OK.Sittehän homma on hallussa.Pansu kirjoitti:Vaikee arvailla, mutta tuskin tulee päästöjen kanssa ongelmia jos kaikki muut toimii kuten pitää, näkee sitten. Eipä tuossa yhdessä edellisessäkään projektissa nokat päästöihin niin radikaalisti vaikuttanut.AP-race/lake kirjoitti:pysyykö päästöt "kurissa" nokkien vaihdon jälkeen vai onko sen verran "miedot",ettei rajat ylity???
c32 amg
- AP-race/lake
- Mersumies

- Viestit: 1365
- Liittynyt: La 13.02.2010 20:17
- Paikkakunta: Helsinki / "Patelan poikii"
Re: c32 amg
Re: c32 amg
Onkos tästä nokat=päästöt hommasta jotain omaa kokemusta, vai pelkkiä Essonbaari juttuja?AP-race/lake kirjoitti:OK.Sittehän homma on hallussa.Pansu kirjoitti:Vaikee arvailla, mutta tuskin tulee päästöjen kanssa ongelmia jos kaikki muut toimii kuten pitää, näkee sitten. Eipä tuossa yhdessä edellisessäkään projektissa nokat päästöihin niin radikaalisti vaikuttanut.AP-race/lake kirjoitti:pysyykö päästöt "kurissa" nokkien vaihdon jälkeen vai onko sen verran "miedot",ettei rajat ylity???![]()
![]()
- AP-race/lake
- Mersumies

- Viestit: 1365
- Liittynyt: La 13.02.2010 20:17
- Paikkakunta: Helsinki / "Patelan poikii"
Re: c32 amg
Pansu kirjoitti:Onkos tästä nokat=päästöt hommasta jotain omaa kokemusta, vai pelkkiä Essonbaari juttuja?AP-race/lake kirjoitti:OK.Sittehän homma on hallussa.Pansu kirjoitti:Vaikee arvailla, mutta tuskin tulee päästöjen kanssa ongelmia jos kaikki muut toimii kuten pitää, näkee sitten. Eipä tuossa yhdessä edellisessäkään projektissa nokat päästöihin niin radikaalisti vaikuttanut.AP-race/lake kirjoitti:pysyykö päästöt "kurissa" nokkien vaihdon jälkeen vai onko sen verran "miedot",ettei rajat ylity???![]()
![]()
Re: c32 amg
Niin kuten tuonne privaan jo totesin, niin on ollut F-ryhmän autoista aina moni sataa heppaisiin katuautoihin, eikä päästöjen kanssa ole ongelmia ollut, edes sanka-aikaisten tuplawebereiden kanssa, kunhan se bensapuoli on oikein säädetty ja syttypuoli kunnossa. Asia alkoi siksi kiinnostamaan, että mikä se nyt on liian jyrkkä nokka.
Sitä hieman ihmettelen että miksi edes luulla katillisen auton päästöjen menevän läpi, jos katit on poistettu
Omassa on nyt noi 100cel kennot ja softaamisen jälkeen ei ainakaan ollut vielä mitään heikkoa saada päästölappuja, tiedä sitten noiden nokkien jälkeen, mutta uskoisin enemmän noiden kattien olevan heikoin lenkki eikä itse nokat. Jää nähtäväksi.
Nokkien speksit:
- degrees = 268°/268°
- duration = 114°
- Valve lift = 11,0mm
- lift at TDC = 1,2mm
Sitä hieman ihmettelen että miksi edes luulla katillisen auton päästöjen menevän läpi, jos katit on poistettu
Nokkien speksit:
- degrees = 268°/268°
- duration = 114°
- Valve lift = 11,0mm
- lift at TDC = 1,2mm
- AP-race/lake
- Mersumies

