Huolto tekemättä myytävässä autossa ?!
Huolto tekemättä myytävässä autossa ?!
Onko miten yleistä sellainen, että käytettyjen autojen liikkeessä oleva auto pitäisi heti huoltaa. Eli ajotietokone herjaa huoltoa. Miten itse suhtaudutte tällaiseen? Ja kertooko ajotietokone milloin huolto olisi pitänyt tehdä, eli huollon ylityksen?
Re: Huolto tekemättä myytävässä autossa ?!
Kyllä se sen kertoo, jos huolto on tehty ja unohdettu nollata tuo huolto näyttö se on eri asia. Mistä noista tietääkraatteri kirjoitti:Onko miten yleistä sellainen, että käytettyjen autojen liikkeessä oleva auto pitäisi heti huoltaa. Eli ajotietokone herjaa huoltoa. Miten itse suhtaudutte tällaiseen? Ja kertooko ajotietokone milloin huolto olisi pitänyt tehdä, eli huollon ylityksen?

Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: Huolto tekemättä myytävässä autossa ?!
Huoltovalon palaminen kertoo siitä että automyyjä ei osaa nollata sitä eikä hän ole vielä ehtinyt saada paikalle ketään muutakaan joka osaisi.
Huoltovalon palamattomuus kertoo joskus jopa siitä että seuraava huolto ei vielä ole ajankohtainen mutta ottaen huomioon edellä kirjoittamani se ei todista mitään.
Huoltovalon palamattomuus kertoo joskus jopa siitä että seuraava huolto ei vielä ole ajankohtainen mutta ottaen huomioon edellä kirjoittamani se ei todista mitään.
wiimax.fi
Re: Huolto tekemättä myytävässä autossa ?!
Jos kyse on merkkiliikkeestä, niin asiakkaalle tuskin näytetään autoa, jossa
huoltovalo palaa. Saksassa Junge Sterne -takuuautot huolletaan jopa etukäteen
niin, ettei huoltotarvetta ole ainakaan puoleen vuoteen.
Jos kyse on ammattitaidottomasta jobbarista, taidot eivät riitä huoltovalon
nollaukseen, vaikka siihen riittäisi lukutaito ja internet. Huollon suorittamisen
kanssa valoilla ei ole tässä tapauksessa paljon tekemistä.
Sitten on jotain tuosta välistä. Jokin liike jättää huollon asiakkaan huoleksi
ja antaa sen näkyä merkkivaloista, mikä on reilua peliä. Jokin saattaa
haluta huollattaa auton, mutta ei ole vielä ehtinyt. Joku saattaa haluta
vain nollata huolto-ilmaisimen.
Auton tietokoneet eivät pysty kertomaan, onko huolto tehty, ainoastaan onko
huoltovalo nollattu ja koska.
huoltovalo palaa. Saksassa Junge Sterne -takuuautot huolletaan jopa etukäteen
niin, ettei huoltotarvetta ole ainakaan puoleen vuoteen.
Jos kyse on ammattitaidottomasta jobbarista, taidot eivät riitä huoltovalon
nollaukseen, vaikka siihen riittäisi lukutaito ja internet. Huollon suorittamisen
kanssa valoilla ei ole tässä tapauksessa paljon tekemistä.
Sitten on jotain tuosta välistä. Jokin liike jättää huollon asiakkaan huoleksi
ja antaa sen näkyä merkkivaloista, mikä on reilua peliä. Jokin saattaa
haluta huollattaa auton, mutta ei ole vielä ehtinyt. Joku saattaa haluta
vain nollata huolto-ilmaisimen.
Auton tietokoneet eivät pysty kertomaan, onko huolto tehty, ainoastaan onko
huoltovalo nollattu ja koska.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: Huolto tekemättä myytävässä autossa ?!
Menee vähän ohi, mutta samasta aiheesta tosin. Itsellä on tapana huoltaa autoja sopivin väliajoin, joka ei yleensä ole huoltoilmaisimen osoittama ajankohta. Yleensä nollailen noita sitten kun sitä pyytää. Niin, ja tapanani siis on pitää huoltoväli poikkeuksetta tiheämpänä kuin ajotietokoneen pyynti.
Re: Huolto tekemättä myytävässä autossa ?!
Useinhan autot valitettavasti vaihdetaan kun on joku iso huolto tms. tulossa, joten eihän tuo kummallista ole. Kalliimpien autojen myyjät saattavat autot huolettuina myydä (eli huoltavat itse ennen kuin laittavat myyntiin). Tinkaa seuraava huolto kaupan päälle, mikäli olet tosissaan autoa ostamassa. Olen itse jokus tehnyt niin ja onnistunutkin (ei ollut tosin mersu vaan Nissan).Onko miten yleistä sellainen, että käytettyjen autojen liikkeessä oleva auto pitäisi heti huoltaa. Eli ajotietokone herjaa huoltoa. Miten itse suhtaudutte tällaiseen? Ja kertooko ajotietokone milloin huolto olisi pitänyt tehdä, eli huollon ylityksen?
