin vaihtokin vois auttaa hommassa :roll:
Tätäkin on koitettu, mutta tämä nimeltä mainitsematon katsastusfirma on ketkuillut asian niin että ihan eri nimellä olevassa katsastusfirmassa näkivät jostain perkeleen tietokannasta teholapun "puutteet" eli he eivät ruenneet katsastamaan, koska eräs valtion firma tulee puhelinlankoja pitkin kyläilemään jos toisen katsastusfirman merkintöjä ei oteta huomioon yms.
MIkäs ongelma tuo on?
Ei muuta kuin vaikka paineilmakompressorista painerajasäätimen kautta 0,3bar mittariin ja penkissä mittaustulos niin varmasti menee läpi.
MIks tehdä noista mittauksista niin vaikeita.
Holset siellä lukee..
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1608
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Re: OM603 VNT x 2 (ääninäytettä)

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

Niin kun ne haluaa käyrän paperille siitä ahtopaineesta.
Ruisleze
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 49
Liittynyt: To 16.06.2011 22:40

Re: OM603 VNT x 2 (ääninäytettä)

Viesti Kirjoittaja Ruisleze »

Autostahan löytyis vaikka minkälaista liitintä johon sais letkuja kiinni, mutta ei oo vielä löytyny läheltä penkkipaikkaa missä sais ahtopaineen käyränä lapulle. Katsastusmiehillä on suhtautuminen tähän tuplaturpo viritelmään kohdillaan, siinä ei voi olla tuon verran tehua mitä lapulla lukee ahtopainekkin on ilmeisesti väärä kun se on siihen lappuun kirjoitettu jälkeen päin. Kierroslukua kun ei saatu penkissä esille niin sitä myös meinattiin että tahallaan nostettu hitaasti kierroksia että tehoa ei tule. Täytyy vielä koittaa saada tuota tekun henkilökuntaa kiinni siellähän kyllä olis tarpeelliset värkit. Semmonen asia tuli vielä ilmi että teholappu pitäs tuoda suoraan penkin tulostimesta puhtain silkkihansikkain katsastusasemalle hyvä jos siihen penkittäjä saa allekirjotuksensa laittaa :clap:
Avatar
jekku90
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1352
Liittynyt: Su 11.04.2010 11:00
Paikkakunta: sotkamo

Re: OM603 VNT x 2 (ääninäytettä)

Viesti Kirjoittaja jekku90 »

voe jie mitä inssejä :shock: :wtf:
w201 om605
Avatar
oltzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1452
Liittynyt: Su 29.06.2008 17:33
Paikkakunta: kurjalohja

Re: OM603 VNT x 2 (ääninäytettä)

Viesti Kirjoittaja oltzi »

just viime kesänä muutoskatsastin omaani ahtimen ja välijäähyn. ei tarvinnu penkki lapussa olla mitään ahtokäyrää. lapussa vaan luki ahtopaine 1,2 bar. vaihda ihmeessä konttoria jos toiminta on tollasta.
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
olli103
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 201
Liittynyt: To 29.01.2009 20:24

Re: OM603 VNT x 2 (ääninäytettä)

Viesti Kirjoittaja olli103 »

Eipä taida enää konttorin vaihtokaan tässä tilanteessa auttaa :(
Leze
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 96
Liittynyt: La 10.09.2005 18:20

Re: OM603 VNT x 2 (ääninäytettä)

Viesti Kirjoittaja Leze »

oltzi kirjoitti:just viime kesänä muutoskatsastin omaani ahtimen ja välijäähyn. ei tarvinnu penkki lapussa olla mitään ahtokäyrää. lapussa vaan luki ahtopaine 1,2 bar. vaihda ihmeessä konttoria jos toiminta on tollasta.
Sehän tässä onkin, kun katsastus on "kesken" tuolla nykyisellä asemalla, niin ei pysty muilla asemilla katsastaan.

Itse käytin samaisella asemalla vuosi sitten turbomesen ja oli todella mukava muutoskatsastus. Ei nipotettu turhista ja leima kerralla, nyt on vähän toinen ääni kellossa...

