lisää tehoa c 180 w202

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
bandit_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 144
Liittynyt: La 11.02.2006 21:36
Paikkakunta: oulu

lisää tehoa c 180 w202

Viesti Kirjoittaja bandit_ »

juu elikkä tehoa pitäis saaha tuosta vakio 122 nostettua 150 hepoon eli noin 28 kaakkia pitäis jostain taikoa...onko kokemuksia,niksejä millä tuommoseen pystyis...esim putkistoa,nokkia,lastua yms laittamalla....resepti ois kiva tietää..turbot unohdetaan tässä tapauksessa ja keskitytään vaparin virittämiseen..ei muuta ku ideoita kehiin :)
Avatar
Haisuli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1308
Liittynyt: To 18.11.2004 19:48
Paikkakunta: Hesa

Viesti Kirjoittaja Haisuli »

Olisikohan edullisin tapa vaihtaa tuohon 220 kone, siinä on vakionakin se 150 kaakkia?
Vapaammin virtaava putkisto ja moottorin ilmanoton helpottaminen saattavat tuoda n.10% lisää tehoa-->134? hepoa. Rankemmilla nokilla saadaan sitten jo koneen hengittävyyttä parannettua tuntuvasti. Nuo virinokat voivat olla aikas arvokkaita. Imusarjan ja pakosarjan matsaaminen ja porttaaminen parantaa yleensä koneen kaasujenvaihtoa myös-->muutama % lisää hepoja/vastaa paremmin kaasuun, tjs.
Masta 6_2_6
Väliaikainen mese tuolla: http://mesefi.forumup.com/
Avatar
lottesse
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 107
Liittynyt: Su 05.02.2006 21:19
Paikkakunta: turku

Viesti Kirjoittaja lottesse »

vähäpäästöinen =ei viritystä :shock:
Avatar
Cmeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 335
Liittynyt: Ti 22.02.2005 20:52
Paikkakunta: JoesMouth

Viesti Kirjoittaja Cmeli »

Yleisenä ohjeena kaikkiin näihin 'Miten saan lisää tehoa' ja 'minkälainen suodatin ja putki kannattaa laittaa' voin sanoa että virityksiä ei juuri kannata tehdä. Paljon helpompaa ja järkevämpää on vaihtaa autoa sellaiseen joka kulkee. Tehojen lisäksi saa paremmat jarrut ja kaikki muu on sovitettu tehoon jo suuniteltaessa. Jos 1.8 ei riitä osta 2.8, jos se ei riitä osta 3.6 jne helppoa ja yksinkertaista!!!....ja loppupeleissä usein vielä paljon edullisempaa :roll:
ajossa w203 220cdi, aut avantgarde
exät:
BMW 118d, -08 (Kirppu, mieletön mikroauto ajaa, joka ei kuluttanut mitään mutta...tähti puuttui)
BMW e46, 320d, -05 (OH jeah mikä ajaa, mutta jätti tielle Lappiin)
w203, 200 komp. aut, -02 (laadukas pensarosvo)
w202, 200cdi, aut -00 (made to run forever)
exiä: c280 aut -94(sweetheart), volvo 850 gle -93 aut (shitload of trouble!!!), peugeot 306 1.6 sr(boooring), Fiat Croma 2.0 turbo(Love, Hate, Love), Peugeot 309 -87, 1.3(The RedGun), Saab 99GL -82.(Firstlove!!!)
Personal slogan: "kettu että mä vihaa kaikkia voorteja!!!"

-Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä-
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

se on semmonen juttu, aina vaan tarvis olla lisää tehoo, mikään ei koskaan riitä. parhaiten selviää, kun tyytyy siihen mitä on, tai sitten ostaa aina vaan tehokkaampia autoja. aina ne vähänaikaa on tehokkaita ja kivoja, sitten niihin vaan tottuu.

200D:lläkin pärjää.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
Haisuli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1308
Liittynyt: To 18.11.2004 19:48
Paikkakunta: Hesa

Viesti Kirjoittaja Haisuli »

^Puhumattakaan siitä, että kun on joskus isolla moottoripyörällä ajanut autot eivät tunnu liikkuvan minnekkään.
200D riittää kyllä..
Masta 6_2_6
Väliaikainen mese tuolla: http://mesefi.forumup.com/
Petri K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1111
Liittynyt: Ti 03.02.2004 13:59

Viesti Kirjoittaja Petri K »

Heti ollaan valittamassa jos toinen vähän haluaa piristää autoa :lol: Ei minunkaan mielestä toi kovin järkevää ole, alkaa mersun bensakonetta virittämään (ilman turboa).