Nyk. S211 E320. Ex-autot: japanilaisia (3 kpl) ja ranskalaisia (3kpl), pari fiiattia. Exien Moottorit väliltä 1.0-3.0, bensaa ja dieseliä, manuaalia ja tomaattia.
Re: Huolto tekemättä myytävässä autossa ?!
Eikait muutaman satasen huolto oikeasti voi olla peruste auton vaihdolle? Vaihtamiseen menee lähes poikkeuksetta kuitenkin useampi tonni.Qtamo kirjoitti:Useinhan autot valitettavasti vaihdetaan kun on joku iso huolto tms. tulossa, joten eihän tuo kummallista ole. Kalliimpien autojen myyjät saattavat autot huolettuina myydä (eli huoltavat itse ennen kuin laittavat myyntiin). Tinkaa seuraava huolto kaupan päälle, mikäli olet tosissaan autoa ostamassa. Olen itse jokus tehnyt niin ja onnistunutkin (ei ollut tosin mersu vaan Nissan).Onko miten yleistä sellainen, että käytettyjen autojen liikkeessä oleva auto pitäisi heti huoltaa. Eli ajotietokone herjaa huoltoa. Miten itse suhtaudutte tällaiseen? Ja kertooko ajotietokone milloin huolto olisi pitänyt tehdä, eli huollon ylityksen?
Re: Huolto tekemättä myytävässä autossa ?!
No kyllä aika usein autot menee sopivasti vaihtoon ennen esim. ensimmäistä jakohihnan vaihtoa. Varsinkin jos on halvemman luokan autoista kyse. Jos auto on menossa vaihtoon, niin saattaa se huoltoväli ikäänkuin venyä muutenkin, ehkä siinä ennen vaihtoa sitten jotain pikku huoltoa tehdään, että saadaan vielä leima. Ehkä tässä nyt ensisijaisesti ajattelin muita kuin mersuja (joita tietysti huolletaan ja pidetään kuin kukkaa kämmenellä).jarskak kirjoitti:Eikait muutaman satasen huolto oikeasti voi olla peruste auton vaihdolle? Vaihtamiseen menee lähes poikkeuksetta kuitenkin useampi tonni.Qtamo kirjoitti:Useinhan autot valitettavasti vaihdetaan kun on joku iso huolto tms. tulossa, joten eihän tuo kummallista ole. Kalliimpien autojen myyjät saattavat autot huolettuina myydä (eli huoltavat itse ennen kuin laittavat myyntiin). Tinkaa seuraava huolto kaupan päälle, mikäli olet tosissaan autoa ostamassa. Olen itse jokus tehnyt niin ja onnistunutkin (ei ollut tosin mersu vaan Nissan).Onko miten yleistä sellainen, että käytettyjen autojen liikkeessä oleva auto pitäisi heti huoltaa. Eli ajotietokone herjaa huoltoa. Miten itse suhtaudutte tällaiseen? Ja kertooko ajotietokone milloin huolto olisi pitänyt tehdä, eli huollon ylityksen?
Nyk. S211 E320. Ex-autot: japanilaisia (3 kpl) ja ranskalaisia (3kpl), pari fiiattia. Exien Moottorit väliltä 1.0-3.0, bensaa ja dieseliä, manuaalia ja tomaattia.
Re: Huolto tekemättä myytävässä autossa ?!
Koskaan en ole käsittänyt mikä siinä jakohihnan vaihdossa on niin uskomattoman hankalaa, haastavaa ja pelottavaa.
Re: Huolto tekemättä myytävässä autossa ?!
Samaa olen ihmetellyt, ei kai se ole normi huolto-osien vaihtoa kummempaa...onre kirjoitti:Koskaan en ole käsittänyt mikä siinä jakohihnan vaihdossa on niin uskomattoman hankalaa, haastavaa ja pelottavaa.

nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
Re: Huolto tekemättä myytävässä autossa ?!
Riippuu ihan mistä autosta puhutaan, eräissä volkkareissa ja audeissa se on oikeasti aika vit-tumaista. Mersuissahan ei jakohihnaa edes tarvitse vaihtaa kun ei sitä ole. Justiin lomalla vaihdoin audin 2,5 tdi moottoriin, ei se mitään vaikeaa loppujen lopuksi ole kun tietää mistä keula puretaan, eikä tuo edes ole se vaikein VAG kapistus. Noissahan ei ole edes mitenkään järkeviä ajoitusmerkkejä kuten mersuissa.