Mihin lie asiantuntevat ja asiakaspalveluhenkiset penkittäjät kadonneet Oulunseudulta??
Ennen ei ollut mikään ongelma saada ahtopainetta mitattua suoraan paperille ja kierroslukua korjauskertoimella x-akselille. Nyt samaisella laitteistolla mutta eri miehellä kuulemma tekemätön paikka...
MB W123 300D 2.0
Avatar
multiviri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1151
Liittynyt: La 28.08.2010 13:53
Paikkakunta: Oulu

Re: OM603 VNT x 2 (ääninäytettä)

Viesti Kirjoittaja multiviri »

miten jos itte tekasee excelillä... Kattelee ajossa paineita ja tekee käppyrän excelillä?
W212 E200 BlueTec 2016


Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava

www.mbosa.fi
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Re: OM603 VNT x 2 (ääninäytettä)

Viesti Kirjoittaja laineracing »

jos se on konttorin puolelta vittuilua pyydellä käyräää niiin vittuilee takasin ja piirtelee käyrän ite. tosin siihen ei auta laittaa tehojamittaavan tahon nimeä.
Leze
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 96
Liittynyt: La 10.09.2005 18:20

Re: OM603 VNT x 2 (ääninäytettä)

Viesti Kirjoittaja Leze »

laineracing kirjoitti:jos se on konttorin puolelta vittuilua pyydellä käyräää niiin vittuilee takasin ja piirtelee käyrän ite. tosin siihen ei auta laittaa tehojamittaavan tahon nimeä.
Tässähän oli vielä se että teholappu kaikkine tietoineen pitää olla tulostettu tehonmittauslaitteistosta, ei saa lisätä tietoja esim paintilla yms...
MB W123 300D 2.0
make280s
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 160
Liittynyt: Ma 03.05.2004 19:04
Paikkakunta: Oulu

Re: OM603 VNT x 2 (ääninäytettä)

Viesti Kirjoittaja make280s »

Mitä hittoa ne oikeen touhuaa,onko turbo katsastusta koskevat pykälät muuttunu vai mikä oikein on.
Mikä katsastuskioski on kysymyksessä että tietäis kiertää kaukaa tollasen paikan
MB W-210 200cdi vm 99
Avatar
ssuvik
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2782
Liittynyt: Pe 05.08.2011 18:42

Re: OM603 VNT x 2 (ääninäytettä)

Viesti Kirjoittaja ssuvik »

Kuulostaa kyl melko oudolta. Konttorin nimi julki!
E350CDI&A180CDI
jytky
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 105
Liittynyt: Pe 09.11.2012 10:02

Re: OM603 VNT x 2 (ääninäytettä)

Viesti Kirjoittaja jytky »

Tätäkin on koitettu, mutta tämä nimeltä mainitsematon katsastusfirma on ketkuillut asian niin että ihan eri nimellä olevassa katsastusfirmassa näkivät jostain perkeleen tietokannasta teholapun "puutteet" eli he eivät ruenneet katsastamaan, koska eräs valtion firma tulee puhelinlankoja pitkin kyläilemään jos toisen katsastusfirman merkintöjä ei oteta huomioon yms.
kuulostaapa erikoiselta :shock:

mullakin oli joskus ongelmia muutoskatsastaa omaa st kampetta 300d:tä turbodieseliksi.eräällä asemalla alkoivat vaatimaan jotain maahantuojan todistusta eroavaisuuksista ja että jossain maahantuojan edustajalla käytävä tarkastuttaan että osat on vaihdettu ennen kuin muutoskatsastus onnistuu.samalla vuosikatsastusta suoritin ja sekin jäi kiinni kuluneista renkaista :D
no kävelin tämän aseman paperit kädessä toiselle konttorille jossa vuosikatsastus ja muutoskatsastus oli täysin läpihuuto juttu.eivät edes kattoneet että olenko vaihtanut tarvittavia osia :lol:
Ruisleze
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 49
Liittynyt: To 16.06.2011 22:40

Re: OM603 VNT x 2 (ääninäytettä)

Viesti Kirjoittaja Ruisleze »

Vielä en uskalla paljastaa mitään :shh: Mutta tämän auton katsastushan on mennyt kutakuinkin näin: viime vuoden lopulla hirveellä kiireellä penkistä katsastusasemalle ei mitään hätää vaihda jarruletku ja parit lamput. Noh siitä pari päivää niin koitti kytkimestä keskiö irrota sen kans tappelin ja ihimettelin kytkintä vaihtelevalla menestyksellä töiden jälkeen kelien mukaan(pakkasen mukaan säätyvä "talli") ja viimein suivaannuin ja otin vaihdelaatikon irti. No sieltähän se vika löytyi!