Jos nyt tuollaisen idean meinaat toteuttaa niin luulis tuon 25 hevosta saavan ruiskun uudelleen ohjelmoinnilla jos siinä sellainen on ja avarammalla pakoputkistolla ja vapaavirtausilmansuodattimella
"Jokainen tekee virheitä mutta minä tiedän niistä eniten"
Avatar
Juha R
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 409
Liittynyt: Ma 19.07.2004 08:05
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja Juha R »

Petri K kirjoitti:Jos nyt tuollaisen idean meinaat toteuttaa niin luulis tuon 25 hevosta saavan ruiskun uudelleen ohjelmoinnilla jos siinä sellainen on ja avarammalla pakoputkistolla ja vapaavirtausilmansuodattimella
Sekä nokka-akselin/akseleiden uudelleen ajoittamisella (säädettävät nokkapyörät), pa-paineen nostolla (tai virtaavimmilla suuttimilla), imupuolen virtauksen parantamisella (kaasuläppäkotelon, imusarjan ja kannen sovituksella eli virtausta haittaavat pykälät/kyhmyt/tiivisteen reunat pois) ja isommalla kaasuläpällä.
- MB E55 AMG '99, Calibra 2.0i-16v '96, Calibra 2.0i-8v '94 ja '96, Calibra V6 2.5i-24v '94, V70 2,5T AWD '04 -

[size=75]Exät: BMW 318, 320, 518, 2 x 520i, 528i, 535iA, Ford Taunus GT, Escort MkIV, MB 380 SE W126, E300TDT Avantgarde (S210), Opel Astra F 1.8i-16v Car, 1.8i-16v Sport, Corsa A, Kadett E 1.6i, 1.8 GSi, 2.0-16v GSi, Vectra B1 Sport, B2 1.8 CD, B2 100 Edition 2.0i-16v 1999, Vectra A2 2.0i-16v, Calibra 2.0i-16v DTM, 2.0i-16v x 3, 2.0i-8v, 4x4 2.0i-16v, 2.5i-24v, Senator 3.0i-24v CD aut, VW Golf 1.3, 1.8 GT, 1.8 GTi-16v, Jetta 1.6D, 1.9TD, 1.8i Flair, Passat 1.8 Variant, Golf Cabrio GLi, Porsche 924, Suzuki GSX-R 750[/size]
Avatar
Haisuli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1308
Liittynyt: To 18.11.2004 19:48
Paikkakunta: Hesa

Viesti Kirjoittaja Haisuli »

^Taitaa säädettävillä nokkapyörilla olla hintaa jonkin verran.
Mutta kuten yllä kirjoitin, hengittävyyden parantaminen lisää kyllä sitä kiihtyvyyden tuntua ja kone vastaa paremmin kaasuun. Nuo ruiskun osatkin saattavat kustantaa jonkin verran. Mitä jos laittaa isomman koneen ruiskun? :D
Ovatkohan ne miten keskenään sopivia.
Masta 6_2_6
Väliaikainen mese tuolla: http://mesefi.forumup.com/
Avatar
Tenutähti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1051
Liittynyt: Su 04.12.2005 22:19
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Tenutähti »

Juha R kirjoitti:
Petri K kirjoitti:Jos nyt tuollaisen idean meinaat toteuttaa niin luulis tuon 25 hevosta saavan ruiskun uudelleen ohjelmoinnilla jos siinä sellainen on ja avarammalla pakoputkistolla ja vapaavirtausilmansuodattimella
Sekä nokka-akselin/akseleiden uudelleen ajoittamisella (säädettävät nokkapyörät), pa-paineen nostolla (tai virtaavimmilla suuttimilla), imupuolen virtauksen parantamisella (kaasuläppäkotelon, imusarjan ja kannen sovituksella eli virtausta haittaavat pykälät/kyhmyt/tiivisteen reunat pois) ja isommalla kaasuläpällä.
Ja sillä mitä nuo temput kunnolla tehtynä (vaikka itse, tai varsinkin teetettynä) maksaa vaihtaa todennäköisesti koko moottorin. Vielä kun lasket entiselle jonkunlaisen arvon kun myyt sen. Tulee takuulla varmempi toiminen, lujempi, pienempi kulutuksinen...

Tai pidemmän päälle se koko auton vaihto...

