Uudemman viton hankinta

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
mese98
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus

Uudemman viton hankinta

Viesti Kirjoittaja mese98 »

Tere. On alkanu polttelee uudempi vito 111-115 cdi vm-2004-2005.Onko minkälaisia kokemuksia kyseisitä malleista(kiinostaa tekniikka ongelmat yms/talvella etenemiskyky).
Derrick
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Re: Uudemman viton hankinta

Viesti Kirjoittaja Derrick »

No itse ajelin viisi vuotta takavetoisella Vitolla (vuosimalli oli kylläkin 2006) ja ainoa ongelma oli nimenomaan tuo etenemiskyky talvella - tyhjänä Vito jää sutimaan jo melko loivaankin lumiseen/sohjoiseen/jäiseen ylämäkeen. Itse pidin kaikki talvet taka-akselin päällä kesäpyöräsatsia (siis 4 x peltivanteet gummeineen kiinnitettyinä lattian sidontalenkkeihin) - se nyt jonkin verran auttoi ongelmaan, mutta eipä sinne tavaratilaan sitten paljon muuta mahtunutkaan (lyhyt Vito siis). Viton ohjaamo oli myös miellyttävän hiljainen - varsinkin jos vertaa vaikkpa Hiaceen, jossa radio on aivan turha varuste, koska sitä ei viitsi niin kovalla volymellä huudattaakaan, että musiikista saisi jotakin selvää. Viton diisseli naksuttaa mukavan pehmeästi ja pyörien aiheuttama melu oli ihmeen siedettävää. Itse asiassa meikäläisen nykyinen C-sarjan Mersu muuttui Vitoon verrattuna varsinaiseksi "kivireeksi" Hakkapeliitan nastarenkaitten allepanon jälkeen - ikävä on kova kesärenkaiden perään. C-sarjalaisessa on toki todella hiljainen bensakone, mutta nastarenkaitten aiheuttama mekkala on jotakin aivan kauheata.

Mitään teknistä vikaa ei Vitossa tuon viiden vuoden aikana ilmennyt - kilometrejä kertyi n. 120 000. Hankin siis tuon Viton uutena 2006.
Berliininmunkki
Vastaa Viestiin