Kokemuksia lastutuksesta, bensa Mersussa ja mielellään 2.4 v6 moottorissa.
Tehoa tuo tietysti lisää, mutta kuinka paljon mahdollisesti kulutus tippuu? Entäpä poikiiko ongelmia tulevaisuudessa?
Onko kehitys kehittynyt moottoreiden valmistuksen jälkeen, vai miksi ne lastut ole jo tehtaalta lähtiessä?
Paljon mahtaa maksaa lastuttaminen osat+työ.
Kannattaako yleensäkään laitattaa?
W210 240 bensa lastutus.
- AP-race/lake
- Mersumies
- Viestit: 1365
- Liittynyt: La 13.02.2010 20:17
- Paikkakunta: Helsinki / "Patelan poikii"
Re: W210 240 bensa lastutus.
veikkaisin autonvalmistajien "herrasmies sopimus". että jonkin kokoluokan autoja ,joita tavan kansa ajelee.olisivat käyttökustannuksiltaan edullisia. sillä monet auton vientimaissa moottorin koko/teho, ratkaisee kuluttajahinnan sekä vakuutusmaksun. tähän sisältyy päästöarvot ja paino sekä mahdolliset kierrätys maksut? "viri-lastun" valmistus hinta ei varmaan maksa yhtää sen enempää kun alkuperäinen. ainoastaan ohjelmointi kysymys.
kestävyydestä sen verran..että konetyypin tehokkaimasta versiosta kun mennään yli...ollaan koettelemassa insinöörin laskemat arviot koneen pitkäikäisyydestä=käyttötarkoitus. virityspaja autot ovat asia erikseen,myös hinnoiltaan 


Re: W210 240 bensa lastutus.
Eihän tommoseen vaparikoneeseen saa käytännössä kuin ehkä 15heppaa lisää tms. Eli voisin melkeenpä sanoa että täysin turhaa jos ei ole turboaMakkeus kirjoitti:Kokemuksia lastutuksesta, bensa Mersussa ja mielellään 2.4 v6 moottorissa.
Tehoa tuo tietysti lisää, mutta kuinka paljon mahdollisesti kulutus tippuu? Entäpä poikiiko ongelmia tulevaisuudessa?
Onko kehitys kehittynyt moottoreiden valmistuksen jälkeen, vai miksi ne lastut ole jo tehtaalta lähtiessä?
Paljon mahtaa maksaa lastuttaminen osat+työ.
Kannattaako yleensäkään laitattaa?

W210 E320cdi
Re: W210 240 bensa lastutus.
Onhan tuo 15 heppaa, lähes 10% tehonlisäys, mutta suurempana hyötynä näen mahdollisen kulutuksen pienentyminen? Jos sekin on 10%, niin hyötyhän on tuntuva.simoks kirjoitti:Eihän tommoseen vaparikoneeseen saa käytännössä kuin ehkä 15heppaa lisää tms. Eli voisin melkeenpä sanoa että täysin turhaa jos ei ole turboaMakkeus kirjoitti:Kokemuksia lastutuksesta, bensa Mersussa ja mielellään 2.4 v6 moottorissa.
Tehoa tuo tietysti lisää, mutta kuinka paljon mahdollisesti kulutus tippuu? Entäpä poikiiko ongelmia tulevaisuudessa?
Onko kehitys kehittynyt moottoreiden valmistuksen jälkeen, vai miksi ne lastut ole jo tehtaalta lähtiessä?
Paljon mahtaa maksaa lastuttaminen osat+työ.
Kannattaako yleensäkään laitattaa?
Onko siis jollain kokemusta, kuinka kulutus on penentynyt?