190 piristystä
190 piristystä
Elikkäs auto on vuosimallia 86,190 pensa. Tarkotus olis vaihtaa kone ja tekniikkaa tarpeenmukaan. Idea olis saaha muutama sata heposta irti mersusta. Onko ideaa,vinkkiä mikä yhistelmä toimii? Itse aattelin että jos laittain 2,8-3,2 litran kuutoskone ja sen mukaan sitte voimansiirtoa? Tietoa mikä kestää, mikä ei?
ettei tarvii rueta kokeileen ja todeta ettei kestänytkään..
onko nuita vaiheltu enemmänki? Ja mitä sinne on laitettu? Syksyllä sitten olis tarkotus että jos voistalvella jäälläki käyttää jos kaaret laittais.. ideoita ja kuumia vinkkejä projektiin?
kiitos etukäteen ideoista!
Re: 190 piristystä
Tästä löytyy paljon haulla juttua. Ja viereiseltä foorumilta projekti topic.
Jos haluat laittaa 3.0 12v M103 koneen niin voit käyttää vertailumallina W201 2.6.
Jos taas haluat laittaa tenavaan 2.8, 3.0 tai 3.2 M104 monivenakoneen niin vertailumallinna käytettävä W201 2.3 tai 2.5 cosworthia.
2.8 tai 3.2 kanssa joudut tappelemaan noitten alkuperästen sähköjen kanssa, mihin suosittelen suoraan Squirttia
3.0 on Ke-Jetronic minkä kanssa ei tarvitse taistella sähköjen kanssa, mutta suosittelen siihenkin Squirttia.
Loota kannattaa hommata samasta laitteesta mistä hommasit moottorinkin ZF sporttiloota on hyvä tuon koneen perään. Toiset sanoo että kestää samanlailla kun kossun Getrag ja jotkut sanoo taas että ei kestä ( lähinnä siis jos aletaan ottamaan tehoa tuosta koneesta). Ja sitten tuo kossun Getrag on kanssa hyvä vaihtoehto.
Peräksi kelpaa tenavan ASD perä.
Jarrut tuleekin sitten vertailuautosta, Eli cosworthin jarrut. Ja alusta samasta autosta. Etujousiksi kannattaa varmaan laittaa W201 2.6 jouset.
Sitten enemmän tietävät saa korjata tätä infoa jos näkee että on puhuttu puuta/heinää.
Jos haluat laittaa 3.0 12v M103 koneen niin voit käyttää vertailumallina W201 2.6.
Jos taas haluat laittaa tenavaan 2.8, 3.0 tai 3.2 M104 monivenakoneen niin vertailumallinna käytettävä W201 2.3 tai 2.5 cosworthia.
2.8 tai 3.2 kanssa joudut tappelemaan noitten alkuperästen sähköjen kanssa, mihin suosittelen suoraan Squirttia
3.0 on Ke-Jetronic minkä kanssa ei tarvitse taistella sähköjen kanssa, mutta suosittelen siihenkin Squirttia.
Loota kannattaa hommata samasta laitteesta mistä hommasit moottorinkin ZF sporttiloota on hyvä tuon koneen perään. Toiset sanoo että kestää samanlailla kun kossun Getrag ja jotkut sanoo taas että ei kestä ( lähinnä siis jos aletaan ottamaan tehoa tuosta koneesta). Ja sitten tuo kossun Getrag on kanssa hyvä vaihtoehto.
Peräksi kelpaa tenavan ASD perä.
Jarrut tuleekin sitten vertailuautosta, Eli cosworthin jarrut. Ja alusta samasta autosta. Etujousiksi kannattaa varmaan laittaa W201 2.6 jouset.
Sitten enemmän tietävät saa korjata tätä infoa jos näkee että on puhuttu puuta/heinää.
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Re: 190 piristystä
Kiitos tiedoista! Helpottaa alkuun.. laitan kuvaa ja pidän ajan tasalla kun saan kevään mittaa projektin alkuun...

Re: 190 piristystä
Laita hakusanaksi "bensaturbo" tuonne sivun oikeaan yläreunaan, niin saat lisätietoa.
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
1,951 - 13,077 / 171,51Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
Re: 190 piristystä
mulla on sitte myydä sulle 3.2 24v jos oikeen innostut!! 
W204
w123 Bagged Limousine
W124 superurpo
w123 Bagged Limousine
W124 superurpo
Re: 190 piristystä
Lootaa ja alustaa jos on tarjoilla;)
Re: 190 piristystä
Hei olisiko kenelläkään ideaa moottoriksi? mietin että 6syl imee vähä turhan paljon..
onko mitään erityistä suosikkia joka istuisi sievästi,tehoa riittää, n:200hp,ja kulutus järki puolella..
vaikka uudempaa tekniikkaa?
Re: 190 piristystä
Laita 230 kompressorikone. Isolla hihnapyörällä saat helposti tuon 200 hevosvoimaa koneesta ja vähän ylikin. Kulutus riippuu kaasujalan painosta ja kaupunkiajon määrästä.
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
1,951 - 13,077 / 171,51Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
Re: 190 piristystä
3viikon projetki työnnät sinne bemarin M50 koneen, vakiona 192hp ja valmis. ei tarvii räveltää moottorinohjauksien tjms. kanssa..
Ainakin toistaseks pikkuperäki kestäny aika kovaa rääkkiä...
Ainakin toistaseks pikkuperäki kestäny aika kovaa rääkkiä...
W201 - 1/4 Mile: 9.83 @ 238kmh
W108 - "Low"Rider
W108 - "Low"Rider
Re: 190 piristystä
2.3 kompura ei olisi huono vaihtoehto. 
Re: 190 piristystä
Eikait se M104 nyt paljon mitää vie jos siististi ajelee..
W211
Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84