KOKONAAN toinen asiahan on harrastus. Jos ottaa Mese on harrastus, ni sillonhan on täysin eri asia! Kaikkien romujen (ja mersujen) kynsiminenhän on pirun hauskaa! :wink:
Avatar
Juha R
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 409
Liittynyt: Ma 19.07.2004 08:05
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja Juha R »

Haisuli kirjoitti:Nuo ruiskun osatkin saattavat kustantaa jonkin verran. Mitä jos laittaa isomman koneen ruiskun? :D
Ovatkohan ne miten keskenään sopivia.
Nopea vilkaisu suutintietoihin kertoo mm. että jos c180 (1.8 ) on Siemensin ruiskulla niin suutin on Bosch 0 280 155 742 ja ei ole käytössä muissa c-sarjan moottoreissa, mutta jos autossa on Boschin Motronic jolloin suuttimet on tyyppiä 0 280 155 209 niin ne löytyvät 2.0 ja 2.3-litraisista sekä kuutena kappaleena 2.8-litraisesta eli tuottoa riittää kunhan paine ja aukioloaika on oikea. Vakio ilmapuolella ongelma syntyy jos pa-paineella lisätään bensaa ja ilmaa ei kuitenkaan saada lisää niin lambda säätää aukioloaikaa pienemmälle joilloin lopputulos on hyvin lähellä vakiota. Mutta jos taas suuremmalla kaasuläpällä lisätään ilmanmäärää niin lopputulos tuottaa enemmän hepoja. Ruiskuihin tarkoitetut säädettävät pa-paineensäätimet ovat hintaluokkaa 60-85 eur ja kaasuläpät 50-195 eur. Jos löytyy isompi kaasuläppä ja kenties imusarja samasta mallisarjasta (hajottamolta/vast) niin hinta voi olla hyvinki edullinen.

Ainahan ECUa voi huijata luulemaan että kone on "kylmä" ja sallimaan normaalia rikkaampi seos... 8)
- MB E55 AMG '99, Calibra 2.0i-16v '96, Calibra 2.0i-8v '94 ja '96, Calibra V6 2.5i-24v '94, V70 2,5T AWD '04 -

[size=75]Exät: BMW 318, 320, 518, 2 x 520i, 528i, 535iA, Ford Taunus GT, Escort MkIV, MB 380 SE W126, E300TDT Avantgarde (S210), Opel Astra F 1.8i-16v Car, 1.8i-16v Sport, Corsa A, Kadett E 1.6i, 1.8 GSi, 2.0-16v GSi, Vectra B1 Sport, B2 1.8 CD, B2 100 Edition 2.0i-16v 1999, Vectra A2 2.0i-16v, Calibra 2.0i-16v DTM, 2.0i-16v x 3, 2.0i-8v, 4x4 2.0i-16v, 2.5i-24v, Senator 3.0i-24v CD aut, VW Golf 1.3, 1.8 GT, 1.8 GTi-16v, Jetta 1.6D, 1.9TD, 1.8i Flair, Passat 1.8 Variant, Golf Cabrio GLi, Porsche 924, Suzuki GSX-R 750[/size]
Avatar
Haisuli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1308
Liittynyt: To 18.11.2004 19:48
Paikkakunta: Hesa

Viesti Kirjoittaja Haisuli »

^Eikös katinkin voi ottaa pois, jolloin sen voi korvata avarammalla putkella ja siten lisää potkua.. Tosin vaihtotyö aina katastukseen. 8)
Masta 6_2_6
Väliaikainen mese tuolla: http://mesefi.forumup.com/
Avatar
bandit_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 144
Liittynyt: La 11.02.2006 21:36
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja bandit_ »

hmm hyviä vinkkejä löyty paljon joten vastaan osaan tästä eli tarkoituksena oli nimen omaan saada lisää tehoa tuo 28 hevosta....jos se on mahdollista toteuttaa putkistolla lastulla yms konsteilla joiden hinta jää alle 1000e niin en näe järkeä koneen vaihto operaatioon joka tulee olemaan huomattavasti kalliimpi...helpoinhan tuo ois myydä pois ja ostaa vaikka amg versio tilalle jos hepoja haluaa....mut ku kysymys nimenomaan kuulu että miten tuosta 1.8 koneesta taijotaan se 28 heppaa ulos niin jatketaan siitä....varmasti on tää virtyspolitiikka kiinnostava aihe vaikka puhutaankin c mallin mersun laiskimmasta koneesta hox bensa...eli lisää vinkkejä vaan tulemaan...eikä herneitä nenään koneen vaihdon edustajat :)
Avatar
Haisuli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1308
Liittynyt: To 18.11.2004 19:48
Paikkakunta: Hesa