Esimerkki netistä:
"A8 4.2 ABZ (-95) kaikkine osineen ja nesteineen
Paikka: Sport-auto Oy hyvinkäällä/riihimäki rajalla:
- jakopää osineen ja töineen 1.100,-"
"Audi A6 2.5tdi AKN -00,
Kustannusarvio n.700€, sis. termostaatin, vesipumpun ja etupään stefan.
Konetyö Hakala, Lempäälä
Edit: Tarkka hinta oli lopulta 723€"
Ongelma noissa teetetyissä hommissa on, että liikkeet vaihtavat vaikka väkisin kaikki ne kiristimet ja rullat mitkä on järkevää ja ohjeistettu vaihdettavaksi. VAG moottorin moniurahihnan iskari yksinään maksaa yli 160€ eikä löydy ebaystä. Mersun osat on halpoja noihin verrattuna. Itse en viitsi vaihtaa kaikkea aina, pelkillä hihnoillakin kun pärjää.
Joku audikin on semmonen 1500-2000€ auto, joten 723€ hihnaremontti on siihen kallis, lisäksi tulee öljyä ja suodatinta monella kympillä. Se tuplaa auton hinnan. Sitten katsastuksen jälkeen alkaa vielä jarruremontti...
Esimerkki netistä:
"A8 4.2 ABZ (-95) kaikkine osineen ja nesteineen
Paikka: Sport-auto Oy hyvinkäällä/riihimäki rajalla:
- jakopää osineen ja töineen 1.100,-"
"Audi A6 2.5tdi AKN -00,
Kustannusarvio n.700€, sis. termostaatin, vesipumpun ja etupään stefan.
Konetyö Hakala, Lempäälä
Edit: Tarkka hinta oli lopulta 723€"
Ongelma noissa teetetyissä hommissa on, että liikkeet vaihtavat vaikka väkisin kaikki ne kiristimet ja rullat mitkä on järkevää ja ohjeistettu vaihdettavaksi. VAG moottorin moniurahihnan iskari yksinään maksaa yli 160€ eikä löydy ebaystä. Mersun osat on halpoja noihin verrattuna. Itse en viitsi vaihtaa kaikkea aina, pelkillä hihnoillakin kun pärjää.
Joku audikin on semmonen 1500-2000€ auto, joten 723€ hihnaremontti on siihen kallis, lisäksi tulee öljyä ja suodatinta monella kympillä. Se tuplaa auton hinnan. Sitten katsastuksen jälkeen alkaa vielä jarruremontti...
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: Huolto tekemättä myytävässä autossa ?!
no ok, en ajatellut tuota asiaa mersufoorumilla. Audia en ole koskaan edes ajatellut omistavani juuri tuosta syystä. Ei ole persaukisten kulkuneuvoja...
Itellä jäi aikanaan mitsubishi sapporo pihalle seisomaan vetonivelen takia. 790 euroa ois maksanu pelkkä osa. Autosta maksoin 2400 pari vuotta aikasemmin.
Taisin tonnilla myydä varaosiks sen sittemmin.
Itellä jäi aikanaan mitsubishi sapporo pihalle seisomaan vetonivelen takia. 790 euroa ois maksanu pelkkä osa. Autosta maksoin 2400 pari vuotta aikasemmin.
Taisin tonnilla myydä varaosiks sen sittemmin.
Re: Huolto tekemättä myytävässä autossa ?!
Yhteen 500€ arvoiseen vanhaan mitsubishiin kävin kysymässä merkkiliikkeestä mitä maksaa virranjakajan kupeeseen se HAL anturi, se mikä normaalisti maksaa jonkun kympin normaaleihin autoihin biltemassa yms. Hinta taisi olla jotain 369€. Hain sitten koko virranjakajan romuttamolta 20€:lla. Ihmeellisiä hintoja maailmassa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: Huolto tekemättä myytävässä autossa ?!
Nimenomaan vanhaan Mitsubishiin olen itekki joutunut tekemään 2000€:n rempan (virranjakaja ja nokka-akseli hajos). Auto levesi Hki-Tre motarilla ja itse asuin tuolloin Oulussa. Eipä siinä ole paljon vaihtoehtoja kun auto oli hinattu korjaamon pihalle ja soittavat sitten että mitä tehdään, kun itse olin jo palannut Ouluun. Puoli vuotta myöhemmin sain samasta autosta vaihdossa 2500€:n hyvityksen. Eli kannatti korjata:)
Seuraava omistaja tosin oli varmaan tyytyväinen..eli joskus autoja vaihdetaan myös hyvinkin huollettuna..
Seuraava omistaja tosin oli varmaan tyytyväinen..eli joskus autoja vaihdetaan myös hyvinkin huollettuna..