Noh nyt elettiinkin jo jälkitarkastuksen viimeistä päivää, mulle tuumataan että tää teholappu ei kelpaa(lupas katsastusmies soittaa jos tulee jotain ongelmaa teholappujen yms. kans. Melkein soittikin :evil: ) ja ahtimien säätötangoista uupuu sinetöinti. Noh siitä lähdin käymään vielä penkissä ja siihen merkittiin ahtopaineet 3 eri kierrosalueelta sekä maksimipaineet. Eiku takaisin asemalle, muttakun siitä teholapusta uupuu ahtopaine käyränä :wtf: Ois senki voinu suoraan sanua :roll: Eräästä penkkipaikasta sanottiin että trafilta on saatu tälläinen ohjeistus että 3 kierrosalueelta ahtopaine ja max.ahtopaine jos ei ole käyrää mahdollista saada. Tämän jälkeen kävin eräänä päivänä vielä katsastusasemalla mutkan ja sieltä soitettiin trafille ja sieltä tuli taas nämä nykyiset säännöt vastaan. Siellä herra oli suorastaan räjähtänyt puhelimeen että vahinkolaukauksia sellaiset että on läpi mennyt ilman käyrää.. P***ELE mitä touhua :evil:
Viimeksi muokannut Ruisleze, Ti 19.02.2013 22:46. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3966
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Maltti voisi olla valttia

Viesti Kirjoittaja tomant »

Ettei vain olisi näistä kirjoitteluista enemmän haittaa kuin hyötyä tulevia muutoskatsastuksia ajatellen? Asiaa voisi lähestyä silläkin tavalla, että esittelisi onnistuneita ratkaisuja täällä foorumilla ja pitäisi vähemmän mölyä hankalista tapauksista, etteivät pääse yleistymään.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Sultzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 15.06.2008 14:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: OM603 VNT x 2 (ääninäytettä)

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Tuossa vaiheessa itse vaatisin asiasta esitettäväksi sen lakipykälän/säädöksen jonka mukaan tuollaista käyrää vaaditaan, jollei löydy voisi insinööriltä kysyä mistä keksii asian? Ja jollei osaa kertoa, pyytäisin soittamaan suoraan trafille tai jollei suostu soittaisin itse :)

Koska eivät voi päästä noitakaan heittää, trafi päättää ja niistä löytyy aina jonkinlaiset ohjeet miten käyttäydytään.
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Ruisleze
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 49
Liittynyt: To 16.06.2011 22:40

Viesti Kirjoittaja Ruisleze »

tomant kirjoitti:Ettei vain olisi näistä kirjoitteluista enemmän haittaa kuin hyötyä tulevia muutoskatsastuksia ajatellen? Asiaa voisi lähestyä silläkin tavalla, että esittelisi onnistuneita ratkaisuja täällä foorumilla ja pitäisi vähemmän mölyä hankalista tapauksista, etteivät pääse yleistymään.

tomant
Vaan eikös tässä rivien välistä voi lukea millainen teholappu olisi omiaan eli siis sellainen jossa on kaikki mahdolliset käyrät jotta kaikki on tyytyväisiä ja auto menee heittämällä läpi vaikka olisi kymmenen ahdinta. Luulisi kelpaavan tuollaisen teholapun kaikkialla. Tässähän on vain se ongelma että näillä lakeuksilla sitä ahtopainekäyrää ei joka paikassa saadakkaan. Asemmallakin kävin kyselemässä ennenkuin aloin autoa rakentamaan että millaisen tehonlapun haluavat niin siellä ei sanottu ahtopainekäyrästä mitään kunhan vain on max. ahtopaine merkitty lappuun :think:
Viimeksi muokannut Ruisleze, Ti 19.02.2013 22:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3966
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re:

Viesti Kirjoittaja tomant »

Ruisleze kirjoitti:...Vaan eikös tässä rivien välistä voi lukea millainen lappu olisi omiaan eli siis sellainen jossa on vaikka minkälaista käyrää että kaikki on tyytyväisiä ja auto menee heittämällä läpi vaikka olisi kymmenen ahdinta. Tässähän on vain se ongelma että näillä lakeuksilla sitä ahtopainekäyrää ei joka paikassa saadakkaan. Asemmallakin kävin kyselemässä ennenkuin aloin autoa rakentamaan että millaisen tehonlapun haluavat niin siellä ei sanottu ahtopainekäyrästä mitään kunhan vain on max. ahtopaine merkitty lappuun :think:
Tuntuu, että asemallasi on haluttu pompotella harrastajaa tai sitten osaaminen on loppunut kesken, kun ohjeet ovat olleet sitä sun tätä. Minulla on ollut hyviä kokemuksia pienten itsenäisten katsastusasemien asiantuntemuksen suhteen.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Avatar
JTY
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 267
Liittynyt: To 19.08.2004 23:27
Viesti:

Re: OM603 VNT x 2 (ääninäytettä)

Viesti Kirjoittaja JTY »

Ehkä olis parempi vaan palauttaa vakioksi ja hurutella sillä 200D tekniikalla :crazy:
Ei vaan, voimia taistoo ja älä anna koskaan periksi!
On se joskus perkelettä autoharrastajalle suomessa kun kokoajan Trafi muuttelee sääntöjä ja vaikeuttaa harrastamista. Tarvis Trafin ottaa mallia muualta maailmasta jossa turbottaminen lasketaan moottorin optimoinniksi ja päästöjen vähentämiseksi joten siitä saa vaan kehuja jos turbottaa vanhan auton.

Tässä olis taas pisnes paikka firmalle joka taikois kaiken kattaviaturbo lappuja harrastajille et sais autot leimaa (vertaa tuontiautojen lappufirmat) :clap:
w123 200D Taxi Power - w123 230E Manne supra - r129 SL500 avokki
Avatar
ssuvik
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2782
Liittynyt: Pe 05.08.2011 18:42

Re: OM603 VNT x 2 (ääninäytettä)

Viesti Kirjoittaja ssuvik »

JTY kirjoitti:
Tässä olis taas pisnes paikka firmalle joka taikois kaiken kattaviaturbo lappuja harrastajille et sais autot leimaa (vertaa tuontiautojen lappufirmat) :clap:
Sitte kun ne laput olis vielä just sellaisia kun asiakas pyytää :wink:
E350CDI&A180CDI
Avatar
multiviri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1151
Liittynyt: La 28.08.2010 13:53
Paikkakunta: Oulu

Re: OM603 VNT x 2 (ääninäytettä)

Viesti Kirjoittaja multiviri »

Tekun penkissä pitäis onnistua tuo ahtopainekäyrän piirto.
W212 E200 BlueTec 2016


Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava

www.mbosa.fi
Ruisleze
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 49
Liittynyt: To 16.06.2011 22:40

Re: OM603 VNT x 2 (ääninäytettä)

Viesti Kirjoittaja Ruisleze »

multiviri kirjoitti:Tekun penkissä pitäis onnistua tuo ahtopainekäyrän piirto.
En oo saanu niitä herroja kiinni en sitte mitenkään. Näillä näkymin lähden kattomaan vaskikelloja pyhäjärvelle, mutta aattelin mersunkin käyttää samalla penkissä. Saapahan soitella vaskikelloja sekä mersuakin vähä siinä sivussa :lol:
Avatar
multiviri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1151
Liittynyt: La 28.08.2010 13:53
Paikkakunta: Oulu

Re: OM603 VNT x 2 (ääninäytettä)

Viesti Kirjoittaja multiviri »

Voin ettiä sen numeron/spostin jos tarttet. Siinähä se vaskikellojen vieressä on penkki :D
W212 E200 BlueTec 2016


Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava

www.mbosa.fi
Vastaa Viestiin