- Viestit: 1365
- Liittynyt: La 13.02.2010 20:17
- Paikkakunta: Helsinki / "Patelan poikii"
Re: c32 amg
Mielummin kattiralli kuin nokkaralli. 
Re: c32 amg
ECU:sta ja sen ohjelmoinnista olen kysellyt Suomen maalta parin viime kuukauden aikana. Kaikki paikat mistä olen kysellyt ovat olleet sitä mieltä, että jos tiedossa on ohjelma tunnetulta tekijältä niin käytännössä eivät usko, että lisätehoa kauheasti löytyy vaikka rullilla käytäisiin ohjelma tekemässä Suomessa. Joten joudutaan turvautumaan rapakon takana olevien ohjelmiin.
Jenkkien ohjelmat siksi, että ovat ylivoimaisesti eniten autoja virittäneet (niille, jotka eivät ole ketjua seuranneet).
Itellä (ja ilmeisesti myös muilla) Eurochargedin ohjelma, joka toimii hyvin. Plussana vielä, että ennen 2013 ohjelman ostaneille kaikki hardware-muutokset = ilmainen ECU-ohjelma muutoksille.
Jenkkien ohjelmat siksi, että ovat ylivoimaisesti eniten autoja virittäneet (niille, jotka eivät ole ketjua seuranneet).
Itellä (ja ilmeisesti myös muilla) Eurochargedin ohjelma, joka toimii hyvin. Plussana vielä, että ennen 2013 ohjelman ostaneille kaikki hardware-muutokset = ilmainen ECU-ohjelma muutoksille.
Re: c32 amg
Ootteko vaihellu tuluppia noihin? Ite koitin yhtä irroittaa ja usko loppui parin narahduksen jälkeen. Ei varmaan ole koskaan vaihettu niin tuntu olevan melko tiukassa.
- AP-race/lake
- Mersumies

- Viestit: 1365
- Liittynyt: La 13.02.2010 20:17
- Paikkakunta: Helsinki / "Patelan poikii"
Re: c32 amg
älä väkisin väännä. jos on paineilmaa tarjolla.puhalla tulppa-poterot puhtaaksi ja pillin kans jotain "ccr" tyyppistä ja anna muhii vähän aikaa.Lape kirjoitti:Ootteko vaihellu tuluppia noihin? Ite koitin yhtä irroittaa ja usko loppui parin narahduksen jälkeen. Ei varmaan ole koskaan vaihettu niin tuntu olevan melko tiukassa.
Re: c32 amg
Itsellä oli sama homma, sormet ristissä sai vääntää alkuperäiset pois, ei ole varmaan missään ollu tulpat noin tiukassa viimeiselle kierteelle asti. Ja en sitten suosittele laittamaan lämpöarvoltaan kylmempää tulppaa, vaikka miten jenkit niitä tyrkyttäisi. Tai jos välttämättä haluat niin voin myydä halvalla yhden vähän käytetyn sarjanLape kirjoitti:Ootteko vaihellu tuluppia noihin? Ite koitin yhtä irroittaa ja usko loppui parin narahduksen jälkeen. Ei varmaan ole koskaan vaihettu niin tuntu olevan melko tiukassa.
Just oottelis tuossa itselläkin uusi sarja pöydällä, mutta taidan jättää vaihdon samaan aikaan nokkien kanssa kun joutuu purkamaan muutenkin.
Re: c32 amg
Vaihettu on, ei ollut mitään ongelmaa saada irti. Aikaahan siinä menee kun niitä pahuksia on niin paljon. Allekirjoitan Pansu kommentin kylmemmistä tulpista. Ei mitään muuta kuin ongelmia.Lape kirjoitti:Ootteko vaihellu tuluppia noihin? Ite koitin yhtä irroittaa ja usko loppui parin narahduksen jälkeen. Ei varmaan ole koskaan vaihettu niin tuntu olevan melko tiukassa.
Passelit oli muistaakseni NGK Iridium IFR6D-10.
Tulppia pahempi itellä oli perän poskitiivisteiden vaihto. On meinaan ne sokat perän sisällä melkoisesti kiinni. Ihan tosissaan piti pihtiä puristaa.
Re: c32 amg
Joo kutonen on vakio lämpöarvo tulpille ja muuta ei toinna laittaa, itsellä odottaa kasa BKR6EIX-11 tulppia.
Oli muuten kohtuu suolainen y-pipe 80mm kaasuläpälle, about puolet kalliimpi kuin tuohon vakioon se avarampi y-pipe. Noh saipahan johonkin turhaan taas rahaa kulumaan
Oli muuten kohtuu suolainen y-pipe 80mm kaasuläpälle, about puolet kalliimpi kuin tuohon vakioon se avarampi y-pipe. Noh saipahan johonkin turhaan taas rahaa kulumaan
Re: c32 amg
Mistäs tuo kaasuläppä tuli?Pansu kirjoitti:Joo kutonen on vakio lämpöarvo tulpille ja muuta ei toinna laittaa, itsellä odottaa kasa BKR6EIX-11 tulppia.
Oli muuten kohtuu suolainen y-pipe 80mm kaasuläpälle, about puolet kalliimpi kuin tuohon vakioon se avarampi y-pipe. Noh saipahan johonkin turhaan taas rahaa kulumaan
Re: c32 amg
Ebay. Maksoi pari sataa vs. Vehon 1300euroaLape kirjoitti:Mistäs tuo kaasuläppä tuli?Pansu kirjoitti:Joo kutonen on vakio lämpöarvo tulpille ja muuta ei toinna laittaa, itsellä odottaa kasa BKR6EIX-11 tulppia.
Oli muuten kohtuu suolainen y-pipe 80mm kaasuläpälle, about puolet kalliimpi kuin tuohon vakioon se avarampi y-pipe. Noh saipahan johonkin turhaan taas rahaa kulumaan
Eipä sitten saanutkaan noita nokkia, olivat loppu/valmistus lopetettu. Mutta sainkin sitten tilalle 272asteiset Brabus speciaalit, en pistänyt pahakseni
Re: c32 amg