Nyk. S211 E320. Ex-autot: japanilaisia (3 kpl) ja ranskalaisia (3kpl), pari fiiattia. Exien Moottorit väliltä 1.0-3.0, bensaa ja dieseliä, manuaalia ja tomaattia.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 15
- Liittynyt: To 11.01.2007 17:59
- Paikkakunta: irtolainen, pori-orivesi
Re: Huolto tekemättä myytävässä autossa ?!
joskus A8 omistaneena muistelin et osat olis jo ollu jakopäähän 800 euroo tarvikkeena.. voi toki olla et muistan väärin.. mutta oli kuulemma just se moottori mihin täytyy kasata se jakopää paketti.. et siihen ei saanu valmiina sitä pakettia niin kun niihin muihin audin 4,2 litrasiin.. no sitten hajos kardaanin kannatinlaakeri.. olishan sen tietty vaihtanu mut mistä hemmetistä sen laakerin vaan olis löytäny.. laakkosen hinta oli sille 1500-1700 euroo sisältää koko kardaanin.. no sen jälkeen oli perämurikka menossa.. no eihän sitä tietty sit tuntunu taas löytyvän mistää. jaa ni ne huollot liikkeessä vaihdelaatikon oljyvaihto tais olla 1000 euro pintaa.. moottorin huolto kaikkine tingeltankeleineen merkkiliikkeessä yli 600euroo ellen iha väärin muista. 

Re: Huolto tekemättä myytävässä autossa ?!
Jos tämmöistä tekstiä kirjoittaa, niin täytyisi varoittaa etukäteen. Meinasi näppis mennä pilalle kun tuli appelssiinimehut nenän kautta pöydälle.JarkkoN kirjoitti:Jos kyse on merkkiliikkeestä, niin asiakkaalle tuskin näytetään autoa, jossa
huoltovalo palaa.
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Re: Huolto tekemättä myytävässä autossa ?!
Nyt varoitan etukäteen, että kirjoitan tekstiä tälle foorumille.JeremyH kirjoitti:Jos tämmöistä tekstiä kirjoittaa, niin täytyisi varoittaa etukäteen. Meinasi näppis mennä pilalle kun tuli appelssiinimehut nenän kautta pöydälle.JarkkoN kirjoitti:Jos kyse on merkkiliikkeestä, niin asiakkaalle tuskin näytetään autoa, jossa
huoltovalo palaa.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 438
- Liittynyt: Ma 12.12.2011 21:38
Re: Huolto tekemättä myytävässä autossa ?!
Merkistä riippuen saattaa vaatia mitä mielikuvituksellisimpia työkaluja. Olipa yksi 306 pösö mitä korjaamo ei ottanut työn alle, siinä oli jakopään, vesipumpun ja syöttöpumpun vaihto. Kyllä siinä minullakin meni kolme neljä iltaa oikeinkin rattoisasti kädet verillä, konehuoneessa ei ole liiemmälti tilaa jakopään puolella. Kiristin on sellainen että sitä ei saa kasattua ilman erikoistyökalua.onre kirjoitti:Koskaan en ole käsittänyt mikä siinä jakohihnan vaihdossa on niin uskomattoman hankalaa, haastavaa ja pelottavaa.
Muutaman merkin kokemuksella mersu (ainakin mun väyrynen

/end offtopic
Citroen C5 2.0HDi -03, oma kulkine
Chrysler Stratus -01, vaimon kulkine
Hyundai Pony 1994 automaatti, kummankin vara-auto
Chrysler Stratus -01, vaimon kulkine
Hyundai Pony 1994 automaatti, kummankin vara-auto

Re: Huolto tekemättä myytävässä autossa ?!
Sitten kun tuommoiseen audin yksinkertaiseen r5 2,5 tdi moottoriin (vastaa mersun OM602 moottoria), on onnistuneesti saanut sen jakopään kuminauhan laitettua niin virallisesti pitäisi vielä ajoittaa ruiskutuspumppu, ja se homma on taas kerran aika surullista verrattuna vaikkapa 602 ajoittamiseen (hienosäätö). Tarvitaan lukitustingelitankeli nokka-akselille, tarvitaan vääntörauta sinne ja sitten tarvitaan tietokone ohjelmineen ja pientä hienosäätöä. Kamat kasaan, tarkastus, uudestaan lukitukset paikalleen, säätöä ja oho, se pumpun kartio lipsahti, nyt se perkele ei lähde enää käyntiin, aloitetaan alusta jne jne. Hitto kyllä on mersulla ollut asialliset suunnittelijat aikoinaan, joka toki näkyy valmistuskustannuksissa hitusen kalliimapna hintana. Merkkiliikkeen tai edes nyrkkipajan pitäisi joka ikisestä kulutetusta minuutista saada rahaa kassaan, eli ei ihme, jos huolto jätetään mieluusti väliin. Eihän se hihna sieltä hajoa edes 150 tkm matkalla...
Lisää tietoa: www.skg.fi