Viesti Kirjoittaja Haisuli »

Putkisto(katti veke)+ruiskun modaus+vapaammin virtaava suodatin ja kaikki kanavat hoonataan ja matsataan hyvin toisiinsa sopiviksi.
Voipi olla tuo tehotavoite lähellä.
Masta 6_2_6
Väliaikainen mese tuolla: http://mesefi.forumup.com/
Avatar
Cmeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 335
Liittynyt: Ti 22.02.2005 20:52
Paikkakunta: JoesMouth

Viesti Kirjoittaja Cmeli »

Auto vaihtoon !!!
ajossa w203 220cdi, aut avantgarde
exät:
BMW 118d, -08 (Kirppu, mieletön mikroauto ajaa, joka ei kuluttanut mitään mutta...tähti puuttui)
BMW e46, 320d, -05 (OH jeah mikä ajaa, mutta jätti tielle Lappiin)
w203, 200 komp. aut, -02 (laadukas pensarosvo)
w202, 200cdi, aut -00 (made to run forever)
exiä: c280 aut -94(sweetheart), volvo 850 gle -93 aut (shitload of trouble!!!), peugeot 306 1.6 sr(boooring), Fiat Croma 2.0 turbo(Love, Hate, Love), Peugeot 309 -87, 1.3(The RedGun), Saab 99GL -82.(Firstlove!!!)
Personal slogan: "kettu että mä vihaa kaikkia voorteja!!!"

-Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä-
Avatar
IsoE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1338
Liittynyt: Pe 07.11.2003 21:36
Paikkakunta: Täs pellon reunalla
Viesti:

Aika turhaa 1.8:n virittäminen, mutta kukin tyylillään...

Viesti Kirjoittaja IsoE »

Jos oikeasti olet alkamassa virittämään niin ensin viet autosi tehon mittaukseen jossa näkee mitä siellä nyt on. Näin säästyt niiltä "perstuntumalla" saaduista "lisähevosista" :wink:
Ex:
204.208
124.083
124.036
201.028
202.089
Avatar
Samuli H
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1598
Liittynyt: Ti 18.11.2003 20:34
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

Onkos tuo kone yhdellä vai kahdella nokalla? Jos on kahdella nokalla niin säädettävillä nokkapyörillä saa jokusen hevosen kutiteltua ulos.
Avatar
bandit_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 144
Liittynyt: La 11.02.2006 21:36
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja bandit_ »

hmm eipä oo tietoo tuosta...mutta veikkaan että kahella....joku korjatkoon jos olen väärässä..
Kaari
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: Ma 19.09.2011 15:34

Re: lisää tehoa c 180 w202

Viesti Kirjoittaja Kaari »

Kahdella nokalla tuo on :)
Avatar
ssuvik
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2782
Liittynyt: Pe 05.08.2011 18:42

Re: lisää tehoa c 180 w202

Viesti Kirjoittaja ssuvik »

Eiköhän tuo näin yhdeksässä vuodessa ole selvinnyt :)
E350CDI&A180CDI
Avatar
ssuvik
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2782
Liittynyt: Pe 05.08.2011 18:42

Re: lisää tehoa c 180 w202

Viesti Kirjoittaja ssuvik »

Eiköhän tuo näin seitsemässä vuodessa ole selvinnyt :)

E: Laskuvirhe korjattu :thumbup:
Viimeksi muokannut ssuvik, Ti 19.02.2013 13:48. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
E350CDI&A180CDI
Avatar
Nippe
Mersumies
Mersumies
Viestit: 863
Liittynyt: Ti 27.05.2008 17:55
Paikkakunta: Vantaa

Re: lisää tehoa c 180 w202

Viesti Kirjoittaja Nippe »

ssuvik kirjoitti:Eiköhän tuo näin yhdeksässä vuodessa ole selvinnyt :)
Tai seitsemässä :wink:

Mahtoikohan tämän "projektin" tavote koskaan toteutua? :)
W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti :D )
W206 C300e -22
S203 C320 4Matic -04

ex: S205 C250d -14
ex: CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94

(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
Avatar
ssuvik
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2782
Liittynyt: Pe 05.08.2011 18:42

Re: lisää tehoa c 180 w202

Viesti Kirjoittaja ssuvik »

Nippe kirjoitti:
ssuvik kirjoitti:Eiköhän tuo näin yhdeksässä vuodessa ole selvinnyt :)
Tai seitsemässä :wink:
:lol:
E350CDI&A180CDI
Vastaa Viestiin