Ihmetelkääs imusarjojen mallia siitä
Re: c32 amg
Nyt näyttää hyvältä.
Ei ole kukaan tainnut tehdä vastaavia aikaisemmin?
Sen verran tuo aurinko pilkahteli, että haaveilin jo oman auton akun laturiin laittamisesta.
Sen verran tuo aurinko pilkahteli, että haaveilin jo oman auton akun laturiin laittamisesta.
Re: c32 amg
Tuskin varmaan ainakaan samanlaisia
Saa nähdä kuinka hyvin noi jäähdyttää, näkee sit kesällä varmaan lopullisen tuloksen...
Re: c32 amg

Tuli nokat vihdoinkin.
Re: c32 amg
Kuulostaako sitten tältä?
http://www.youtube.com/watch?v=DVh-znErt0c
Tuossa videossa taitaa olla Eurochargedin Jerryn auto.
http://www.youtube.com/watch?v=DVh-znErt0c
Tuossa videossa taitaa olla Eurochargedin Jerryn auto.
Re: c32 amg
Joo kaipa siihen vähän karkea käyntiääni tulee
Meinasin muokata tuon kompuran oman snoutin tuolle kaasuläpälle, mutta oli niin typerän muotoinen tuo alkuperäinen että tein kokonaan uuden. Pitää laittaa kuvaa kunhan saan valmiiksi.
Meinasin muokata tuon kompuran oman snoutin tuolle kaasuläpälle, mutta oli niin typerän muotoinen tuo alkuperäinen että tein kokonaan uuden. Pitää laittaa kuvaa kunhan saan valmiiksi.
Re: c32 amg
Käy ihmeessä ensi kesänä vetämässä vartti. Todella mielenkiinnolla odotan sen tuloksia.
Itellä on vielä harkinnassa koko putkiston teko pitkistä pakosarjoista lähtien. Meinaa vaan pukata liikaa muuta homma kesälle(lämpökeskuksen teko + pari lattiavalua), että ehtisi mitään tehdä. Jos vain heittäisi tuon 62 millisen rullan paikoilleen, siihen uusi ECU-softa ja ajelisi sillä. Kyllä sillä ihan tarpeeksi bensaa saa kulumaan. Pitäisi koettaa rikkoa tuo edellisen kesän ennätys 17,07.
Jos vaikka Kemoran radalla kävisi vähän päästämässä.
Itellä on vielä harkinnassa koko putkiston teko pitkistä pakosarjoista lähtien. Meinaa vaan pukata liikaa muuta homma kesälle(lämpökeskuksen teko + pari lattiavalua), että ehtisi mitään tehdä. Jos vain heittäisi tuon 62 millisen rullan paikoilleen, siihen uusi ECU-softa ja ajelisi sillä. Kyllä sillä ihan tarpeeksi bensaa saa kulumaan. Pitäisi koettaa rikkoa tuo edellisen kesän ennätys 17,07.
Jos vaikka Kemoran radalla kävisi vähän päästämässä.
Re: c32 amg

