
lisää tehoa c 180 w202
lisää tehoa c 180 w202
juu elikkä tehoa pitäis saaha tuosta vakio 122 nostettua 150 hepoon eli noin 28 kaakkia pitäis jostain taikoa...onko kokemuksia,niksejä millä tuommoseen pystyis...esim putkistoa,nokkia,lastua yms laittamalla....resepti ois kiva tietää..turbot unohdetaan tässä tapauksessa ja keskitytään vaparin virittämiseen..ei muuta ku ideoita kehiin 

Olisikohan edullisin tapa vaihtaa tuohon 220 kone, siinä on vakionakin se 150 kaakkia?
Vapaammin virtaava putkisto ja moottorin ilmanoton helpottaminen saattavat tuoda n.10% lisää tehoa-->134? hepoa. Rankemmilla nokilla saadaan sitten jo koneen hengittävyyttä parannettua tuntuvasti. Nuo virinokat voivat olla aikas arvokkaita. Imusarjan ja pakosarjan matsaaminen ja porttaaminen parantaa yleensä koneen kaasujenvaihtoa myös-->muutama % lisää hepoja/vastaa paremmin kaasuun, tjs.
Vapaammin virtaava putkisto ja moottorin ilmanoton helpottaminen saattavat tuoda n.10% lisää tehoa-->134? hepoa. Rankemmilla nokilla saadaan sitten jo koneen hengittävyyttä parannettua tuntuvasti. Nuo virinokat voivat olla aikas arvokkaita. Imusarjan ja pakosarjan matsaaminen ja porttaaminen parantaa yleensä koneen kaasujenvaihtoa myös-->muutama % lisää hepoja/vastaa paremmin kaasuun, tjs.
Masta 6_2_6
Väliaikainen mese tuolla: http://mesefi.forumup.com/
Väliaikainen mese tuolla: http://mesefi.forumup.com/
Yleisenä ohjeena kaikkiin näihin 'Miten saan lisää tehoa' ja 'minkälainen suodatin ja putki kannattaa laittaa' voin sanoa että virityksiä ei juuri kannata tehdä. Paljon helpompaa ja järkevämpää on vaihtaa autoa sellaiseen joka kulkee. Tehojen lisäksi saa paremmat jarrut ja kaikki muu on sovitettu tehoon jo suuniteltaessa. Jos 1.8 ei riitä osta 2.8, jos se ei riitä osta 3.6 jne helppoa ja yksinkertaista!!!....ja loppupeleissä usein vielä paljon edullisempaa 

ajossa w203 220cdi, aut avantgarde
exät:
BMW 118d, -08 (Kirppu, mieletön mikroauto ajaa, joka ei kuluttanut mitään mutta...tähti puuttui)
BMW e46, 320d, -05 (OH jeah mikä ajaa, mutta jätti tielle Lappiin)
w203, 200 komp. aut, -02 (laadukas pensarosvo)
w202, 200cdi, aut -00 (made to run forever)
exiä: c280 aut -94(sweetheart), volvo 850 gle -93 aut (shitload of trouble!!!), peugeot 306 1.6 sr(boooring), Fiat Croma 2.0 turbo(Love, Hate, Love), Peugeot 309 -87, 1.3(The RedGun), Saab 99GL -82.(Firstlove!!!)
Personal slogan: "kettu että mä vihaa kaikkia voorteja!!!"
-Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä-
exät:
BMW 118d, -08 (Kirppu, mieletön mikroauto ajaa, joka ei kuluttanut mitään mutta...tähti puuttui)
BMW e46, 320d, -05 (OH jeah mikä ajaa, mutta jätti tielle Lappiin)
w203, 200 komp. aut, -02 (laadukas pensarosvo)
w202, 200cdi, aut -00 (made to run forever)
exiä: c280 aut -94(sweetheart), volvo 850 gle -93 aut (shitload of trouble!!!), peugeot 306 1.6 sr(boooring), Fiat Croma 2.0 turbo(Love, Hate, Love), Peugeot 309 -87, 1.3(The RedGun), Saab 99GL -82.(Firstlove!!!)
Personal slogan: "kettu että mä vihaa kaikkia voorteja!!!"
-Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä-
Heti ollaan valittamassa jos toinen vähän haluaa piristää autoa
Ei minunkaan mielestä toi kovin järkevää ole, alkaa mersun bensakonetta virittämään (ilman turboa).
Jos nyt tuollaisen idean meinaat toteuttaa niin luulis tuon 25 hevosta saavan ruiskun uudelleen ohjelmoinnilla jos siinä sellainen on ja avarammalla pakoputkistolla ja vapaavirtausilmansuodattimella

Jos nyt tuollaisen idean meinaat toteuttaa niin luulis tuon 25 hevosta saavan ruiskun uudelleen ohjelmoinnilla jos siinä sellainen on ja avarammalla pakoputkistolla ja vapaavirtausilmansuodattimella
"Jokainen tekee virheitä mutta minä tiedän niistä eniten"
Sekä nokka-akselin/akseleiden uudelleen ajoittamisella (säädettävät nokkapyörät), pa-paineen nostolla (tai virtaavimmilla suuttimilla), imupuolen virtauksen parantamisella (kaasuläppäkotelon, imusarjan ja kannen sovituksella eli virtausta haittaavat pykälät/kyhmyt/tiivisteen reunat pois) ja isommalla kaasuläpällä.Petri K kirjoitti:Jos nyt tuollaisen idean meinaat toteuttaa niin luulis tuon 25 hevosta saavan ruiskun uudelleen ohjelmoinnilla jos siinä sellainen on ja avarammalla pakoputkistolla ja vapaavirtausilmansuodattimella
- MB E55 AMG '99, Calibra 2.0i-16v '96, Calibra 2.0i-8v '94 ja '96, Calibra V6 2.5i-24v '94, V70 2,5T AWD '04 -
[size=75]Exät: BMW 318, 320, 518, 2 x 520i, 528i, 535iA, Ford Taunus GT, Escort MkIV, MB 380 SE W126, E300TDT Avantgarde (S210), Opel Astra F 1.8i-16v Car, 1.8i-16v Sport, Corsa A, Kadett E 1.6i, 1.8 GSi, 2.0-16v GSi, Vectra B1 Sport, B2 1.8 CD, B2 100 Edition 2.0i-16v 1999, Vectra A2 2.0i-16v, Calibra 2.0i-16v DTM, 2.0i-16v x 3, 2.0i-8v, 4x4 2.0i-16v, 2.5i-24v, Senator 3.0i-24v CD aut, VW Golf 1.3, 1.8 GT, 1.8 GTi-16v, Jetta 1.6D, 1.9TD, 1.8i Flair, Passat 1.8 Variant, Golf Cabrio GLi, Porsche 924, Suzuki GSX-R 750[/size]
[size=75]Exät: BMW 318, 320, 518, 2 x 520i, 528i, 535iA, Ford Taunus GT, Escort MkIV, MB 380 SE W126, E300TDT Avantgarde (S210), Opel Astra F 1.8i-16v Car, 1.8i-16v Sport, Corsa A, Kadett E 1.6i, 1.8 GSi, 2.0-16v GSi, Vectra B1 Sport, B2 1.8 CD, B2 100 Edition 2.0i-16v 1999, Vectra A2 2.0i-16v, Calibra 2.0i-16v DTM, 2.0i-16v x 3, 2.0i-8v, 4x4 2.0i-16v, 2.5i-24v, Senator 3.0i-24v CD aut, VW Golf 1.3, 1.8 GT, 1.8 GTi-16v, Jetta 1.6D, 1.9TD, 1.8i Flair, Passat 1.8 Variant, Golf Cabrio GLi, Porsche 924, Suzuki GSX-R 750[/size]
^Taitaa säädettävillä nokkapyörilla olla hintaa jonkin verran.
Mutta kuten yllä kirjoitin, hengittävyyden parantaminen lisää kyllä sitä kiihtyvyyden tuntua ja kone vastaa paremmin kaasuun. Nuo ruiskun osatkin saattavat kustantaa jonkin verran. Mitä jos laittaa isomman koneen ruiskun?
Ovatkohan ne miten keskenään sopivia.
Mutta kuten yllä kirjoitin, hengittävyyden parantaminen lisää kyllä sitä kiihtyvyyden tuntua ja kone vastaa paremmin kaasuun. Nuo ruiskun osatkin saattavat kustantaa jonkin verran. Mitä jos laittaa isomman koneen ruiskun?