Kompurakin sai Wrinklet pintaan
Re: c32 amg
Uteliaisuudesta mitä nokat maksoi?
Oftopiikkia:
Itse himoinnut kans nuota Schrickin miedompia nokkia vapari m112:seen ettei olisi katsastuksen kans sitten takkuamista http://www.ebay.de/itm/Schrick-Nockenwe ... 257b802090" onclick="window.open(this.href);return false;
Scania R500 -18 (Työauto)
Ford Focus ST Diesel -17
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Ford Focus ST Diesel -17
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Re: c32 amg
Ens kesänä olis amg klubin kanssa mahdollisuus 0-1000m kiihdytysajoon, jos kiinnostaa niin YVtä allekirjoittaneeseenamgenter kirjoitti:Käy ihmeessä ensi kesänä vetämässä
Jos vaikka Kemoran radalla kävisi vähän päästämässä.
//// AMG Owners Club Finland
S203 C30 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 kompura -98
S203 C30 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 kompura -98
Re: c32 amg
~1300€ + uudet pultit + nokkien lukitustyökalut (nämä työkalut voin myydä/lainata Vehon hintoja halvemmalla jos joku tarvitseeC280 kirjoitti:Uteliaisuudesta mitä nokat maksoi?
Oftopiikkia:
Itse himoinnut kans nuota Schrickin miedompia nokkia vapari m112:seen ettei olisi katsastuksen kans sitten takkuamista http://www.ebay.de/itm/Schrick-Nockenwe ... 257b802090" onclick="window.open(this.href);return false;
Sain juuri nokat paikoilleen ja konekin vielä pyöri
Re: c32 amg

Alkas olla ahtoputketkin valmiit..
Re: c32 amg
Hyvältä näyttää. Onko miten tiukka sovitus?Pansu kirjoitti:Alkas olla ahtoputketkin valmiit..
Tuleeko kaikki jäähdyttimet samaan kiertoon vai erotteletko jotenkin niitä?
Entäs G-vitamiinin riittoisuus (bensa) nyt kun ilmaa ainakin menee tarpeeksi?
Re: c32 amg
Alimmalle pöntölle on oma kierto(kuvan ylempi kenno) ja sitten yläpuoliset välärit käyttää yhtä isompaa kennoa(kuvan alempi). Kaksi Johnssonin pumppua kierrättää veden.

Tuo onneksi kävi jo valmiiksi aika rikkaalla, niin pitää katsella mitä seokset nyt näyttää. Onhan minulla tuo säädettävä metanoliruiskutuskin, millä hieman voi passailla. Kyllähän se Jerry lisää soppaa tarvittaessa

Tuo onneksi kävi jo valmiiksi aika rikkaalla, niin pitää katsella mitä seokset nyt näyttää. Onhan minulla tuo säädettävä metanoliruiskutuskin, millä hieman voi passailla. Kyllähän se Jerry lisää soppaa tarvittaessa
Re: c32 amg

Melkein valmista, odottaa vielä paria letkuliitintä niin pääsee koeajolle
Re: c32 amg
Hyvin oot saanut tukittua tavaraa pellin alle. Kehut kyllä pitää antaa toteutuksesta. Kaikki jäähdytimet ja lisäsäiliöt... missäs näistä otetaan kaikki hyöty irti? Itellä kun on IAT pysynyt kurissa ihan vaan eriytetyllä kierrolla ja vakiota isommalla jäähdyttimellä. Vai teitkö ihan vaan tekemisen ilosta?Pansu kirjoitti:Melkein valmista, odottaa vielä paria letkuliitintä niin pääsee koeajolle
Re: c32 amg
Hengittävyyttähän noilla jäähdytyksen lisäksi koitin hakea, mutta ajankuluksihan se pitää ressiä johonkin purkaa
Sain niillä ohjeilla sen ilmapumpun pois käytöstä, ehkä, jotain se ainakin tallenti ecuun. Näkee sitten ajan kanssa tuleeko enää vikakoodia.
Sain niillä ohjeilla sen ilmapumpun pois käytöstä, ehkä, jotain se ainakin tallenti ecuun. Näkee sitten ajan kanssa tuleeko enää vikakoodia.