Ovatkohan ne miten keskenään sopivia.
Masta 6_2_6
Väliaikainen mese tuolla: http://mesefi.forumup.com/
Väliaikainen mese tuolla: http://mesefi.forumup.com/
Ja sillä mitä nuo temput kunnolla tehtynä (vaikka itse, tai varsinkin teetettynä) maksaa vaihtaa todennäköisesti koko moottorin. Vielä kun lasket entiselle jonkunlaisen arvon kun myyt sen. Tulee takuulla varmempi toiminen, lujempi, pienempi kulutuksinen...Juha R kirjoitti:Sekä nokka-akselin/akseleiden uudelleen ajoittamisella (säädettävät nokkapyörät), pa-paineen nostolla (tai virtaavimmilla suuttimilla), imupuolen virtauksen parantamisella (kaasuläppäkotelon, imusarjan ja kannen sovituksella eli virtausta haittaavat pykälät/kyhmyt/tiivisteen reunat pois) ja isommalla kaasuläpällä.Petri K kirjoitti:Jos nyt tuollaisen idean meinaat toteuttaa niin luulis tuon 25 hevosta saavan ruiskun uudelleen ohjelmoinnilla jos siinä sellainen on ja avarammalla pakoputkistolla ja vapaavirtausilmansuodattimella
Tai pidemmän päälle se koko auton vaihto...
KOKONAAN toinen asiahan on harrastus. Jos ottaa Mese on harrastus, ni sillonhan on täysin eri asia! Kaikkien romujen (ja mersujen) kynsiminenhän on pirun hauskaa!

Nopea vilkaisu suutintietoihin kertoo mm. että jos c180 (1.8 ) on Siemensin ruiskulla niin suutin on Bosch 0 280 155 742 ja ei ole käytössä muissa c-sarjan moottoreissa, mutta jos autossa on Boschin Motronic jolloin suuttimet on tyyppiä 0 280 155 209 niin ne löytyvät 2.0 ja 2.3-litraisista sekä kuutena kappaleena 2.8-litraisesta eli tuottoa riittää kunhan paine ja aukioloaika on oikea. Vakio ilmapuolella ongelma syntyy jos pa-paineella lisätään bensaa ja ilmaa ei kuitenkaan saada lisää niin lambda säätää aukioloaikaa pienemmälle joilloin lopputulos on hyvin lähellä vakiota. Mutta jos taas suuremmalla kaasuläpällä lisätään ilmanmäärää niin lopputulos tuottaa enemmän hepoja. Ruiskuihin tarkoitetut säädettävät pa-paineensäätimet ovat hintaluokkaa 60-85 eur ja kaasuläpät 50-195 eur. Jos löytyy isompi kaasuläppä ja kenties imusarja samasta mallisarjasta (hajottamolta/vast) niin hinta voi olla hyvinki edullinen.Haisuli kirjoitti:Nuo ruiskun osatkin saattavat kustantaa jonkin verran. Mitä jos laittaa isomman koneen ruiskun?![]()
Ovatkohan ne miten keskenään sopivia.
Ainahan ECUa voi huijata luulemaan että kone on "kylmä" ja sallimaan normaalia rikkaampi seos...

- MB E55 AMG '99, Calibra 2.0i-16v '96, Calibra 2.0i-8v '94 ja '96, Calibra V6 2.5i-24v '94, V70 2,5T AWD '04 -
[size=75]Exät: BMW 318, 320, 518, 2 x 520i, 528i, 535iA, Ford Taunus GT, Escort MkIV, MB 380 SE W126, E300TDT Avantgarde (S210), Opel Astra F 1.8i-16v Car, 1.8i-16v Sport, Corsa A, Kadett E 1.6i, 1.8 GSi, 2.0-16v GSi, Vectra B1 Sport, B2 1.8 CD, B2 100 Edition 2.0i-16v 1999, Vectra A2 2.0i-16v, Calibra 2.0i-16v DTM, 2.0i-16v x 3, 2.0i-8v, 4x4 2.0i-16v, 2.5i-24v, Senator 3.0i-24v CD aut, VW Golf 1.3, 1.8 GT, 1.8 GTi-16v, Jetta 1.6D, 1.9TD, 1.8i Flair, Passat 1.8 Variant, Golf Cabrio GLi, Porsche 924, Suzuki GSX-R 750[/size]
[size=75]Exät: BMW 318, 320, 518, 2 x 520i, 528i, 535iA, Ford Taunus GT, Escort MkIV, MB 380 SE W126, E300TDT Avantgarde (S210), Opel Astra F 1.8i-16v Car, 1.8i-16v Sport, Corsa A, Kadett E 1.6i, 1.8 GSi, 2.0-16v GSi, Vectra B1 Sport, B2 1.8 CD, B2 100 Edition 2.0i-16v 1999, Vectra A2 2.0i-16v, Calibra 2.0i-16v DTM, 2.0i-16v x 3, 2.0i-8v, 4x4 2.0i-16v, 2.5i-24v, Senator 3.0i-24v CD aut, VW Golf 1.3, 1.8 GT, 1.8 GTi-16v, Jetta 1.6D, 1.9TD, 1.8i Flair, Passat 1.8 Variant, Golf Cabrio GLi, Porsche 924, Suzuki GSX-R 750[/size]
hmm hyviä vinkkejä löyty paljon joten vastaan osaan tästä eli tarkoituksena oli nimen omaan saada lisää tehoa tuo 28 hevosta....jos se on mahdollista toteuttaa putkistolla lastulla yms konsteilla joiden hinta jää alle 1000e niin en näe järkeä koneen vaihto operaatioon joka tulee olemaan huomattavasti kalliimpi...helpoinhan tuo ois myydä pois ja ostaa vaikka amg versio tilalle jos hepoja haluaa....mut ku kysymys nimenomaan kuulu että miten tuosta 1.8 koneesta taijotaan se 28 heppaa ulos niin jatketaan siitä....varmasti on tää virtyspolitiikka kiinnostava aihe vaikka puhutaankin c mallin mersun laiskimmasta koneesta hox bensa...eli lisää vinkkejä vaan tulemaan...eikä herneitä nenään koneen vaihdon edustajat 

Auto vaihtoon !!!
ajossa w203 220cdi, aut avantgarde
exät:
BMW 118d, -08 (Kirppu, mieletön mikroauto ajaa, joka ei kuluttanut mitään mutta...tähti puuttui)
BMW e46, 320d, -05 (OH jeah mikä ajaa, mutta jätti tielle Lappiin)
w203, 200 komp. aut, -02 (laadukas pensarosvo)
w202, 200cdi, aut -00 (made to run forever)
exiä: c280 aut -94(sweetheart), volvo 850 gle -93 aut (shitload of trouble!!!), peugeot 306 1.6 sr(boooring), Fiat Croma 2.0 turbo(Love, Hate, Love), Peugeot 309 -87, 1.3(The RedGun), Saab 99GL -82.(Firstlove!!!)
Personal slogan: "kettu että mä vihaa kaikkia voorteja!!!"
-Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä-
exät:
BMW 118d, -08 (Kirppu, mieletön mikroauto ajaa, joka ei kuluttanut mitään mutta...tähti puuttui)
BMW e46, 320d, -05 (OH jeah mikä ajaa, mutta jätti tielle Lappiin)
w203, 200 komp. aut, -02 (laadukas pensarosvo)
w202, 200cdi, aut -00 (made to run forever)
exiä: c280 aut -94(sweetheart), volvo 850 gle -93 aut (shitload of trouble!!!), peugeot 306 1.6 sr(boooring), Fiat Croma 2.0 turbo(Love, Hate, Love), Peugeot 309 -87, 1.3(The RedGun), Saab 99GL -82.(Firstlove!!!)
Personal slogan: "kettu että mä vihaa kaikkia voorteja!!!"
-Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä-
- IsoE
- Mersumies
- Viestit: 1338
- Liittynyt: Pe 07.11.2003 21:36
- Paikkakunta: Täs pellon reunalla
- Viesti:
Aika turhaa 1.8:n virittäminen, mutta kukin tyylillään...
Jos oikeasti olet alkamassa virittämään niin ensin viet autosi tehon mittaukseen jossa näkee mitä siellä nyt on. Näin säästyt niiltä "perstuntumalla" saaduista "lisähevosista" 

Ex:
204.208
124.083
124.036
201.028
202.089
204.208
124.083
124.036
201.028
202.089
Re: lisää tehoa c 180 w202
Kahdella nokalla tuo on 

Re: lisää tehoa c 180 w202
Eiköhän tuo näin seitsemässä vuodessa ole selvinnyt 
E: Laskuvirhe korjattu

E: Laskuvirhe korjattu

Viimeksi muokannut ssuvik, Ti 19.02.2013 13:48. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
E350CDI&A180CDI
Re: lisää tehoa c 180 w202
Tai seitsemässässuvik kirjoitti:Eiköhän tuo näin yhdeksässä vuodessa ole selvinnyt

Mahtoikohan tämän "projektin" tavote koskaan toteutua?

W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti
)
W206 C300e -22
S203 C320 4Matic -04
ex: S205 C250d -14
ex: CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)

W206 C300e -22
S203 C320 4Matic -04
ex: S205 C250d -14
ex: CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
Re: lisää tehoa c 180 w202
Nippe kirjoitti:Tai seitsemässässuvik kirjoitti:Eiköhän tuo näin yhdeksässä vuodessa ole selvinnyt![]()

E350CDI&A180CDI